Minst favoriete paardenklusje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Minst favoriete paardenklusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 18:03

Ik zit me ineens af te vragen wat bij jullie het minst favoriete klusje is, wat wel bij het verzorgen/houden van een paard hoort.

De meeste klusjes vind ik eigenlijk helemaal niet erg om te doen. Het hoort er allemaal bij Lachen
Maar ik heb een verschrikkelijke hekel aan m'n zadel en hoofdstel poetsen. Dat stel ik altijd zo lang mogelijk uit. Ik doe het eigenlijk alleen wanneer ik wedstrijd heb. Vind het zo'n rotwerk, terwijl het toch wel belangrijk is om het regelmatig te doen Bloos!

Wat is jullie minst favoriete klusje?


Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:05

Ik heb eigenlijk aan niks een hekel, maar als ik dan tóch wat moet zeggen is het klusje waar ik het minste plezier in heb is dan toch uitmesten denk ik

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:09

Mijn minst favoriete klusje is ook zadel en hoofdstel poetsen. Zo'n hekel aan.

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:10

Het mannelijke ding van m'n ruin schoonmaken >;)

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:25

Aangezien ik niet meer zelf hoef uit te mesten...
Het hoofdstel grondig schoonmaken en invetten.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:37

Ik geloof ook het schoonmaken en invetten van tuigen. En dan niet mijn zadel en hoofdstel, dat wordt heel vaak gebruikt en dat houd ik nog wel re-de-lijk bij.
Maar het oude tuig, wat ik niet zo vaak gebruik en dan weer wil gaan gebruiken. Boos!
Rotwerk.
Het mesten vind ik niet zo erg, maar dat hoef ik dan ook alleen in het weekend te doen. Lang leve de stalknechten Pling

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:42

Ehmszzzzzz....eh....het vroeg opstaan 3 keer in de maand om de paarden te voeren en buiten te zetten Haha! Vooral het vroeg opstaan vindt ik dus een nadeel.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:55

zadel en hoofdstel schoonmaken inderdaad...
uitmesten vind ik niet zo erg om te doen, maar mest uit het land is weer niet zo'n leuk klusje Knipoog

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:56

de voordroog in zakken steken (stinkt en prikt in m'n handen) we steken dat in stakken om de hoeve netjes te houden anders ligt het zooitje overal

F

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:56

Alleen op pad gaan met de trailer naar les/hoefsmid/wedstrijd Boos!
Dat vind ik dus echt vreselijk, alles duurt lang, paard werkt niet mee, ik zit zenuwachtig achter het stuur (vind het niet echt prettig om met trailer te rijden)

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:24

TEREN! ik heb nog zón ouderwetse kwast en een pot. Maar ook al draag ik handschoenen, er zit alsnog teer op mijn handen en het stinkt! Ik ga binnenkort toch maar eens z`on handig spuitbusje kopen!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:25

Ik vind eigenlijk heel weinig erg. ZELFS koker wassen niet maar al die haren van kleding, shabrakjes en dekens verwijderen Frusty . Daar heb ik wel een gloeiende hekel aan!

boemel

Berichten: 8259
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:27

Zadel poetsen heb ik niet echt een hekel aan, maar hoofdstel wel. Als die frutsriempjes die los moeten. Boos!

Verder vind ik benen opscheren van mijn paard ook niet echt een leuk klusje. Ligt niet aan mijn paard hoor, maar ik kreeg er altijd zo'n kramp van in mijn benen. En het is nu ook nog eens zo koud erbij.

M1+10

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:47

scheren vind ik echt rotwerk. Alles zit onder de haren, vreselijk gewoon. gelukkig hoeft het bij mij maar 1 x per jaar.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:04

Eeh... ik denk vegen. Tuig schoonmaken, sjabrakken en dekens schoonzuigen, uitmesten, vind ik allemaal wel leuk. Enkel dat vegen kan ik zo beu worden, vooral als ik maar bezig en bezig blijf Rolleyes

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:07

Ik vind met een kruiwagen lopen zo'n rotklus als ik een paar boxen moet doen. Dan moet ik een paar keer heen en weer lopen.... Daar ben ik echt zo lui mee. Bloos

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 20:07

Pjelk schreef:
al die haren van kleding, shabrakjes en dekens verwijderen Frusty . Daar heb ik wel een gloeiende hekel aan!


Ja dat is inderdaad ook een rotklusje! De shabrakjes mogen hier in de wasmachine als ik ze eerst heel goed onthaar, maar daar ben je altijd een eeuwigheid mee bezig Scheve mond

Uitmesten vind ik zelf niet zo erg om te doen. Doe het elke dag, is gewoon routine Lachen

Scheren hoef ik gelukkig niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:09

Het tuig schoonmaken en vetten Scheve mond
Dat is het grote nadeel van meerspan rijden voor 1 uur rijden heb je 2 uur werk wbt poetsen, optuigen, aftuigen, verzorgen en schoonmaken.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:12

Tuigage schoonmaken.
En dan vooral in de winter, als het koud is...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:16

Voor die haren had ik ook altijd een hekel, maar ik heb nu de bedrijfsstofzuiger ontdekt (ding wordt gebruikt om combaines te reinigen, en is zeer krachtig) heb. Niet meer, daar is het echt zo mee gepiept, daar word de boel pas echt schoon van, en mn pa vind t toch niet erg, dat er daar haren inkomen Haha! Mijn moeder is veel vervelender als ik de gewone stofzuiger gebruikte Schijnheilig Knipoog

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:16

tuig invetten(en schoonmaken), maar ik heb ook een hekel aan vegen, het word toch weer vies... de rest heb ik allemaal gene problemen mee..(deze 2 dingen ook niet hoor, maar liever niet dan wel, daarom heb ik ook een kunststof hoofdstel Tong uitsteken)

[edit] ik heb er ook een hekel aan om een pony te poetsen die aan het verharen is, kan je 3 uur bezig zijn en dan kriebelt het nog bij hem/haar...

jah_ik
Berichten: 155
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:25

ik vind het rijden het stomst Tong uitsteken neej hoor, grappie!
neej ik vind het vallen het stomste wat er is!!!
hahaha *LOL* vooral al val je dan in de modder, het uitmesten vin ik wel leuk en het tuig invetten ook wel Haha! Ik snap niej echt dat jullie dat niej leuk vinden maja
greetzzz from meej!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:30

Tuig schoon maken. Helaas geen tuig hier ivm het niet meer kunnen mennen met Dennis.
Zadel hoeft niet, is een Wintec. Hoofdstel heb ik een hele oude lere en een nylon enduracne hoofdstel. D'r word hier dus niet veel gepoetst.

Omdat hier niets valt de poetsen is het veruit het rotste klusje meneers geval schoon maken. Gelukkig helpt hij daar zomers zelf al erg goed aan mee door constand uit te schachten als d'r een merrie langs komt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:39

Ik vind de wei helemaal uitmesten op zondag echt verschrikkelijk. Daar ben ik minstens twee uur mee bezig.
Stal uitmesten, zadel schoonmaken enz vind ik niet erg

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:55

idd het tuig invetten daarom heb ik nu kunststof


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cam, Mieke, Sheeltje2, Tomboy0 en 28 bezoekers