Paard met karakter (vervelend?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Paard met karakter (vervelend?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 09:37

Beste Bokkers,

Ik ben in het bezit van een paard met HEEL veel karakter.
Het is een afstammeling van Gestion TCN Partout. Lachen

Elke dag gedraagt hij zich anders heel vervelend.
Je kan er geen pijl op na te trekken.

Gisteravond les gehad, nou was echt hopenloos zeg.
Alleen maar rennen voor niets, want hij liep er al heel vaak langs en met losrijden ging het SUPER OK dan! .
Totdat meneer echt aan het werk moest.

Dan wordt hij heel neurotisch, aanstekelijk, tegenliggers angst, dwars echt irritant gewoon. Tong uitsteken

Mijn instructeur zei gisteren:
Ik weet niet hoe ik je les moet geven, hij is zo verandelijk als de nacht.
Maar je moet niet opgegeven Ach gut
Van sommige paarden weet je dat ze een kwartier of 3 kwartier nodig hebben, maar op die van jou kan je GEEN schema maken.
Maar absoluut niet opgeven. Ach gut

Dit heeft me heel erg geraakt. Verdrietig
Dit omdat mijn instructeur toch een soort van rolmodel is voor me.
En als HIJ het niet meer weet, hoe kan IK het dan weten. Ach gut

Ik weet wel diep in mijn hart dat mijn instructeur met iets zal komen wat wel gaat werken.
Ik heb hem nu 6 maanden dus heb nog heel wat te gaan.

Ik heb gisteren voor het eerst mijn paard aan de molen laten droogstappen.
Zo teleurgesteld was ik in hem gisteren. Verdrietig

Ik heb hem naverzorg en geen blik gegund. Cool
Hij heeft voor het eerst ook niet staan klieren, schrapen en bedelen op de wasplaats.
Ook het snikken (huilen Huilen ) vond hij niet alles.

Volgens mij had hij het wel door.

Ik werk me helemaal uit de naad voor hem.
Hij heeft alles wat zijn hartje begeert.
En nu gedraagd hij zich als een verwend nest (echt waar )

Voel me nu ook heel rot, ik hou ZIESVEEL Lovers van mijn paardje, ik zal hem echt NOOIT verkopen.

Maar af en toe zakt de moed tot ver in mijn schoenen. Verdrietig

Wie heeft dit nou ook wel eens meegemaakt met zijn paard en/of pony.
Of ben ik zoals ik het nu voelt echt de ENIGE Ach gut

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:46

Ach mijn merrie heeft ook zo haar kuren. Normaal loopt ze heel braaf en vind ze niks eng , maar zodra miep hengstig is, wil ze niet meer werken en vindt ze in een keer ieder boompje of struikje eng. Boos! Zo ook de kippen van de buurvrouw die altijd naast de bak in de bosje rond lopen. Maar je moet gewoon zorgen dat je een soort overeenkomst sluit met je paard, als hij in een vervelende bui is gewoon een beetje toegeven en niet zeggen jij moet dit en jij moet dat, want dat werkt alleen maar averechts, dat gevecht win je nooit. Met de kippen heb ik het opgelost om haar er expres op af te sturen en zodra de kip dan op het hekje ging zitten of in de bak liep, liet ik haar met een los teugeltje er achter aan draven, kip in de stress maar het paard vond het enig, nu zijn kippen voor haar niet meer eng maar juist leuk speelgoed.
Tot besluit heb geduld, wordt niet te snel boos en profiteer van de momenten dat hij wel goed zijn best doet. OK dan!

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:47

tja, ik heb ook zo'n kruidje-roer-me-niet, zo veranderlijk als de dag (klopt die uitdrukking wel trouwens Verward). Gewoon goed blijven paardrijden en volhouden, je leert er wel een heleboel van. Heeft je instructeur er zelf wel eens opgezeten? En mogelijk is hij toch niet de juiste voor jullie.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-12-03 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:48

ik heb het met mijn 2 1e paarden meegemaakt. helaas had ik ze beiden tekort om de problemen op te lossen (beiden afgemaakt). De ene dag poeslief en volgzaam met rijden de andere dag alleen maar verzet en mij eraf proberen te krijgen. geen peil op t trekken. toch hield ik ook erg van ze maar er waren dagen dat ik er jankend vanaf stapte en ik t ook niet meer wist. volhouden!!!! en je voelt je wel de einige (in je directe omgeving) maar je bent het zeker niet. sterkte

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:52

Nope je bent zeker niet de enige.
Toen ik mijn vorige paard kocht was ze ook een schatje, totdat ik begon met inrijden, de mooiste sport vond ze om er iemand zo snel mogenlijk van haar rug af te krijgen. Vreselijk en dan bokte en sprong en steigerde ze alsof ze niemand op haar rug had zitten. Het ene kwartier liep ze zo mak als een lammetje en daarna begon het weer van voor af aan, ik kon er geen touw aan vast knopen.
Hoe vaak ben ik niet huilend van haar rug afgekomen, en schreeuwend tegen haar geroepen dat ze getikt in haar hoofd was.
Na een jaar werd het wat minder en besloot ik te gaan starten, en toen had ik het gevonden, zodra ze publiek zag draaide ze een knop om en begon te showen en wou ze uitblinken!!!
Alleen vaak met losrijden moest ik een rustig plekje opzoeken ( als dat mogenlijk was ) maar eenmaal in de ring was ze er!!

Ook andere mensen dulde ze niet op haar rug, dus als ik op vakantie ging had zij ook vakantie..

Ik heb nog 7 jaar lang plezier van haar gehad, samen zijn we Z2 geworden, en we hebben veel van elkaar geleerd!!

Dus het kan wel, ik wens je heel veel succes en geef niet op....

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:55

Ik heb ook zo'n paard gehad. Ik heb het 1 jaar met haar volgehouden.
Ze is ook zo veranderlijk als de nacht. Ik kon écht niet met haar overweg. Echt álles heb ik geprobeerd: andere instructeurs, 3 maanden in training geweest, binnenste-buiten-gekeerd medisch, maar niets mocht baten. Ze is een hele felle kikker en ik vond het écht niet leuk meer. Iedere keer met rijden merkte ik dat we alleen maar een stapje áchteruit gingen, in plaats van vooruit.
Ik ging naar een andere stal en de staleigenaresse was meteen verkocht. Ze heeft mijn paard een aantal maanden gereden voordat ze besliste haar te kopen (geen kopie namelijk).

Ik zie het paard nog iedere dag. Ik heb zelf nu een nieuw paard waarmee ik kan lezen en schrijven. Iedere dag dat ik mijn 'vorige paard' nog zie ben ik toch wel blij dat ze niet meer van mij is, ondanks dat het een pracht is om te zien met werkelijke super gangen. De nieuwe eigenaresse is heel blij met haar en dat maakt mij weer blij.
Maar ook de nieuwe eigenaresse zegt dat ze zo veranderlijk is qua karakter; iedere keer dat ze gaat rijden is het weer een verrassing hoe ze die dag zal zijn. Alleen kan de nieuwe eigenaresse hier veel beter mee omgaan. Zij heeft meerdere paarden en als het eens niet gaat, kan ze nog andere paarden pakken om te rijden.
Dat had ik dus niet: ik had maar 1 paard die alles kon krijgen wat haar hartje begeerde, maar ik werd er écht niet gelukkiger van.

Gelukkig zijn we nu allebei goed terecht gekomen!

Dit vertel ik je niet om je te ontmoedigen, maar meer om te vertellen dat je in ieder geval niet de enige bent en om je mijn ervaring/verhaal te vertellen.

Succes ermee OK dan!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:06

ik heb precies hetzelfde gehad met mijn paardje. Nu na 2 jaar gaat het eindelijk goed alhoewel ze soms nog wat kuren heeft maar dat is ook gezond vind ik.

