Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:41

Ik kan alleen zeggen toppie +:)+ zo goed dat er ingezet word voor kareltje!

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:41

Vorige topic ook een beetje gevolgd, maar echt, wat ben jij een topper! Arme pony... Gelukkig geef jij hem wat hij verdiend en zal jij hem lekker laten genieten!

MarjanB

Berichten: 16476
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:42

Zo Karel gaat naar een 5* resort zo te zien! Echt super dat je dit doet! Hoop dat er niet teveel meer uit hoeft zodat hij straks nog lekker hooi kan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:47

He verdomme, ik breek in tranen uit, bij je belofte aan Kareltje zelf, dat er nooit een zadel meer op komt.

Zo herkenbaar gewoon, ook ik heb zo mijn beloftes aan mijn paarden gedaan ten tijde dat ik ze kreeg, hardop uitgesproken tegen hun, kan mij helemaal voorstellen dat jij dat precies zo hebt gedaan... <3

Zijn we dan 40+ers voor, ik blijf maar vrolijk worden van je topic, echt hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-17 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:49

Wat een mooie stal krijgt hij!
Zo te horen bloeit hij terug helemaal open!
Doe zo verder!

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:59

Al die tijd stil meegelezen, ook bij het vorige topic.
Maar ik moet mezelf nu toch echt uitspreken: ik vind het zo ontzettend fantastisch wat iedereen hier heeft gedaan!

Waar veel mensen waarschijnlijk een andere kant op zouden kijken of Kareltje zouden hebben laten inslapen hebben jullie hem een tweede kans gegeven en een gouden stalletje. Het geeft zo'n goed gevoel dat er nog steeds mensen zijn met echt een hart voor dieren en dat ze zich hier voor inzetten. Ookal is het een oude pony waar niet meer op gereden wordt, hij mag toch blijven <3

Ik hoop dat deze stijgende lijn zich blijft voortzetten en dat kareltje nog lekker kan genieten van zijn oude dag!

Edit: Mist, ik zie dat jij ook in Noord-Brabant woont. Mocht Kareltje weer goed op gewicht komen, dan wil ik graag langskomen en hem een keer op de foto zetten. Ik heb helaas niet de financiële middelen om iets te doneren of te sponsoren, maar een fotoshoot kan altijd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:10

Gut, die Karel komt in de Koninklijke Stallen te staan. <3

Mist schreef:
Hier is geen excuus voor degenen die Kareltje het afgelopen jaar gezien hebben, erger nog op gereden hebben of hun kinderen er op hebben laten rijden, moeten zich diep diep schamen, hoe kun je ? (sorry, even een meltdown, want mijn bloed kookt nog steeds :o )


Ik denk dat ik het ergens wel een beetje snap. De meeste mensen die hun kinderen naar een manege brengen, hebben geen verstand van paarden. Die kijken niet in dat bekkie om te zien hoe z'n gebit er aan toe is. En misschien fronsen ze een keer de wenkbrauwen en merken ze een keertje op dat hij er mager uitziet. Maar als een manege-eigenaar zegt dat dat komt omdat hij al oud is en daardoor moeilijk kan eten, zullen ze al snel denken "oke, dan is dat het. Hij heeft er tenslotte verstand van en ik niet".

In de buurt van waar ik vroeger opgroeide was ook zo'n stal. Naast een verzameling kamelen, papegaaien en andere exoten hadden ze ook allemaal broodmagere pony's. Je kon van elk dier de ribben tellen. Wij konden er met ons verstand niet bij. Wie gaat z'n kind nou naar zo'n manege sturen? Maar die eigenaar was verschrikkelijk 'aardig'. En z'n vrouw al helemaal. En 'het was er zo leuk voor de kinderen'. Wat die mensen daar zagen was hun referentiekader. Ze wisten niet beter. En ze hadden werkelijk geen idee dat die pony's het zo slecht hadden. En ze konden het zich niet voorstellen dat die 'vriendelijke' mensen zo slecht voor hun dieren waren. Want ze hadden juist al die dieren gered van een slechter leven, zeiden ze. Dus sloten ze hun ogen voor de toestand van die pony's. Te triest voor woorden.

Maar er moeten rondom Karel ook mensen geweest zijn die er wel verstand van hebben. Die wel weten dat een pony in zo'n toestand geen ruitertjes kan te dragen. Dat een zadel pijn doet als er geen spier of vetje meer op je rug zit. Dat het niet normaal is als een paard niet goed zijn voer kan eten. En ik vraag me af wat die mensen bezield heeft. Dat snap ik echt niet. Ik kan daar echt met m'n verstand niet bij.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:14

Zijn bedje is al helemaal klaar ! En wat een prachtige stal ! <3
't Kereltje gaat niet weten wat hem overkomt. 8-)
Fijn dat ie het personeel wat aanspoort bij het ontbijt :D

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:17

Maar er lopen op die manege toch ook wel mensen rond die er wel verstand van zouden moeten hebben?

