Dit gaat niet goed!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 15:51

Zoals sommige weten heb ik een Shire jaarling hengst.
Vandaag was een vriendin van mij op stal,ik was er al samen met een vriendin Iris (hier op bokt:irisjenson).
Ik had Chester ff los laten lopen op het gras en wij stonden er ook ff te praten etc.
Opeens zegt die vriendin,wat loopt hij raar??
Ja zeg ik dat doet ie al sinds ik m heb,weet ook niet goed wat ik ervan denken moet.

Hij trekt zn linkerachterbeen bij elke stap heel vreemd hoog op en zet m veelst te veel naar buiten.Tegelijkertijd spant hij zn bilspieren heel erg (waardoor hij verschrikkelijk veel bilspier heeft,dat voor zo n jong beest) en tilt op t zelfde moment ook zn staart op,die tevens vrij scheef lijkt te hangen.
Het is al met al een erg krampachtig gezicht.

Ik liet m ff aan de hand draven,en ze zei gelijk,hij loopt harstikke onregelmatig en kreupel.
Dit hoort niet bij zo n jong paard,die horen nog niets te mankeren.

Hij maakt zich een beetje "bol",echt zo vreemd.

Mischien dat jullie toevallig mijn andere topic gelezen hebben: Opvoedingsdilemma?
Daar vertelde ik dat hij nadat ik een tijdje aan de hand gewandeld had,hij opeens staakte en erg boos werd omdat ik wilde dat hij verder liep?
Die vriendin zei dat dat best eens zou kunnen zijn dat hij pijn heeft en echt niet meer verder wilt.

Ik ga vanmiddag meteen een afspraak maken met een goede veearts.
Ik heb Chester net 2 weken.
Het begon er al mee dat hij ringschurft had,dat vond ik al vrij slordig van de fokker,maar ja kon ik mee leven.
Maar nu dit!!

Mijn vriendin vond het er vrij ernstig uitzien,maar wilt me niet onnodig ongerust maken.
Zij vind het echt heel abnormaal dat zo n jong dier nu al zo n klacht heeft,dat hoort gewoon niet volgens haar.

Ik hoop dat het meevalt,maar zij vertrouwd het niet.Ze zegt dat hij duidelijk pijn heeft.

Ik baal nu al,want ik was echt al helemaal in Lovers op Chester,straks raak ik m nog kwijt!!!!!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:59

Ten eerste: maak je niet gelijk bang!!
Zoals ik dat hoor is er inderdaad iets niet goed met dan been. Laat er inderdaad snel een DA naar kijken, dan kan je eventueel beginnen met een behandeling.
Wat je vertelde over dat opvoedingsprobleem, het zou idd goed kunnen dat dat door pijn zou komen. Paarden in pijn worden vaak beoordeeld als lastig of gemeen, terwijl een lichamelijk probleem de oorzaak is. Dus grondig laten onderzoeken!
Maar je moet niet gelijk denken aan het ergste, paarden kunnen heel naar lopen en dan blijkt het achteraf iets onschuldigs te zijn. Wacht eerst maar het bezoek van je DA af!
Heel veel succes en laat je het even weten als de DA is geweest?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:59

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 19:04

Ja dat is zeker,als er iets ernstigs is gaat hij zeker terug.
Maar dan voel ik me zo schuldig....

Want hij is zo lief,je weet nooit wat ze daar met m zouden doen...
Huilen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:24

Zit het in de knieschijf, verplaatst die zich naar buiten?

_________________
Macilda en Biretta voor altijd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: greetje op 2001-09-14 19:31 ]</font>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 22:04

Ja ik denk t, hij maakt er een soort draaibeweging mee,en vervolgens zet ie m op zo n manier van alsof ie niet weet hoe die m neer moet zetten, heel vreemd.

Verward

Ik heb het net aan mn vader proberen uit te leggen,maar hij wilt t gewoon niet geloven.
Hij is helemaal gek van Chester,en wilt t gewoon niet weten.Heel lastig.
Toch heb ik m zover gekregen dat we met hem naar de veearts gaan.Gelukkig...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 23:14

Wij hadden een merrie die de banden bij de knieschijven te lang had. Die liep ook een beetje koehakkig aan een kant.Ik ben er toen naar de kliniek van Greetje de Jonge in eelderwolde mee heen geweest, rontgenfoto gemaakt. Ze heeft haar toen rechtstreeks in de kniebanden ingespoten. Tien dagen rust en ze heeft er nooit meer last van gehad.Soms bleef ze ook even vasthaken . Maar het is allemaal weer goed gekomen. Dus niet teveel zorgen maken hoor

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 00:18

Nou dan hoop ik maar dat het meevalt... Scheve mond\

Mijn vader was al erg teleurgesteld,omdat het een duur beestje was en de fokker erg eerlijk overkwam.

Dus het zou erg rot zijn als het dier nu wat mankeerde. Verdrietig