mijn paard poept altijd onderweg!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

mijn paard poept altijd onderweg!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 10:01

ik rijd meestal buiten en altijd moet missy dan 3 a 4 keer mesten. ik heb daar een beetje een hekel aan want dat is midden in het dorp.

misschien een ongelovelijk domme vraag maar...kan ik hier iets tegen doen?

joy is the best


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:09

Nee. (Inruilen voor een My Little Pony? Haha! )
En wees blij dat je paard mest (of heb je liever een verstoppingskoliek?).

Het is wel netjes als je achteraf de mest weghaalt.
Mensen ergeren zich al wild aan een drolletje van
een chihuahua, dus je kunt je wel voorstellen.... enz. *LOL*

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:04

wij hebben ook de afspraak op stal:wanneer je paard in de bebouwde kom poept,gaan we later terug met een schep,en ruimen we het op!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:15

Mexx2 schreef:
wij hebben ook de afspraak op stal:wanneer je paard in de bebouwde kom poept,gaan we later terug met een schep,en ruimen we het op!!

dat doe ik in de bebouwde kom ook.
heb het vroeger 1x niet gedaan in dorp en toen hebben we ruzie gekregen met een winkelier..... is niet fijn!!! Tong uitsteken

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:21

Kane mest ook regelmatig tijdens het rijden ( 4 tot 6 keer ) en nee daar kanje niets aan doen kost je wat meer werk om het weer op te ruimen Lachen
Wij op stal hebben de afspraak poept je paard in de straat dan ruim je het op .. Gelukkig begint Kane pas met mesten zodra we in de polder zijn Haha!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:56

Kan je niets tegen doen. Tja niet meer buitenrijden Tong uitsteken
Kan best door stress komen dat ze wat vaker mesten, en buitne is er nu eenmaal meer stress dan in de bak.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:38

Als je merkt dat hij gaat poepen gauw een stukje berm of goot opzoeken, en dan afstappen en netjes alles opzijschuiven in de goot of in een berm/sloot, dan hebben andere mensen er geen last van Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:19

Schijnheilig Mmm... past er geen kurk in? Knipoog

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:12

Mijn pony deed het ook altijd, die mestte echt heel veel midden in het dorp.
Ze was een enorme stresskip en liet dat fijn van achteren nog eens extra merken.
Ik stap altijd af, veeg het in de goot met mn voet en rijd weer verder, mocht het op de terugweg er nog overduidelijk liggen en het is niet te ver fietsen kom ik terug om het op te ruimen

( heb al eens een man op een kinderfiets achter me aan gehad of ik de mest van mn pony op wou ruimen, was niet grappig op dat moment Haha! )

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:34

haha die van mij poept niet zo vaak onderweg maar wel altijd voor een oprit Boos! doos is het ook Lovers
tip: pak een kurk en.. Schijnheilig

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:46

Haverzak aan dr staart binden misschien Verward Haha!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:58

nee natuurlijk kan je daar niks tegendoen. Vertel dat beest maar is dat hij niet mag poepen, whaha Tong uitsteken

Obelix is gewoon stoer!

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:40

ik heb weleens gehad dat de merrie uitgebreid ging urineren op de stoep Bloos Ook erg charmant.. stond net met een bekende te praten en die had zoiets van Scheve mond *was voor zijn huis* En ja die rommel spat alle kanten op, ook een beetje in zijn tuin Bloos!

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 07:33

Mijn verzorgpony poept ook altijd buiten, en wel een paar keer. Nee, ik ruim het nooit op, dit omdat de mensen het gewend zijn Knipoog Al die manegepaarden. Maar ik moet ook zeggen, dat ze het meestal buiten de bebouwde kom doet, dus dat is helemaal makkelijk. Waar ik wel een hekel aan heb, en het van Belle ook altijd op zou ruimen, als ze op de stoep poept. Hier zijn dus een stel meiden die met hun pony's hier op de stoep lopen, en ze laten poepen, en het niet opruimen. En ze draven!! keihard op een stoep waar mensen lopen, mensen opeens uit een padje kunnen komen etc. Boos!

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 09:05

allemaal bedankt voor jullie reactie.weet natuur zelf ook wel dat je er niets aan kunt doen maar was benieuwd of jullie ook opruimen.mijn dochter heeft een verzorg pony gehad dit nooit meste onderweg, heerlijk is dat.

joy is the best

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:13

Bij ons in Vianen (utr) heb je zelfs een paardenmest verorderning, dat betekent dat als je paard binnen de gemeentegrenzen poept je het gelijk moet opruimen (zakje mee??) anders krijg je een bekeuring. (als ze je betrappen althans). Vraag me altijd al af hoe ze dat willen doen... Een beetje paard legt toch wel een flinke hoop neer die niet in een boterhamzakje past, ook weet ik niet waar ik mn schepje zou moet laten onderweg en die afvalbakken voor hondepoep zitten zo vol als je met je paard langskomt. Daarnaast als je volgens de ruiterbewijsregels gaat rijden moet je over de weg en niet over het fietspad.. Zie mezelf nog niet om 5 uur smiddags op een drukke weg afstappen om die drol op te ruimen....
Ik probeer altijd zoveel mogelijk aan de bermkant te blijven en zodra ik voel dat dr kont omhoog komt druk ik dr kont in de kant om te poepen. dan ligt het op een hoop in de goot of net op het gras. Als het bij iemand voor de deur gebeurt dan stap ik af en probeer het zoveel mogelijk op te ruimen of kom later terug met het bezempje uit mn trailer..

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:05

Fraeva is d'r ook zo een! Elke buitenrit mest ze ongeveer 4/5 keer. Gelukkig hoef ik niet door het dorp, want dan zouden we daar dankzij Frae binnen no-time een mestoverschot hebben. Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:09

hebben ze niet van die 'poepzakken' die je eronder kan hangen? of heb ik dat alleen gezien in een hele slechte paardenfilm waar de crew blijkbaar te lui was om te vegen ofzo

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 04:47

Moet wel een heeeeeeeele slechte paardenfilm geweest zijn. Boos!

Aan de gemeente Vianen kun je vragen waar je onderweg je mest
kunt deponeren, cissy. Tong uitsteken

Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:27

blijkbaar Lachen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:53

Mijn paardje doet dat ook altijd! Als het in het bos is zal ik het echt niet weg halen maar zo op de straat dan schop ik het meestal aan de kant met mijn laars in de berm (tjah dan maak ik mijn laars maar wat vaker schoon Haha!)
Een vrouwtje is eens heel boos op mij geworden dat er poep op haar inrit lag, maar dat was niet eens van mijn paard! Tuurlijk het is niet fijn als er zo'n berg poep voor je inrit ligt maar ga dan niet meteen iemand de schuld geven dat vond ik wel een beetje dom.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:16

bij ons krijg je een boete als je je mest niet opruimt, er kan namelijk een auto slippen over zo'n drol van je paard. met de fietes ook al (naar het schijnt ahum) en ander moeten de mensen van de stad het kom opruimen en dat kost de maatschappij geld. Knipoog

F

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:28

We hebben hier ook elk jaar een koetsentocht de "vijfheerenlandentocht", die mogen ze wel hernoemen naar de "vijgheerenlandentocht". Hele lange stoet met allemaal poepende paarden. Ik heb nog nooit een bezemwagen gezien die de mestboel achter de tocht opruimt...
Afijn, we moeten gewoon met zn allen proberen om ons mest-onderweg-probleem enigszins acceptabel weg te frommelen zonder dat de andere weggebruikers er last van hebben. Helaas is het me nog niet gelukt mn paard zindelijk te maken en ik heb ook nog niet zo'n grote maat Tena-lady gevonden en tot die tijd zal ik zelf de discipline moeten hebben om de drollen aan de kant te vegen of op te ruimen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, IASCrawler, Margot95, Vagabondo, voet en 23 bezoekers