Dan besef je dat je 'n enorme muts bent geworden..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Dan besef je dat je 'n enorme muts bent geworden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 00:31

dat bedacht ik me dus net Bloos!

7 jaar geleden kreeg ik mn 1e eigen paardje, die kwam op de manege te staan waar ik toen altijd les had
Ik ging heel simpel met haar om, iedere dag rijden, dan eens buiten, dan weer in de binnenbak/buitenbak, keertje springen, zonder zadel met alleen een halster buitenrijden
en met het rijden had ik simpele laarzen aan of schoenen met chaps, ik had 2 simpele dekjes, 1 paar peesbeschermers en 1 zweetdeken en 2 halsters+touwen
verder ging ze optijd naar de smid en kreeg ze haar entingen en that's it geen gepruts of wat dan ook

na een jaartje kwam ze thuis te staan, dan ga je automatisch al wat meer je eigen gang en doe je niet meer alles zals de rest dat deed op de manege
4 jaar geleden kreeg ik Quentin, ook daar ging ik in t begin heel simpel mee om, tot hij ging staken enzo, ik ging terug naar de manege, en kreeg daar begeleiding

inmiddels was ik begonnen met setjes sparen en had ook bijna dagelijks dus bandages om en altijd zelf bijpassende kleren aan enzo

toen ging ik met hem naar de tandarts, en de DA kwam wat vaker bij hem dan dat ie ooit bij Destiny was geweest

nu, 4 jaar later, komt er af e toe een fysio voor hem, ieder halfjaar gaan we naar de tandarts, ik heb inmiddels 2 paar leren rijlaarzen en 2 paar pikeurchaps, 3 caps, ontelbaar veel dekjes, bandages, peesbechermers 3 in 1 berschermers, strijklappen, zweepjes, halsters, touwen, dekens, geruite sokken, rijbroeken, rij altijd met handschoentjes die ik ook aardig wat heb, luxe frontriemen, meerdere hoofdstellen etc

voor het rijden smeer ik zn mondhoeken in met wat vaseline om kloofjes te voorkomen, heb altijd een gelpad tussen t zadel&dekje en na t rijden masseer ik zn rug, zn voetjes en zijkant van de staart worden altijd geschoren, snor en oogharen gaan er af, oortjes worden bijgeknipt etc

in de winter heeft ie 2 dekens op en wil ik er een regendeken bij, na het rijden al t wat kouder is 2 zweetdekens, die als hij niet optijd droog is ook nog worden gwisseld
zn winterdeken hangt dan in de garage bij de verwarming(de stal waar mn spullen liggen is erg vochtig en dan wordt zn deken dus klam)
en omdat hij nu wat last heeft van een hangend rooster stond ik ne water te koken om dat vervolgens af te laten koelen, over zn brokken&muesli te doen en stukjes appel en wortel te snijden om er doorheen te doen, en iet te vergeten de vitamine E+seleen en een scheutje zonnebloemolie

destiny heeft de eerste jaren alleen maar simpele basisbrok gehad, en uiteindelijk biotine omdat ze brokkelhoeven had, die stond in weer&wind buiten en mankeerde nooit iets

Quentin wordt hier thuis en door mn vrienden al mietje genoemd omdat ie steeds een andere deken op krijgt en naar de tandarts gaat. Toen ik vertelde dat de fysio langs kwam keken ze me al hemaal raar aan!

en ik woon dus in een dorpje waar de meeste mensen hun paarden zelf bekappen, 2 dekjes hebben, 1 voor thuis en 1 van de club voor wedstrijd en 1 of 2 halsters en 1 deken

ik wil niet weten wat die van mij denken eigenlijk Knipoog

gelukkig zitten er ook een paar bij de club die of met setjes rijden, of met hun paard naar de kraker/fysio/tandarts gaan en altijd met een luxe dekje rijden of een extra zweetdeken bij hebben...anders zou ik wel erg opvallen

en als ik dan bedenk hoe simpel ik 7 jaar geleden was qua paarden, en geleidelijk aan ben ik een beetje een muts geworden Bloos

maar ik ben niet voorzichtig qua rijden&weidegang, ze staan met zn 3en heel de dag buiten, en met rijden doe ik alles, dressuur, springen, buiten rijden etc, maar toen ik net zn dekens aan t wisselen was, zn eten klaarmaakte en zn rug masseerde met cole's liniment bedacht ik me hoe ik veranderd ben....

weet nog niet of ik t eigenlijk wel of geen goede verandering vind, maar ja mn paardjes zien er blij&gezond uit en daar gaat het uiteindelijk om!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 07:37

Hahaha,
We zouden zusjes kunnen zijn! Haha!
Tweelingzusjes zelfs!! Haha! Haha!

