Zonder afspraak pony gechipt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Zonder afspraak pony gechipt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 13:30

Ik had Bas via internet opgegeven om te laten chippen.
Ik heb van de week gebeld met het shetlandponystamboekom te vragen wanneer ik wist wanneer ze langs zouden komen. Ze zouden me bellen als de papieren er waren om een afspraak te maken om langs te komen.

Nou werd ik vanmorgen in de klas op mn mobiel gebeld door de man waar Bas staat Bloos! Ik gauw weg gedrukt natuurlijk Knipoog
Maar toen belde hij weer, beetje raar want die man belt nooit,alleen maar als het om de paarden gaat, en dan moet er ook wel iets zijn, anders hoor ik het s'middags wel.

Dus ik maar even terug gebeld.
Bleek dat er paspoortconsulenten waren geweest die Bas hebben gechipt, en ze hadden gegevens nodig van mij en Bas. De eigenaar van de boerderij wist dat niet allemaal.
Nou dat vind ik wel raar, oke hij moest gechipt, maar er zou eerst een afspraak gemaakt worden en niet zomaar langskomen.
Ik had verteld over de foon dat hij bij een ander stond en dat ik dus wel even weten moest wanneer ze kwamen.

Gelukkig moest die man met zn zoontje naar de tandarts, dus er was iemand thuis, anders hadden ze voor een dichte deur gestaan. Die kerel wist er helemaal niets van natuurlijk, ik bedoel, ik zou dat regelen en er zou mij verteld worden hoe en wat, dan zou ik er kunnen zijn of hun van te voren kunnen inlichten dat er iemand komen zou.

Nou zouden ze me vanavond wel bellen om de gegevens.

Oke het moest gebueren, maar ik vind het toch een beetje raar dat ze zomaar zonder bellen dat maar even doen, ik zou gebeld worden was de afspraak, maar dat is dus helemaal niet gebeurd.
Weer lekker vaag allemaal...

Nou ja pony is gechipt nu dus , zou niet weten hoe het gegaan is maar dat hoor ik vanmiddag wel ( Bas is niet zo gecharmeerd van de eigenaar van de boerderij Knipoog Tong uitsteken )

Vanavond gegevens dus doorgeven en dan zal het wel weer goed komen hoop ik...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:50

Dat is een rare manier van werken. Ze zullen wel voor veel dichte dueren staan op die wijze. Je zal maar een 'traumapaard' hebben waar je heel voorzichtig mee moet doen en dan zullen zei het even voor je verpesten. Ik zal gewoon even vragen als ze je vanavond bellen wat er mis is gegaan. Misschien hebben ze je wel een brief gestuurt op een fout adres ofzo. Hoe komen ze anders aan het adres waar bas staat?

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:22

Ja das inderdaad een beetje een vreemde situatie.. Ik zou er zelf absoluut niet blij mee zijn..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 17:22

Gouda, bas is ook nog juist zo'n pony waar je voorzichtig mee moet zijn, hij was heel bang toen ik hem net had en is dat nog steeds, zal straks even vragen hoe het gegaan is, ben benieuwd, Bas en 3 grote kerels...niet echt goede combi

Ik zal het zeker gaan navragen hoe het zat, ze wisten het adres waar bas stond al via mij, dat heb ik namelijk zlef doorgegeven, maar ik had ze verteld dat hij niet bij mij stond en dat ik dus weten moest wanneer ze kwamen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:34

Dus ze hebben nu zomaar een pony gechipt, waarvan ze dus eigenlijk ook geen enkele zekerheid hebben dat het de juiste pony is, en de gegevens worden daarna gewoon even doorgebeld....
Zie je wel dat dat chippen een grote ondoordachte en nutteloze bende is

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:46

Nou hehe, ik ben erachter hoe het zat...

De paspoortconsulent had mijn telefoonnummer niet en heeft geprobeerd die te achterhalen maar kon het niet te pakken krijgen ( hebben geheim nummer )
Toen heeft hij het adres van de boerderij opgezocht en daarbij het nummer gezocht, die stond gewoon in het telefoonboek.
Hij heeft hun vlak voor dat hij kwam even gebeld ( heb ik dus niet meegekregen vanmorgen ) en is langs geweest.

Hij was braaf en rustig geweest, alleen toen hij kijken wou wat het geslacht was, was Bas daar niet van gediend Haha!

Zonet mn gegevens aan de telefoon doorgegeven en ik zou de rekening wel van het stamboek krijgen.

Bas heeft nu ook een mooi kaal plekje op zn nekkie, tussen de dikke wintevacht Haha! Echt een megalaag haar,stukje niks, megalaag haar.
Nou heeft hij naast de chipplek een bult die warm en hard is, maakte ik me een beetje zorgen over dus meteen maar even gevraagd wat dat inhield.
Nou als dat morgen nog niet minder was of verergerd moest ik de DA even bellen.
Heb hem even getemperatuurd en dat was netjes 37,6

Al met al was het gewoon een beetje warrig dus, maar het is weer gebeurd...

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:51

ja vreemdd.. toen ik mijn pony liet chippen moesten we daar zo naartoe.. en die man die chekte eerst alle aantekeningen die op papier stonden toen moest ik wat invullen en toen werd mijn pony pas gechipt..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:08

Over Bas staat niets op papier, hij heeft geen ouders die bekend zijn, precieze geboortedatum is onbekend, raszuiverheid twijfel ik aan etc, dus daarover valt niets te controleren.

Ze hadden eigenlijk mijn handtekening moeten hebben maar hebben het zonder gedaan...
Ik denk dat als er 20 bonten hadden gestaanm dat ze het dan niet gedaan hadden, maar hier staan maar 2 paarden, Bas en Edwine, edwine is al gechipt en is geen shet, Bas is de enige shet dus ze konden moeilijk de verkeerde pakken.

Nog vind ik het raar dat het zomaar zonder toestemming van de eigenaar kan, maar oke

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:23

Ik moet zeggen dat ik vind dat het bij het shetlandponystamboek niet zo vlekkeloos verloopt allemaal. Ik heb ook contact met hen gehad om voor Herlando een paspoort aan te vragen. Ik wil niet chippen en heb hun dat ook duidelijk gemeld. Krijg ik de kosten voor chippen te horen...
Ik weer gezegd dat ik niet wil chippen krijg ik de juiste kosten maar vertellen ze me verder niet wat ik moet doen..
Ik weer gevraagd hoe het nou zat en toen zeiden ze dat ze wel zouden komen om te chippen en dan konden ze me andere paard ook meteen doen!!!!
Toen ik het daarna NOG een keer had uitgelegd begrepen ze mij. Ik weet nu wat ik moet doen voor alleen een paspoort...
Volgens mij is het daar bij het stamboek gewoon een zootje

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:14

mmm lekker vreemd allemaal Scheve mond

zou wel goed die bult in de gaten houden!! loulou heeft dat helemaal niet gehad, lijkt me niet dat het zo hoort!