[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:59

Dat vind ik ook heel aannemelijk klinken Leo. Adem vast houden geeft ook spanning inderdaad.

Ik had jou wel eens tegen willen komen, zingend in het bos op je haflinger. :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 23:03

Ik zie nu net dat mijn reactie nooit geplaatst is -O-

Ik vind het een hele goede tip van je, Leo! De afgelopen twee weken hebben we niet veel kunnen doen omdat echt alles bevroren was en heb ik vooral met hem op de enge stukjes van het terrein gelopen en hem laten grazen. Een paad keer schrok hij zomaar van echt helemaal niks en rende hij weg, maar heb ik heel rustig hem terug getrokken en gedaan alsof er niks was. Waarvan hij dan schrok, dat weet ik echt niet want er gebeurde elke keer helemaal niks.

Hij heeft wel een nieuw iets uitgevonden: staken met het rijden -O-
Hij heeft anderhalf uur alleen maar lopen klieren onder de les. Hij liep alleen maar achteruit en als ik hem dan een schop gaf om hem vooruit te krijgen dan begon hij met bokken en een paar keer sprong hij dan een soort van omhoog. Ik vond het echt niet leuk en ben heel boos geworden. Uiteindelijk kon ik gewoon linksom en rechtsom weer draven, maar het heeft heel veel moeite gekost. Het is soms echt een gek beest. De ene keer wilt hij niet stoppen met rennen en de andere keer dan wilt hij gewoon niet lopen.

Voor de rest is hij met poetsen, opzadelen, longeren en alles gewoon heel erg lief! Hij doet echt zijn best en ik merk dat we steeds meer een betere band krijgen <3

Hij heeft trouwens iets tegen zwangere vrouwen :') We hebben nu twee vrouwen op stal die zwanger zijn en elke keer als zij langs lopen dan gaat hij onrustig in zijn stal lopen en hapt hij naar ze. Ik heb het zelf nog niet gezien dat hij hapt, maar heb het wel mee gemaakt dat hij onrustig rondjes in zijn stal ging lopen. Als ik dan bij hem kwam en hij door had dat ik er ben, dan stopte hij met lopen. Wel interessant dat paarden het weten wanneer iemand zwanger is.

Mijn doelen met rijden zijn op dit moment:
- van het staken afkomen
- rechtergalop
- met balkjes werken als focus punt

Steeds meer mensen op stal vinden dat Ducky maar een chagerijnig paard is en dat je moet uitkijken in zijn stal, maar dat begrijp ik niet echt. Hij heeft wel altijd zijn oren naar achteren maar als je dan zijn stal open doet dan gaan zijn oortjes naar voren en als je het halster voor hem houdt, dan doet hij zelf zijn hoofd erin. Ook met poetsen in zijn stal is hij super lief. Iemand misschien tips voor zijn oren? Als hij in zijn stal staat en iemand komt naar hem toegelopen met zijn stal nog dicht? :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:36

Sommige paarden worden graag met rust gelaten, het is ook hun plekje, zijn eten. Ik denk ook dat dit vaak beter gaat als ze meer buiten kunnen, maar ik begreep dat het nog een uitdaging is om iets te vinden. Maar niçet iedereen moet zomaar verwachten om bij elk paard even te gaan buurten vind ik...

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 02:53

Staat Ducky nog steeds in de stal waar hij stond? Dat is geloof ik een stal bij de ingang van de deur, met veel open tralies?

Het is opzich de mooiste stal die je kan hebben maar het is misschien wel een stal waarin hij slecht zichzelf kan terugtrekken. Hij stond bij ons in een buitenbox zonder dat hij het paard naast zich zag. Ook liepen daar niet steeds mensen dicht langs.

Een hoop mensen vinden dat onvriendelijk, maar er zijn paarden die dat echt prettiger vinden. Voorwaarde is wel dat hij wel buiten moet komen met vriendjes natuurlijk :)

En daarnaast moeten mensen gewoon niet zeuren zolang hij niet bijt of lelijk doet. Laat je niks aanpraten door anderen hoor, Ducky is gewoon geen allemans vriend. Hij koos bij ons ook uit wie hij wel leuk vond en wie niet. Daar verander je weinig aan denk ik :) .

Het soms niet willen stoppen en niet willen lopen lijken 2 verschillende problemen, maar het is eigenlijk hetzelfde: Hij luisterd niet naar jou. Ergens is dat makkelijk want het is 1 probleem waar je aan moet werken, niet 2.

Ben je ook nog bezig met Parelli? Zou goed kunnen helpen :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 07:02

Hij staat nu in de eenna laatste stal achter in en tot zondag heeft hij aan de rechterkant geen paard naast zich. Ik vind het geen probleem als hij zijn oren naar achter doet in zijn stal alleen het is niet leuk om dat steeds te horen, maar ik ben wel blij dat hij mij wel leuk vindt :)

Het rijden is nog een struggle, maar ik ben er volop mee bezig en ik neem ook gewoon de tijd om het goed af te sluiten zodat we wel goed verder kunnen gaan als we weer gaan rijden :)

Nog niet... Ik zit nu in een drukke periode met school, maar als die voorbij is dan mag ik van mijn moeder iemand zoeken die mij daarmee kan helpen :)

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 07:35

Nee, ik begrijp dat dat niet leuk is. Je wil het liefste dat iedereen je paard leuk vind, zo ben ik ook :) . Maar jij hebt nou eenmaal een aparte :D

Goed dat je je focust op school hoor! Ik denk dat je heel veel gaat hebben aan het grondwerken, daar heb jij met jouw rust ook echt wel gevoel voor denk ik :) !

