Waar worden we wel blij van in paardenland?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 14:11

Als tegenhanger op het 'waar worden we moe van in paardenland?' topic: waar worden we happy van? Paardenland heeft ook positieve kanten natuurlijk.

Ik trap af: gezellig samen ritten maken met stalgenootjes of andere paardenvriendinnen, heerlijk!

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:11

De leerschool die je doormaakt met je paard, en de zelfreflectie ze je altijd op je neus duwen :)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:18

De band die je opbouwt met je paard <3

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:19

Zie mijn onderschrift :D

Oh en het voordeel van al die zuerende mensen is dat je ze ook heel simpel op de kast, in de hoogste boom en over de zeik jaagt. De beste methode is door te vragen: waarom?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:19

Dat je er even 'uit' bent als je naar stal gaat :)

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:21

Gewoon mijn paard. Ik kan er van genieten als ze lekker in het zonnetje staat te dutten of haar buik vol staat te eten in de wei.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:21

100% geluk: Het in het moment zijn!

Ik heb hier in het 'normale' leven zeer veel moeite mee, maar zodra ik met een paard bezig ben, ben ik helemaal in het moment en denk ik niet meer aan mijn zorgen. En ik word happy van de rust die het me geeft.

J00P

Berichten: 614
Geregistreerd: 22-11-15

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:24

De band die je krijgt en steeds meer wordt en het genieten van de natuur tijdens een uitrit.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:32

Alles wat mijn eigen paard doet in zijn ontwikkeling. Ik beloonde hem serieus al toen hij zijn eerste appel van mij doorbeet. Zucht. Iets met moedergevoelens haha.

En verder het ultieme genieten in de natuur. Mijn grote droom is dat mijn vriend en ik, beide op onze eigen paarden, door de natuur stappen en daar heerlijk van kunnen genieten. Van elkaar, onze paarden, eventueel wat wild dat er leeft, het weer, de geuren, de geluiden, de rust. Heerlijk.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:50

Er is niks lekkerder dan de boel de boel laten en lekker met je paard een bosrit te maken. Hoofd leegmaken en genieten van de omgeving en je paard.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:52

Goede hooioogst! Elk jaar weer spannend :)

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:54

Femm_k schreef:
100% geluk: Het in het moment zijn!

Ik heb hier in het 'normale' leven zeer veel moeite mee, maar zodra ik met een paard bezig ben, ben ik helemaal in het moment en denk ik niet meer aan mijn zorgen. En ik word happy van de rust die het me geeft.



Ondanks dat ik nu zelf even geen paard heb, sluit ik me hier volledig bij aan! :D

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:58

Gisteravond op stal komen en dan begroet worden door een hinnik terwijl hij heerlijk tussen zijn paardenvriendjes staat, daar word ik helemaal blij van

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:04

vuurneon schreef:
Goede hooioogst! Elk jaar weer spannend :)

Dit jaar de grootste oogst uit een snede sinds tijden.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:07

Geen zorgen, ontspanning

Het zien groeien van een combinatie

Het zien groeien van het jonge paard wat uiterst zijn best doet voor je.

De weerspiegeling die je krijgt.

Zelf bepalen wat je gaat doen en niks "moeten" met vrijrijden.

De gezelligheid bij de rijvereniging.

De hulp die je aangeboden krijgt als je erom vraagt maar die zich stilhouden als je niks vraagt.

En bij ons op stal vooral de rust maar wel de gezelligheid onder elkaar.

Paarden die op je af komen zodra je aan komt rijden.

Een staleigenaar die blij met je is.

Complimenten die je krijgt als je op de goede weg bent maar die je ook keihard afstraffen als je verkeerd bezig bent.

Zo kan ik heel lang door gaan geloof ik...

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:12

Gewoon dat ze er zijn. Ik heb paarden omdat ik van paarden houd, niet omdat ik persé wat met ze wil doen. Okee, het is leuk om 's avonds samen naar de reeën te kijken. Maar zonder dat vind ik mijn paarden ook heel leuk.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:24

ikke schreef:
vuurneon schreef:
Goede hooioogst! Elk jaar weer spannend :)

Dit jaar de grootste oogst uit een snede sinds tijden.


Gefeliciteerd! Wij hadden iets minder (maar prachtig droge pakjes dus ik ben tevreden), vorig jaar hadden wij een record oogst

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:28

Het paard, en de mensen die wel gezellig zijn :D

En nieuwe spullen kopen :Y)

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:31

vuurneon schreef:
ikke schreef:
Dit jaar de grootste oogst uit een snede sinds tijden.


