Sandor staat met koorts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 21:04

Vanmiddag was het weer foute boel..Hij stond weer met 40 graden koorts ondanks de antibiotica.. Na een heftige zweetaanval werd het weer wat rustiger.. Aangezien het de laatste dag AB was heb ik de VA maar weer gebeld. We hebben opnieuw AB en Quadrisol gekregen om de koorts te onderdrukken.. maar de paniek vanmiddag was weer groot.
Toen ik zelf op stal kwam was de koorts weer gezakt, omdat hij weer medicijn had gehad van Marije (mijn steun en toeverlaat momenteel)
Vanavond laat nog maar weer kijken..
Maar je wordt er niet vrolijk van.... Verdrietig

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:10

dat meen je niet?
wat balen zeg, ik blijf duimen dat het toch weer beter gaat hoor!!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 21:18

Barb schreef:
dat meen je niet?
wat balen zeg, ik blijf duimen dat het toch weer beter gaat hoor!!


Ik meen het wel Knipoog Scheve mond

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:22

pfff veel beterschap voor san en natuurlijk sterkte voor jouw, ik hoop dat alles goed komt Ach gut

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:59

Ja San is een mooie, ik me de hele middag druk maken om San, stond heftig te zweten en ineens weer met 40 C koorts. Baasje ongerust gemaakt en lekker op kosten gejaagd, komt ze een paar uur later op stal is zn temp gezakt naar 36.9 Schijnheilig . Even later staat hij brood heel brutaal uit mn handen te pikken, begon toch even aan mezelf te twijfelen Bloos , maar ben blij dat het weer iets beter gaat met hem, schrok toch wel even van San toen ik hem vanmiddag zag Ach gut , we houden hem in de gaten en nou maar hopen dat het zo blijft

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 23:19

Nou hij had net ook weer praatjes hoor.. Gelukkig Rolleyes
Hij kwatte met dezelfde vaart zijn medicijn eruit.. Ik spoot het erin.. Hij kwatte het uit.. Ik zoeken in het stro.. toch nog beetje gevonden en nog in zijn waffel gestopt. }>

Ik geloof dat hij me steeds minder lief begint te vinden.. wil zelfs geen appeltje meer als ik wegga Scheve mond

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:08

weet je al waar de koorts vandaan komt?
Bij Bonanza kwmaen we een paar jaar geleden na een paar dagen flinke koorts er pas achter dat zijn urineleider klem zat, toen dat probleem was verholpen zakte de koorts gelijk.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 09:46

Vanmorgen was hij weer niet lekker.. hij stond op zich niet met hele hoge koorts. 38.9 maar was duidelijk niet in zijn hum.
Zijn hoest was wel wat natter.. en de klodders snot vlogen om mijn oren..
Dus het komt nu wel los...
We wachten weer af..

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:31

Weet je zeker dat het geen droes is? Want het klinkt hetzelfde als wat mijn paard in het begin had, koorts en klodders snot. Maar in ieder geval heel veel sterkte met hem Scheve mond

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 12:41

VA zegt van niet.. Klieren zijn verder ook niet opgezet...
Er staat er nog 1 met koorts.. en een paar weken terug heeft het buurmanpaard van San ook 2 weken met koorts gestaan..
Verder geen aanwijsbare reden... Hij reageert goed op de Quadrisol.. Die trekt de koorts behoorlijk omlaag binnen een paar uur.
Tequilla wat waren daarna bij jouw de symtonen ??

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:51

Ze had eerst koorts en veel snot, ook voelde je wel een verdikking in haar keel. Daarna heeft ze dikke bulten onder haar kaken gekregen, één daarvan is nu opengebarsten, de andere moet nog. Het snot is nog steeds aanwezig, de bult in haar keel is ook nog niet weg. Ook heeft ze nu verdikkingen aan de zijkant van haar hoofd, dit is ontstekingsvocht. De koorts is met pieken gegaan, van hele hoge koorts (41 graden) tot geen koorts(37,9 graden) Op dit moment heeft ze weer een koortspiek, alhoewel die weer aan het afnemen is. Ze is ook erg lusteloos geweest, toen ze eenmaal onder de pijnstillers stond knapte ze wel op.

Ieder paard reageert natuurlijk anders op de droes bacterie, bij ons op stal zijn er ook paarden die binnen 1 week weer van het snot afwaren en die geen abcessen hebben gehad. Dan lijkt het op een keelontsteking, maar in werkelijkheid is het dus droes.