Wat ik heb gedaan is erg consequent zijn, duidelijk zijn. Regels voor jezelf maken. Tot hier en niet verder. Als ik voelde als ik erop stapte dit gaat niks worden maakte ik nog een rondje dat goed ging en dat stopte ik weer. Morgen nog een dag. Met mijn paard is het geven en nemen. Als je door gaat vechten dan wordt het alleen maar erger. Dit betekent absoluut niet dat zij de baas is over mij hoor !

Ik denk dat het ook een kwestie is van vertrouwen. Je zegt zelf al , je hebt er 6 maanden/ Wat is dat op een paarden leven. Geef elkaar gewoon de tijd. Begin anders eens met grondwerk, longeren spelen noem maar op.

Ieder geval heel veel succes en probeer eens 1x een lesje met een andere instructeur misschien pakt het dan heel anders uit?

Groetjes Loes

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:10

tjaaa...dat is heel vervelend voor je.
Maar wat zo frustrerend is ,dat wat jij al zegt::ik werk me uit de naad voor hem,hij krijgt alles,een paard ervaart dat niet zo...wij als mens willen er graag waardering voor krijgen ,maar een paard kan dat niet geven.

Daar zie je het ook vaak fout gaan bij die jonge meiden,
die geven ze snoepjes,borstelen etc...maar waarom luistert hij niet??
ja dat snappen die paarden niet.

Maar het is wel vervelend voor je hoor,ik heb eigenlijk geen advies voor je
sterkte

dallas en giorgio zijn twee gekke maar lieve beesten!eindelijk fotos in mijn profiel!!!!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:20

Ik heb op dit moment zo'n paard. zucht heb ook vanalles al gedaan medisch laten onderzoeken ander zadel etc. maar het is nu te doen. Ook zo'n neuroot. de ene keer vliegt ze overal heen en de andere keer niet.

heb haar ook wel eens laten rijden door mensen die aantoonbare ervaring hebben op hoog niveau t/m mensen die paarden zadelmak maken. stuk voor stuk zijn ze eronder gekomen.

Tsja nu dus nog steeds een lastig geval, maar we geven niet op. maar ik ken het gevoel laatst wist ik het ook echt niet meer. nu gaat het alweer 3 dagen goed. wanneer ontploft ze????? geen idee....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:27

nou noureyev, aan je verhaal te zien passen jullie wel bij elkaar... Haha! maar dat teleurgesteld zijn in je paard vat ik even niet. Hij heeft zich het afgelopen half jaar laten zien en dat is door de woorden van je instructeur niet anders geworden neem ik aan?

Zijn stemmingen zullen in de loop der jaren wel wat gelijkmatiger worden en anders kun je hier wel iets aan doen om hem stabieler te krijgen.
Good Luck!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:31

Ik wil even inhalen op het volgende, je schrijft
Citaat:
Ik heb hem nu 6 maanden dus heb nog heel wat te gaan.


Ik ga er altijd van uit dat je een paard 1 jaar de kans moet geven om met jou een combinatie te worden. Verhuizen, een andere eigenaar en andere spelregels kunnen de wereld van een paard behoorlijk op z'n kop zitten. Zeker van een sensitief paard. Daarnaast zal jij dingen die je in het begin nog tolereerde omdat je niet beter wist, later niet meer tolereren. Ook dat geeft de nodige aanpassingen.

Na dat jaar kan je de balans opmaken en als het dan niet past de knoop doorhakken.

Succes!

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:49

Hoe oud is het paard? Hoeveel ervaring heeft hij?
Is voor mij ook een heel bekend verhaal. Ben ook behoorlijk wanhopig geweest af en toe het afgelopen jaar, en nu is het weer even prut Scheve mond
Ze kan opeens heel erg vooruit gaan, en als ik dan bijv. een week ziek ben, ben ik als ik weer begin op het punt waar we drie maanden daarvoor waren.
Daarbij kan ze de ene keer, van elk paaltje schrikken, terwijl ze de andere keer onverstoorbaar doorloopt als er opeens een vogel uit de boom vliegt boven 'r Verward
Maar ja, het blijven dieren en geen robtjes. Behoorlijk onvoorspelbaar maar, dat maakt het nog leuker als ze een keer wel lekker voor je aan het werk gaan. Als je verder goed met het paard overweg kan, geef hem dan nog even de tijd en een eerlijke kans.
Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:16

