asielmeeting met Griebeltje en Koortje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:45

Dat zou hij misschien best willen Nanza. MAar de pest is dat er veel honden zijn die wij willen. Kijk, die pups hebben nog kans op een goed adres. In het asiel ligt het wat moeilijker, vandaar dat wij waarschijnlijk zullen kiezen voor een asielhond.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:46

Lex!! Naar Desiree en Stefan..ja!
Heeft ie een stamboom?

Van Dizzy kan ik nog steeds niks bakken..uithalen..

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:49

Dat van lex en de konijnen zal wel meevallen hoor. ik heb 2 labradors die getraind zijn voor de jacht, en die blijven ook van mijn konijnen af, ook als er een ontsnapt is. Gewoon een kwestie van opvoeden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:49

Branca"]
Lex!! Naar Desiree en Stefan..ja!
Heeft ie een stamboom?

Van Dizzy kan ik nog steeds niks bakken..uithalen..
[/quote]


Hij zal geheid ene stamboom hebben, maar ik geloof dat hij gevonden is (hoewel, hoe weten ze dan zijn naam?). Maar al HADDEN ze zijn stamboom, bij het asiel worden geen papieren meegegeven omtrent afstamming om verder fokken of doorverkoop te voorkomen.

He, maar ik zie het volgende probleem; Je weet wel hoe Branca was met jouw cavia. Ik denk dat lex net zo zal zijn met mijn konijnen. En dan hebben we een probleem.

[quote="Billy schreef:
Dat van lex en de konijnen zal wel meevallen hoor. ik heb 2 labradors die getraind zijn voor de jacht, en die blijven ook van mijn konijnen af, ook als er een ontsnapt is. Gewoon een kwestie van opvoeden.

Lex is geen pup meer, maar 9 maanden. Hij zal als een gek naar die kooi toe schieten en er mogelijk zelfs bovenop springen, gedwongen door hele sterke impulsen. Heb jij advies hoe ik dat af kan leren? Ik ben nog steeds geinteresseerd in Lex, en als er een mogelijkheid is....

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:52

Go Desiree!!! Ga Lex nou maar gewoon halen voordat je dadelijk langs de pot piest...

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:57

Ik zou gewoon afewachten wat hij doet. Aan de riem houden en dan laten kijken, als hij te wild wordt corrigeren.
Ook een hond van 9 maanden kan een hoop leren, en snel ook als je maar consequent bent. je zou evt met het asiel kunnen overleggen of je hem een middagje mee mag nemen om te kijken hoe hij reageert.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:57

Maar je kan dan Lex toch meenemen voor een wandeling en dan gewoon bij je thuis naar binnen gaan en kijken wat er gebeurt?
Branca was idd niet normaal..die was er bezeten!! van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:58

griebels"]
Go Desiree!!! Ga Lex nou maar gewoon halen voordat je dadelijk langs de pot piest...
[/quote]
ja en straks dat beest hysterisch tegen mijn konijnen, konijnen over de zeik, altijd beest scherp in de gaten moeten houden....

Als ik aan een hond begin, MOET het lukken. Het MAG niet mislukken. Ik ben niet in staat het dier terug te brengen naar het asiel.

[quote="Branca schreef:
Maar je kan dan Lex toch meenemen voor een wandeling en dan gewoon bij je thuis naar binnen gaan en kijken wat er gebeurt?
Branca was idd niet normaal..die was er bezeten!! van.

Ik vrees dat Lex dat ook zal zijn. Ik zal het asiel eens bellen voor advies. Als Lex niet bezeten is, zoals branca, dan is hij misschien best te corrigeren. In het asiel hebben ze geloof ik ook 2 konijnen momenteel, ze zouden het kunnen uitproberen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 19-01-04 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:02

Bij asiel moet je wel die vrouw (korte bruinige haar) hebben of die man met die baard (grijs, bril). Die weten ervan, die meeste meiden niet.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:17

Ik zou voor die man gaan. Die vrouw is niet zo "aardig"... Daar kan Sprintje over meepraten toen ze dat Asielpoesje van me over wilde nemen...

Maar beter lijkt het me om met het hondenteam te overleggen. Die checken ook al de honden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 16:22

en uit wie bestaat dat hondenteam dan allemaal? Heb ik er een paar van gezien?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:37

Nee, die zijn er (geloof ik) alleen op dinsdagmiddag. Als ik me niet vergis is dit een extern bedrijf (?) wat de honden test zodat er meer bekend is over de honden, zodat de honden bij de juiste mensen geplaatst kunnen worden.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:19

Ze zijn leuk!!!
Ik vind Lex ook leuk, maar denk niet dat het verstandig is. Zullen we fifty-fifty doen Desiree?!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 17:22

Koortje schreef:
Ze zijn leuk!!!
Ik vind Lex ook leuk, maar denk niet dat het verstandig is. Zullen we fifty-fifty doen Desiree?!

DAt gaat niet lukken vrees ik, want als ik verhuis, neem ik hem mee! en ik denk dat jij dan gaat steigeren! Haha!

Kon ik je maar helpen je vriend over te halen hoe leuk een hond kan zijn, hoeveel aanspraak je er van krijgt. Stefan vond honden wel leuk, voor hij mij leerde kennen. Nu is hij hondengek!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:31

De hondjes vonden het ook erg fijn zo te zien Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:40

Ik zit er zelfs aan te denken om die Ella in huis te nemen, maar ik zit met mijn katten!!1 Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 17:45

griebels schreef:
Ik zit er zelfs aan te denken om die Ella in huis te nemen, maar ik zit met mijn katten!!1 Boos!

is je vriendje blij mee, als "kattenliefhebber" zijnde. *LOL*

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:06

Mario is helemaal geen mens dat dieren gaat houden als huisdier. Dat heeft ie nu van mij. Hij vindt mijn katten nu ok, en de wandelingen ook! Misschien krijg ik hem nog wel gekker met dieren Haha!
Hij is in elk geval geen dierenliefhebber, maar is wel goed voor dieren!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:33

griebels schreef:
Nee, die zijn er (geloof ik) alleen op dinsdagmiddag. Als ik me niet vergis is dit een extern bedrijf (?) wat de honden test zodat er meer bekend is over de honden, zodat de honden bij de juiste mensen geplaatst kunnen worden.



Nee gek, het hondenteam, dat zij WIJ! Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:04

Duhh... Haha!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:13

Uit welk asiel zijn die honden? want wij willen misschien een hond maar dan we uit t asiel.. goed van ons he Haha! wij hoeven niet persee een puppie ...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:14


F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:34

wat een prachthond om te zien, die Dizzy... en vooral die laatste foto Lovers
Helaas hebben we momenteel niet de mogelijkheid tot het houden van een hond Huilen

Succes ermee

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:40

Wat sta ik er hier trouwens onhandig en raar bij! Net alsof mn been niet helemaal jofel zit! Bloos!

Afbeelding

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:09

Dat was duidelijk weer een hoop lol voor die honden! Leuk joh! Enneh, als die Ella zo vriendelijk is enzo dan heb je goed kans dat het met de katten best gaat. Vooral meerdere katten weten zo'n hond vaak snel op z'n plaats te zetten Haha!