Het zou bij jullie op stal natuurlijk gewoon een virus kunnen zijn, wel balen zeg! Scheve mond

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 14:35

Het klinkt inderdaad erg van hetzelfde..
San heeft hele goeie momenten maar ook echt beroerde. Vanmorgen stond hij te eten en toen zag je gewoon dat hij het benauwd had.. Hij draaide ook zijn kont naar ons toe. Ik moet deze 2 dagen nog even afwachten en dan vrijdagmorgen de VA weer bellen mits er geen grote veranderingen plaats vinden.. Bellen ga ik zowieso doen ivm dat snot verhaal.. Droes heeft inderdaad wel erg dicht in de buurt gezeten... Dus misschien is dit het inderdaad wel. Vanavond zal ik weer even een verslag typen..

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:44

Ik had vorige week een shetje die het ook had.
41 graden koorts en niet eten en heel erg snotterig. Ik heb meteen de VA erbij gehaald en na 2 antibiotica prikken en medicijnen gaat het nu weer een stuk beter.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 15:27

Max schreef:
Ik had vorige week een shetje die het ook had.
41 graden koorts en niet eten en heel erg snotterig. Ik heb meteen de VA erbij gehaald en na 2 antibiotica prikken en medicijnen gaat het nu weer een stuk beter.


San staat nu vanaf vrijdagavond al ... wel of geen koorts..
Ik heb wel het gevoel dat we er vroeg bijwaren want de avond daarvoor was er nog niets aan de hand.. ........ VA wilde ook pas komen als de koorts zou gaan stijgen.. dat gebeurde pas zaterdag.. Vanaf die dag staat hij dus aan de AB.
Gister zou de laatste dag zijn maar omdat gistermiddag de koorts weer naar de 40 schoot heb ik 2 dagen langer gekregen..

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:40

Hey heel veel sterkte zeg een beterschap voor je paardje. Ik voor voor jullie dat het heel snel weer over is!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:12

Ahgossie heel heel heel erg veel sterkte en geef je paard maar een dikke zoen van ons! Succ6 ermee!

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:44

Jah heeeel veel sterkte Ach gut

En hou ons op de hoogte van verdere gebeurtenissen.
Hoop dat die er snel weer bovenop komt

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:52

he, lijkt me lastig dat de da het niet allemala zeker weet Ach gut

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:51

jeetje zeg dat duurt lang,nou hou ons op de hoogte he

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:11

Het duurt idd erg lang, maar wat mij het ergste lijkt is dat je dus niet zeker weet waar het vandaan komt en dat je dus met medcijnen de koorts de baas blijft. Alleen zodra de AB op is de kooorts elke keer weer terug komt.

Nou nogmaals veel sterkte en beterschap aan san.

signor

Berichten: 90
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: anna paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:10

nou hopen dat hij het er uit ziekt miran en hoop dat hij het nu beter gaat doen beetje koorts maar wel lekker van zijn slobber gegeten hoop dat de koorts wel daalt. sterkte gewenst en we houden hem wel allemaal in de gaten hoor.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 14:59

Vanmorgen eerst 38.6.. niet al zijn bixies opgegeten.. Daarna uurtje in de bak gelopen waar hij lekker heeft lopen koetelen..
Wel lekker wakker voor zijn omgeving in ieder geval..
Toen lekker slobbie gemaakt en dat ging er wel in ondanks dat de temperatuur weer gestegen was naar 39.6... Heb hem nu zonder quadrisol staan (was laatste dag) omdat ik toch wil kijken wat zijn temperatuur doet.. Tot vanavond.. Ziek

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:13

Ja ik hoop echt dat z'n koorts vanavond gezakt is... of in ieder geval gelijk is gebleven... sterkte in ieder geval

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:25

Vandaag heeft hij geen koorstverlagende middelen meer gehad. En zijn temperatuur liep op tot 40.0.. Hij eet nog wel..bix minder maar wel hooi, wortels, slobber en musli.
Ik moet nu afwachten wat zijn lichaam gaat doen.. Maar als het eruit moet dan moet het eruit.. Ach gut

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:50

Ik hoop echt voor je dat het nu weer beter gaat worden, je wordt er moedeloos van... Scheve mond