bitschijven zijn onnodig!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:29

En bij mijn paard word het daar al goed gekeurd?? Knipoog

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 19:53

hmm als het bit pompt dus omhoog en naar omlaag gaat en aan dat stuk hangt nog is een bitschijf dan moet dit tog vreselijk irri zijn voor je paard?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:41

runningkawa schreef:
Kunnen ze ook.
Waar de kennis van de ruiter ophoud..
Dan gaat de ruitersportzaak pas geld verdienen.
Want meer als een gewoon bit, longeerlijn, zadel en hoofdstel heb je niet nodig.
Echt niet.


Dan ben ik het een keer niet met je eens. Ik gebruik bij watertrensen altijd bitschijven... Flair krijgt zonder bitschijven plekjes van een watertrens, met bitschijven is er niks aan de hand. Zelfs van mijn kk dubbelgebroken krijgt ze plekjes dus aan het bit zal het niet liggen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:43

marahorse schreef:
hmm als het bit pompt dus omhoog en naar omlaag gaat en aan dat stuk hangt nog is een bitschijf dan moet dit tog vreselijk irri zijn voor je paard?


Neej want zonder bitringen gaat zijn vel kapot, doordat dat ertussen gaat. En die ringen sluiten niet aan op je bit want ader krijg je ze er nooit omheen, dus die bewegen niet tot nauwelijks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:00

Dan ben jij de eerste Flair die dat heeft met een K&K
Met die goedkope versies hoor je dat wel vaker, die verslijten en worden helemaal gammel bij de ringen.
Is je bit ook de goede maat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:13

marahorse schreef:
hmm als het bit pompt dus omhoog en naar omlaag gaat en aan dat stuk hangt nog is een bitschijf dan moet dit tog vreselijk irri zijn voor je paard?


Waarom?? Denk dat ie daar veeeeeel minder last van heeft dan wanneer hij met zn mondhoek tussen de zijkant van het bit komt.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 12:13

ja das wel waar, waar blijf met me standpunt dat het tog onnodig is. behalve dan als de preciese maat van het bit niet te vinden is voor je paard.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:12

runningkawa schreef:
Dan ben jij de eerste Flair die dat heeft met een K&K
Met die goedkope versies hoor je dat wel vaker, die verslijten en worden helemaal gammel bij de ringen.
Is je bit ook de goede maat?


Ja hoor, past prima. Ze is gewoon heel gevoelig op de mondhoeken.
Als het zonder bitschijven had gekund bij Flair had ik dat ook wel gedaan want het zijn ondingen. Vandaar dat ik mijn bustrens ook vaker gebruik, daarbij heb ik ze niet nodig Haha!