Te weinig tijd verkopen of houden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:56

Aan je post te lezen zie ik al stiekem in dat je de oplossing al hebt gegeven: verkopen Je ziet meer voordelen dan nadelen aan de verkoop. Het is moeilijk maar je moet eerlijk blijven tegenover jezelf, je ouders en je paard natuurlijk.

.


Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:56

Ik zou hem verkopen. Vooral voor het paard zelf en je ouders.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:00

Tja voor degene die bang zijn. Ja het kan fout gaan. Maar ook goed. Dus waarom uitgaan van het ergste. Doe er alles aan om het nieuwe huisje te controleren. Meer kan je niet doen

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Change3x

Berichten: 6569
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:02

Marocje schreef:
Simbaa schreef:
Ik vind dat iedereen hier heel makkelijk zegt verkopen aan een goed baasje. Maar dat is nou net wat mij tegen houdt. Hoe vind je een goed baasje? En wat als je een moeilijker te verkopen paard hebt, zeggen jullie dan nog steeds verkopen ook al is er een kans op handel ed?

Exact wat mij ook tegenhoudt.


Iedereen denkt altijd maar dat ze het bij een ander niet goed hebben, maar dat is zo'n onzin. := Moeilijkere paarden: op elk potje past een dekseltje, ook voor een moeilijker paard is er een geschikte nieuwe eigenaar! Misschien duurt het wat langer, misschien kies je ervoor om het via een (tussen)handelaar te regelen, er is zoveel mogelijk, maar ook voor dat moeilijke(re) paard is er iemand. :j

Zodra je je echt goed voelt bij een potentiële koper, die persoon is gek op je paard en je weet dat hij een leuk plekje krijgt, dan zit het eigenlijk altijd wel goed. :)

Niet altijd van het ergste uitgaan!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 21:02

Het is een te moeilijke keuze voor mij.
Denk er al maanden over na maar de band die ik met mijn paard heb is echt enorm sterk.
Ik voel precies aan wanneer er iets gaat gebeuren.
Het is een gezond paard, nog nooit wat gehad.

Mijn ouders redden het wel, maar toch is het best duur een paard.

Het is ook meer een schuldgevoel die ik heb. Want eerst ging ik 3 keer in de week en had ik 2 bijrijders. 1 voor op zondag en 1 voor dinsdag, vrijdag en zaterdag. Nu kan ze niet meer doordeweeks en komt ze alleen op zaterdag. Zei betaalde toen ze nog doordeweeks kon 50 euro die ik toen aan mijn ouders gaf.

En een nieuwe bijrijdster vinden is ook een moeilijke keus.
Dan moet ik het meisje van zaterdag namelijk gaan afzeggen.
Aangezien ik niet 3 bijrijders wil hebben.

• Liberty <3

Renske_W

Berichten: 13839
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:10

Voor mij was de verkoop van mijn paard ook echt niet makkelijk.
En er zijn ontzettend veel tranen gevloeid, maar ik vond het tegenover mijn paard niet eerlijk om hem te houden.
Ik had gewoon te weinig tijd om er fanatiek mee bezig te zijn.
En hij wou graag werken.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:10

Ik denk dat je het zelf al wel weet uit het lijstje dat je hebt opgemaakt...

Naar je ouders toe zou het een hele verantwoordelijke en volwassen beslissing zijn als je hem verkoopt of in ieder geval je best doet dat proces efficënt te laten verlopen. Ze hebben jou dat paard gegund, maar nu kijk je er eigenlijk niet bijna niet meer naar om (beetje cru, maar je snapt wat ik bedoel). Bovendien hebben ze het er financieel eigenlijk moeilijk door. Eens je voltijds gaat werken zal je ook leren dat je maand wel eens langer duurt dan je salaris. Misschien heeft je bijrijder interesse en zouden de rollen omgekeerd kunnen zijn?

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Simbaa
Berichten: 3960
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:11

Citaat:
Iedereen denkt altijd maar dat ze het bij een ander niet goed hebben, maar dat is zo'n onzin. := Moeilijkere paarden: op elk potje past een dekseltje, ook voor een moeilijker paard is er een geschikte nieuwe eigenaar! Misschien duurt het wat langer, misschien kies je ervoor om het via een (tussen)handelaar te regelen, er is zoveel mogelijk, maar ook voor dat moeilijke(re) paard is er iemand. :j

Zodra je je echt goed voelt bij een potentiële koper, die persoon is gek op je paard en je weet dat hij een leuk plekje krijgt, dan zit het eigenlijk altijd wel goed. :)

Niet altijd van het ergste uitgaan!