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 08:37

ik herken er ook wel iets in, toen ik nog op een stoeterij met koudbloeden werkte, mikten we de paarden na het werk met een kilo biks op stal en dat was het.

Nu ik mijn eigen koudbloed heb (niet thuis, 2 hoog op de flat, maar bij een boer), heb ik toch ook al 5 dekens, krijgt ie müsli, 1 x per week slobber, supplementen, wortels, een appel,peer, mandarijntjes, een witlofje, omdat ie dat zo lekker vindt. Ik heb geen setjes, want ik rijd met een boomloos zadel en dan zie je het pad niet, er er zijn maar 2 kleuren (die ik dus allebei heb Haha! )

Als ik bij wijze van uitzondering een keer 's morgens gereden heb en Morrie weer buiten zet, ga ik 's middags terug om de modder van de paddock nog een keer van zijn benen te spoelen.

Meneer wordt om de 6 weken bekapt en beslagen met speciaal beslag omdat ie toontredend is (hoort bij het ras, al die andere Norikes werken echt voor de huifkar en zijn ook hartstikke toontredend).

Morrie wordt vooral niet teveel belast: 2 x per week onder het zadel is het maximum, hij is wat overbouwd momenteel, dus hoeft ie alleen maar te stappen.

Hij heeft zich razendsnel aan zijn nieuwe levensstij aangepast: ik was van de week de wortels vergeten en toen meneer zijn bak leeg had, mepte ie bijna de wand eruit.....wortels....NU...... Verward Cool Clown

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 08:57

Bij mij is het juist andersom.
Vroeger met de sportpaarden al dat gedoe met dekens, poedertjes, setjes, vanalles als het maar duur was...

Nu met de cobs is het veel makkelijker.
Ze lopen buiten, 24/7 het liefst het hele jaar door.
Hun eigen vacht is luxer dan de duurste deken en de DA komt hier alleen om te enten en te scannen op dracht.
De smid komt hier netjes 1x in de 3 maanden. Vaak valt er weinig voor hem te doen omdat ze gezonde voeten hebben en al helemaal niet op ijzers staan.
Ik heb nog een hoop oude dekens liggen, op zolder.
Halsters? Ik heb er maar 2 nodig, meer pony's neem ik niet tegelijk mee.
Borstels? Er liggen er vast wel een paar in de schuur, maar waar???
Bevalt me een stuk beter eerlijk gezegd Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 08:59

ach meid, join the club zou ik zeggen. Hoewel ik geen dressuur- of springruiter ben heb ik zoveel mogelijk zo netjes mogelijk. Mijn paarden zijn nietmijn paarden maar mijn babies. Het is dus ook altijd 'kom, we moeten nog naar de babies toe'.

Ze krijgen geen brok. Ze krijgen muesli. Van Marstall wel te verstaan. Is een van de duursten maar heeft een superresultaat. Prima, dan gaan wij wel voor onszelf naar de aldi.

Ik heb aan dekens
4 winterdekens waarvan 2 waterdicht
1 regendeken
3 afzweetdekens
2 statiedekens in luxe afwerking en met naam erop
voor beiden Eskadron transportbeschermers.
Ben overigens met de dekens nog lang niet uitverzameld want heb een dekentick Haha!
Ze gaan netjes op tijd naar de tandarts
Hebben een fysio
We hebben Reiki I voor ze gedaan.
Ze worden regelmatig gemasseerd
Smid komt altijd op tijd.
Ze krijgen geen chemische rotzooi aan paardensnoep, nee het komt uit Duitsland van St-Hippolyt omdat die honderd procent natuurlijk zijn en de kinders dat het lekkers vinden.
Ze krijgen 3 x in de week slobber van Marstall met wat marstall Sinfonie.
Ze hebben een Horslyx liksteen met eucalyptus. Niet 1 voor allebei maar allebei hun eigen Haha!

en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.

Ja ik ben een muts, maar de kinders zien er goed uit en zijn blij en werken graag voor ons.

Gister was ik even op de manege toen er net gevoerd werd, ik merkte dat ik een muts was geworden door de minachtige blik in mijn ogen bij het kijken naar de biks Bloos . Tja...

'Paint' it 'Black'

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:10

Ik ben zelf ook zo'n 'tuttebel'geworden. Toen ik Givar weghaalde uit de manege wilde ik dat hij alles zou kijgen wat hij nooit gehad had. Slaat nergens op maar ja. Inmidels heeft hij zelfs een eigen osteopaat en als het moet ook homeopate. Rolleyes
Ik ben echt heel erg voorzichtig met hem, en heb overal vaste handelingen voor ontwikkeld (bijv. eerst met die borstel want dat vindt hij zo lekker, en die borstl helemaal niet, heeft hij liever niet Haha! )
Ook bij mij worden's winters de zweetdekens vewisseld als hij nog niet helemaal droog is. Vaak ga ik zelfs 's avond speciaal nog een keer naar stal om te kijken of het allemaal nog wel goed gaat. En dat gaat het natuurlijk altijd. De controle op de paarden is bij ons vrij goot. Wij staan op een kleine pensionstal met maar 9 paarden, echt heerlijk. Mocht zich dus iets voordoen, dan is het vaak al opgelost als je er nog niet bent.
Givar is inmiddels wel een beetje een verwend kindje geworden. Maar als ik een vergelijking maak met hoe hij drie jaar geleden was, en dan nu, dan kan het me allemaal niets mee schelen. We zijn allebei gelukkig zo. Lachen

...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:20

Wij zijn juist soberder geworden, toen wij onze maikel net hadden (fjord) werd hij geschoren stond hij op stal en had 3 dekens en alles in bijpassend bordeaux rood of donker groen. Nu loopt hij in een kudde in een loopstal en we scheren hem niet meer en daar mee zijn ook de dekens vertrokken. De bijpassend groene bandages liggen in de verkoop en onze kast is behoorlijk opgeruimd. Maar mocht Maikel iets hebben waar voor ik een fysio nodig zou hebben, dan zou ik geen seconden wachten om hem te bellen. Bij ons op stal gaat iedereen om de haverklap naar de Kliniek in Bodegraven. Paarden hoeven maar een beetje te kuchen en ze staan al in de trailer! Dat gaat mij net iets te ver ik wacht wel tot de dierenarts op stal komt. Pas was er op stal een paard met koorts en de da kon pas om 16.30 uur komen dat duurde haar te lang dus paard moest in de trailer en naar de kliniek!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:26

Ik ben een part-time muts Haha!
Let er wel op dat m'n dekje bij m'n kleren past maar rijd altijd zonder bandages.
Omdat m'n rijbroeken of blauw of bruin/beige/groenig zijn heb ik wel redelijk wat dekjes maar voornamelijk in dezelfde kleuren, nl. blauw en caramel.
Ze hebben hun eigen goed passende tuigage maar niet meer dan nodig, dus van alles gewoon 1.

Tijdens de dracht worden de paarden goed veterinair begeleid , maar verder zien we de DA alleen voor het inenten.
Wel gaan ze 1x per jaar naar de tandarts en als ik denk dat het nodig is gaan ze naar Rodinde, Händell is daar een paar keer geweest, Lisa 1x en Ilindra en Usti nog nooit.

Ik heb 4 zweetdekens voor 3 paarden en ze hebben een dunne en dikke buitendeken (wel van Rambo, het enige wat bij ons redelijk sloopproof is gebleken), en ze hebben allemaal 1 halster (die uiteraard vloekt bij de deken Haha! ).
Ze lopen overdag zolang mogelijk buiten ongeacht het weer maar kunnen wel schuilen omdat elk weiland een bosrand van ongeveer 20 meter diep heeft.
Omdat ze veel buiten lopen knip ik geen tastharen af en houden ze s'winters lekker wollige oortjes, alleen de pluimen die er uitgroeien gaan eraf.
In de winter worden de sokken wel bijgeknipt maar niet geschoren.

Met voer krijgen ze al zolang ik me kan heugen Pahebo brok, ze doen het er super op dus waarom veranderen.
Daarnaast krijgen ze wat kruidenmuslie, goed hooi en als het het seizoen is krijgen ze appels, bieten of wortels.
Zomers lopen ze 24/7 buiten en krijgen ze alleen een vitaminebrokje en een liksteen in het land.
Ze glimmen altijd als een spiegel en blijven mooi dun in de vacht.

