[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 20:16

Toen ik Ducky zijn deken vandaag af deed zag ik dat er een beetje bloed op zat, dus ben ik snel naar zijn been gaan kijken en daar zit een wondje/snee waar bloed uit kwam. Ik heb het schoon gespoeld met bekertjes water want de tuinslang is in de winter afgesloten en heb er daarna betadine opgedaan. Hij schopte wel heel de tijd naar achteren maar gelukkig niet naar mij, dus ik neem aan dat het gewoon heel erg prikte. Ik heb alleen geen idee hoe hij het wondje heeft gekregen...

Na al dat heb ik hem gelongeerd en hij was super braaf, liep heel erg ontspannen dus heb ik ook nog even de longeerhulp omgedaan. Een paar rondjes rechts gestapt en een paar rondjes links. Ook geprobeerd hem te laten draven met de longeerhulp maar dat wilde hij niet want op hetzelfde moment dat ik het vroeg brak er een paard los uit haar paddock dus was hij afgeleid. Ik heb hem nog een paar rondjes rechtsom laten stappen en toen de longeerhulp afgedaan.

We hebben ook nog vrijheidsdressuur gedaan omdat hij het super leuk vindt. Hij volgt me overal naar toe en stopt wanneer ik stop en het is gewoon heel erg leuk :D We hebben gewerkt aan de jambette en het gaat al aardig goed.



Daarna heb ik Duck op stal gezet en heb ik de paddock leeggeschept. Hij poept echt veel.

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:42

Hahaha, ik denk niet dat enkel Duck veel poept. Ik vraag me ook af wáár ze het vandaan blijven halen _O-

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:55

Zo leuk om te zien dat het vrijheidsdressuur goed gaat! Snel weer een keertje afspreken.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 16:39

De plannen zijn gewijzigd. Ducky wordt vandaag om half 6 opgehaald want ze geven voor morgenavond windslag 10 op en dan wil ik Ducky niet vervoeren met de trailer. Dat vind ik een eng idee.

Dus het is nu haasten, haasten en nog eens haasten!

Ik zit nu in de bus, ben pas om 4 uur thuis en dan moet ik me snel omkleden met een geleende auto naar stal en snel de stal leegscheppen en schoonmaken, de paddock leegscheppen, harken en vegen. En Ducky poetsen en een schone deken opdoen. Dan snel mijn kast uitruimen en Duck de trailer op laden.

Ik hoop zo dat hij in een keer de trailer op gaat!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:52

Heel veel succes Maxime! Hoop dat het allemaal soepel verloopt, het waait nu al mega hard hier.. Hou me op de hoogte ben heel erg benieuwd :o.

Babbelz

Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-17

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:35

Succes met verhuizen! Het weer werkt idd niet heel erg mee...

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:46

Oei ja, geen ideaal trailerweer. Voorzichtig maar!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 21:59

Bedankt allemaal! :)

Het is allemaal heel erg goed en rustig gegaan. Ik heb hem eerst helemaal gepoetst en zijn manen ingevlochten. Ik heb een nieuwe deken bij hem omgedaan en een schone halster zodat hij helemaal schoon naar zijn nieuwe stal kon gaan.

Rond half 6 kwamen ze hem ophalen. Ik was heel erg zenuwachtig en ik was bang dat hij de trailer niet op zou gaan maar ik heb tegen mezelf gezegd: rustig blijven dan komt alles goed.
Het stressen was om helemaal niks want hij liep zo achter me aan de trailer in :D

Gelukkig was het met de auto maar 5/7 minuutjes rijden naar zijn nieuwe stal dus waren we er snel en zonder erge wind. Het regende wel echt keihard. We hebben hem de trailer uitgehaald, hij was wel heel erg druk en bijna niet te houden maar ik kon hem wel houden. Ik heb hem in zijn nieuwe stal gezet en hij begon gelijk zijn avondeten te eten.

Terwijl hij aan het eten was hebben we even alles geregeld kwa kast, dekenrek, kluisje en contract en toen heb ik alvast wat spullen in de kast gedaan.

Toen dat allemaal in orde was heb ik appels gepakt en heb die aan Duck gegeven in zijn stal. Zijn stal is echt heel erg groot en er ligt echt veel stro in. Ik heb zijn liksteen opgehangen en zijn vlecht losgemaakt.

Hij was echt super, super blij! Hij heeft geen een keer zijn oren naar achteren gedaan of boos gekeken of wat dan ook. Oortjes naar voren en hij kwam kusjes geven en knuffelen. Hij was echt heel erg vrolijk en blij, waardoor ik dat ook was! :D

Daarna zijn we naar de oude stal gegaan waar we de paddock en stal hebben gedaan. We hadden daar geen tijd meer voor om het daarvoor te doen.

We zijn zeiknat geregend en het was een hele drukke middag/avond maar ik ben super blij omdat mijn paardje ook blij is :D

Hier een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:03

Ah, een 'dichte' stal ook zie ik. Ik ben benieuwd of dat hem meer rust geeft met voeren? Fijn dat het zo goed ging met reizen, hij is al wel vaak de vrachtwagen op geweest maar dat is qua reizen wel anders dan een trailer.

Veel plezier daar!