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:24

Hier ook een meelezer vanaf het eerste topic. Allereerst chapeau hoe jullie dit allemaal voor elkaar hebben gekregen. Denk dat Kareltje geen beter plekje kan wensen, echt petje af!!

Ik vind het ook echt schrikbarend dat dit arme dier nog bereden werd. Ik word er echt naar van :n .

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:25

Wat een mooie stal krijgt Kareltje!

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 19:27

Kinke schreef:
Maar er lopen op die manege toch ook wel mensen rond die er wel verstand van zouden moeten hebben?


Precies! zeker op een manege waar ook pensionpaarden staan en die wedstrijden organiseert. Daarnaast is hij niet gewoon mager, het is een wandelend skelet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:28

Kinke schreef:
Maar er lopen op die manege toch ook wel mensen rond die er wel verstand van zouden moeten hebben?


Zie m'n laatste alinea. Met name van die mensen snap ik het niet. Echt niet. Hoe kan je?!

En ik hoop dat het verhaal van Karel die mensen die er geen verstand van hebben wat sneller laat twijfelen aan wat er door een manege gezegd wordt. En dat ze eens iemand meenemen die er wel verstand van heeft om het te checken.

Kan het verhaal van Karel niet in de Penny ofzo? :+

Zoolgangster

Berichten: 9652
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:37

Kinke schreef:
Maar er lopen op die manege toch ook wel mensen rond die er wel verstand van zouden moeten hebben?


Helaas zijn mensen die weten hoe het hoort, vaak de mensen die als eerste zo'n manege de rug toekeren omdat ze het niet kunnen aanzien/zich rot-ergeren en dan is er vaak nog niet zo extreem veel misgegaan als bij Kareltje.
Die mensen hadden veel eerder aan de bel kunnen trekken, ja, maar een vroeg stadium tuint de Dierenbescherming er vaak in/kunnen ze niets doen, omdat het niet erg genoeg is. -O-

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:40

Wat krijgt kareltje nu te eten? Ik lees dat hij moeite heeft met het ewn van ruwvoer? Bij de stal waar ik kom staat een 30 jarige die geen ruwvoer in de vorm van kuil of hooi kan eten.(hele slechte tanden) Daar geven ze hem een speciale slobber waarbij hij als kool groeid. Hij denk volgens mij ook dat ie weer drie is geworden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:48

Ook mensen die geen verstand hebben van paarden zouden imo moeten zien dat dit gewoon niet kan. Je herkent toch ook een uitgemergelde kat als je geen kattenliefhebber bent?

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:53

Ik dacht dat ik mooie stallen had, maar jij hebt mooie stallen Mist!

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:58

Kareltje komt van de hel in de hemel.
TS je hebt gelijk dat mensen eerder moeten durfen in te grijpen of melding moeten maken. Kareltje is niet de eerste, enige of helaas de laatste.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:09

Ik weet nog dat er op de manege waar ik vroeger reed ook een heel dun paardje stond. Ook stonden de paarden de hele dag door op stal en bij sommigen stonden de zweepslagen in de kont... Op dat moment wist ik gewoon niet beter helaas. Later begreep ik wél dat het echt goed goed was wat er gebeurde en heb bij een van mijn instructrices (waarbij ik altijd terecht kon) aangegeven dat ik ermee zat en ze was het met me eens, maar vond dat we er niks aan konden doen. Heb toen maar de dierenbescherming gebeld, maar die konden er ook niks mee zeiden ze. Toen ben ik daar gestopt oa omdat ik het niet eens was met de manier waarop het er daar aan toe ging, en meer kan ik er helaas ook niet mee :n Geld en tijd om ze over te kopen helaas.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:25

Wauw, wat heeft die pony het getroffen met jullie!!
En wat een gave stal krijgt hij! Super!

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:25

Waar is de like knop hier?!

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:42

Wauw dit is echt VIP voor Kareltje! Mooi zeg!

Chan34
Berichten: 47
Geregistreerd: 12-11-15
Woonplaats: West Brabant

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:58

Top mist! Blijft een genot om jullie te volgen. Het is te triest dat dit heeft kunnen ontstaan! Elke x als ik langs visdonk rij denk ik echt even aan Kareltje.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:05

Kareltje weet echt niet wat hem overkomt. Ik hoop dat hij er nog lang van mag genieten.

Goof

Berichten: 28827
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:15

Ach die Kareltje, die weet niet wat hij mee maakt! Wat een geluk heeft hij dat hij jullie getroffen heeft zich, geweldig. Ik hoop dat hij nog lang bij je mag genieten van zijn pensieon.