Vandaag naar Anky wezen kijken, wie ook?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Vandaag naar Anky wezen kijken, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 00:56

Zoals de titel al zegt, ben ik vandaag even op en neer naar Liempde gereden, alwaar Anky zou rijden met Salinero.
Ik was er ruim op tijd (rond een uurtje of half 4, kwart voor 4) en ze zat er al op Verward . Ze was in ieder geval ruim op tijd en haar schare fans (en natuurlijk stalkers met flitsende camera's Boos! ook).

Sjef stond (met hondje) in een hoekje ver weg van alle glurende toeschouwers en de groom liep een beetje heen en weer.

Rond een uur of kwart over 4 ben ik naar de kantine gegaan, om een mooi plekje te hebben, waar ik mooi kon zitten en de rijhal kon overzien.
Na even wat gekletst te hebben met verschillende amazones (die ik overigens helemaal niet ken, maar die wel aardig waren OK dan! ) van het ZZ-licht, werd de kantine steeds voller en heter en kwam toevallig mijn vriendin ook nog *was niet afgesproken Haha! *.

Toen Anky de hal binnenkwam mochten er verschillende meiden (lees: type Penny) uit de kantine de hal in, omdat ze het daar beter konden zien en het dan iets minder vol in de kantine was.
Anky heeft een minuut of 5-10 rondjes gereden in de bak, alvorens aan haar proef te beginnen.
Salinero was best vlug aan het been, er zaten een paar foutjes in haar proef (piaffe en passage gingen niet zonder hort- en stoot), maar verder had ze netjes gereden.

Eenmaal na het afgroeten (het was trouwens ook stil in de kantine tijdens de proef, terwijl ze ons daar helemaal niet kon horen) werd er zachtjes geapplaudiseerd en begon de grote uittocht.

Ik was blij toen ik buiten eenmaal wat frisse lucht had, zeg!!! Haha!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 01:12

Aha!!! Ik gluur al de hele avond regelmatig op de zzgp-website voor de uitslag en nu zag ik 75% Wow! !!!
Mijn eerste gedachte was: "dat is dezelfde score als Bonfire in Sydney in de GP, echter nu zonder concurrentie." Scheve mond Bloos Niet erg positief, sorry. Dat realiseerde ik me echter ook, waarna ik mezelf corrigeerde met: "nee Aimee, ze heeft gewoon een super proef gereden." (ja, zat tegen mezelf te praten Bloos! Haha! )
Nu lees ik je live-verslag en bleek mijn eerste ingeving toch niet zo verkeerd?
Hoe was de proef verder, behalve de fouten in de piaffe/passage-tour?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 01:15

Op zich niet verkeerd, maar een scoringspercentage van 75% vind ik toch redelijk veel. Vooral omdat er geen concurrentie aanwezig was en je voor een 75%score toch wel een nagenoeg foutloze proef neer moet zetten.
Het appuyeren en de pirouettes in galop gingen daarentegen heel netjes en de wissels werden ook goed ingezet.
Een prima onderdeel was ook het zigzag-appuyement.

Waarom val ik dan toch zo over de piaffe en passage Verward .

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 08:18

ah joh klein foutje moet kunnen Knipoog

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:47

Hoi, ik was er ook! Maar ik had je al gezien. En ik heb nog een andere bokker gezien die ik ken (Xtostarlight) die schrijft erover in een andere topic. Ja, het was super om Anky weer eens te zien rijden. Eerst heb ik heel lang naar het losrijden gekeken en later in de kantine de proef. Wat een mooi paard! Toen ik naar mijn auto liep, zag ik een heleboel meiden om Anky heen staan om een handtekening te vragen en Sjef stond het van een afstandje allemaal aan te kijken. Wel leuk om mee te maken.