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:07

Kijk dat blije koppie dan :D
Fijn dat het goed is gegaan! Veel geluk op je nieuwe stal!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 22:07

Ik denk het wel want hij kan niet bij zijn buren komen, alleen naar ze kijken als hij zijn hoofd naar buiten doet. Ik denk dat het goed is dat we verhuist zijn :)

Dankjewel! :)

Dankje Leo! :)

--

Ik weet niet echt of het nodig is, maar denken jullie dat het goed is om Ducky bijvoorbeeld muesli ofzo bij te voeren? Bij zijn sportbrok? Ik weet niet of het nut heeft of iets maar bijvoorbeeld als het gezond is en als hij er iets aan heeft.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:31

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Ducky is duidelijk nieuwsgierig aan t rondkijken waar ie beland is. Hopelijk gaat het jullie daar beiden goed bevallen!
En verstandig dat jullie dagje eerder zijn gegaan ivm storm morgen.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:48

Ziet eruit als een fijn plekje! Blij dat het goed is gegaan voor jullie beide.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:25

Waarom wil je muesli bijvoeren? En krijgt hij nu sportbrok? Is dat echt nodig voor hem?
(Geen commentaar hoor, ben benieuwd naar het waarom en allicht levert dat ook betere antwoorden op wanneer we weten wat de achterliggende reden van je vraag is)

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:09

Ik ben ook benieuwd waarom hij sportbrok krijgt, vooral omdat je het altijd hebt over dat hij erg druk is en je hem nu niet rijdt. Mijn paard dat de neiging heeft om snel in te vallen krijgt basisbrok met lijnzaadolie en seniores priores, dat is niet alleen goed voor oude paarden maar ook voor jongere paarden om ze een beetje aan te laten komen.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 19:29

Op zijn oude stal en nieuwe stal geven ze standaard lichte sportbrok. Zo is het mij verteld. Volgens mij is het gewoon basisbrok wat ze krijgen.
Ik vroeg het me af omdat bijna iedereen op die nieuwe stal zijn paard bijvoert. Ik vind het niet nodig, maar ik dacht dat het misschien goed was ofzo. Meer gewoon uit interesse om te weten of het nodig is of niet.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:36

Een paard wat weinig werkt kan in principe zonder krachtvoer, maar vaak is het dan wel verstandig een vitaminebrok bij te voeren omdat uit hooi/kuil/gras vaak niet alle voedingsstoffen voldoende gehaald kunnen worden en de kwaliteit nog weleens wisselt per baal.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:12

Oke dankjewel! Ik vind het altijd leuk om meer dingen te leren/te weten.

--

Ik heb een kluisje, kast en een dekenrek gekregen op de nieuwe stal, dus kon mijn oude kast weg. Nummer 38 is van mij :)

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga van de week een voerton kopen om alle wortels in te doen zodat de spullen die nog thuis staan op de plek van de wortels kan.

Zaterdag vier ik mijn verjaardag en woensdag ben ik echt jarig. Ik heb aan iedereen geld gevraagd omdat ik aan het sparen ben voor een nieuw zadel voor Duck.

Vandaag heb ik hem heel even in de paddock gezet maar het waaide heel erg hard dus dat was ook geen succes. Hij voelt zich in ieder geval goed want hij eet en drinkt gewoon en hij kijkt alleen maar vrolijk :)

Ik heb me ingeschreven voor een les 10 maart want dan is de instructrice terug van wintersport. Volgende week heb ik een weekje vakantie en ga ik weer rijden. We hebben nu een binnenbak en we zitten niet meer langs een drukke weg.

Ik ga vanaf nu echt het rijden opbouwen en lekker veel rijden want dat zijn vanaf het begin al mijn bedoelingen, dat het wat anders is gelopen is jammer maar ik heb alle tijd van de wereld :)

Hier een paar foto's van Duck in de paddock. Ik zal straks het filmpje op YouTube zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog eentje van weer in zijn stal :)

Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:47

Wat een leuk verslag fijn om te lezen dat hij zo goed staat op zijn. Nieuwe plek ,
Waar sta je nu in de buurt als ik vragen mag ?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 22:01

Dankje! We staan nu in Vierpolders :)

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:06

Je hebt Duck van Ruitje vandaan, toch? Ik zou haar om voedingadvies vragen. Ik heb in je topics gelezen dat Duck meer dan pittig voor jou is en momenteel helemaal niet hard hoeft te werken. Gezien het type paard wat Duck is, zou ik erg voorzichtig zijn met brok.
Je vertelt dat ze op stal sportbrok krijgen, een basisbrok. Nu voor mij is een sportbrok, ook een lichte, géén basisbrok.
Indien Duck niet te mager is, zou ik zeker niks extra geven. Het belangrijkste voor hem is voldoende kwalitatief goed ruwvoer.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:19

Dat is grappig ik ook ! Alleen niet op dezelfde stal

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 22:21

Oke dankje! Ja, ik heb hem bij Ruitje vandaan. Ik vind dat hij heel erg aangekomen is in het half jaartje dat ik hem heb.
Als ik morgen de stal eigenaresse zie lopen dan zal ik aan haar vragen wat voor brok het precies is. Mij is er verteld dat dit een brok is dat ze aan paarden geven die gewoon regelmatig trainen (waaronder ook longeren).
Hij krijgt drie keer per dag lekker veel kuil. Ik ga denk ik zelf nog een hooinet ophangen en vragen of ik misschien extra kuil kan kopen om het in de hooinet te doen. Ik weet namelijk niet of zij dat willen doen, maar ik denk het niet.

Ik stelde eigenlijk alleen de vraag omdat ik me afvroeg of ik Ducky bij moet voeren. Ik was best wel verbaast om al die tonnen met voer te zien, daarom vroeg ik het me af. Want ik dacht dat ik misschien te weinig gaf en dat wil ik niet want ik wil het beste voor hem :)

Leuk little_birdy! Waar sta je als ik vragen mag?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 22:29


little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:35

Bij een particulier net buiten het dorp :) geen grote stal hoor