Nee je bent echt niet de enige hoor Ik heb een volbloed arabier met ook veel karakter Knipoog hij is wel keurig opgevoed en stelt zich ook niet echt aan maar er zit een kop op waar je u tegen zegt Scheve mond Hij haalt soms echt het bloed onder mijn nagels vandaan als hij weer eens lekker die kop omhoog doet, bit vast en harder gaat lopen dan ik wil Boos! bah.. vorige week in mijn les was hij ook erg vervelend en dwars en ik heb last van rsi dus had gewoon 2 lamme arme van dat getrek van hem Boos! mijn instructeur zei.. had dan gewoon een rustige kwpn genomen Haha! ik zei ja net alsof alle kwpn rustig zijn *LOL*

Ik begrijp het heel goed dat je het af en toe helemaal zat met hem bent! Probeer niet op te geven en ik heb geleerd tot 10 te tellen en proberen niet boos te worden want dan wordt het nog erger. Stop met rijden als het goed gaat en beloon hem daar goed voor.. ook al heb je maar 20 min. gereden.

Ik heb ook vaak gezegd: ik doe alles voor dat verwende nest... en dan kan hij zich niet eens tijdens het rijden gedragen Je hebt met een paard met karakter heel veel geduld nodig en niet boos worden want dan verlies je het.... dan wordt hij nog bozer en begrijpt misschien ook niet meer wat je nou bedoeld.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:26

Ik kan geheel met jou meevoelen, heb zelf een merrie die net zo vreselijk is. 9 van de 10 x ben ik niet aan het rijden maar probeer ik haar zover te krijgen dat ze zich laat rijden. Maar die ene 10e keer, dan voelt ze fantastisch aan. MAar het werkt vaak wel ontmoedigend ja. Ze ondermijnt mijn hele zelfvertrouwen. er zijn paarden die me een heel goed gevoel geven en het beste in mij naar boven halen, die me doen geloven dat ik het goed kan. MAar mijn merrie doet juist het tegenover gestelde. En ik probeer te veranderen, ik doe echt mijn best, maar wat ik ook doe, het is nooit genoeg. En ik herken me ook heel erg in wat Anneomie hierboven zegt. Je doet er alles voor en je krijgt er niets voor terug. En dan mag je nog niet ongeduldig worden ook, laat staan kwaad...

De hond is de betere mens

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:52

De merrie waar ik nu op rijd heeft dat ook... ik heb nu al meerdere keren gedacht, goh, les/rijden ging echt lekker, misschien kunnen we volgende keer wel een sprongetje gaan maken, of een keer naar buiten, en dan de volgende keer kan ik niets met haar, ben ik het stuur kwijt, houdt ze haar bit stevig vast en kom ik met een poedersuiker van haar af. *zucht* doorrijden dan maar...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:08

Desiree schreef:
Ik kan geheel met jou meevoelen, heb zelf een merrie die net zo vreselijk is. 9 van de 10 x ben ik niet aan het rijden maar probeer ik haar zover te krijgen dat ze zich laat rijden. Maar die ene 10e keer, dan voelt ze fantastisch aan. MAar het werkt vaak wel ontmoedigend ja. Ze ondermijnt mijn hele zelfvertrouwen. er zijn paarden die me een heel goed gevoel geven en het beste in mij naar boven halen, die me doen geloven dat ik het goed kan. MAar mijn merrie doet juist het tegenover gestelde. En ik probeer te veranderen, ik doe echt mijn best, maar wat ik ook doe, het is nooit genoeg. En ik herken me ook heel erg in wat Anneomie hierboven zegt. Je doet er alles voor en je krijgt er niets voor terug. En dan mag je nog niet ongeduldig worden ook, laat staan kwaad...


