asielmeeting met Griebeltje en Koortje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:52

Wat zullen die honden heerlijk geslapen hebben toen ze weer terug waren...
Fijn voor de beesjes!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:57

M'n vriend en ik hebben een half jaar geleden een puppy gekocht.. We wilden erg graag iets voor ons samen. De hond woont bij mij op de boerderij. Straks als we gaan samenwonen hebben we zat plek en tidj voor nog een hond. Omdat ik erg veel informatie aan het inwinnen ben word het toch een asielhond. Alleen de stap om een hond te gaan halen is erg groot voor mij, ben bang dat ik ze allemaal leuk ga vinden..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:40

Desiree wij hebben 2 Stabijen, en ook een kat ze springen er wel eens bovenop maar je kan ze goed africhten.
Lex lijkt op onze 2 jarige, ook qua gedrag (speelgedrag) even verderop is zomers een ren met een konijn, hier reageert ze normaal op.
Ik heb haar ook mee gehad naar de paarden, maar dat moet erg wennen, als pup viel het mee.
Maar nu ze groter wordt vindt ze het zeer interessant, zo interessant dat ze een stoel mank heeft gemaakt (ik had de riem om een poot gebonden en toen vloog ze opeens richting de paarden boing...

Ze zijn heel slim en vreselijk aaibaar hahah.

Succes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 10:03

griebels"]
Mario is helemaal geen mens dat dieren gaat houden als huisdier. Dat heeft ie nu van mij. Hij vindt mijn katten nu ok, en de wandelingen ook! Misschien krijg ik hem nog wel gekker met dieren Haha!
Hij is in elk geval geen dierenliefhebber, maar is wel goed voor dieren!
[/quote]
Ik kreeg van mario de indruk inderdaad dat hij wel gevoel heeft voor honden, en dat hij er nog goed mee om zou kunnen gaan ook.

[quote="Mizz_mol schreef:
Uit welk asiel zijn die honden? want wij willen misschien een hond maar dan we uit t asiel.. goed van ons he Haha! wij hoeven niet persee een puppie ...

Deze komen uit asiel Doornakker uit Eindhoven. Maar als je kijkt op www.dierenasiels.com kun je ook elders de dieren bekijken. Alleen is het nooit volledig. Afgaande op internet zitten er iedere keer maar een stuk of 10 honden in een asiel, in werkelijkheid zitten er helaas veel meer.

Lex zit nog steeds bij ons in overweging. Helaas is hij te vroeg: we hebben dat huis nog niet.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:00

O dat is wel balen dat jullie dat huis nog niet hebben!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:07

ziet er echt superleuk uit zeg! echt wel een hele fijne dag voor die honden OK dan!

heb mn vriend net alle foto's laten zien, die wil heel graag zodra ie weer in NL woont 1 of 2 honden, maar hij was eerst van mening dat asielhonden altijd iets hebben meegemaakt waardoor ze nooit helemaal 'normaal' zijn, die mening is inmiddels bijgesteld, en eerst wilde hij perse een labrador hebben(heeft ie nu ook, een van 8 jaar alweer, maar die zit bij zn ouders omdat hij nu in een appartement woont in belgie)
maar inmiddels heb ik hem zo ver dat er iig 1 asielhond komt
en na het zien van de foto's is ie fan van dizzy Haha!

maar ja het duurt nog wel even voordat hij in NL een huis heeft, hij wil perse in Bergeijk wonen(of eersel) en gaat morgen naar de bank ivm hypotheek, daarna gaan we verder op huizenjacht

en dan, eindelijk, kunnen we gaan nadenken wat er nou precies voor hond(honden) komt

hij heeft nu een labrador, ik heb thuis 2 Ridgebacks, en mn ex fokte duitse herders, die ik nooit meer wil, omdat hij toen ik bij hem wegging mijn 10 maanden oude duitse herder heeft verkocht, en ik dus nogsteeds geen duitse herder kan zien zonder dat ik haar mis Verdrietig

maar ja voorlopig nog even afwachten, ik laat hem dalijk even op de site van het asiel kijken, ook bij de katten want ik wil ook graag 2 katten hebben, en dan hoop ik binnen een halfjaar een paar beestjes gelukkig te kunnen maken Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 11:21

Weet je, veel honden die in het asiel zitten zijn gewoon onopgevoed. MAar dat is een puppie OOK. Dus onder opvoeden kom je toch niet uit, tenzij je Ella koopt! Haha! Ik weet wel, dat bij de volgende asielmeeting Ella weer mee moet hoor, als ze er nog is (en dat hoop ik niet).

De asiel honden hebben allemaal een verschillend verhaal. Sommigen zijn gevonden, anderen moesten weg vanwege een paar van die k*t koters, van een andere hond is het baasje overleden of naar het bejaardentehuis (erg tragisch) etc. En een enkele keer zit er ook een pup. Dizzy en Lex ziten er "omdat ze te druk waren". Frusty Gek he, lex is pas 8 maanden oud......

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:20

ja ik heb het op de site van het dierenasiel gelezen, sommige mensen dneken gewoon echt niet na voordat ze een hond kopen!

daarom verdienen die beestjes allemaal een 2e kans

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 12:24

Renske20 schreef:
ja ik heb het op de site van het dierenasiel gelezen, sommige mensen dneken gewoon echt niet na voordat ze een hond kopen!

Precies! Wat kunnen die honden daar aan doen? Daarmee is er toch niets mis met de honden? Het is net als met probleem paarden die eigenlijk gewone paarden zijn/waren van probleem mensen. Dat is met honden net zo goed.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:34

idd, er zijn geen probleem paarden maar probleem ruiters

zo is t ook met honden

het zijn geen probleem honden maar probleem mensen van wie die honden waren!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:23

Hahah, Desiree is volgens mij net als ik een echte kindervriend, niet? Misselijk

Geef mij ook maar mn dieren hoor, echt veel liever! En mensen schijnen dat niet te willen begrijpen/accepteren van mij. Nee het komt niet nog, en ik wil ze echt niet! Maarja, dat is een ander topic waard.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:12

Amable schreef:
Dat was duidelijk weer een hoop lol voor die honden! Leuk joh! Enneh, als die Ella zo vriendelijk is enzo dan heb je goed kans dat het met de katten best gaat. Vooral meerdere katten weten zo'n hond vaak snel op z'n plaats te zetten Haha!


Waarom vergeten mensen hier altijd dat het niet alleen aan de hond ligt die tegen katten moet kunnen??? De katten moeten ook aan honden gewent zijn. Mijn katten zijn dat niet, dus helaas voor mij geen hond. Hoe graag ik het ook zou willen, en hoevaak ik er ook over nadenk (Ella) het gaat gewoon niet! Volgende week weer???

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:21

Ehm, volgens mij vergeet je dat we dan een Boktrit hebben Moniek! Maar als ik daar ivm vervoer niet heen kan ga ik graag weer wandelen met de hondjes!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:24

Die boktrit is 's morgens, en duurt niet de hele dag heb ik begrepen... Dus tijd om te wandelen is er altijd

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 08:41

In dat geval hou ik me natuurlijk aanbevolen om mee te gaan! Weet niet of Pat dan ook mee gaat, dus word het wel een Benchhondje!
Of ik moet iemand anders mee zien te krijgen in mn autootje..!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 10:21


NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:24

En wat gebeurt er nu Desiree met lex? krijgt hij een nieuw baasje ---> genoemd -->Desiree, ben benieuwd?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:28

Hij staat nu op de site. Ik had ook nog zitten twijfelen, maar aangezien er staat dat hij niet alleen kan zijn (wat ik me afvraag met zo`n jonge hond, die kan je dat nog best leren) neem ik hem niet. Al valt het wel te leren, ik ben toch werken, dus gaat het feest niet door.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:42

Wat goed van jullie dat jullie gingen wandelen met honden uit het asiel!
Lex is een erg leuke hond lijkt mij. Friese Stabij's kunnen inderdaad druk doen in die leeftijd. Zonde dat dat dan de rede zijn om z'n pracht hond weg te brengen naar het asiel. Dat zie je helaas te vaak.

Sommige honden doen het heel goed met konijntjes ik hoop dat Lex dat ook doet. Mijn Friese Stabij gaat heel goed om met mijn kippen en cavia. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:32

ik zit nog in dubio. Misschien wil ik wel te veel. maar zeer binnenkort krijgen we te horen over het huis: in ieder geval past het binnen ons budget! maar we hebben het nog niet van binnen gezien, dus dat wordt nog effe afwachten. Als ik nu op zeer korte termijn kom te weten dat wij dat huis kopen, dan hoop ik dat Lex er nog zit!