Ik heb van alles dus een beetje, het moet wel goed zijn maar wel binnen de perken blijven Haha!

Belker

Berichten: 15235
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:42

Back to basics voor mij.
Met mijn paard idd, poedertjes, zalfjes, veel dekens, alles in donkerblauw en matchend, scheren, super duur goed passend zadel, beste peesbeschermers rondom.
En nu, met de new forestpony's. Nog wel veel verschillende dekens, maar dat is vanwege de verschillende dieren die ik heb lopen. De dekens heb ik in 2 maten, 1.75 en 1.65. waterdicht en niet waterdicht. Alles niet matchend en voornamelijk 2de hands. Poeders, geven, neeeee Als ik Joris ook maar iets geef dan wordt hij explosief. meusli wel, wortels en appels ook. Verder krijgt Joris veel hooi. Hij ziet er goed uit, geniet van het leven en ondanks zijn wintervacht blijft hij glimmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 10:53

Heb het zelf ook wel een beetje, maar bij mij is het meer een kwestie van, dje hebt een paard, daar koop je spullen voor of eens wat voor op stal en dan komt er een nieuwe, enz enz. Zo spaart alles een beetje op en zit je uiteindelijk met een giga verwende berg rotzooi, maar wel eentje waar ik zelf voor heb gewerkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:02

Heb hetzelfde doorgemaakt, maar ben terug naar af. Alle overbodige zooi weggegeven en weggegooid, geen gesodemieter meer met poedertjes en kwakjes, 100 dekjes en chabrakjes en weet ik wat voor overbodige zooi allemaal.
Alleen met dekens kan ik het nog steeds niet laten..... Haha!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:30

Weet eigenlijk niet waar ik dan bijhoor. Verward

Ben me veel bewuster geworden, met name van zaken die te maken hebben met de gezondheid van mijn paard. Maar ik koop liever een wat saai ogend, maar zeer prettig voor de paardenrug-shabrak, i.p.v. 3 katoennen shabrakjes in de laatste trendy kleurtjes.

Toen mijn paard op een manege stond, was ik ook druk in de weer met poedertjes, knoflook, zeewier, muesli e.d.
Nu krijgt ze gewoon een goed merk sportbrok, ziet er prima uit en krijgt er niets extra's bij. Waarom zou ik, als ze er prima uitziet. Zodra ze wat extra's nodig heeft, merk je dat gauw genoeg.

Heb een keer een zadel overkocht en er geen echte deskundige (zadelmaker) naar laten kijken, alleen een paar mensen waarvan ik dacht dat die er wel kijk op zouden hebben. Dat zou ik nooit meer doen. Geen zadelmarkt zadel of 2e hands bij een particulier, omdat zadelspassen vakwerk is. Betaal liever extra voor een 2e hands zadel, aangemeten door een goede zadelmaker.

Bandageren voor het rijden? Mij teveel werk. Paar peesbeschermers zijn veel makkelijker, past het niet bij het shabrak? Jammer dan.

Ben lang bezig geweest met het vinden van een geschikte winterdeken toen ik m'n paard kocht. Ze heeft nu de derde winterr dezelfde winterdeken op. (wordt wel gewassen hoor Knipoog )
Super pasvorm, waterdicht en erg sterk, dus waarom heb je dan 4 winterdekens nodig? Onderdeken gaat er alleen onder met extreme kou en geloof het of niet, mijn merrie zit heel mooi dun in haar vacht!

Ga denk ik maar gewoon voor kwaliteit, zonder fratsen.

Maar idereen die gek is met setjes, poedertjes e.d. kan het best begrijpen hoor, gewoon doen wat je leuk vindt / denkt dat goed is. Het is tenslotte je eigen portemonee. Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 11:40

haha ik ben dus niet heelmaal de enige die zo is Haha!