Precies de situatie zoals ik die had met mijn vorige paard. áls ik haar zover had om voor me te werken; GEWELDIG, wat een superpaard. Maar goed, mijn zelfvertrouwen was dus helemaal niets meer en ik werd nog bang voor het paard ook, vandaar mijn beslissing om haar te verkopen.
Ik kan gewoon niet met deze type paarden overweg. Ik denk dat dit soort paarden ook maar bij bepaalde mensen passen.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:13

Randy01 schreef:

Precies de situatie zoals ik die had met mijn vorige paard. áls ik haar zover had om voor me te werken; GEWELDIG, wat een superpaard. Maar goed, mijn zelfvertrouwen was dus helemaal niets meer en ik werd nog bang voor het paard ook, vandaar mijn beslissing om haar te verkopen.
Ik kan gewoon niet met deze type paarden overweg. Ik denk dat dit soort paarden ook maar bij bepaalde mensen passen.

Die paarden moeten gewoon met heel veel gevoel gereden worden. MEt rijtechniek alleen kom je er niet. En ik heb dat gevoel niet, ik kan het wel ontwikkelen maar ik weet niet of ik dan genoeg heb aan alleen dit leven. Er zijn maar weinig mensen met zoveel gevoel.

De hond is de betere mens

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:14

Mijn instructeur zou zeggen: Dat zijn de beste Haha!

Zit zelf ook met zo'n "geval", in April gekocht en heel langzaam aan beginnen we elkaar te begrijpen. Het is een kwestie van lange adem en niet opgeven!! Ik droom van de dag dat ik terug kan kijken en zeggen: het was het allemaal waard!! Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:18

Jola schreef:
Mijn instructeur zou zeggen: Dat zijn de beste Haha!

Ja, de moeilijkste paarden zouden de beste zijn. Maar dat merk je pas als er heel goede ruiters op komen. Ik hoor daar helaas niet bij, dus ik heb eigenlijk meer aan een paard met minder vermogen maar waar ik goed mee overweg kan. Laten we reeel zijn.

De hond is de betere mens

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:18

Evita kan ook wel zo eens een kreng zijn. Dan kan ze vier dagen na elkaar perfect lopen, heel braaf en nagefelijk, en de vijfde dag is het ineens over. Dan doet ze weer alles om aan het werk te ontsnappen, zelfs mijn instructrice verbaast zich noch om hoeveel trukjes Evita wel niet kent om zich maar niet te moeten inspannen. En af en toe krijg ik er ook wel wat van, als ze voor de zoveelste keer probeert om met haar volle gewicht op de teugels te gaan hangen of wat begint rond te etteren alsof ze het niet snapt, terwijl ze de dag ervoren de oefening precies hetzelfde en perfect had gedaan, dan zie ik mij soms in mijn gedachten haar een een flinke lel geven ~~}> . Maar dat blijft wel alleen bij gedachten, want ik weet dat dat niets oplost. Ik blijf gewoon rijden en ik blijf volhouden, ookal probeert ze soms om te gangen tot het pijn doet aan mijn handen. Want ik ben nu eenmaal even koppig als haar, dus hoe vervelender zij doet des te vervelender ik doe. En over het algemeen ben ik het dan toch die aan het langste eindje trekt als ze inziet dat haar koppigheid haar niet zullen helpen.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:19

Desiree"]
[quote="Randy01 schreef:

Precies de situatie zoals ik die had met mijn vorige paard. áls ik haar zover had om voor me te werken; GEWELDIG, wat een superpaard. Maar goed, mijn zelfvertrouwen was dus helemaal niets meer en ik werd nog bang voor het paard ook, vandaar mijn beslissing om haar te verkopen.
Ik kan gewoon niet met deze type paarden overweg. Ik denk dat dit soort paarden ook maar bij bepaalde mensen passen.

Die paarden moeten gewoon met heel veel gevoel gereden worden. MEt rijtechniek alleen kom je er niet. En ik heb dat gevoel niet, ik kan het wel ontwikkelen maar ik weet niet of ik dan genoeg heb aan alleen dit leven. Er zijn maar weinig mensen met zoveel gevoel.
[/quote]

Sorry, toch wil ik daar even op ingaan.
Ik heb 'het gevoel' juist wel. Mij ontbrak het juist aan het lef. Op het moment dat ze in verzet kwam (écht héél hoog steigeren en ze is watervlug) gooide ik het op een compromis, ik haakte zogezegd af. Ik ging 'de uitdaging' nooit aan. Rijtechnisch ging alles heel goed, maar idd was ik eerst bezig om haar ervan te overtuigen dat het niet zo'n ramp is om een paar minuten per dag je best te doen voor je baasje.
Dit was dus zo in mijn situatie. Ik denk dat er veel van onze type paarden zijn, zoals beschreven in dit topic, alleen verschillen díe paarden onderling ook weer gigantisch.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:23

Desiree"]
[quote="Jola schreef:
Mijn instructeur zou zeggen: Dat zijn de beste Haha!

Ja, de moeilijkste paarden zouden de beste zijn. Maar dat merk je pas als er heel goede ruiters op komen. Ik hoor daar helaas niet bij, dus ik heb eigenlijk meer aan een paard met minder vermogen maar waar ik goed mee overweg kan. Laten we reeel zijn.
[/quote]

Mijn toenmalige paard heeft écht talent, écht waar. Ze moet zich alleen eens overgeven, daarna kan 'ze zich gaan bewijzen'. Mijn paard heeft 3 maanden in training gestaan bij zo'n 'hele goede ruiter'. Daar zijn sommige punten íets beter geworden, maar geen verandering van dag en nacht ofzo.
Ik denk wel eens: ze zou van een tópruiter mét lef moeten zijn. Maar goed, wees reeel, geen 'topruiter' (lef of niet) die het risico neemt om op zo'n paard te rijden. Het dier moet eerst 'tam' zijn. Daar zijn anderen voor.
Ik vind het wel heel jammer en zeer zonde van het paard, maar goed, het gaat stukje bij beetje wat beter met de nieuwe eigenaresse en ik hoop écht dat het ooit nog helemaal goed komt. Maar dan nog, het zal altijd een heel heet en alert paard blijven (talent of niet) met ogen op stokkies.
Rondje voor de fokker kan ze trouwens perfect! Haha!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:30

Lef heb ik wel. Als ik door moet pakken dan zal ik dat echt doen. Daarom kan ik nu met haar een beetje buiten rijden, maar het risico blijft wel flink aanwezig. Alleen lef heb ik niet zozeer nodig met deze merrie. Ze zal niet iets gemeens naar mij doen. HEeft wel eens ooit gesteigerd maar dat is niet noemenswaardig. bokken doet ze ook niet.

De hond is de betere mens

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:31

Desiree"]
[quote="Jola schreef:
Mijn instructeur zou zeggen: Dat zijn de beste Haha!

Ja, de moeilijkste paarden zouden de beste zijn. Maar dat merk je pas als er heel goede ruiters op komen. Ik hoor daar helaas niet bij, dus ik heb eigenlijk meer aan een paard met minder vermogen maar waar ik goed mee overweg kan. Laten we reeel zijn.
[/quote]
Ik hoor zelf ook echt niet bij de goede ruiters hoor, verre van Haha! Maar ik zie het als een uitdaging. Momenteel is de verhouding dusdanig dat Mistral mij dingen leert (met alle gevolgen van dien Knipoog ) maar ik hoop genoeg te leren (rijtechnisch en gevoelsmatig) zodat de rollen omgedraaid worden of we op zijn minst op gelijk niveau zijn. Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:33

Ik heb ook geleerd, en misschien dat we over 10 jaar wel een combinatie kunnen vormen. MAar wil ik hier doorheen? Ik heb een merrie gehad uit dezelfde merrielijn die juist ALLES voor mij wou doen!

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje, GoogleAdsense, lanouska en 147 bezoekers