Sandor staat met koorts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 06:29

he, dat is echt pokke Ach gut
ik hoop dat alles goed gaat nu

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 21:23

Nou nog een keer een kleine update..
Sandor staat nog steeds met koorts.. vanavond weer 39.7.
Ik ben gestopt met de AB en nu krijgt hij nog 1 x per dag een pijnstiller/koortsonderdrukker quadrisol.
Vanmorgen bleeft zijn temperatuur rond de 39.0 39.2.
Dus toen geen Quadrisol gegeven omdat zijn lichaam het ook maar een beetje uit moet zoeken.. Ik heb de afspraak met mezelf en met de VA dat hij Quadrisol krijgt als zijn temperatuur boven de 39.5 komt.. Nou dat was op het einde van de middag dus wel weer zo, Verdrietig
Hij eet redelijk.. Wortels, hooi en appels gaan er nog in. zijn biks laat hij staan. Maar er gaan nog wel een paar happen slobber in 's morgens..
Het blijft dus nog steeds afwachten al wordt ik er nu wel een beetje moedeloos van. Lips are sealed

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:45

Dat schiet echt niet op zeg, wat naar zeg! *knuffel aan jou en sandor*

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:38

jeetje anders niet zinvol om, bloedonderzoek te doen of zo?

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 06:30

Ja balen zeg, dat hij weer met koorts stond. Het lijkt gewoon niet op te houden, er heerst gewoon een gemeen virusje op stal . Een ander paard is er ook ruim twee weken ziek van geweest, maar die is nu gelukkig weer helemaal opgeknapt. Nog even Miran en dan kan je weer lekker door de bak heen racen Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 09:04

Nou miran,dat schiet niet op he??? Geef san een knuffel van mij en voor jou heel veel sterkte,Ik hoop dat hij gauw wat opknapt hoor!!!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 09:12

paulanda schreef:
jeetje anders niet zinvol om, bloedonderzoek te doen of zo?


San zijn buurman had precies dezelfde verschijnselen en die heeft 2 a 3 weken met koorts gestaan.. Daar zijn ook bloedonderzoeken bij verricht waar verder niets bijzonders uit is gekomen. Het is hardnekkig en ik moet er rekening meehouden dat hij waarschijnlijk nog wel een week zo staat. Ziek

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:25

wat een rotvirus !
hier heerst wel keelontsteking waar een aantal paarden lelijk ziek van zijn geweest
sterkte ermee en beterschap !

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:54

Jeetje zeg, dat is flink balen Boos! Geef hem maar een dikke knuffel

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:32

Ik hoop dat je paard snel beter is.En jullie samen weer lekker kunnen rijden veel sterkte!!!!!!!! Ach gut

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 16:26

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder maar nog steeds geen verbetering...
Zondag heeft hij de hele dag in de 40 gestaan..
Maandagmorgen begon goed met 39.0 maar toen ik er 's middags rond 15.00 uur was stond hij alweer op 40.2.
Toen toch maar Quadrisol gegeven omdat hij nu ook stopte met eten..
Ik heb er nog wel een emmer slobber in weten te krijgen. Maar daar hielt het ook wel bij op.. Vandaag zijn mijn stalgenootjes weer zo lief geweest om mijn mannetje goed in de gaten te houden OK dan! omdat ik toch niet de hele tijd bij zijn box kan blijven zitten al zou ik dat nu wel willen.
Zijn temperatuur is vandaag de hele dag al hoog in de 39.. maar nog niet in de 40...
Eten gaat niet zo heel goed .. Hij heeft het ook erg benauwd als hij staat te eten.. Snot komt nu wel goed los mjam.. en dat probeert hij bij iedereen kwijt te kunnen. Als je ziet dat hij gaat proesten moet je wegwezen want dan vliegen de klodders je om je oren..
Cool
Over 3 kwartier ben ik er weer.. Morgenochtend ga ik de VA nog maar een keer bellen of ze even kan komen luisteren en een snotonderzoek kan doen..Jullie horen snel weer van me Lachen

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:34

Okeey heel veel succes... en beterschap Ach gut

Maar als er niets uit het snot-onderzoekje komt zal ik toch ook even een bloedonderzoek laten doen, ook al was er bij dat andere paardje niets te vinden, mischien bij Sandor wel

succes en heel veel sterkte

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:35

ah ba.
veel sterkte met het onderzoek ik hoop dat je dan wijzer word

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:58

Balen joh, dat het niet verbeterd Boos! Ik vind de beschreven symptomen nog steeds erg op die van droes lijken, maar als de dierenarts dat ontkent zal het wel niet zo zijn. Ik hoop voor jou en je paard dat het nu snel beter gaat, heeft wel lang genoeg geduurt nu Scheve mond

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:26

Ach ja, arm San, hij begint zich nu echt ziek te voelen, zodra je binnen een straal van 5 meter komt, moet je oppassen want dan vliegen de klodders om je oren. Als je pech hebt smeert hij het even lekker aan je jas af of in je haar Haha!. Vanavond toch weer 40,2, schiet niet op, maar alles komt wel lekker los zo Vingers aflikken

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:45

Ik zou zeggen, ga op je gevoel af. Vraag desnoods een second opinion. Je verstand is een ding, maar je gevoel heeft het vaak bij het juiste eind!
beterschap met Sandor

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 16:30

Vanmorgen VA gesproken.. De behandeling hoe ik nu bezig ben is goed.. Dus Quadrisol toedienen als temperatuur te hoog is.
Ik heb ook gevraagd hoe het zit met droes. Zij ontkent nog bevestigt dit.
Het kan een vorm zijn van.. maar zij gaat het pas droes noemen als de klieren ook daadwerkelijk opzetten.. Ik heb inmiddels met verschillende personen pb contact gehad. Ook met iemand waarbij haar paard eind van de zomer droes had.
Ook dit paard heeft nooit een uitbraak gehad van zijn klieren.
Meerdere paarden daar op stal hebben het toen gehad zonder uitbraak van klieren. Ook daar dachten ze aan een gewoon virus todat er toch een paard kwam waar het wel doorbrak.
Ik vraag nu verder geen second opinion aan.. Voor mezelf weet ik wat het is.. De behandeling blijft hetzelfde waar ik nu mee bezig ben. Of het nou een virus is of wel droes.
Ik denk dat we aardig op ons hoogtepunt zitten nu.. En hoop dat het binnenkort gaat zakken..