Hoho, ik ben de laatste die zegt dat mijn paard het ergens anders niet beter kan hebben dan bij mij ;) Ik bedoel ook met moeilijk niet moeilijk in de omgang, maar meer moeilijk verkoopbaar ivm leeftijd, niet bomproof etc. Een lastige verkoopbare groep, want dat zijn oudere niet-doodbrave paarden nou eenmaal :)
Dus niet omdat hij het ergens anders niet goed kan hebben, maar meer dat mensen niet op zoek zijn naar zo'n paard.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:17

3x in de week werken vind ik niet te weinig, zolang jullie daar beide plezier in hebben. Zolang het paard maar buiten komt met vriendjes. Dat kan je óf accepteren: een paard kost nou eenmaal geld en tijd en dat zal je moeten inpassen. Dan zul je concessies moeten maken, je kan niet alles hebben. Óf verkopen, dan ben je het hele probleem kwijt, maar ook alle controle over wat er met het paard gebeurt, de vraag is of je dat wil. Óf je zoekt een (extra) betalende bijrijder (voor door de week). Dan druk je de kosten wat (meer), krijgt je paard meer beweging, maar hou jij controle en kan je altijd zelf bij je paard langs. (Waarom zou je de zaterdag bijrijder dan moeten afzeggen? Als je daar tevreden over bent is dat toch prima?). Er is hierin geen beste oplossing, alle drie deze opties zijn 'goed' het is wat jij wil.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 26-09-16 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:19

Dees schreef:
Verkopen.
Je bent te jong om je financieel helemaal vast te leggen aan een paard.
Die andere zaken die je noemde als voordelen, die zijn op de lange termijn echt veel meer waard als dit paard nu. Laat hem los.

ik sluit me hier idd bij aan.

:j :j

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:20

Misschien wilt erina hem overnemen van je ?

Marocje
Berichten: 5587
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:21

Simbaa schreef:
Citaat:
Iedereen denkt altijd maar dat ze het bij een ander niet goed hebben, maar dat is zo'n onzin. := Moeilijkere paarden: op elk potje past een dekseltje, ook voor een moeilijker paard is er een geschikte nieuwe eigenaar! Misschien duurt het wat langer, misschien kies je ervoor om het via een (tussen)handelaar te regelen, er is zoveel mogelijk, maar ook voor dat moeilijke(re) paard is er iemand. :j

Zodra je je echt goed voelt bij een potentiële koper, die persoon is gek op je paard en je weet dat hij een leuk plekje krijgt, dan zit het eigenlijk altijd wel goed. :)

Niet altijd van het ergste uitgaan!


Hoho, ik ben de laatste die zegt dat mijn paard het ergens anders niet beter kan hebben dan bij mij ;) Ik bedoel ook met moeilijk niet moeilijk in de omgang, maar meer moeilijk verkoopbaar ivm leeftijd, niet bomproof etc. Een lastige verkoopbare groep, want dat zijn oudere niet-doodbrave paarden nou eenmaal :)
Dus niet omdat hij het ergens anders niet goed kan hebben, maar meer dat mensen niet op zoek zijn naar zo'n paard.

Dat, plus zijn formaat..

Ts: denk je dat je in de toekomst wel meer tijd gaat hebben voor hem? Want om een paard aan te houden voor bijrijders is een beetje onzin natuurlijk. Maar als je denkt dat je er over een jaar bijv wel weer meer tijd, plezier en het geld voor hebt?

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 21:23

jorretje schreef:
3x in de week werken vind ik niet te weinig, zolang jullie daar beide plezier in hebben. Zolang het paard maar buiten komt met vriendjes. Dat kan je óf accepteren: een paard kost nou eenmaal geld en tijd en dat zal je moeten inpassen. Dan zul je concessies moeten maken, je kan niet alles hebben. Óf verkopen, dan ben je het hele probleem kwijt, maar ook alle controle over wat er met het paard gebeurt, de vraag is of je dat wil. Óf je zoekt een (extra) betalende bijrijder (voor door de week). Dan druk je de kosten wat (meer), krijgt je paard meer beweging, maar hou jij controle en kan je altijd zelf bij je paard langs. (Waarom zou je de zaterdag bijrijder dan moeten afzeggen? Als je daar tevreden over bent is dat toch prima?). Er is hierin geen beste oplossing, alle drie deze opties zijn 'goed' het is wat jij wil.


