Te weinig tijd verkopen of houden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:24

upendo schreef:
Eigenlijk heb jij je paard grotendeels voor je bijrijdsters. Of je vraagt hen een bijdrage of je verkoopt hem..

Tuurlijk zit er veel meer grijs gebied in dit plaatje, maar als ik het zo lees, wat kun je nu allemaal niet wat je wel kunt als je de verplichting 'paard' niet meer hebt? Op stal heb je vast wel de mogelijkheid om een ander paard bij te rijden als je het echt gaat missen.. :)

Hier ga ik in mee.

Als jij jezelf er niet toe kunt zetten hem te verkopen, dan zou ik de huidige 2 bijrijdsters de deur uit doen (jammer maar helaas) en er eentje zoeken die wel kan en wil betalen voor een aantal dagen in de week. Afhankelijk van hoeveel vrijheid je deze bijrijd(st)er wilt geven, kan je meer geld vragen.
Punt is dat je soms erg lang bezig kunt zijn om de juiste bijrijd(st)er te vinden... Tot die tijd moeten je ouders alsnog alles betalen zonder compensatie en afhankelijk van of je huidige bijrijders willen blijven totdat er een nieuwe is, krijg je misschien ook alle verzorging op jouw bord.

Uit je Openingspost zie ik wel dat het voor jou meer voordelen zal hebben als je het paard verkoopt. Natuurlijk probeer je hem dan te verkopen aan een baasje waarbij je een goed gevoel krijgt. Het zal vast pijn doen in het begin, maar je lijkt me verstandig en rationeel; je kunt je er vast overheen zetten. Vooral als je weet dat je paard het goed heeft.

Wil je het rijden/paarden in het algemeen niet opgeven, dan kan je idd zelf bijrijdster worden voor een paar dagen in de week. Je hebt inmiddels vast een netwerk van contacten inde paardenwereld opgebouwd en je hebt de nodige ervaring, dus je kunt vast snel iets vinden.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!


xCathh

Berichten: 3
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:41

Beste Rianne,

Ik begrijp je probleem heel erg... Ik ben Andy's ( Liberty's) oude verzorgster en zou graag met je willen afspreken voor me hem verkoopt. Misschien dat ik iets kan betekenen voor hem!

Groetjes Cathy

<3 The love of a horse, is worth more than a million dollars <3

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:05

troi schreef:
Verkopen. Dat dier past blijkbaar niet in je leven nu. Je gaat in het weekend liever met je vriend op stap, als je echt je paard wilde houden dan zat je wel 2 dagen bij dat beest.

Overigens niks mis mee hoor! Mensen veranderen en dat is hartstikke natuurljk.


Hier wil ik eventjes op inhaken, net als dat er wordt gezegd je hebt een paard niet om er maar 2 dagen heen te gaan.
Ik ben zo iemand, die gaat meestal 2-3x per week heen, in 't weekend meestal alleen 1 dag les.
Ik betaal m'n paard zelf, duur, maar ik vind het het waard. Is dat dan gek?

Als ik kijk naar TS, denk ik idd misschien beter verkopen, maar ik weet hoe lastig dat is. Ik heb ook wel eens op het punt gestaan, maar ik kan het gewoon weg niet over m'n hart verkrijgen om te doen.
Denk er goed over na, maak geen overhaaste beslissingen. Maar voor jou zijn er momenteel volgens mij meer nadelen dan voordelen ..

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Rex_Rolfo

Berichten: 5363
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:22

xRiiannex schreef:
Mijn ouders hebben het vaak heel erg krap, we hebben al een keer op het punt gestaan dat we hem echt moesten verkopen. Toen heb ik al een goedkopere stal uitgezocht. Maar alsnog ze zeggen vaak verkoop hem (maar niet dwingend)

Wat een schatten van ouders heb jij.
Ik zou zeggen, ben ze heel dankbaar voor de afgelopen vier jaar en zoek nu een nieuw goed huis voor het paard.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:40

wat vervelend. ook ik zit in het zelfde schuitje als jij....
Maar wanneer ik een avondje moet werken vind mijn vriend het geen probleem even voor hem te zorgen.