ik moet wel zeggen, mijn pony heeft nogsteeds maar 3 dekjes, waarvan de nieuwste alweer 5 jaar oud is Bloos en nogsteeds hetzelfde zadel&hoofdstel wat ik 7 jaar geleden heb gekocht en ook nogsteeds dezelfde peesbeschermers en oo nog dezelfde zweetdeken

maar Quentin die ben ik langzaam aan een beetje gaan verwennen qua spullen, en al helemaal als het met dingen gaat die met zn gezondheid te maken hebben

verschil is ook wel dat hij best een watje is en ook steeds weer iets aparts heeft en mn pony nooit zomaar iets had alleen 1x hele erge koliek en dan helaas spat en daardoor later HKO maar Quentin die heeft echt bijna iedere 6-8 weken we een DA nodig( vastliggen in stal, koliek, rare bulten, allergische reacties op insecten last van n tanden, instorten, vreemde onregelmatigheid die dan bij de DA ineens niet meer te zien is, zichzelf een dik spronggewricht schoppen tegen de muur, zn hoofd tegen de muur aan compleet open halen etc etc )
en t andere paardm die is van mn moeder, die hebben we nu bijna 3 jaar en die heeft nogsteeds 2 dekjes, en verder alle spullen die we erbij kregen, en dan mijn peesbeschermers van Quentin, die ik nieuw wilde omdat het zachte (schuimrubberen?) randje wat kapot was gegaan Knipoog

en tsja de Vitamine E+seleen werkt goed bij hem, en verder krijgt ie brok&muesli net als de rest

en in de winter wat bieten, en in de zomer rkijgen ze alle3 knoflook snippers door hun eten

herinner me nu net dat ik trouwens toen hij vorige winter zo vervelend en kijkerig was met wedstrijden, dat ik 3 weken Nervo Horse heb gevoerd, op boterhammen met appelmoes

maar verder ben ik nog heel normaal Schijnheilig

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:51

Ahum....ik trek eigenlijk meestal naar de paarden zo oud en warm mogenlijke kleren aan die amiertje helemaal onder kan haren/poetsen/modderen als ie dat wil.Zijn winterdeken zit vanachter vast met een zeer deskundig knopen en vlechtwerk van jollyhumpy(applaus), maar hij is wel lekker warm.Maar wat de tandarts betreft hebben jullie allemal gelijk, het is goed om hem vak te laten komen.Bij mijn verzorgpony was dat niet het geval, hij was in jaren niet geweest, en wat bleek, alles zat goed mis!Ohja nog een vraagje..Waarom scheer jij de snorharen van je paard!hihi

He? Daarnet was ik nog bezig met een boekverslag..... nu zit ik in eens hier...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 11:57

Amiro schreef:
Ohja nog een vraagje..Waarom scheer jij de snorharen van je paard!hihi


omdat ik wedstrijden rijd, en dan wil ik graag dat ie er verzorgd uitziet

zn oren scheer ik nooti helemaal kaal, maar knip alleen de uitstekende haren weg, zn snorharen gaan weg, oogharen ook zijkant van de staart+zn witte votjes worden geschoren
ik scheer hem niet helemaal, omdat ie hier 9 uur per dag buitenstaat, vind dat dan een te groot risico, ook omdat er niet altijd iemand thuis is die ze binnen kan halen als t begint te regenen.

maar ik rij nu M2 en als ik kijk wat er in mijn ring en in de hogere klasse rondrijd, allemaal perfect verzorgde paarden, vaak helemaal geschoren etc

dus dan val ik nog best wel mee Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:48

Snor- en oogharen hebben een funktie, net als oorharen. Dat je uitstekende oorharen knipt, ala, maar van snor- en oogharen dien je eigenlijk af te blijven. Het zijn voelharen waarmee ze kunnen bepalen of er voorwerpen bij hun mond/neus zijn, zodat ze zich niet stoten. Oogharen zijn ter bescherming, net als onze wimpers.

Ik ga nog steeds voor de basics, alles wat er niet op, aan of bij zit kan ook niet stuk en ook geen ellende veroorzaken. Ik doe dat al jaren zo en ik heb er nooit problemen mee gehad.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

pmarena

Berichten: 47830
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:48

Ik ben juist heerlijk aan het versimpelen , bevalt me prima en het paard wordt ook een echt paard Lachen

Deze winter voor het eerst zonder dekentje buiten , op deze stal dag en nacht buiten in de zomer , in een klein kuddetje op een flinke wei , leuk groepje met Shet , Welsh , Fries , KWPN-er en haar zoon van 2,5.

Geen gedressuurmuts meer maar lekker actief en/of ontspannend naar buiten voor een fijne rit. Geen bit meer , geen ijzers meer en met een boomloos zadel. Beestje krijgt muesli met peen / appels / brood / biet en dergelijke , en heel mooi groen hooi van de eigen wei. Heerlijk simpel allemaal !

Kijk , dat ik nu vrijwel nooit meer een dekentje gebruik en geen beenbescherming of wat dan ook , neemt niet weg dat ik gruwelijk veel spullen heb liggen "voor het geval dat" .

Nog mooie dure kwaliteits-spullen ook Bloos
Diverse halsters , hoofdstelletjes , fleece-deken met en zonder hals , wollen statiedeken , iets waterafstotende staldeken , 3 ongevoerde regendekentjes , 1 dikke regendeken , reflecterende regen-uitrij-deken...

Neopreen springschoenen , 3-in-1-beschermers , peesjes en kogelbeschermers , K&K Ultra dubbelgebroken bitje , erg mooi Engels zwart leren hoofdstel met 3 frontriemen en minstens 4 paar teugels , gebruikt die hele set NOOIT omdat ik al anderhalf jaar met Hackamoortje en touwteugels rijd en ook nooit meer anders wil.... 2 Biothane hoofdstelletjes die ik nog nooit gebruikt heb en ook nooit ga gebruiken ,
een heel mooi Eskadron-Bibbienna-dekje terwijl ik dus alleen nog maar dat boomloze zadel heb en daar niks aan heb Haha! , idem westernpad van dik 200 gulden von de Horseman , schapenvel anatomisch westernpad , nog een ronde cutback westernpad , nog een aantal pads die ik nooit meer gebruiken ga , een hele mooie longeersingel terwijl ik nooit met hulpteugels longeer Verward

Afijn , ga zo nog maar even door Haha!

Hoog tijd dat ik weer het 1 en ander te koop zet Scheve mond

gomir

Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:07

MIjn paarden hebben het slecht geloof ik Bloos
Geen setjes, weinig dekens en het enige luxe spul dat ik heb zijn mijn leren met bont gevoerde peesbeschermers(en die heb ik niet zelf gekocht Knipoog )

Rijd nog steeds met rubberen laarzen rond en dat stoort me eigenlijk ook niet

Maar ik ben ook op weg om muts te worden, ik ga over 1,5 week voor het eerst in 8 jaar naar de fysio....Haha! (het voelt na 5 maanden trainen nog steeds niet zoals ik het wil hebben, dus een check-up lijkt me niet zo'n verkeerd idee )
Als ik het zo lees mag ik dus vast wel ruimte in mijn kast en op zolder gaan maken...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:19

gomir schreef:
MIjn paarden hebben het slecht geloof ik Bloos
Geen setjes, weinig dekens en het enige luxe spul dat ik heb zijn mijn leren met bont gevoerde peesbeschermers(en die heb ik niet zelf gekocht Knipoog )

Rijd nog steeds met rubberen laarzen rond en dat stoort me eigenlijk ook niet

Maar ik ben ook op weg om muts te worden, ik ga over 1,5 week voor het eerst in 8 jaar naar de fysio....Haha! (het voelt na 5 maanden trainen nog steeds niet zoals ik het wil hebben, dus een check-up lijkt me niet zo'n verkeerd idee )
Als ik het zo lees mag ik dus vast wel ruimte in mijn kast en op zolder gaan maken...Knipoog


the same here, wat dat betreft voel me een echte boer *LOL*
ik erger me soms werkelijk dood aan jonge kinderen die alle luxe hebben!
kijk als je er zelf voor werkt oke, maar die kids krijgen alles toegesmeten, en waarom dat? om op te vallen?! ik ben allang blij dat ik een pony heb met de basisspullen die ik erbij heb Haha!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:05

Ik heb 2 verzorg paarden........ en alle 2 precies tegenovergestelde verzorging,
Max het dressuurpaard waar wedstrijden mee word gereden en iedere dag getraind word.
en allemaal rare rugklachten heeft en een beetje een "mietje".
word verwend met weet ik veel wat voor energie brokken, poeders, schapenbontjes, stalbandages, paarden masseurs blablabla.

En dan hebben we het bejaarde (gepensioneerd sportpaard) Sagitta van 26. Hier rijden we alleen nog maar mee in het park zo'n 3 a 4 keer per week. En voor de rest lekker wandelen en los gooien.
2 Dekjes wel een paar hoofdstellen maar 1 oa zonder bit, zodat ze onder haar buitenritjes een hapje gras kan meepikken Haha!.
En een lekkere wintervacht zodat we niet in de weer moeten met zweetdekens en weet ik veel wat allemaal.
Sagitta heeft ondanks haar leeftijd bijna nooit wat.

Ik moet zeggen dat ik de "stijl"om het zo maar even te noemen, van Sagitta veel relaxter vind je bent veel meer met je paard bezig dan met alle poespas er omheen.
Maar toch hou ik even veel van ze allebij Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:57

Goh, wat ben ik dan ook een anti tutmuts... Ze hebben allebei een setje voor concours maar thuis... duh, ik rijd toch meestal later op de avond en niemand die me ziet... Ik presteer het om met een oranje dekje te rijden in combinatie met een rode jas... vloeken joh, maar als je op paard zit zie je het niet. De enige afwijking die ik wel heb is een zwak voor hoofdstellen met blinde sluitingen... en die kosten vaak wel een paar cent meer. Aan de andere kant doe ik al jaaaaaren met de stubbenhoofdstellen dus was het wel een goede aankoop.

Voor de rest; paardesnoepjes? wortels krijgen ze... (3 euri per 25 kg)
sportbrok en musli van de lokale fouragehandel... Dure lik-it... not, gewoon groot KNZ blok.. och, en zo kan ik nog wel even doorgaan. 2 keer per jaar krijgen ze een enting en kijken ze de tanden gelijk even na. Fysio heeft mijn paard een keer dichtbij gezien toen ze een proefpaard nodig hadden... En die hoefde er dus niks raars aan te doen... paard was gewoon lekker los en soepel. Door goed paard te rijden probeer ik die ook buiten de deur te houden....

Ik doe er dus niet aan mee... Back to basic, met een goed passend harnachement en goede instructie.....

capopjekop

Berichten: 30588
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:54

ik ben (nog ) niet zo. mijn parden staan nu op stal waar ze ook op een stukje zand lopen en ze bepalen dus zelf waar ze staan. ik heb voor amber 2 zweetdekens (das echt geen luxe na het rijden) en voor mijn shetje ook een. ze krijgen optijd wormenkeur, injecties en hoefsmid, maar mijn opslaggedeelte voor de spullen is best wel een troep. ze krijgen wel elke avond een beetje muslie maar dat is het. slobber krijgen ze ook maar heel afentoe. en als ik niet rijd maar bijv wel met pony naar de club moet (meten endergelijke) dan is ie meestal bruin ipv isabel Haha!

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:57

Sinds ik op een pensionstalling sta, inplaats van bij een boer, moet mijn paard er ook altijd netjes uitzien.
Maar mijn paard is dan ook het enigste wat er netjes bijloopt, want ik pas mijn kleren nooit aan op de kleur van het dekje ofzo Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 16:19

Dennis en ik doen van alles wat. Een week geleden stond hij hopeloos verzopen met een vieze turbo bondjas op het land weg gezakt in de blub. Kortom, hij was erg zielig om te zien. Als je hem nu ziet lach je hem vierkant uit. Hij loopt helemaal grijs omdat hij net geschoren is onder 2 hele dure Rhino dekens, staat in een 3x4 stal, krijgt z'n hooi, z'n bix, z'n musli en uiteraard ook een scheutje lijnzaadolie.

Nee, ik heb hem liever als simpel harig paardje met een kale nek(om toch nog wat warmte kwijt te kunnen) die lekker zonder dekens op het land staat dan die muts zo als hij er nu uit ziet. Al heeft dit ook wel iets Haha! . Setjes liggen wel klaar, maar alleen voor als we ergens naar toe gaan. Functioneel + schoon is het belangrijkst, setjes komen daarna pas.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:44

ik heb altijd oude kleren aan maar als ik in zo'n bui ben trek in mijn ankycombinatie aan(van mijn vent gehad).
mijn paarden krijgen iedere dag een schoon bed en mogen los in de bak.
dekens gaan af of borstel ik na.waterbak en voerbak worden schoongehouden

ik gebruik geen bandages,peesbeschermers(behalve als ik spring).ik spuit de benen niet af en ze krijgen geen massages.maar wel doe ik de kaaklijn,sokken en neusharen toiletteren en af en toe wassen.

ze hebben gewoon basisbiks met af en toe eens peen/brood of slobber.
s'zomers staan ze dag en nacht in het land.
in de winter wort hij wel geschoren vanwege de wedstrijden.

zadeldekjes vind ik wel erg leuk en merk harnachement ook maar meer om de kwaliteit die ze bieden...ik heb een veilige trailer maar niet mooi.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bretsa, SUSANNEx, Umeo en 27 bezoekers