wat een trieste dag vandaag....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

wat een trieste dag vandaag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:05

hallo allemaal,zondag waren we (pien,mijn western instructrice,en ik)
bij apachee ,om in plaats van een ryles op haar paard,eens een lesje NH met apachee te doen,vnl grondwerk...ze is pas anderhalf..
tot mijn verbazing kreupelde apachee,en na verder onderzocht te hebben stelde pien vast dat het hoefbevangenheid was.
ze had een paar oefeningetjes gedaan met strekken/buigen en kreeg geen reactie..
Maar wel toen ze duwde op de binnenkant van de hoef..
ze voelden ook warm aan..
Fikkie de shet die by my op logee was liep er ook niet zo gemakkelijk by..
mijn weitje is nu veranderd in een grote modderboel,maar dan van dat echte klei..!
je hebt zelf al moeite om te lopen zonder je laarzen te verliezen ,want die zuigen zich meteen vast.
Aangezien apachee al pyn heeft met lopen,was het niet aangenaam om haar op dit terrein te laten staan,wat het haar nog moeilijker maakt..
vandaag is Pien apachee komen halen,ze blyft voor maximaal twee maanden by haar,daar word ze morgenvroeg meteen behandeld door een smid,en dan kan ze lekker kennis maken met haar voorlopige nieuwe vriendinnetjes en omgeving.
Pien neemt de hele verzorging van me over,gewoon om dat zij er meer tyd in kan steken dan mij,aangezien ik altyd mijn dochtertje van net twee by me heb,en by haar staat ze nu dus ook gewoon veel beter(qua ondergrond bedoel ik dan).
de kosten van voer ,da,en smid ,enz.. blijven natuurlijk voor mij!
ik heb nu twee maanden de tyd om eens goed verder te zoeken naar een fatsoenlijke wei,of stal hier in de buurt ,want veel verder kan ik het niet zoeken,want ik zit doordeweeks zonder auto..
fikkie hebben ze nu vanavond ook opgehaald,de echte eigenaar,en ik hoop dat zij ook niets heeft opgelopen..
ik voel me hardstikke rot dat dit heeft moeten gebeuren,heb vanmiddag nog liggen janken..
jaja,dat doe je ook nog wel eens als je dertig + bent..
en zal apachee en fikkie enorm gaan missen..,zal morgen wel even slikken zijn als ik mijn zoontje uit school ga halen ,en loop langs mijn verlaten weitje...
fikkie zie ik iedere woensdag ,dan heb ik wel een auto en ga ik helpen by de stoetery waar ze staat..,lekker een dagje voor mezelf,want de kinderen gaan dan naar oma..
en natuurlijk zal ik ieder moment dat ik `vry`ben,gebruiken om apachee te bezoeken...
Pien als je dit leest;jij bent OK dan! !!!
fyn dat je dit niet voor mij,maar wel voor apachee wilt doen!!(haha)
ik hoop dat we echt op tyd erby zyn geweest en dat ze weer helemaal opknapt,kan niet anders door jou liefde voor paarden!!
(hoop ik dan toch!!)
maar in ieder geval..
dit was mijn omschryving van een trieste dag...snik,snotter,zucht... Huilen

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:11

Ja, het is wel heel naar, maar als ik dit zo lees krijgt ze het heel goed , goede verzorging enz, en het blijft jouw paard , het is niet zo dat ze verkocht is bijv, zodat je haar "nooit'meer zal zien. Het is maar tijdelijk.
En met 2 jonge kinderen is het heel druk om altijd naar je paard te gaan. Zeker overdag, je dochtertje is ook nog klein en zolang je daar op moet letten bij je paard kan je ook niet je paard op dat moment 100% aandacht geven. Tenminste dat gevoel heb ik zelf soms als ik mijn twee meiden mee naar mijn paard heb.
Meid, sterkte , en het komt vast goed met je paard ! ( Wel een schatje om te zien trouwens ! )(even in je profiel gekeken ).

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 00:27

ja,ik hoop het ook dat het goed komt..
vind het gewoon sneu dat ik weeeeerrrr de verzorging uit handen moest geven..
toen ik haar pas had,heel onverwachts,stond ze by het paardje van mijn stiefmoeder ,zo`n half uurtje ryden met de auto.
totdat ik zelf iets had gevonden by my in de buurt,toen kon ik dus ook niet naar haar toe,buiten de weekenden..
ik was dolgelukkig toen ik eindelijk iets gevonden had by my in het dorp,maar dat is dus ook van korte duur geweest..
maarja,het is voor haar het beste en ze komt natuurlyk weer terug,maar nu na een aantal weken haar verzorgd te hebben en al een beetje een band te hebben opgebouwd,vind ik het gewoon zwaar k.....e!! Verward
en ja...zucht....,ik vind haar ook een schatje..(of bedoelde je mijn dochtertje??)
hihihi