[VOLG] Onze nieuwe aanwinst Fleur (friesxtinker)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Onze nieuwe aanwinst Fleur (friesxtinker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-16 22:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto van afgelopen week met z'n allen los in de bak. En foto's van vandaag


sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-16 20:17

Vandaag zijn we met Femke naar de dierenarts geweest om te laten scannen. We wouden graag zeker weten of ze drachtig is.

[img]
Afbeelding
[/img]

Ja! Ze is drachtig *\o/* Niet echt heel
Goed te zien

Vorige week hebben we ivm het warme weer niks met de paarden gedaan. Vandaag hebben we Femke weer opgepakt. Eerst even gelogeerd en daarna hebben we de rollen omgedraaid. Mijn man erop en ik ernaast, ik had even wat overredingskracht nodig. Maar Femke heeft de ruiter wel geaccepteerd ze heeft nu even duidelijke hulpen vanaf de grond nodig. Ik zei: je hoeft alleen maar te blijven zitten. En dat was ook zo ze pakte de hulpen van mij goed op. Beide kanten op gestapt en daarna nog gedraafd. draven was in het begin nog even moeilijk om haar aan het draven te houden maar uiteindelijk had ze het door en draafde ze netjes rond. We zijn heel tevreden over hoe het gaat nadat ze een week stil heeft gestaan. Heb nu eindelijk het gevoel stappen vooruit te kunnen maken.
[img]
Afbeelding
[/img]

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Onze nieuwe aanwinst Fleur (friesxtinker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:50

Ze ziet er mooi uit, veel verzorgder nu met die manen netjes. Ik vind haar nu heel mooi. Transportbeschermers accepteert ze dus ook. Gaat ze de trailer ook makkelijk op?
Als ik he zo lees, doen jullie mooi rustig aan, fijn dat er vooruitgang in zit.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Onze nieuwe aanwinst Fleur (friesxtinker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-16 12:32

Manen heb ik idd effe beetje gelijk gemaakt. Transportbescherms was de 1e keer voor haar. Maar ik heb er eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat het de 1e keer was. Ze deed er helemaal niks op uit. De trailer loopt ze ook zo op, de is heel makkelijk met nieuwe dingen en niet onder de indruk.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-16 15:56

*\o/* we maken grote stappen!

Maandag weer het gebruikelijke ritueel. Eerst paar rondjes longeren en daarna erop. Inmiddels liep ze al aan een behoorlijke lange longe. Het draven ging ook al veel beter, ze snapt nu dat ze gewoon door moet draven. We hebben beide kanten op gedraafd (rechtsom was de eerste keer) ze voelde zo goed aan dat ik besloot haar los te klikken van de longe. Ze liep heel braaf rond, sturen is nog effe wat lastig dat heeft ze nog niet helemaal door. Maar ik heb beide kanten op gestapt en paar keer van hand veranderd. Vandaag zijn we voor het eerst naar de grote bak (rijbak) gegaan. Nadat ze beide kanten op was gelongeert ben ik erop gegaan. Omdat het warm was besloten om niet overal zo heel lang over te doen. En dat ging eigenlijk beter dan anders. Eerst even linksom stappen en paar keer halthouden en draven toen door naar de rechterhand en halthouden en 2 keer gedraafd. Het voelde goed aan dus haar van de longe af gedaan. Eerst paar rondes over de hoefslag gestapt en daarna over na draf en ook van hand veranderd. Ze deed het heel netjes. Ik heb nu echt een goed gevoel erover. Ik denk nog 1 keer samen met mijn man en dat ik de keer erop het wel alleen aandurf.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Onze nieuwe aanwinst Fleur (friesxtinker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:45

Toppers! Mooi dat het zo goed gaat.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:33

Op verzoek van TS is dit topic van ITP naar PP verplaatst zodat het een volgtopic kan worden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 22:00

Inmiddels zijn er al weer 3 weken voorbij en hebben we weer het nodige meegemaakt.
Er stond een afspraak voor de smid gepland. Dit deed ze weer super braaf, netjes de hoeven optillen en er kwam een heel stuk af. Ze had ook hele erge scheuren in de hoeven, verticale scheuren van helemaal bovenaan naar beneden. De laatste weken behandelde ik deze al met hoefsmeer en na het vijlen van de hoeven zijn deze bijna allemaal weg. Het leek paar weken geleden of de scheuren helemaal door waren maar gelukkig valt dat mee.

Het rijden gaat ook goed. Ik rijd ongeveer 1-2 keer per week. altijd even nog beide kanten op longeren en daarna er op en meteen los. Vorige week dacht ik laten we eens een buitenritje gaan maken. Ik ben er zo bij stal op gaan zitten (voor eerst zonder eerst longeren) en de weg op gegaan en even bij een bos verder op gereden. We kwamen al meteen autos tegen van achterop. Maar ze gaf er helemaal niks om. ;) Zaterdag heb ik voor het eerst met anderen in de bak gereden. Eerst een brijrijder haar even laten longeren. Niet te lang want ze heeft zo de fut op en is dan moeilijk voorwaarts te houden. Met rijden was ze nog wel beetje zoekende, liefste liep ze achteren de anderen aan maar ze reageerde wel op mijn stuur hielpen en we reden toch onze eigen rondjes. Wel was al echt de fut weer op en gaat ze zo ineens uit draf terug naar stap en dan reageert ze niet op been en stem. Ik rij nu met een zweepje om haar dan iets aan te tikken. Maar dat geeft nog niet helemaal de reactie die ik wil. Ze vindt het wel best. Gisteren wouden we eigenlijk weer een buitenrit maken maar aangezien er voortdurend maiswagens over de weg reden maar besloten om voor het eerst in de wei te gaan rijden. Samen met mijn man die met Lobke reed. In de wei was ze wel gelukkig wat voorwaartser. Dat is echt nog iets waar ik nog even een oplossing voor moet bedenken. Het is een beetje alsof ze met de handrem erop loopt. Is het een kwestie van geen conditie hebben in combinatie met een wat zwaardere bak? Of is ze van zichzelf zo. Ik ga nu paar keer in de wei rijden kijken of het dan wat beter gaat en lekker veel buitenritten maken.

Vorige week haar voor de tweede keer weer op de dubbele longe gehad. Ik dacht of de draad hoeft niet dicht van de longeerbak ze is zo braaf dat gaat wel. Nou dat heb ik geweten, het ging de hele tijd goed tot we naar de galop gingen. Zo ineens dacht ze bij de poort ik ga er links langs en toen kon ik er niks meer aan houden en ging ze in volle draf het erg over en de wei in. Daar ging ze gelukkig al meteen naast de wei van Jynthe staan en kon ik haar zo weer pakken. Toen weer even terug gegaan naar de longeerbak en nog beide kanten op gegalopeerd (met de draad dicht :o ) Gelukkig is alles goed gegaan maar zie maar weer dat je altijd gewoon de draad dicht moet doen. En ik zei nog tegen Femke als je goed je best doet kan je zo weer snel de wei in. :D

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 01:45

Femke moet nu nog ruim 5 maand als de berekening klopt. Het is goed te zien dat ze drachtig is en het veulen kunnen we ook al zijn bewegen. Het ligt heel erg aan de rechterkant. Helaas is Femke sinds 4 weken niet rad. Eigenlijk sinds de tijd dat ze snachts binnen staan. De eerste ochtend dat ze naar buiten gingen is ze uitgegleden. Gelukkig niet gevallen. Het lijkt of het sindsdien is. Als ze smorgens dr stal uit komt kun je het goed zien. In de wei heeft ze soms ook de dolle 5 minuten dan zie ik er niks aan ze galoppeerd dan voornamelijk. In draf zie je het goed en als ze van haar hooinet eet staat ze altijd met dat been op rust. Ik kijk het nog even aan op dit moment doen we niks met haar alleen poetsen.
[img]
Afbeelding
[/img] buikje is zichtbaar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, aliida, amber15, carina, Donnatella, Earth, Esther_r20, Jorissie, Kashmino, Kayleigh__, Linde_C, Mliiesje, Nynkex01, roosjenat, RoxanneJessy, Sting, Tara_13 en 112 bezoekers