Omdat ik het niet fijn vind om 3 bijrijders te hebben.

Ik zoek eigenlijk alleen een bijrijder voor vrijdag en zaterdag (mocht ik haar hebben afgezegd). Maandag t/m donderdag kan ik met 1 vrije dag voor mijn paard. Dit verschilt meestal ivm werk.


Zelf weet ik niet hoe mijn toekomst er uit gaat zien. Voorlopig heb ik nog wel even school haha.

• Liberty <3

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 21:24

dushishoeve schreef:
Misschien wilt erina hem overnemen van je ?


Had dat al gevraagt, helaas is dat geen optie.

• Liberty <3

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:24

Als je een gezond paard hebt en die geen rare streken heeft... Verkopen.
Je schrijft dat je een sterke band hebt maar je komt met moeite 2-3x per week en hebt bijrijders om te zorgen dat je paard voldoende aandacht en beweging krijgt. Dus die sterke band ... wat heeft het paard daar nu daadwerkelijk aan.
Neem gewoon de tijd om goed te verkopen. Als het een leuk betrouwbaar en gezond dier is waar je eerlijk over bent waarom zou je dan geen baasje kunnen vinden die er leuk mee bezig gaat.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Temeraire

Berichten: 3514
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:25

En een baantje nemen voor de zaterdag? Dan kan je zelf wat meer meebetalen. Als ik het goed begrepen heb werk je alleen op 1 doordeweekse avond.
Daarnaast is het een kwestie van prioriteiten stellen. Ook al ga je in het weekend naar je vriend, dan kan je nog zaterdagochtend en zondagavond naar je paard bij wijze van spreken. Wil je dat allemaal niet dan is dat uiteraard prima, maar dan kan verkopen inderdaad een optie zijn.

This is my design

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 21:26

Temeraire schreef:
En een baantje nemen voor de zaterdag? Dan kan je zelf wat meer meebetalen. Als ik het goed begrepen heb werk je alleen op 1 doordeweekse avond.
Daarnaast is het een kwestie van prioriteiten stellen. Ook al ga je in het weekend naar je vriend, dan kan je nog zaterdagochtend en zondagavond naar je paard bij wijze van spreken. Wil je dat allemaal niet dan is dat uiteraard prima, maar dan kan verkopen inderdaad een optie zijn.


Mijn vriend woont niet echt dichtbij in de buurt. :P

Doe het al 2 jaar zo met bijrijders maar nu kan er 1 doordeweeks niet meer en dan ga ik toch twijfelen..

• Liberty <3

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:40

Ik heb ook veel paarden / pony's gehad.
En al heel wat verkocht, gekocht en geruild.

Ik vraag bij mezelf altijd af heb ik dit paard nog voor mijzelf, of voor iemand anders (bijrijder, lesklant, of iemand anders)
Is die niet voor mezelf, dan komt de vraag kost die geld of brengt die op (kostendekkend)
Als die niet voor mezelf is, en niet kostendekkend is, dan is vaak het besluit een nieuw huisje voor het beestje te zoeken.

Gelukkig zijn alleen beestjes die ik verkocht heb goed terecht gekomen, maar zeker niet allemaal meer bij de persoon waar ik ze aan verkocht heb.
Maar verkocht is verkocht.

En met alle had ik ook zeker een goede band.
Twee pony's van veulen tot 12 en 18 jaar gehad, alles mee gedaan, ook wedstrijden, en nog nooit om hoeven huilen dat ze weg zijn.
Omdat de plek waar ze nu zijn het goed met ze gaat.
Dat een paard het bij jou leuk en goed heeft en jij er een goede band mee hebt wil niet zeggen dat die het bij een ander niet goed kan krijgen, en geen goede band kan krijgen.

Persoonlijk zou ik voor die 2 a 3 dagen per week die je gaat het paard niet houden.
Voor het geld wat die kost in de maand kun je ook ergens anders lessen/rijden met een paard, of een verzorgpaard zoeken (kost nog minder)

En de handel.
Ik weet niet wat voor een paard je hebt, maar handelaren zijn echt niet allemaal zo eng als ze lijken op internet.
Bij ons is er ook wel eens iets naar een handelaar gegaan.
Paardje loopt nu op zeer hoog niveau in Engeland :')
Daar hadden we hem zelf nooit heen kunnen verkopen omdat we die contacten niet hebben.

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +9 waarvan 8 in dameszadel *\%/*

2001345
Berichten: 175
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:39

ik zou zeggen verkopen. ik weet dat dat heel lastig is, maar het eerlijkste tegenover je paard.
5,6jaar geleden al mijn pony's weg gedaan. dochtertje werdt doodziek geboren en lag op het randje. prima, voor die 2weken dat het zo onzeker was iemand gevonden die wilde voeren. wat he, ze stonden toch maar met n allen lekker op een wei. hadden ze vakantie. Uiteindelijk ging het beter maar hoorde we dat we minimaal het eerste half jaar veel in het ziekenhuis zouden zitten. alles goed uitgedacht wat resulteerde in mss 4uur? in de week voor mijn pony's. is dat eerlijk? nee.. vindt ik niet. nu 5jaar later mis ik ze allemaal nog ontzettend erg, een aantal zijn overleden aan ouderdom en met anderen heb ik nog contact. maar ik heb geen moment spijt gehad van mijn beslissing. ik zit nog steeds regelmatig in het ziekenhuis en zou ze nu nog steeds niet kunnen geveb wat ze nodig hebben. dus wacht k geduldig tot die ziekenhuis met mn dohtertje niet meer nodig zijn, en koop ik dan wel weer een leuk paard/pony. ik denk dat dit voor jou ook het beste is. ga lekker genieten van je leven/vrienden. wil je over wat jaartjes weer een pony. kan je kijken of je er dan de tijd enzo voor hebt

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 05:58

Ik denk dat je stiekem je keuze al een beetje weet, en dat is volgens mij verkopen. Dat is geen schande. Als hij verkocht is zou je eventueel kunnen kijken naar een paard om bij te rijden voor bijvoorbeeld 2 keer per week.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 06:28

Je kan je paard natuurlijk verkopen en hier de gemakken van ondervinden (uitgaan e.d.), maar ik zou niet weten waarom het oneerlijk naar je paard toe is om 2/3 keer per week ernaartoe te gaan, en in het weekend een bijrijder heeft? Ik vind dat alles behalve oneerlijk! Ik zou dan een martelaar moeten zijn, ik heb mijn paard dan wel thuis staan maar ik rijd er maar af en toe op, ik zorg er wel voor dat ze minstens 1 keer in de week geborsteld wordt.

Als je je paard wilt verkopen kan dat natuurlijk, je hebt er genoeg redenen voor, maar dat het oneerlijk is voor je paard vind ik de grootste onzin!

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 06:44

Heb je je keuze niet al lang gemaakt? De titel van je topic is dat je niet genoeg tijd hebt, echter is het je eigen keuze om het weekend te spenderen met je vriendje ipv met je paard. Is niet erg, is ook je leeftijd. Vraag me echter af wat nou echt je doel van dit topic is. Wij kunnen hier wel achter ons schermpje adviseren om je paard te verkopen, misschien maakt dat jouw schuld gevoel minder?

27-10-2011 * Een droom die in vervulling gaat... Casjino van Knedo <3

30-11-2013 * Onze zoon Joah is geboren! <3

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 06:51

Eigenlijk heb jij je paard grotendeels voor je bijrijdsters. Of je vraagt hen een bijdrage of je verkoopt hem..

Tuurlijk zit er veel meer grijs gebied in dit plaatje, maar als ik het zo lees, wat kun je nu allemaal niet wat je wel kunt als je de verplichting 'paard' niet meer hebt? Op stal heb je vast wel de mogelijkheid om een ander paard bij te rijden als je het echt gaat missen.. :)

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:09

callum schreef:
Tja voor degene die bang zijn. Ja het kan fout gaan. Maar ook goed. Dus waarom uitgaan van het ergste. Doe er alles aan om het nieuwe huisje te controleren. Meer kan je niet doen


En je weet helaas nu waar hij terecht is gekomen... Arm paard :D Als je dat had geweten....

TS, je hebt PB.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 27-09-16 07:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:19

Ik zou hem ook verkopen als ik jou was...op die leeftijd had ik een ook een paard...maar ik werkte er keihard voor, betaalde haar zelf en ging er iedere dag heen. Ik mis die motivatie bij jou en niet heel gemeen bedoeld..maar je paard bouwt wel weer een band op met zijn nieuwe baasje. Paarden zijn heel flexibel en inderdaad hebben de meeste mensen gewoon het beste voor met hun paard dus hoef je ook niet heel bang te zijn dat het dier verkeerd terecht komt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Loes1996, Sababber, Vagabondo en 16 bezoekers