Gefeliciteerd! Wij hadden iets minder (maar prachtig droge pakjes dus ik ben tevreden), vorig jaar hadden wij een record oogst

Altijd fijn als je een goede partij binnen haalt.
Stro is bij ons dit jaar dan weer niet best.

Anoniem

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:35

Ik vond een van de leukere dingen (buiten de paarden zelf) juist altijd het wereldje. Je weet dat er minder leuke mensen tussen zitten maar ik genoot altijd enorm van rondhangen op stal op zomerdagen. Paard in de wei, pizza en een fles wijn erbij, dikke prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:37

Mijn paarden zelf en enkele vrienden die me dierbaar zijn in de paardenwereld, (de rest van het paardenvolk kan me gestolen worden :+ ) Als iets plotseling lukt met je paard (een appuyement wat goed lukt bijv), een fijne buitenrit, urenlang naar mijn paardjes kijken als ze in de wei staan, de geur van de paarden en de geur van het leer van het zadel :o , leuke paardenkleding kopen, kijken en luisteren naar Charlotte Dujardin en Carl Hester. Daar word ik blij van... en dit is slechts een greep uit het lijstje..

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:49

Ik wordt blij als ik na een dag werken bij mijn pony's kom en dan beide snel komen aanlopen. En Duvel zijn rare hinnik geluidjes naar mij maakt.
Als ik met mijn jonge pony aan het werk ben en ze voor de eerste keer iets snapt. Kan daar echt blij van worden en van genieten.
Gezellig met vriendinnen buiten ritjes maken.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:31

Als ik naast vzpaard in een lekker zonnetje in de wei zit en zij met de oogjes dicht grasjes knabbelt.

En kindjes. Zo'n ondermaats mensgevalletje die iets briljants zegt kan mijn hele dag goedmaken. Zelfs al is het midden in de winkel naar je wijzen en met een grote grijns keihard "PAARD!" brullen _O- .

De geur van goed hooi, het erf en de stallen aan kant hebben, tuig poetsen met uitzicht op vretende paarden en als de voertonnen en hooi/stroschuur vol liggen.

En als iemand een mooi moment heeft met zijn of haar paard, of dat nou simpel saampjes genieten is, een kwartje dat valt of een paard wat toch wel weer beter wordt, om maar wat te noemen. Of als iemand gewoon zo ontzettend leuk bij zijn/haar paard past en het plezier er vanaf straalt. Kan ik uren van genieten.

Maar vooral, en uiteraard, de paarden zelf. Ik kan nog steeds als een blij ei opspringen als ik een paard zie, zelfs al zit ik op een paard :') (ja, dat was té erg en heb me bescheurd om de kop die vzpaard toen trok, waarschijnlijk vond ze die spontane blije uitbarsting niet fijn maar het leek alsof ze wilde zeggen "En waar dacht mevrouw dat ze al meer dan een uur bovenop zat dan? Hé? >;) ").

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:34

Ik genoot altijd van het laatste rondje op stal voor het slapen. Tevreden gekauw op het stro/hooi en de rust die de paarden dan uitstralen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:37

Waar ik blij van word:

Mijn paard gelukkig zien
Een heerlijke buitenrit op een zonnige dag
Als ik weer eens wat nieuws heb geleerd
Zien dat de band tussen mij en mijn paard elke keer weer groeit
Even alles kunnen vergeten en helemaal in de mooiste hobby die je maar kan bedenken opgaan.
Als ik mijn paard met de rest vd kudde zie op de wei.
Als mijn paard lief hinnikt als ze mij ziet.
Dat ik op zo een gezellige stal sta waar iedereen elkaar helpt indien nodig en elkaar waardeert ongeacht leeftijd en niveau.
Dat ik zie dat mijn paard op haar leeftijd (23) nog steeds graag wil werken voor mij.
En als ik haar niet aan het werk zet ze begint te klieren en vervelend doet, met andere woorden baasje doe er eens wat aan.
Aan het eigenzinnige karakter van mijn paard.
Naar een paardenevenement gaan.
Dat mijn paard zo ontzettend lief naar mijn zoontje van 5 maanden is.
Mijn paard zien genieten van een goede poetsbeurt.
Mijn stalgenootjes helpen met hun paarden en zien dat ze er ook echt wat aan hebben.

En volgens mij kan ik nog wel even doorgaan zo, kortom ik word gewoon heel blij van mijn paard en om bij haar te zijn, ik kan zelfs blij worden van het uitmesten van haar stal :)