Kleine update van Udinde

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jantina

Kleine update van Udinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 11:11

Ze is nu een anderhalve maand thuis en ze doet het goed. Ze was wat bonkig toen ze uit de kudde kwam, maar trekt steeds verder bij. Haar ribbetjes zijn vol, halsje komt er beter uit en haar voorpluk groeit aan tot een volle bos Cool

Ik wist natuurlijk wel dat het een leuk, lief paard was, maar ze doet me toch iedere keer weer even met mijn ogen knipperen. Ze reageert echt werkelijk nergens op, verkeer, enge dingen langse de kant van de weg, containers, wapperend lint, felle kleuren etc. etc.
Dat is voor mij best even wennen hoor Knipoog *LOL*

Ze is gewend aan dingen op haar rug, zoals deken, dekjes, longeersingel, schoftje, staartriem etc. Ook hoofdstel (met trens) heeft ze direct geaccepteerd. Ik heb haar al een paar keer aan de longe gehad, de stap-draf-halt- commando's had ze na twee keer feiloos in de gaten.
Ik heb haar nu drie keer in de lange leidsels gehad en de laatste keer ging dat prima. Ze slingert nog flink, begrijpt het af en toe zeker niet, maar doet dan maar iets in de hoop datze het goed doet. *LOL*

Ik neem haar 's ochtends vaak alleen mee van stal en na wat dagen aanmoedigen doet ze dit zonder aarzelen. Alleen de terug weg gaat wat snel Clown
Het is grappig om te zien hoe ze reageert op haar omgeving, overal staan de oortjes recht omhoog en als ze iets ziet wat ze niet kent blijft ze staan om het even te bekijken.

Waarschijnlijk doet ze het net als ieder ander jong paard. Maar ik vind het zo ontzettend leuk om te zien hoe ze alles snel en makkelijk aanneemt. Hoe ze nergens op reageert en dingen doet alsof ze nooit anders deed.
Ik geniet dagelijks met volle teugen

Ik hoop dat het snel voorjaar is, ik kan niet wachten tot ik haar voor de wagen heb! Cool

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:35

Spannend!!

Zo ontzettend fijn om zo´n lief en braaf paard te hebben! Is heel goed voor jezelf vertrouwen Haha!

Ga je haar ook beleren onder het zadel of voorlopig alleen voor de wagen?

Veel plezier samen!

Op zoek naar de zon!!!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:42

Leuk is dat! En geniet er maar van, want ik heb met jonge paarden héél andere ervaringen. Van een gezwellige bok die nog steeds niets niet eng vindt, alles is een paard-etend monster en moet dus ontweken worden. Liefst met een sprong opzij of omhoog, goed kijken, want tjeeeee. Het beest is nu 8. Hij kan ook heel laconiek langs de meest enge dingen lopen, maar van een grasspriet maakt hij al een levensgevaarlijk object waar je niet langs kan en mag gaan. Met rijden idem.
Mijn eigen Joop had gewoon altijd streken, de laatste jaren wat minder, maar vanaf dag 1 was het altijd feest. Heel lief met alles en als het écht niet ging, dan was hij hartstikke braaf, maar daarvoor had hij al een heel feestje gebouwd. Hij was overigens met verkeersmak maken ontzettend braaf. De eerste keer dat we de straat op gingen zat ik erop en liep mijn zus ernaast. Gingen we zondags om 6 uur 's ochtends, aangezien hij al kon flippen als het onbekend terrein was. Nou, we waren het hek nog niet uit of er kwam een brommer zonder knalpijp langs. Hij verroerde geen vin. Dat was de eerste en meteen ook de laatste keer hoor, hij heeft ook nog een jaar lang tegemoetkomene autos met lichten aan als grapje eng gevonden. Onbestuurbaar hippend langs een drukke weg en bij elke auto was het weer de vraag hoe we daar nou weer langs kwamen...
Maar ook dat betekent niet dat ik er minder lol van heb gehad, integendeel, ik vond het altijd wel wat hebben Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 17:15

Dit voorjaar houden we het bij het betuigen enzo. Later in het jaar kan ik altijd nog eens zien of ik er op wil gaan klimmen. Hangt er ook een beetje vanaf hoe ze alles oppakt en hoe ze groeit.
Voor het rijden kan ik Isolda gebruiken, die kan niet meer voor de wagen namelijk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie