Geen leuk begin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Geen leuk begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:59

Om half negen beginnen, maar door het slechte weer en wegomstandigheden iets later. Jolanda geholpen met kippen voeren kregen gemengd graan en legkorrel. Daarna de hangbuikzwijntjes, schapen en geiten gevoerd. Hun voer moest verdeeld worden over 5 bakken en de beesten kwamen al aangerend behalve 1 geit. Die stond naar buiten te mekkeren want hij durfde niet naar buiten (dan zou hij nat worden).
Daarna hebben we hun water ververst en zijn we doorgegaan naar de paarden, die had Jolanda al naar buiten gegooid alleen bleven sommige schuilen in de binnenboxen. Eerst de binnenboxen uitgemest, alle drollen en natte plekken eruit en daarna opstrooien. Hoefde ze verder niet uit te leggen want ik heb zelf een pony dus dat schoot lekker op.
Om 10.00 ongeveer even koffie (thee gedronken) en wat gegeten en om kwart over 10 gingen we verder met de buitenboxen. Het regende trouwens nog steeds en ik had het al aardig koud! Na de buitenboxen nieuwe balen hooi en stro gehaald om alvast klaar te leggen en paardenvoer alvast klaargezet. Daarna alles aangeveegd en zijn we verder buiten gegaan met daar een beetje aanvegen voor zover het lukte en de putjes schoongespoten.

Ondertussen had ik het nog kouder, heel mijn schoenen waren doorweekt en mijn jas had ik al uitgedaan en op de verwarming gelegd. De beesten waren nu allemaal gedaan en konden we verder met het “bijgebouw” waar de leslokalen zaten. Omdat dat toch binnen was had ik mijn sokken en schoenen uitgedaan om ze een beetje te laten drogen. En ik ging verder op mijn blote voeten, alle tafels afgedaan met een sopje en het bord schoongemaakt. Overal geveegd (had ondertussen geen gevoel meer in mijn tenen), zagen er eng blauw uit!) en alvast thee klaargezet voor de studenten. Dat was trouwens speciale zelfgemaakt silverlinde thee, het rook wel heel lekker.

Toen gingen we pauze houden en ik trok mijn inmiddels drijfnatte koude sokken en schoenen weer aan en trok ze binnen weer uit. Veel was er niet meer te doen en toen Margriet zag hoe verzopen ik was zei ze dat ik wel naar huis mocht omdat er toch niet veel meer te doen was! Dus mocht ik om half 1 weer naar huis (in de stromende regen) om weer lekker warm te worden. Mijn tenen waren ondertussen dood en na in een warm bad gezeten te hebben zit er nu weer gevoel in!

Al met al een slecht begin met dit hollandse weer! Poeh morgen weer, heel de week! darna donderdag en vrijdag!

kijk ook eens op www.silverlinde.com


Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:12

Jah vandaag echt klote weer!Ik moest stage lopen bij de ezel opvang, daar was niet eens een verwarming om me schoenen bij te drogen....er was niet eens een binnen ruimte.brrrr, me jas was doorgelekt.wee blij dat je naar huis werd gestuurt..ik niet hele dag gemest, ook buiten in de wei, en toen de mest weer weg gebracht...zo blijf je bezig...succes dr mee trouwens!!!want ik moet nog maar vier dagen en dan weer lekker naar school, yes!!!!!!!!
naja....

He? Daarnet was ik nog bezig met een boekverslag..... nu zit ik in eens hier...

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:14

stinkmodder???ik bedoel k L o T _e weer natuurlijk wat anders...hier in nederland Lachen

He? Daarnet was ik nog bezig met een boekverslag..... nu zit ik in eens hier...

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:24

Ja vandaag was het inderdaad vervelend weer!
Maar ach, je leeft nog en misschien wordt het vanaf morgen heerlijk weer.
ik hoop het voor je en ook voor Amiro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:25

ik baal echt want ik moet eerst een blokweek en daarna donderdags en vrijdags...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Lanoca, Milow2018, tienus63, Titsia en 138 bezoekers