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 08:15

Een heeele aparte, maar wel leuke en lieve <3

Ik heb wel een longeerhulp gekocht en daar al een paar keer mee geoefend. De eerste twee keer durfte hij er niet mee te lopen, maar het gaat steeds beter :)

Ik heb wel al heel veel gelezen over Parelli en de 4 savvy's. Ik vind het echt heel erg interessant!

Hij krijgt ook steeds meer een lekkere dikke kont :D

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:31

Wat Ruitje zegt, en die kent Duck natuurlijk, is wel zo. Sommige paarden staan op hun 'privacy'. Ze vinden het niet allemaal even leuk om veel passage voor hun neus te hebben. Op wedstrijden zie je vaak ook een soort van doeken aan de wedstrijdboxen hangen om de paarden wat af te schermen.

En tuurlijk is het fijn om horen dat iedereen jouw paard ontzettend leuk vindt. Anderzijds zou ik het zelf prettiger vinden dat niet iedereen mijn paard ging aaien. Zo hoeft ook niet iedereen mijn hond komen aaien. Allicht ben ik gewoon een asociaal baasje :o .

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:38

Ik kom snel langs, ik voel me inmiddels beter! Vind het superleuk om je te helpen want zo'n struggle heb ik ook al is meegemaakt.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 13:01

@Lukasje - Ik heb het liever ook niet dus je bent niet de enige haha. Misschien is het een optie om hem ergens te zetten waar er niet heel veel mensen langs lopen, maar dat wordt dan nog even puzzelen denk ik.

@EAST - Dankje! Ja, ik moet ook echt nog een keer bij jou langs om naar Yakari te komen kijken <3 En het is echt fijn dat je me wilt helpen :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 16:39

Vandaag konden we eindelijk weer iets doen omdat de longeerkraal ontdooid is! *\o/* We hadden niet zo heel veel tijd dus heb ik snel zijn hoofdstel ingedaan en 20 minuutjes gelongeerd. Hij was heel erg blij :D

Afbeelding
Afbeelding

Hij stak ook nog even zijn tong uit naar mijn vriend :')
Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:30

Bij ons is ook eindelijk alles weer te doen, weer water en de rijbaan is niet meer hard! Morgen zijn die van mij allemaal aan de beurt :P. Leuke foto dat jullie allebei in de longeerkraal staan.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 20:06

Dankje! :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 16:39

Ergens rond 1 maart gaan we naar een nieuwe stal! :) We hebben heel erg lang erover nagedacht, maar we hebben toch besloten om naar een nieuwe stal te gaan. Het is dichterbij, we hoeven niet meer te mesten en ik kan vaker alleen ernaar toe in plaats van dat iemand mij moet brengen en halen. Ik vind het wel jammer dat we weg gaan, omdat iedereen zo super aardig is op stal, maar het is misschien ook beter voor Duck. Hij komt in een buitenstal te staan dat een beetje afgezonderd is, dus er lopen niet zoveel mensen elke keer langs hem. Als het goed is dan zijn het ongeveer 10 stallen naast elkaar. Je hebt ook nog twee gebouwen met binnenstallen, maar het kleinere gebouw stond al vol en ik vond het grote stallengebouw te druk voor Ducky. Daar zitten ook de poetsplaatsen, solariums en wasplaatsen, dus ik denk dat hij zich daar minder op zijn gemak voelt omdat iedereen dan steeds langs hem loopt.

De nieuwe stal heeft:
- een buitenbak
- een binnenbak
- longeerkraal
- paddocks
- stapmolen
- 3 wasplaatsen, 2 poetsplaatsen en 2 solariums
- kantine
- 3 wc's
- je krijgt een kast, dekenrek en kluisje

Het is ook niet meer bij een drukke weg waardoor ik vaker buiten kan lopen zonder dat hij wegschiet omdat er een auto van achteren komt.

Ik heb er best wel zin in, maar ik vind het ook wel jammer dat we weg gaan. Ik denk ook dat het beter is voor Duck.

Vandaag had ik weer les, alleen het is niet doorgegaan omdat ik niet op kon stijgen. We hebben het een kwartier lang geprobeerd met krukjes, snoepjes, brokjes, etc. maar ik kon niet opstijgen. Zodra ik mijn hand op de beugelriem legde en mijn voet in de beugel wilde doen dan schoot hij opzij. Hij is twee keer tegen mijn zij aangesprongen met zijn kont, die nu best wel pijn doet. We hebben besloten om maar te stoppen en iemand erbij te halen die weet wat we moeten doen. Mijn instructrice gaat hem bellen en dan komt hij als het goed is van de week.

