Margot op Hol (kan dat?? ...ja dat kan!!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 22:20

Ik dacht vandaag even lekker een sprongetje te gaan maken met Margot.
De eerste keren ging het wel goed, maar ik weet dat ze het niet leuk vindt dus gaat ze er ook vaak naast.
Daarna wilde ik het op een groter stuk proberen, waar ik wel eens meer galopeer met haar, daar had ik ook veeel meer ruimte.
De eerst 2 keren heen en weer in stap, en daarna in draf.
Ze sprong er heel mooi over heen, en ging daarna lekker in galop,..maar daarna nam ze de benen.
Margot was compleet weg, en ik had niks meer te zeggen!!
In volle rengalop ging ze over het veld, en ik had nog ong.100 meter voor me.
Er was 1 stukje waar ik haar wel weer een beetje terug kon krijgen, maar daarna ging ze er weer met de zelfde snelheid vandoor!
En omdat ik zonder zadel zit, kan ik me alleen vast klemmen waardoor ik haar dus ook zeg maar aandrijf.
Want in rengaop kan je niet ontspannen gaan zitten (ik niet athans)
Daarna kregen we de sloot voor ons, maar zij zag dat dus niet!!
Ik zag het al helemaal voor me, wij met ze tweetje in de sloot!!
Dat gaf me de kracht om haar de wijk in de trekken, en dat lukte dan wel!
Pas toen kreeg ik haar weer terug.
PPfff, dit had ik nooit van haar verwacht omdat ze altijd heel sloom is(was!)
Waarschijnlijk komt het omdat ik vorige keer me zweep mee had om het zwijwaart (aan de hand) te oefenen.
Daarna heb ik weer even een galopje gemaakt en wilde ze gaan grazen, dus legde in de zweep tegen haar aan, en daar is ze zo van geschrokken, dat ze nu waarschijnlijk zo iets had van: 'als ik stop, dan krijgt ik de zweep'!
Ze is de zweep ook helemaal niet gewend.
Maar ik denk dat ik haar nu weer even met bit ga rijden, even een stapje terug nemen, en als ze dan weer goed luisterd weer met halster.
Een kennis was het aan het filmen dat ik aan het springen was, maar jammergenoeg niet net die sprong.
Je ziet op de band alleen dat ik uit de wijk kom nadat ze er vandoor was gegaan.
Het knappe vindt ik dat ik ben blijven zitten, want er waren echt momenten dat ik dacht: 'en nu val ik eraf'!!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 22:34

Nou dat valt dus reuze mee met Margots sloomheid Haha! ! Rijdt je altijd met alleen een halster? Wel leuk als je haar daarmee goed rijden kan maar in dit soort situaties toch wel minder...