Ik werk tot half 5 elke dag en in het weekend aangezien het te vroeg donker is nu rijd ik vaak. maar ik heb het geluk dat mij paard mijn vriend zijn hart ook heeft kunnen veroveren en hij het ook niet erg vind om mee te betalen ofniks.... maar dat geluk heeft natuurlijk niet iedereen...

Ik zou kiezen of voor een volle bijrijdster die mee betaalt waardoor het haalbaar is en je zelf geen verplichting hebt te gaan.

maar ook dat is niet eerlijk voor je paard

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:07

Willemina_L schreef:
callum schreef:
Tja voor degene die bang zijn. Ja het kan fout gaan. Maar ook goed. Dus waarom uitgaan van het ergste. Doe er alles aan om het nieuwe huisje te controleren. Meer kan je niet doen


En je weet helaas nu waar hij terecht is gekomen... Arm paard :D Als je dat had geweten....

TS, je hebt PB.


Wahahahahahahaha ja vreselijk huisje heeft hij gevonden

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:16

Ik heb mijn paard destijds ook verkocht vanwege weinig tijd en het financieel maar net aan redden. Als je er enorm veel plezier aan beleeft is het misschien niet erg dat je het met geld net redt, maar als het ook al niet je allergrootste hobby meer is, is het wel heel erg veel geld als je er twee keer per week plezier aan hebt...

[o]

Hutcherson

Berichten: 7267
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:37

Als je de voor en nadelen afweegt hoef je eigenlijk alleen maar naar de lengte van de lijstjes te kijken.
Maar goed..
Het is daarnaast ook zo dat jij wellicht meer kunt gaan werken?

Ik weet dat het lastig is om en school, en een baantje, en een vriendje en en en te combineren, maar je moet wel prioriteiten gaan stellen.
Als je paard echt niet weg kan volgens jou, dan zou je zorgen dat je genoeg geld zou hebben voor hem/haar.
Daarnaast heb je ook de wens om zakgeld te hebben, een rijbewijs te halen etc etc. Dast zijn best dingen om mee te nemen.

Hoelang meot je bv nog studeren? En wanneer verwacht je een baan te hebben.
Hoe gaat je relatie met je vriend? Gaat dat goed, zit er muziek in of denk je hij wellicht niet de persoon voor jou is om mee oud te worden... is hij het waard om je paard voor weg te doen.

Ja ik vind het lastig om in te komen..

Ik studeerde, werkte bij 2 werkgevers, liep daarnaast stage, heb een vriend (Waar ik mee samenwoon) en heb ok een paard (die ik volledig zelf betaal).

Het kan wel, maar dan moet je echt keuzes gaan maken. en zorgen dat jij het grootste gedeelte van de kosten gaat betalen. Je voelt je volgens mij ook best wel schuldig naar je ouders toe.
Denk dat dat jouw grootste last is. Als je zelf betaald bepaal je zelf.

lisaturbo schreef:
wat vervelend. ook ik zit in het zelfde schuitje als jij....
Maar wanneer ik een avondje moet werken vind mijn vriend het geen probleem even voor hem te zorgen.

Ik werk tot half 5 elke dag en in het weekend aangezien het te vroeg donker is nu rijd ik vaak. maar ik heb het geluk dat mij paard mijn vriend zijn hart ook heeft kunnen veroveren en hij het ook niet erg vind om mee te betalen ofniks.... maar dat geluk heeft natuurlijk niet iedereen...

Ik zou kiezen of voor een volle bijrijdster die mee betaalt waardoor het haalbaar is en je zelf geen verplichting hebt te gaan.

maar ook dat is niet eerlijk voor je paard


Nou dat is vooral niet eerlijk voor degene die jou wil helpen met je paard.
Hier zitten twee problemen: geld en tijd.
En jij zegt dan serieus dat ze maar een idioot moet vinden die EN meebetaald EN wle gaat als TS geen zin heeft of geen tijd heeft.
Kortom: TS krijgt dan de 'macht' om te beslissen wat er gebeurt met het paard, blijft altijd eigenaar en heeft alle touwtjes in handen, terwijl de bijrijder er eigenlijk voor zorgt dat zij haar paard kan behouden.???

Iets met wel de lusten niet de lasten? Ik zou daar echt niet intrappen en minimaal zeggenschap eisen.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:01

Ik was 17 toen ik van mijn ouders tegen al verwachtingen in mijn paard kreeg (mijn verzorg paard werd verkocht) toch zijn ze altijd duidelijk geweest dat ik de helft van de stalling moest betalen en al mijn lessen/hoefsmid/dierenarts/wedstrijden moest betalen. Ook ik zat op school heb mijn MBO afgerond daarna en toen ik fulltime ging werken heb ik alle kosten over genomen.

Het ligt er aan waar je prioriteiten liggen en mijn grote droom was een eigen paard en daar heb ik in het weekend en in de avonden keihard voor gewerkt ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb ging gewoon op vakantie elke zomer werkte ik fulltime 6 weken zodat ik een potje had en als ik weer naar school ging werkte ik 15 uur per week. Er zijn zoveel meiden die in jou schoenen zouden willen staan en een eigen paard/pony zouden willen hebben weet dus dat je heel veel geluk hebt en hele lieve ouders hebt.

Ik denk dat het eerlijker is tegenover je ouders je paard te verkopen als je zelf niet de verantwoordelijkheid ervoor wilt nemen.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

ChevalNoir
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:01

Marocje schreef:
Simbaa schreef:
Ik vind dat iedereen hier heel makkelijk zegt verkopen aan een goed baasje. Maar dat is nou net wat mij tegen houdt. Hoe vind je een goed baasje? En wat als je een moeilijker te verkopen paard hebt, zeggen jullie dan nog steeds verkopen ook al is er een kans op handel ed?

Exact wat mij ook tegenhoudt.


Je geeft aan dat je te weinig tijd hebt. Iedereen heeft evenveel tijd, het is de vraag wat je er mee wilt doen. En jij wilt het ergens anders aan besteden. Prima, maar dan zou ik inderdaad het paard verkopen.

Wat de bovenstaande vraag betreft. Hoe vind je een goed baasje? Door je paard te koop te zetten en zelf te bepalen aan wie je hem gaat verkopen. Ik heb zelf een moeilijk verkoopbaar paard gehad en dacht dat er niemand geschikt was. Totdat er iemand kwam die ook een klik had. En dan kies je het beste voor je paard en laat je hem gaan | :(:)

Marocje
Berichten: 5587
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:56

Daarom zeg ik het ook tegen iedereen, dat ie weggaat als ik een beter plekje vind. Hoefsmid ed houden hun ogen open, snappen dat hij niet zomaar weggaat. Maar wil dat dus eerst viavia proberen, advertentie kan altijd nog. En nu ben ik er ook nog gek mee, als ik kan gaan tenminste. Want tijd is niet voor iedereen hetzelfde. Ik kan wel willen, maar met een pasgeboren baby en 3 andere kinderen heb ik gewoon niet altijd 'tijd'. (Of je had het over ts?)
Maargoed, hier nog niet de knoop doorgehakt dat hij echt weg moet, dus voor nu geniet ik er nog van. Pony zelf komt echt niks tekort.

poemalover18
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-09-16
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:01

Simbaa schreef:
Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, met als verschil dat in het zelf betaal en het zelf dus maar net red.
Helaas is mijn paard redelijk onverkoopbaar (18 jaar en niet de makkelijkste) dus dat maakt het dilemma alleen maar groter. Ik lees dus mee :)


Als je hem te lease of bruikleen zet heb je vaker meer kans.


emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Te weinig tijd verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:13

Verkopen en zelf opzoek gaan naar een bijrijdpaard lijkt mij de beste optie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 23 bezoekers