shetlander in garage --> dierenbescherming gebeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:43

Billy"]
[quote="Vanessa"]

Goeie hemel, jij maakt van mij een ware rascist!
Maar nee, als ik dit topic zou openen om eens even flink te gaan discuseren over mensen van buitenlandse afkomst dan had ik dat wel in mijn eerste bericht gezet!

Nee, ik mag niet discrimineren maar het blijft een feit dat mensen van marrokaanse of turkse afkomst weinig affiniteit hebben met paarden. En als ze dan doodleuk op een maandagochtend aan komen rijden om te vertellen dat hun pony in de garage staat op het beton en ze komen vragen wat zo'n beest eigenlijk eet.... dan ga ik ervan uit dat de pony daar niet hoort en bel ik de DB. Dan ben ik inderdaad trots op het feit dat ik ervoor heb gezorgd dat de pony nu staat waar hij hoort en niet op het feit dat ik "die buitenlanders even een lesje heb geleerd".
[/quote]

[quote="Vanessa schreef:
Nee, dat klopt... en zeker niet bij mensen die er echt totaal geen verstand van hebben.... Bovendien heb ik ze niet eens gehoord over een tuin.
Wat ik nu ga zeggen getuigd misschien wel van vooroordelen van mij, maar het waren mensen van marrokaanse afkomst die slecht nederlands spreken en die zie ik nou ook niet in een riante woning met een grote tuin wonen......



Vooroordelen te over, dan mag je geen rascist zijn, maar helemaal vrij ben je er niet van.
[/quote]

Mediterane mensen houden nu eenmaal veel minder van dieren. Of het nu turken, spanjaarden, grieken of italianen zijn, dat maakt niet zoveel uit. Met honden wordt vaak heel grof omgegaan en met paarden onverschillig. Dus er zit wel wat in hoor, in wat ze zegt. Het is niet voor niets dat veel dieren uit die landen hier in belgie, nederland en duitsland opgevangen worden.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:46

Hoe zal hij dat beestje uberhaupt vervoerd hebben naar hun huis? Op de achterbank van de auto????

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:13

Van mij zou je ook niet zeggen hoor dat ik in een alleenstaande villa woon met gronden erbij ... Ik ben dan wel geen Turk of zo, maar ik loop vaak genoeg in een joggingbroek rond Lips are sealed ... Straks krijg ik dus op die basis ook de DB aan de deur

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:17

Alane OK dan!

Ik ben het met je eens. Ik woon in de Helmonde binnenstad (wonen volgens de mensen die daar juist niet wonen aso's en buitenlanders). Van de buitenlandse mensen heb ik totaal geen last. Ik heb meer last van de Nederlandse mensen. Maar dat even terzijde, dit was niet de bedoelling van dit topic.

Op zich kan het geen kwaad dat je de DB hebt gewaarschuwd. Maar een beetje raar vind ik het wel. Omdat het buitenlandse mensen zijn? Als de pony in dezelfde situatie bij knappe, Nederlandse, rijke met dure auto in de garage had gestaan had je dan hetzelfde gedaan? Wat ik raar vind is dat een pony niet op het beton mag staan. Bij bijna alle stallen is de bodem van beton, en ligt er stro overheen. Wat is er mis als die man stro gaat halen? Dan is er toch niks geks? En dat de pony tussen de rommel staat is misschien niet al te praktisch, maar om daar nou de DB voor te bellen Verward ?

Citaat:
Heb je respect voor paarden als je denkt dat een garage en een betonnen vloer genoeg is om te leven?
Heb je al respect voor paarden als je komt vragen wat zo'n dier eet? Het lijkt me meer noodzaak!


Jij bent echt niet goed wijs. Wie heeft hier nou geen respect? Jij toch zeker? Werk eerst aan jezelf, ga daarna "zielige"paardjes redden...

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 18:13

sonjabelgium schreef:
Van mij zou je ook niet zeggen hoor dat ik in een alleenstaande villa woon met gronden erbij ... Ik ben dan wel geen Turk of zo, maar ik loop vaak genoeg in een joggingbroek rond Lips are sealed ... Straks krijg ik dus op die basis ook de DB aan de deur


Als jij bij ons kwam vertellen dat je paar maanden oude pony had gekocht voor je kinderen en hem in de garage had gestalt naast je fietsen en je afvroeg wat hij at... Ja, dan zou ik daar ook zeker de DB op af sturen.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 18:14

Emeraldo schreef:
Alane OK dan!

Ik ben het met je eens. Ik woon in de Helmonde binnenstad (wonen volgens de mensen die daar juist niet wonen aso's en buitenlanders). Van de buitenlandse mensen heb ik totaal geen last. Ik heb meer last van de Nederlandse mensen. Maar dat even terzijde, dit was niet de bedoelling van dit topic.

Op zich kan het geen kwaad dat je de DB hebt gewaarschuwd. Maar een beetje raar vind ik het wel. Omdat het buitenlandse mensen zijn? Als de pony in dezelfde situatie bij knappe, Nederlandse, rijke met dure auto in de garage had gestaan had je dan hetzelfde gedaan? Wat ik raar vind is dat een pony niet op het beton mag staan. Bij bijna alle stallen is de bodem van beton, en ligt er stro overheen. Wat is er mis als die man stro gaat halen? Dan is er toch niks geks? En dat de pony tussen de rommel staat is misschien niet al te praktisch, maar om daar nou de DB voor te bellen Verward ?

Citaat:
Heb je respect voor paarden als je denkt dat een garage en een betonnen vloer genoeg is om te leven?
Heb je al respect voor paarden als je komt vragen wat zo'n dier eet? Het lijkt me meer noodzaak!


Jij bent echt niet goed wijs. Wie heeft hier nou geen respect? Jij toch zeker? Werk eerst aan jezelf, ga daarna "zielige"paardjes redden...



Gaaaaaaap, ga eerst eens leren lezen voor je commentaar levert!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:22

Vertel mij wat ik moet lezen, ik doe het graag voor je.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:48

Bloos mijn Quint woont onder de carport.....(boot eronderuit,stro op de grond en de pony erin).
We noemen het nu schuilstal Haha!
En hij staat ook nog eens alleen Ach gut.

Klinkt o zo zielig als je het opschrijft ......maar wat heeft die bontebol het goed in het ''echie".

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:55

Vanessa"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Van mij zou je ook niet zeggen hoor dat ik in een alleenstaande villa woon met gronden erbij ... Ik ben dan wel geen Turk of zo, maar ik loop vaak genoeg in een joggingbroek rond Lips are sealed ... Straks krijg ik dus op die basis ook de DB aan de deur


Als jij bij ons kwam vertellen dat je paar maanden oude pony had gekocht voor je kinderen en hem in de garage had gestalt naast je fietsen en je afvroeg wat hij at... Ja, dan zou ik daar ook zeker de DB op af sturen.
[/quote]

Oeps ... Even provoceren Clown In de zomer staat m'n hengst op een beton ondergrond waar rubber tegels op liggen ZONDER stro meestal vanwege niet beschikbaar dan tot de nieuwe oogst er is ... (lever ik meteen m'n adres mee voor de DB Clown) Ai ... en hij is nog geen twee jaar ook ... Geez, en durf ik het te zeggen??? M'n dochter heeft er al één keertje 2 seconden opgezeten terwijl m'n man haar vast had Bloos EN de hengst heft uit zichzelf met z'n hals zowel m'n man als mijzelf gewoon van de grond (steekt gewoon z'n kop tussen je billen als je hem aan het borstelen bent, da's leuk volgens hem) ... DAMN ... zal maar m'n deur al op een kiertje zetten Bloos! Een ander leuk grapje van hem is weigeren uit de weg te gaan zodat je maar OVER z'n hoofd moet stappen en dan ga je ook letterlijk (:D!) effe van de grond Clown

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 01:36

Wat een geneuzel,
het is gewoon fijn dat die shet uiteindelijk toch op de juiste plaats is belandt, wellicht veel sneller doordat er actie is ondernomen.

Als je je zorgen maakt om een levend wezen, ben je nog geen rascist!
Is de politie dan soms ook rascistisch, omdat ze afgelopen week een inval deden op een woonwagenkamp in DenBosch? Toevallig werden er wel hennepkwekerijen en wapens aangetroffen.
Shoot me, maar ik zeg, doe in alle woonwagenkampen elk half jaar maar zo'n inval!
(Sorry Ilindra, je gaat het nog druk krijgen met zulke plannen! Haha!)

1+1=2 en die conclusie heeft in dit geval dit diertje uit vervelende omstandigheden gehaald.

(En nee, ik ben niet rascistisch, ik sta eerder bekent als 'politiek correct' wb mijn standpunten ten opzichte van allochtonen of minderheden.)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 02:01

Sjuimpje schreef:
Wat een geneuzel,
het is gewoon fijn dat die shet uiteindelijk toch op de juiste plaats is belandt, wellicht veel sneller doordat er actie is ondernomen.

Als je je zorgen maakt om een levend wezen, ben je nog geen rascist!
Is de politie dan soms ook rascistisch, omdat ze afgelopen week een inval deden op een woonwagenkamp in DenBosch? Toevallig werden er wel hennepkwekerijen en wapens aangetroffen.
Shoot me, maar ik zeg, doe in alle woonwagenkampen elk half jaar maar zo'n inval!
(Sorry Ilindra, je gaat het nog druk krijgen met zulke plannen! Haha!)

1+1=2 en die conclusie heeft in dit geval dit diertje uit vervelende omstandigheden gehaald.

(En nee, ik ben niet rascistisch, ik sta eerder bekent als 'politiek correct' wb mijn standpunten ten opzichte van allochtonen of minderheden.)


Racisme en discriminatie zijn twee verschillende dingen die wel met elkaar verbonden kunnen worden maar ook los van elkaar gebeuren kunnen. En naast bovengenoemde heb je ook nog vooroordelen en veroordelen....

Hoe kan zij (topicstartster) od wij nu weten dat de DB daadwerkelijk bij hun is geweest en dat ze niet zelf info hebben gevraagd bij de gemeente door hetgeen wat die stalhouder (als voorbeeld) heeft gezegd? Weet jij niet, ik niet en niemand niet... Uitgaande van de snelheid van de DB hierzo in de omgeving maken ze eerst een afspraak (een week later) met de betreffende persoon...

Ja inderdaad is 1 + 1 =2. Maar buitenlands uiterlijk + joggingbroek hoeft geen verkeerd persoon te zijn om paarden te mogen/kunnen houden. Dit zijn maar gedeeltjes van het geheel en dan wordt je som geheel anders en kan het gebeuren dat ergens een optelfout maakt omdat de som net iets langer, anders of ingewikkelder wordt door de info die je hebt over die persoon en kan het gebeuren dat je moet gaan delen of vermenigvuldigen. de halve waarheid gedeeld door de halve waarheid is de gehele waarheid maar in dit geval heb je te maken met de halve waarheid maal de halve waarheid is maar een kwart van de waarheid. Immers 2 halven hoeven niet altijd een geheel te vormen.

Ik neem mijn petje af voor die mensen dat ze de moeite hebben genomen om informatie in te winnen én deze ook nog eens hebben aangenomen en hun conclusie hebben getrokken uit het geheel...
En vind het wel discriminerend getint: uitgaan op het uiterlijk, voorkomen, manier van praten ....... Dat die shet mischien beter af is op de stal waar hij nu staat is voor ons een vraag waar we nooit een antwoord op zullen krijgen of vinden.... want je kunt zovel senario's uitdenken dat het wel goed was gegaan als dat het niet goed was gegaan...
Een garage (waar alle overbodige spullen uitverwijderd zijn en met gepaste bodembedekking) en veel aandacht of een stal van 3 X 3 waar hij niets van de buitenwereld ziet en moet wachten tot zijn eigenaren komen....
Een garagestal aan huis bij mensen die willen leren en zoeken naar manieren om het voor het dier zo goed mogelijk te doen.. of een pensionstal waar ze af en toe komen, waar veel voor hun gedaan wordt en ze daardoor minder leren...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 02:21

Ik wil hier niet een grote discussie over discriminatie houden, ik wil echter wel nog even zeggen dat je met behulp van meerdere indrukken een beeld van een persoon schetst, dat is heel normaal, maar tegenwoordig krijg je dan gelijk een stempel opgedrukt. Niet als je op die manier een Breezahsletjuh denkt te herkennen, maar wel als je op basis van indrukken een mening vormt over een allochtoon persoon.

Mijn broertje heeft een hekel aan vrijwel iedereen met een wat donkere huidtint (op een goede Turkse vriend na dan),
ik vind dat verschikkelijk, maar aan de andere kant kan ik het me wel weer voorstellen.
Als ik kijk naar wat hij alleen al de afgelopen week heeft meegemaakt (terwijl wij niet in een wijk/gemeente wonen met bijzonder veel criminaliteit of allochtonen):
Zijn vriendin die net op tijd was om haar fiets uit de handen van 2 12 jarige Marokkaantjes te redden, ze moest overigens wel bewijzen dat het haar fiets was door te laten zien dat het sleuteltje pastte Verward
Een paar dagen eerder werd het 15 jarige broertje van diezelfde vriendin om niets van zijn fiets getrokken en in elkaar geslagen, door een groepje Turkse hangjongeren.
Het gaat hier dus om 1 week, in een rustige gemeente, ik probeer zijn mening nog enigzins te nuanceren, maar aan de andere kant vraag ik me dan ook af waar ik mee bezig ben en denk ik ook: "Jammer dat mijn broertje (22, 1.93m, zeer sportief type) niet bij deze 2 incidenten (?) aanwezig was om die jongens eens even goed in elkaar te rossen."

Je kan tenslotte ook weer doorslaan in het 'politiek correcte', want zijn jouw opvattingen over Vanessa ook niet wat kortzichtig en discriminerend? Al die uitlatingen (en ook beledigingen) op basis van dat ene zinnetje!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:18

Vanessa,
Goed dat je niet hebt afgewacht en direct aktie heb ondernomen.het gaat hier om het welzijn van een dier en niet om wat voor soort mensen het nou zijn, die in hun onwetendheid het beestje tussen de fietsen hebben gezet.
Het belangrijkste is dat de pony nu in goede handen is en dat dat zo snel gebeurd is. Goeie aktie.
Wat een gezeik over discriminatie, daar gaat dit topic helemaal niet over. Als mensen het zo nodig daarover moeten hebben, dan start je lekekr je eigen topic of stuur je een PB, maar ga niet iemand anders topic op die manier verzieken.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:05

Jady schreef:
Ik vind dat het sowieso verboden zou moeten worden om paarden in je garage of tuin te houden.


Wat een onzin. Lips are sealed

Je zou dan verplicht moeten zijn om je paard in een dure pension stal te zetten? Als we naar Drenthe gaan zie ik paarden bij huis met een weiland bak enzo.
Bunny staat ook in de tuin met een stal die zeker wel dubbel zo groot is al op persion en ze naar binnen en buiten kan staan. En kan op het land erachter grazen elke dag een uur. De meeste paarden komen amper buiten in de winter. Kan je beter die stallen verbieden.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:31

Suzan schreef:
Vanessa,
Goed dat je niet hebt afgewacht en direct aktie heb ondernomen.het gaat hier om het welzijn van een dier en niet om wat voor soort mensen het nou zijn, die in hun onwetendheid het beestje tussen de fietsen hebben gezet.
Het belangrijkste is dat de pony nu in goede handen is en dat dat zo snel gebeurd is. Goeie aktie.
Wat een gezeik over discriminatie, daar gaat dit topic helemaal niet over. Als mensen het zo nodig daarover moeten hebben, dan start je lekekr je eigen topic of stuur je een PB, maar ga niet iemand anders topic op die manier verzieken.

Suzan, ik ben t helemaal met je eens!!!Het gaat om de welzijn van de pony en niet om discriminatie, goed hoor Vanessa wat jullie hebben gedaan!!!En....ik vind niet dat je een pony in een tuin kan zetten(of t moet een grote tuin zijn)en al helemaal niet in een schuur met rommel, zo'n jong beestje hoort in de wei, vind ik!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:15

Ik denk dat de aanleiding om de dierenbescherming te bellen niet de huidskleur van de mensen is geweest, maar de situatie! Je kunt toch zomaar geen DB op ze afsturen als daar geen aanleiding voor is? ik vind deze topic onterecht verzanden in een discussie over allochtonen die helemaal niet relevant is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:28

De manier waarop ze zich laagdunkend uitliet over een joggingbroek en een oude auto was een VOOROORDEEL Desiree ... Je kan niet aan een mens z'n kleren bepalen hoe goed/slecht ze het hebben en aan hun auto ook niet Knipoog. Da's waar de reactie van mij overging Knipoog Bovendien is het niet eens slecht gezien die mensen komen informeren en de beste optie kiezen voor hun dier ... De DB zal alleen blij zijn met zulke mensen Knipoog De meerderheid van leken informeert NIET en gaat maar wat knoeien ! Dat die mensen niet klaar zijn voor een veulen is een aan zekerheid grenzend feit en dat zullen ze snel genoeg ondervinden vermoed ik Extreme duivel

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:51

Zoals Sjuimpje al zei kun je van indrukken een beeld schetsen van iemand. Dat deze mensen van buitenlandse afkomst waren speelde daarbij een rol ja.
Dat mijn beeld aardig overeen kwam met de werkelijkheid bleek wel toen de stalhouder de pony op ging halen.
Ja, ik had het ook bij het verkeerde eind kunnen hebben. De DB had (ook al is de kans erg klein) ook een mooie ruime tuin aan kunnen treffen, dan nog had ik geen spijt gehad van het feit dat ik gebeld heb. Dan was het voor mijn gemoedsrust geweest.

Over mijn vooroordelen zullen we nooit uitkomen. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Ik kan me ook niet voorstellen dat jullie nooit vooroordelen hebben (bewust of onbewust (en mocht dat wel het geval zijn, dan petje af)). Dan hoeft het dus niet eens te gaan over mensen van buitenlandse afkomst.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:01

Heb je al vaker de DB gebelt? Lees je ook wel eens de krant? Dan zie je wel wat er allemaal moet gebeuren voordat de DB werkelijk ingrijpt. De dieren moeten vel over been zijn, of al enkele sterf gevallen, dus ik denk dat ze nog niet eens bij die mensen aan de deur zijn geweest.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:38

Er bestaat en verschil tussen vooroordelen en veroordelen...
Vooroordelen ontstaan wanneer iemand door bepaalde kenmerken een ervaring uit het verleden wederom denkt te zien gebeuren...
Veroordelen doe je vanuit een verwachtingspatroon...
Het verschil tussen die beide is dat de ene, in de meeste gevallen, niet openbaar worden gemaakt en de andere ten allertijde openbaar worden gemaakt.... En in het eerste geval is de woord keuze bij het openbaar maken zorgvuldig gekozen en laat veel ruimte over om over na te denken, het tweede geval, veroordelen, laat weinig weinig ruimte over, en is veelal een vaststande mening.

Ik ben er over begonnen dat de woordkeue van de topicstarter toch gebasseerd is op racisme/discriminatie en in al mijn reacties was het niet de bedoeling om haar neer te halen of het topic te verpesten, even dat voorop gesteld...
En ik ben het er ook niet mee eens dat een paard/pony in een rommel hok hoort te staan....
Dat echter het inschakelen (en vooral veelvuldig) van de DB als het gaat over paarden binnen de bebouwde kom niet zou kunnen, hebben veel mensen/paardenliefhebbers op termijn een groot nadeel, immers de DB komt alleen kijken bij schrijnende gevallen....en als dit er teveel zijn, zullen ook de goede er onder lijden...(dit was mijn eerste reactie)
Nu mijn tweede reactie (nog steeds ben ik het er mee eens dat een paard/pony niet in een rommelhok thuis hoort)
Ik vind het gewoon absoluut onterecht dat je iemand veroordeelt op uiterlijk, kleding, spraak enz... Ik blijf het beschamend vinden om te zeggen dat iemand die en een marokaans uiterlijk heeft en gebrekkig nederlands spreekt niet de financiele middelen zou kunnen hebben om een paardje te onderhouden/grote tuin te hebben...

Ik heb daarop bewust gereageerd dat wij een tuin hebben van 4500 m2.....waarvan ruim 3300 m2 uit bos bestaat....veranderd dan nu ook het denkbeeld over mij? of moet ik nog verder gaan? Ik ben in Duitsland geboren (daar brandmerken ze paarden nog steeds, en Duitsland is niet mijn moederland) Nog verder? Ik loop regelmatig in zeer oude klof (=kleding) met schoenen van ongeveer 12 jaar oud (tig keer opgelapt) een spijkerbroek die al vaker is opgelapt met stukken en een jas die zelfs met bleekwater niet meer schoon wordt en cros regelmatig rond in de oude audi van mijn broertje (scheve bumper, deuken, enz...)... Heb een giga accent en (helaas) heb ik alle wijsheid die ik heb van/met/over paarden met schade en schande geleerd (is niet zo dramatisch..geen paard overleden door mij toedoen en heb goede leraren gehad, waarvan ik regelmatig een tik van over de vingers kreeg)

Ik heb mischien de topic starter beledigd maar die heeft zich kunnen verdedigen... de peroon in kwestie dus niet...(hoezo veroordelen)
Eigen gemoedsrust? eerder om de eigen ideeen en de pony op de 2e plaats...
Waarom? de DB weet waarom ze komt en wanneer ze komt.... hierzo liggen wel eens pony's te creperen...DB oh de weide van die en die. Eh, ja? Ach die heeft altijd een uitvlucht.... DB komt alleen voor krantekoppen, journaal en dat soort publiekstrekkers... In die vaart zoals dat daar gegaan is vermoed ik eerder dat de buren geklaagd hebben of bij de gemeente of verhuurder... (die zijn gewoon iets sneller)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:48

Even apart nog een antwoord van mij:
Zij geeft haar redenen waarom ze gebeld heeft..
Ik geef redenen waarom IK het er niet mee eens ben...
Daarnaast hoeft niemand het mij eens te zijn en hoef ik het niet met haar eens te zijn.....

En dan ga ik nog een stapje verder...
De mensen in kwestie waren in gesprek met de stalhouder.....ze stond erbij of op afstand en heeft het gesprek aangehoord...

Waarom blijven luisteren? veroordelen..de mensen voldeden aan haar oordeel
waarom mee luistern? veroordelen...de mensen voldeden aan haar oordeel
Waarom bellen? alles klopte volgens haar oordeel.
En dat zijn de dingen die ik overdacht heb.....
En ik blijf het er mee eens dat een paardje niet tussen rommel hoort te staan, maar blijf er tevens ook bij dat ze niet gebled had met de DB als ze daar aangekomen waren met een wagen van recente leeftijd, op de parkeerplaats hadden geparkeerd, correct gekleed waren, enz... dan was ze niet blijven luisteren...

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:25

Wees blij dat iemand het goed voorheeft met dieren!!!!
En....ik vind dit geval niet kunnen en natuurlijk zijn er ergere gevallen maar dit kan ook niet!!!
En...volgens mij heeft iedereen idd wel eens vooroordelen!!!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:17

Cheveyo schreef:
Sommige paarden/pony's die in tuinen gehouden worden hebben nog meer leefruimte dan paarden/pony's die een kleine 23 uur per dag in een box op een manege staan. Die kunnen even de stal uit om gepoetst te worden (soms alleen even een veeg met de hand voor het stof) en dan een uurtje werken en dan hop de stal weer in. Paarden/Pony's in een achtertuin hoeven er niet altijd slechter bij te staan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar als je thuis een uitloopstal hebt of zelfs een paddock dan zijn ze toch een stuk beter af volgens mij.


Precies!
De ene tuin is de andere niet ,de onze is bijvoorbeeld 2000 vierkante meter[groot genoeg om een pony in te houden dacht ik Haha! ]

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:51

Altijd maar weer die regeltjes en regeltjes en mensen die klagen. Werken mensen tegenwoordig nietmeer ofzo? tis net of de nederlandse bevolking (waaronder ook ik) niets anders te doen heeft dan andersmans soris te bekritiseren.

Paard in je achtertuin! Ja tja, ik vind dat het ligt aan de situatie.
Elk mens heeft het recht in reine en rust te leven, dus overlast van dieren achter een huis is wel terrecht dat men zegt 'ut mag niet'.

Zo hebje ook huizen waarbij tuinen gunstig liggen en dat je daar makkelijker dieren kunt houden. Vind dat situaties per situatie gekeken moet worden, en niet dat de wet ineens moet zeggen 'verboden om in achtertuin te plaatsen'

Het is maar goed dat er oplettende burgers zijn die zulke dingen opmerken en doorbrieven. Helaas blijven er zoveel mensen over die gewoon geen verstand hebben van de dieren die ze aanschaffen.

Net zoals Martin Gaus die zei op tv "neem een chihuahua voor de kinderen, kunnen ze lekker mee tuttelen en ze hoefen nooit uit"
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
nou heb ik mijn leven nog nooit een chihuahua gezien, maar leer kinderen dit maar, toe maar.

Hond is hond, hond moet van mij buiten plassen *LOL* en kinderen mogen best waarden en normen leren en respect hebben.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 02:11

Alane schreef:
Er bestaat en verschil tussen vooroordelen en veroordelen...
Vooroordelen ontstaan wanneer iemand door bepaalde kenmerken een ervaring uit het verleden wederom denkt te zien gebeuren...
Veroordelen doe je vanuit een verwachtingspatroon...
Het verschil tussen die beide is dat de ene, in de meeste gevallen, niet openbaar worden gemaakt en de andere ten allertijde openbaar worden gemaakt.... En in het eerste geval is de woord keuze bij het openbaar maken zorgvuldig gekozen en laat veel ruimte over om over na te denken, het tweede geval, veroordelen, laat weinig weinig ruimte over, en is veelal een vaststande mening. Goed, dan heb ik een vaststaande mening, maar die is gebaseerd op de realiteit en niet op rascisme of discriminatie.

Ik ben er over begonnen dat de woordkeue van de topicstarter toch gebasseerd is op racisme/discriminatie en in al mijn reacties was het niet de bedoeling om haar neer te halen of het topic te verpesten, even dat voorop gesteld...
En ik ben het er ook niet mee eens dat een paard/pony in een rommel hok hoort te staan....
Dat echter het inschakelen (en vooral veelvuldig) van de DB als het gaat over paarden binnen de bebouwde kom niet zou kunnen Nee, het gaat niet om het houden van een pony in de bebouwde kom, maar om een pony in een rommelschuur, hebben veel mensen/paardenliefhebbers op termijn een groot nadeel, immers de DB komt alleen kijken bij schrijnende gevallen....en als dit er teveel zijn, zullen ook de goede er onder lijden...(dit was mijn eerste reactie)
Nu mijn tweede reactie (nog steeds ben ik het er mee eens dat een paard/pony niet in een rommelhok thuis hoort)
Ik vind het gewoon absoluut onterecht dat je iemand veroordeelt op uiterlijk, kleding, spraak enz... Ik blijf het beschamend vinden om te zeggen dat iemand die en een marokaans uiterlijk heeft en gebrekkig nederlands spreekt niet de financiele middelen zou kunnen hebben om een paardje te onderhouden/grote tuin te hebben... Ja, ik weet inmiddels hoe jij (en nog meer met jou) erover denkt, maar je kunt me niet overtuigen.. als morgen weer zo'n situatie voor zou komen zou ik weer bellen

Ik heb daarop bewust gereageerd dat wij een tuin hebben van 4500 m2.....waarvan ruim 3300 m2 uit bos bestaat.... In de stad van mijn stal, heb je zowiezo geen woningen met zulke lappen grond, muv van de boeren eromheen veranderd dan nu ook het denkbeeld over mij? of moet ik nog verder gaan? Ik ben in Duitsland geboren (daar brandmerken ze paarden nog steeds, en Duitsland is niet mijn moederland) Nog verder? Ik loop regelmatig in zeer oude klof (=kleding) met schoenen van ongeveer 12 jaar oud (tig keer opgelapt) een spijkerbroek die al vaker is opgelapt met stukken en een jas die zelfs met bleekwater niet meer schoon wordt en cros regelmatig rond in de oude audi van mijn broertje (scheve bumper, deuken, enz...)... Heb een giga accent en (helaas) heb ik alle wijsheid die ik heb van/met/over paarden met schade en schande geleerd (is niet zo dramatisch..geen paard overleden door mij toedoen en heb goede leraren gehad, waarvan ik regelmatig een tik van over de vingers kreeg) Ik neem aan dat jij in ieder geval wel wist dat een paard op sto hoort, wat een paard eet en dat een paard beweging nodig heeft....

Ik heb mischien de topic starter beledigd nee, de topic starten is niet zo snel beledigd, maar je hebt haar wel een hoop typwerk bezorgd (ik ben niet zo'n typer) maar die heeft zich kunnen verdedigen... de peroon in kwestie dus niet...(hoezo veroordelen)
Eigen gemoedsrust? eerder om de eigen ideeen en de pony op de 2e plaats... nee hoor, mijn zorgen lagen bij de pony, anders had ik de riagg wel gebeld
Waarom? de DB weet waarom ze komt en wanneer ze komt.... hierzo liggen wel eens pony's te creperen...DB oh de weide van die en die. Eh, ja? Ach die heeft altijd een uitvlucht.... DB komt alleen voor krantekoppen, journaal en dat soort publiekstrekkers... In die vaart zoals dat daar gegaan is vermoed ik eerder dat de buren geklaagd hebben of bij de gemeente of verhuurder... (die zijn gewoon iets sneller)


Dit was de eerste keer van mijn leven dat ik de DB heb gebeld. Ik weet niet hoe de DB in mijn regio handeld... ik hoop niet zoals bij jullie.
Mijn VOOROORDEEL over de DB is/was positief. Het heet immers niet voor de niets DIERENBESCHERMING. Of zij er werkelijk zijn geweest dat weet ik niet, daar kan ik helaas pas over 3,5 week achter komen.