ik heb gedraafd!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

ik heb gedraafd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 10:15

Het longeren gaat super. Ik doe hem nu bijna altijd met de dubbele lijn. Alleen snapt hij het nog niet zo goed, als ik de binnenste lijn ook door de beugel doe. Meestal doe ik dat op het eind, en dan gaat het wel goed.
Het longeren zelf gaat heel goed. Hij luistert perfect. Als hij draaft en ik zeg ho, staat hij gelijk stil. Soms heeft hij het niet gelijk in de gaten. Dan loopt hij nog een paar passen, en ineens dringt het door dat ik ho zei. Dan volgt er dus een sliding stop, en kijkt hij me heel trots aan,..... goed he? Ik heb echt goed geluisterd!....zie je hem dan denken.
Vorige week ben ik er op gaan zitten. Eerst een paar keer hangen, en dat scheelde hem niets. Toen een keer rechtop zitten, ook dat boeide hem niet. Daarna een keer aan de lijn gestapt, ook goed. Dus gisteren zei ik, wat zou hij doen als ik ga draven? Nou ja, in draf duus: drrrraf. Eerst draafde hij aan, toen hield hij even in..zou ze dat nu echt wel bedoelen? en toen ging hij weer door. Een paar rondjes, en toen er weer af. Zo leuk, zo'n jong dier. Je ziet hem gewoon nadenken, wat wil dat rare mens nu weer van me. Nou ja, als zij het wil, doe ik dat maar.....

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:34

Joop deed dat ook. Heel zelfverzekerd, en dan zwabberend door de bak etc. Wat heb ik gelachen met hem... Ik wist ook van niks, dus ik sturen enzo.
Met galop draaide hij opeens 180 graden om, zat ik in t zand. Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:43

hihi wat klinkt dat allemaal leuk, ik moet nog 1 1/2 jaar wachten...spannend hoor, nu het eerste galopje nog Pling

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:05

oh, heerlijk! ik ben zo jaloers op je! (maar dat wist je al!)
dat vind ik nu de kick van het aanrijden van jonge paarden!!!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:37

Er is een foutje in mijn bericht geslopen, heb veel te veel ruimte in beslag genomen. Ik wilde alleen maar even vertellen dat het zo fijn is dat het allemaal zo probleemloos verloopt en je veel rijplezier toewens.

Hoe verwijder ik mijn vorige bericht, dit staat echt aso!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:41

Is gebeurd Greetje, no problem!

Janna, gaaf dat het nu al zo goed gaat! En dat-ie alles zo snel oppikt. Braaf paard!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:54

Wat fijn dat het zo goed gaat. Leuk he als een paard zo met je mee wil denken. Veel plezier kan je met dat paard hebben!

SG, je wordt nooit vergeten.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 14:48

Ze zeggen wel dat al die Kracks zo makkelijk zijn!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 05:47

Ik heb vandaag ook gedraafd!! Ook op een jong paardje! Een 3 jarige hengst van 1.70 m. Hij longeerde al heel braaf en ik had hem al zo vaak op en af gezadeld en erop gezeten dat ie het de normaalste zaak van de wereld begon te vinden. Gisteren aan de longe gedaan en toen kwam m`n zusje eraan dus ik vroeg of zij wou longeren terwijl ik erop zat. Hij zwabberde wel, maar was echt superbraaf! Vandaag helemaal alleen gereden, in stap en draf door de de bak! Oeps, sorry Janna, ik zit door jouw topic heen te leuteren Haha! Maar ik was zo trots op `m, dat ik gewoon ff moest vertellen Cool Ik vind zadelmak maken zo leuk, echt geweldig de eerste keer helemaal los, net als met zwemles de eerste keer zonder bandjes *LOL*

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:51

Hee gaaf dat het zo goed gaat!
Echt geweldig hoe goed hij luistert, hopelijk doet het paardje dat ik ga kopen dit later ook Haha! .
Bij het longeren weer meteen stoppen als je ho zegt: mijn verzorgpaard toen deed dat nooit. Die was nogal rommelig ingereden, het was een lieverd maar men ging er niet consequent mee om.
Jij hebt hem met longeren goed alles aangeleerd, heerlijk als je dit weer merkt wanneer je er op zit, toen met dat draven... echt vertederend.
Als we eens wisten wat paardjes wel niet denken, op verschillende momenten tijdens het inrijden:
voor het eerst een bit in
voor het eerst iemand op je rug
voor het eerst een zadel op
voor het eerst de teugels die je een kant op sturen
Verward Verward Verward
Paarden hebben eigenlijk een best wel spannend leven, en wij willen dat ze rustig blijven staan/lopen en net doen alsof ze totáál niet onder de indruk zijn?
Kan me voorstellen dat paarden ons mensen maar rare wezens vinden *LOL* !

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 22:44

Hee wat leuk zeg. Wel fijn hoor zo'n cool paard Lovers .

Hopelijk blijft hij ook zo. Moet maar snel een komen kijken bij je beestjes *LOL* .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie