Dierenarts is weer geweest voor Rodi :-(

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rodi

Dierenarts is weer geweest voor Rodi :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 18:54

Hallo Allemaal,

Vandaag is de dierenarts weer geweest voor Rodi.
Sinds gister staat hij in een andere stal en ging gister avond heel erg goed met hem. Hij had er weer zin in en wilde weer goed eten. Toen ik vanochtend op stal kwam was het weer mis, hij had niet gegeten en wilde ook niks eten. Dus gelijk de dierenarts maar weer gebelt.

Ze denkt nu aan een maagzweer.
Dravers hebben hier veel last van. Stress, veel krachtvoer en weinig ruwvoer.
Rodi heeft veel stress (heel zijn leven), krijgt voor een ijslander vrij veel krachtvoer (is nadeel van een manege) en niet veel ruwvoer (genoeg naar mijn idee, want hij doet er heel de dag mee) Ook vind ze zijn karakter meer op een arabier lijken dan op een ijslander. Omdat ze verder niks kan vinden, denkt ze aan een maagzweer.

Is pas een nieuw erg duur medicijn gevonden daarvoor en dat moet ik Rodi nu 2 keer per dag 3 weken lang voeren. Sommige dravers hebben heel hun leven die medicijnen, maar ze hoopt dat dat voor rodi niet hoeft.

Verder denkt ze dat het vooral aan zijn karakter ligt dat hij zo moeilijk is hiermee..

Over 3 weken wordt er weer opnieuw bloed geprikt en gaan we kijken hoe het met zijn albumine in zijn bloed is, want waarschijnlijk is dat te laag omdat hij weinig eet te laatste dagen.

Hopen dat hij met deze medicijnen wel op gaat knappen.
Met de veltipulmin mocht ik trouwens stoppen, antibiotica moest ik wel nog blijven geven.
Ze heeft nog even staan te denken aan een pijnstiller om te kijken of hij pijn heeft, maar als hij echt een maagzweer heeft is een pijnstiller juist niet goed. Dus we gaan eerst kijken of hij een maagzweer heeft. Was ook te onderzoeken, maar dan moet hij 3 dagen vasten en dan zo'n drankje innemen en konden ze het zien, maar komt vaak voor dat ze dan nog niet goed kunnen zien of ze wel of geen maagzweer hebben.

Groetjes Marcia (die blij is dat ze skjalda heeft verkocht, want daar kan ik nu de dierenarts van betalen. Wil niet weten wat me dit allemaal gaat kosten)

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:58

Jeetje Marcia... het zit niet mee allemaal.

Arme Rodi (en arme jij natuurlijk).

Sterkte hoor!!

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:02

heel veel sterkte Ach gut

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:06

Heel veel sterkte! Ik hoop in ieder geval dat hij die medicijnen niet voor altijd hoeft te slikken! En als het een maagzweer is, hoe lang duurt het dan voor het over is?

roderigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:08

ik wens je heel veel sterkte en jouw paard ook zal ie ook pijn hebben?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:08

nog steeds heel veel sterkte en beterschap gewenst,
het zit die arme kerel ook niet mee zeg

Nieuwe Barefoot physio contour sidepull, maat 1, bruin te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/379063/bare ... at-1-bruin

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie