Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16895
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:59

Heerlijk dat kareltje nu lekker thuis is <3
Mooi stal voor dit mooie kereltje, dat heeft hij naar alle ellende op die manege('s) wel verdient.

Anoniem

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:05

Ahh wat een lekkere stal heeft hij! , en fijn nieuws over zijn been :D

Binoche
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:09

Wat een fantastisch mens ben jij Mist! Vanuit de hel rechtstreeks naar de hemel, arm diertje, die moet echt wel afgezien hebben

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:13

Kareltje haalt met een rotvaart alle ellende in, wat heerlijk om te zien. Mist, wat heb jij een groot hart! (En grote stal := )

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:15

Wat een mooie stal heeft kareltje nu. Na al die jaren hard werken heeft hij dat zeker wel verdiend!

Anoniem

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:26

Wat heerlijk om hem zo te zien :)

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:42

Vreemd zeg als een instructrice zo iets niet ziet, maarja dat is niet alles dat vreemd was aan Kareltjes situatie.. Wat betreft dat vastzitten in de stal etc, moest ik ook gelijk aan denken!! Zal in ieder geval pijnlijk geweest zijn, gelukkig loopt hij er nu weer goed op.

Volgens mij gaat hij met stappen (happen :Y) haha) vooruit! :j

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:49

Heerlijk <3! Lekker genieten van elkaar, hij is direct weer op zijn gemak zo te zien. En naast de veeartsen vd fijne praktijk zijn er ook een hoop bokkers gek op Kareltje. Geef hem maar een lekkere nachtknuffel van ons!!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:19

Oh wow wat een mooie ruime stallen zeg! Gezien de leeftijd van deze pony zou mij het niet verbazen dat hij ooit eens in een standje moest staan van 1,5 bij 2...
Vergeleken met dat is dit walhalla.

Kan hij nu ook al wat hooi peuzelen? Of is dat nog net een stap te ver?

marije1109

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:26

Bij ons op de rijvereniging heb ik al een aantal keer discussie gehad met verschillende instructrices.
Gisteren nog liep er een paard (dit zijn privé paarden) onregelmatig maar de instructrice zegt niets. Aan de kant zaten we ons op te vreten. Moeilijk hoor want moet ik dan steeds met op/en aanmerkingen komen. Mij kunnen ze dan wel schieten want zelf willen of kunnen ze het niet zien.

Mist ik vind je een topper. Ik volg met veel plezier!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:28

Hier ook een stille meelezer.
Wat ontzettend geweldig wat jullie voor Kareltje doen en gedaan hebben <3 .
Hij heeft een heerlijk plekje en hopelijk knapt hij snel helemaal op.

Woestein

Berichten: 2846
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:47

Heerlijk om te zien wat voor mooie tijd Kareltje nu tegemoet gaat!
Schande voor de manege, maar denk dat die nog wel bezoek zullen krijgen..

Inderdaad een echt feel good topic!!
Hoopdat jullie allemaal een geweldige tijd tegemoet mogen gaan zien!

janneke_S

Berichten: 335
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:48

al vanaf dag 1 een stille meelezer, maar moet nu toch echt even zeggen dat ik het super vind wat je voor hem doet! Echt geweldig!

Heb, tot ik een jaar of 17 was, op een manege gereden.
Een keer reed ik op een paard wat in stap nog wel zuiver liep, maar in draf ging kreupelen. Ik heb toen maar besloten om de hele les gewoon een beetje rond te stappen en niks aan het dier te vragen. (achteraf gezien had ik natuurlijk gewoon beter af kunnen stappen)
halverwege de les gingen we springen. Ik baalde wel een beetje dat ik niet mee kon doen, maar ik ging dat paard dat echt niet aan doen.
Toen zei mijn instructrice doodleuk dat "als ik echt wilde springen ik dat maar gewoon moest doen, want ik had voor de les betaald en het was de verantwoordelijkheid van de manegehouder dat hij me op een kreupel paard had gezet"
nou ik wist niet wat ik hoorde... Niet lang daarna ben ik daar ook gestopt.

Ook heb ik een keer meegemaakt dat iemand in mijn les op een kreupel paard reed. Zij wilde toen afstappen, want het beestje had echt pijn, maar dat mocht niet. Manegehouder heeft toen nog boos tegen haar gezegd dat ze er maar "doorheen" moest rijden.....

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:34

Wat een mooie stallen heb jij. En wat ziet Kareltje er mooi uit met zijn nieuwe deken. Geweldig dat je de mogelijk hebt om dit te doen mist.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:19

Fijn dat het allemaal voorspoedig is gegaan! Hij krijgt het zeker super goed.
Sandra heeft een goede voorzet gegeven en jij trapt hem mooi in... Hij krijgt zeker een super thuis bij jou. Zo krijgen we toch weer vertrouwen in de mensheid.. Chapeau!

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:35

janneke_S schreef:
Manegehouder heeft toen nog boos tegen haar gezegd dat ze er maar "doorheen" moest rijden.....


We hebben op mij oude manege 2 paarden gehad die teugel kreupel waren. Zij waren zo scheef. Dit moesten we rijdend oplossen. Nu is dit weer helemaal opgelost en lopen ze gewoon weer goed. Dus het hoeft niet altijd een normale kreupel te zijn. Hoe wel ik toe geef dat dit wel vaak het geval is en het wel vaak voorkomt bij maneges

Tijn8
Berichten: 511
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:49

We zien graag nog foto's van zijn eerste keer los buiten bij jou <3

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:01

Ik ben vanaf het begin een stille meelezer maar wil nu toch even zeggen dat ik echt ontzettend veel respect voor jou en iedereen om jou heen heb. Wat heeft Kareltje het getroffen in zo'n mega stal met een lekker pak stro en lekker eten. Ik hoop dat je nog vaak updates blijft plaatsen en ik zal jullie uiteraard blijven volgen!

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:03

EllaBellaah schreef:
Ik ben vanaf het begin een stille meelezer maar wil nu toch even zeggen dat ik echt ontzettend veel respect voor jou en iedereen om jou heen heb. Wat heeft Kareltje het getroffen in zo'n mega stal met een lekker pak stro en lekker eten. Ik hoop dat je nog vaak updates blijft plaatsen en ik zal jullie uiteraard blijven volgen!

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:28

Wat heerlijk dat Kareltje nu thuis is. <3 <3
Hij heeft het echt getroffen met jou als nieuw baasje, wat een prachtig (en hopelijk nog lang) leven kan hij tegemoet zien. En lekker bunkeren, haha.

Ik heb eindelijk mijn donatie voor Brooke Hospital tnv Kareltje gedaan. Hopelijk kunnen ze daar ook weer een aantal "Kareltjes" mee helpen en misschien word ik wel donateur van de stichting. Ze blijven belangrijk werk verrichten en ik steun al de SOE en de Donkey Sanctuary, dus Brooke past eigenlijk wel mooi in dat rijtje. :+

TanteFlavie

Berichten: 783
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:58

Van dit topic (en het vorige) krijg ik het "warm". Zo mooi wat je doet! Kareltje heeft waarschijnlijk nooit zo'n warme thuis gehad! Super!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:04


noomie1
Berichten: 172
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:18

Jeetje! Wat fijn dat Karel bij jou terecht is gekomen! :)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:20

Knappe Karel,

Wat fijn dat jullie/jij hem een kans geeft <3

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:24

Mist schreef:
Riel schreef:
Ik vind dat je op deze foto's pas echt ziet hoe mager dat hij is. Arm dier! Ik kan niet begrijpen hoe die manege eigenaars, werknemers en klanten zo blind konden zijn. Hier kan je toch niet meer overkijken? Zelfs als je niets van paarden kent, zie je dat dit dier veel te mager is.


Toch lukt het niet goed om zijn werkelijke toestand op foto vast te leggen, En wat jij zegt, dat de mensen die deze pony een paar weken terug nog in de les hebben zien lopen, of wiens kinderen daar op gereden hebben, dat ze nog kunnen slapen snachts -:(-

die ouders deert dat niet. Als de kleine maar plezier heeft he :r