Springles, weer overleefd...

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 09:08

Ik heb gisteravond weer in de springles gereden. Het ging wel goed maar ik was bang. In het begin nam Pablo weer eens een paar van zijn beruchte noodsprongen en toen zag ik het even niet meer zitten. Ik vond het wel stom van mezelf maar ik werd echt angstig. Maar goed dat heb ik maar tegen de instructeur gezegd. En die heeft ons toen een paar keer een dubbelsprong laten nemen die niet zo hoog was en met een makkelijke afstand. En toen ging het wel weer.

Daarna hebben we nog 1 noodsprong over een plankensteilsprong gemaakt maar die was niet zo raar dat ik het eng vond. Daarna sprong hij die 2 keer achter elkaar heel netjes en toen mocht ik stoppen. Bij die laatste moest je vanuit galop eerst over een balk en dan afwenden en in bepaald aantal galopsprongen naar de steil en na de steil heel snel wenden. Maar goed daarna had ik er weer vertrouwen in.

Ik ken dat helemaal niet zo dat ik echt zo bang ben tijdens het rijden maar ik was echt bang om met Pablo over/door de hindernissen te vallen.
Soms springt hij echt heel makkelijk maar regelmatig ben ik blij dat ik stevig zit want dan wordt ik echt bijna gelanceerd omdat hij zo raar springt. Gisteren dacht hij bij de 1e sprong: "dit is zo laag hier kan ik ook heel langzaam overheen en dan mijn benen amper optrekken" maar het was toch wat minder laag dan hij dacht dus op het laatste moment trok hij toch zijn benen op. Dat gaat dus niet echt soepel. Maar goed gisteren ging het eigenlijk helemaal niet zo slecht, we hebben wel eens veel meer noodsprongen gemaakt. Nu hadden we meer goede dan rare sprongen en dat is ook wel eens omgekeerd.

Ik ben wel blij dat de instructeur het niet stom vind (laat hij iig niet merken) als ik zeg dat ik het eng vind maar dat hij wat verzint wat waarschijnlijk sowieso wel goed gaat en ons dan dat even laat springen zodat ik het wel weer leuk vindt. We hebben best een drukke les en er rijden ook een paar echt springruiters in maar hij neemt voor iedereen de tijd. Er zullen best lui uit mijn les (de lef tieners misschien) het stom vinden dat ik het eng vind en vinden dat ik dan niet meer in de springles moet komen. Maar Pablo vind het echt harstikke leuk en als het goed gaat vind ik het ook het einde. Ik vond springen sowieso altijd leuk maar ik was nooit bang (ik heb m-gesprongen bij de ponies en ik sprong met ieder paard zonder na te denken over angst). Eigenlijk zou ik misschien weer eens moet vallen en dan niet zo hard vallen. Zodat ik merk dat het niet zo eng is. Ik ben op mijn 16e voor het laatst gevallen (8,5 jaar geleden) en daarvoor ook heel lang niet. Maar ik ben nu ook bang dat Pablo zelf valt en wat gaat mankeren.

Volgende week is er geen springles want dan is het wereldkampioenschap voor 5-, 6- en 7-jarige paarden in Lanaken op Zangersheide en dan moet onze instructeur daar werken en hebben wij onderlinge dressuurwedstrijd maar de week er na ga ik wel weer springen.

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 09:30

Wat je zelf al zei: het is soms zelfs goed om af en toe te vallen(en niet te hard zo als ik). Om niet bang te worden om te vallen. Ik heb het ook een hele tijd eng gevonden(bij echt gekke dingen) omdat ik nooit viel. Nu gebeurt het wel eens met Dennis(op hele banketstaaflige manieren, bv in stap ofzo) en ben ik er een stuk minder bang voor. Ik hoop dat dat nog zo is na het ongeluk met Dien. Ik heb er nl al meer dan 3,5 weer niet meer opgezeten(omdat ik van de dokter niet mag). Als het aan mij had gelegen was ik er zo snel mogelijk weer op gegaan.
Suc6! En geen dingen doen die je niet durf, dan gaan ze veel sneller fout.
XXX
Ciska

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie