help me verzorgpony's hebben luize!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:00

Nou das niet leuk nee Boos! ! Onze shet had vorige zomer (naja deze zomer dus..) ook luizen , dan was dat eigenlijk een soort paardenshampoo waarmee ze behandelt moest worden... , was echt vreselijk hoeveel jeuk ze had... , na een paar keer met die luizenshampoo behandelt te hebben (was 1 flesje helemaal leeg denk ik) was het over .Ik weet niet of jij dit weet zal waarschijnlijk wel maar de luizen die op paarden zitten zijn niet dezelfde als diegene die in de mensen hun haren zitten Knipoog en zijn dus niet besemettelijk.

AniekvH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:24

een pony die wij eerst hebben gehad had ook luizen,
met een middeltje van de DA is het zo weg elke dag 1x per dag de hele pony ermee insmeren... dat helpt.
maar je moet met dat spul erg oppassen, want het is voor mensen wel giftig en die luizen kunnen mensen ook makkelijk overdragen op andere pony's, dieren of mensen...
onze pony had geen spuit gehad, maar jah misschien dat die spuiten nieuw zijn want dat van die pony is al een jaar geleden ofzo!
iig sterkte en een goede verzorging voor je pony toegewenst..
dat kan die nou wel gebruiken, succes OK dan!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:36

Het is misschien heel stom maar ik rijd nu al 12 jaar paard
En ik heb nog nooit gehoord dat paarden ook luizen konden hebben ????
Igg heel veel sterkte met de verzorging van de shetjes !

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:44

sterkte!

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:19

Dat is heel naar voor je paardje! Mag ik je 1 tip geven, misschien heeft de dierenarts het al verteld, maar als ik jou was zou ik wel even zorgen dat je paard apart staat van andere paarden en dat je al je spullen goed wast met sebacil. Luizen lopen namelijk heel makkelijk over van het een naar het andere paard en kunnen ook over gebracht worden via de dekens en via borstel, harnachement e.d.

Dus alles goed ontsmetten dan weet je zeker dat je paard straks weer luis vrij is succes ermee!

dolfijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:27

Hoi,
Mijn shetje heeft op dit moment ook luizen. Ik heb mijn pony nu geschoren zodat we het beter konden behandelen. De dierenarts is erbij geweest en die vond het heel verstandig dat ik hem geschoren had. Ik heb nu spul gehad waar ik heb mee moet wassen. Ik moet hem drie keer wassen met 5 dagen er tussen zodat de eitjes ook behandelt worden. En ik moet zeggen dat het erg goed werkt. En hij ziet er ook nog eens heel leuk uit met zijn geschoren lijf en zijn dekentje op.....

Ik wens je veel succes veder!!!!!!
groetjes!!

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie