Geschoren konijn, natte ezel en brave pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Geschoren konijn, natte ezel en brave pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 20:02

Ik moet het gewoon even kwijt, mijn verslagje van de afgelopen 2 dagen.

Gisteren was ik 's middags op de kinderboerderij toen het zo hard regende. Alles was al gedaan en ik verveelde me 'n beetje, dus ben ik maar met Anita jr. de ezel gaan wandelen. Ik verwachtte veel gestaak, want normaal staat ze voor iedere plas water bang te doen en gaat ze staken. En ja, het regende pijpenstelen, dus overal plassen.
Maar tot m'n verbazing stampte ze vrolijk door iedere plas, met d'r oortjes naar voren, echt vrolijk *stamp spetter stamp spetter stamp* Haha! . Ik moest wel lachen om haar vrolijke gedoe, maar de volgende keer hoeft ze dus ook echt niet te proberen om te staken voor 'n plas water (heb ooit 'n keer anderhalf uur voor een grote plas water gezeten met haar voordat ze eindelijk toegaf en erdoorheen liep. Bij een ezel werkt het dan gewoon niet om te slaan of duwen, dat win je nooit.)

Daarna ook nog even Suus de pony uit de wei geplukt om een stukje mee te wandelen. Ik wilde even gaan testen hoe goed ze nog op de stem reageert. Er is echt al tijden niet veel meer met haar gedaan namelijk. Ze luisterde nog perfect. Als ik gewoon rustig liep en ondertussen zei dat zij moest draven, draafde ze heel langzaam naast me. Toen ik een stukje uitgestrekte draf wilde proberen begon ze ineens toch te showen. Staart de lucht in, koppie omhoog en gáán Kwijl ! Op dat moment zou je echt niet zeggen dat dat dezelfde pony is die een half jaar geleden met dampigheid en lichte artrose stond te pompen.
Ze is echt opgeknapt. En gewoon die korte wandelingetjes kan ze nog goed aan en vindt ze ook leuk.
Ik was wel trots op haar dat ze alles zo braaf deed. Zelfs een galopje aan de hand ging goed OK dan! . Oke, ik moest me wel hard inspannen om in een fatsoenlijk galoptempo te rennen, maar ze Suus was wel heel braaf terwijl ik zo hard m'n best deed Knipoog .

Vandaag was ik weer 's middags op de kinderboerderij en Watje het angorakonijn moest nog geschoren worden. Want ze zat weer heel vol in het haar, dus het was écht nodig. Ik had toch niet zoveel te doen, dus ben ik maar begonnen. Was de eerste keer dat ik zoiets deed, dus het was wel spannend. Ik heb vaak genoeg gezien hoe het moet, maar om het dan zelf te doen...
Afbeelding
Watje zag er ongeveer zo uit, echt 'n Watje. (dit is 'n foto van de voorganger van Watje). De na-foto's van 'n kale Watje zijn nog niet gemaakt, maar als ik eraan denk, zal ik morgen even een poging wagen.
Het resultaat is lang niet slecht geworden al zeg ik het zelf. Het hele konijn lijkt meteen ook een heel stuk kleiner, wel grappig Lachen .
De haren van Watje pluizen ontzettend, dus toen ik klaar was, had ik praktisch al Watjes haren aan mijn kleren zitten. Ik leek net zelf 'n Angora Haha! M'n ogen tranen nu nog door de pluisjes.

En omdat het gisteren zo goed ging met Suus heb ik vandaag het tuig er weer eens opgeknupt zodat ik er achter kon lopen, soort training voor de kar maar weer. En net als gisteren ging het vandaag weer super. Ze liep zó braaf mee en luisterde zo goed. Was helemaal trots.

Waren 2 erg leuke dagen Haha!

paardenfan

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-10-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:50

assie schreef:

Staart de lucht in, koppie omhoog en gáán Kwijl ! Haha!


.... met die banaan Schijnheilig Tong uitsteken Vol overtuiging riep je dat net aan tafel Knipoog

heb je t nu maar achterwege gelaten Tong uitsteken

Sorrie.. Wel leuk dat Suuz zo goed luistert, en dat je t naar je zin hebt .

Schijnheilig

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:12

Nu je watje geschoren heb,doe je dan wel een dekentje om Haha! Knipoog

Ik weet niet hoe kort het konijn nu in de vacht zit maar hou rekening met de weersinvloeden,ze mist nu wel haar winterjas.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:37

Hey wat leuk!
Wij hebben (gelukkig) geen angora meer, er waren maar een paar die hem wouden borstelen en als we ze kregen zaten ze altijd in de klit!

Ik ben met het zomerfeest bij ons met ezel en al rodeo door de wei gegaan Haha!
Ze moesten naar hun plek en het was ontzettend druk. Ik had geen hlster dus had mijn arm om haar hals gedaan.. Gaat die gek ineens bokkend rennen en mijn collega maar lachen Tong uitsteken
Soms Haha!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 21:58

*grijnz* Dat ken ik, die ezels af en toe... ~~}>
Ze weten precies wat ze wanneer kunnen maken, monsters.
Als er kinderen zijn, dan kun je ze niet op hun flikker geven, (aah, dat is zielig!!!) en dat weten ze precies. Dan moet je dus heel geniepig stiekem wel straffen.

Die angora krijgt geen dekentje om Tong uitsteken Ze zit binnen in 'n warme zaal. Dus geen weersveranderingen van buitenaf. Ze is heel kort geschoren, haren zijn nog 1 à 2 mm lang. Ze ziet er nu heel raar uit.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:28

Die angora krijgt geen dekentje om Tong uitsteken Ze zit binnen in 'n warme zaal. Dus geen weersveranderingen van buitenaf. Ze is heel kort geschoren, haren zijn nog 1 à 2 mm lang. Ze ziet er nu heel raar uit.[/quote]


Dan heeft ze inderdaad geen last van weersveranderingen,als ze binnen zit.
Anders worden ze he,als ze geschoren zijn en een stuk kleiner ook.
Ik heb er ook 1 gehad en als ik die geknipt had,zag ie er niet uit Bloos
Gelukkig groeit het vrij snel weer tot een goed uitziend vachtje.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:08

Ja das weleens lastig idd dat je niet mg straffen als er kids bijstaan. Maar laatst kwam de ram ineens op mij af Boos! Lachen dus heb hem toen even een tik met een touw verkocht want dat mag ie absoluut niet Haha!