Ik vind het jammer dat het zo gegaan is maar ik ben wel blij dat we gestopt zijn, want anders wordt het dadelijk nog erger of gebeuren er ongelukken.

Wel heb ik hem heel lang gelongeerd. Ik denk dat we 45 minuten bezig zijn geweest. Hij moest al zijn energie eruit en het heeft hem uiteindelijk goed gedaan. Hij luisterde echt totaal niet en wilde alleen maar rechtsom in plaats van linksom, terwijl rechtsom zijn moeilijke kant is. Uiteindelijk heb ik na heel veel pogingen hem ook linksom gekregen en na wat voor mij een eeuwigheid leek kon ik alles aan het vragen en luisterde hij naar me. Hij volgde me weer en hij kwam naar me toe in plaats van dat hij weg ging of niet durfte te komen.

Hij heeft lekker al zijn energie eruit kunnen gooien en hij was volgens mij helemaal blij dat hij lekker kon rennen :)

Daarna heb ik hem uitgebreid gepoetst en super veel haren van hem afgehaald wat ie heel lekker vond want hij kriebelde me terug :)

Babbelz

Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-17

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:11

Sinds kort een account, heb je topic even doorgelezen, erg leuk om te lezen :) Het klinkt alsof de beslissing om van stal te veranderen een goede keus is voor jullie beiden. Ik weet uit ervaring dat van stal veranderen een wereld van verschil kan zijn (in de positieve zin), dus ik hoop dat dit voor jullie ook goed uitpakt! :D Wanneer verhuizen jullie?

Jammer dat de les niet door kon gaan vandaag.. Is het misschien een idee om hem voordat je les hebt even te longeren? Je geeft zelf al aan dat hij veel energie had die hij kwijt moest en dat hij uiteindelijk wel naar je luisterde en toenadering zocht, dus wellicht is het een idee om vooraf wat 'stoom af te blazen' dmv longeren voor je begint met rijden?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 19:07

Ik denk ergens in de week van 1 maart, alleen het is nog even kijken hoe we hem daar naartoe gaan vervoeren. Het is ongeveer 3 km, maar als we lopend gaan dan moeten we langs een hele drukke weg waar een rotonde, de Jumbo en de AH zitten. Ducky is heel erg schrikachtig dus ik denk dat dat niet gaat lukken om het te lopen. Misschien als ik een oornetje bij hem om doe? En anders moet ik ergens een trailer huren en vragen of ik van iemand een auto met een trekhaak mag lenen.

Ik longeer hem altijd 10-15 minuten voordat we gaan rijden :)

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:59

misschien kan er een ander paard met je meelopen, dat scheelt vaak ook.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 06:04

Dat is ook een goede, dankje :)

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:39

Zie nu pas je topic je bent al heel erg vooruit gegaan sinds je hem hebt ondanks alles!

Volgends mij sta je vlakbij mij..
Mag ik vragen waar je precies staat nu en waar je heen gaat verhuizen?

Mijn paard staat in zwartewaal.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 09:04

Ik sta nu in Brielle bij stal JDH en ik ga naar Stal Nieuwland in Vierpolders, net iets meer richting Zwartewaal. Waar sta jij? Want Zwartewaal is dan toch net voorbij de stoplichten?

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:21

_mjwb schreef:
Ik sta nu in Brielle bij stal JDH en ik ga naar Stal Nieuwland in Vierpolders, net iets meer richting Zwartewaal. Waar sta jij? Want Zwartewaal is dan toch net voorbij de stoplichten?


Ik sta op stal de ronde.

Is idd net voorbij de stoplichten.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 10:22

Dat ken ik wel, alleen het is iets te ver weg voor mij

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 19:32

Ducky is vandaag naar de tandarts geweest! :D

Hij kreeg gelijk zijn verdoving en zijn hoofd hing binnen een minuut al naar beneden. Het was super schattig om te zien hoe rustig hij erbij stond. Toen ging de tandarts naar zijn gebit kijken en het blijkt dat zijn wolfskies nooit getrokken is. Hij zat helemaal verstopt in zijn tandvlees en het deed heel erg pijn. Hij had ook haken aan zijn tanden en de binnenkant van zijn mondhoeken liggen open. De tandarts heeft eerst heel zijn gebit weer goed gemaakt en toen heeft hij de wolfskies eruit getrokken. Ik kon ook gelijk zijn oren, manen en voorpunt toiletteren :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik mag de komende dagen tot dinsdag niet meer rijden en het bit in doen zodat alles kan helen. Ik ben blij dat hij nu geen pijn meer heeft en het verklaard ook waarom hij elke keer zo druk was met zijn mond.

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:30

Wat fijn dat dat is opgelost! Wie weet is hij met rijden en andere dingen nu ook veel rustiger :)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:29

Fijn dat zijn gebit bijgewerkt is en er wat problemen verholpen zijn. Ben benieuwd hoe hij straks is als je weer aan de slag mag!