Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vjestagirl schreef:Begrijp ik dat wat je zoekt een braaf paard is waar je lekker mee buiten kan rijden, een sprongetje mee kan maken, hier en daar een pasje dressuur meepakken, met een fijn karakter zowel onder het zadel als aan de hand?
Sammie schreef:Voor dat bedrag krijg je er bij warmbloedig meestal wat gebreken bij of heb je oudje. Tinkers, haflingers etc heb je wel voor die prijs
Belle2000 schreef:@sammie ik kan het fout hebben, maar liggen tinkers en haflingers niet in een heel andere prijsklasse...
Sammie schreef:Belle2000 schreef:@sammie ik kan het fout hebben, maar liggen tinkers en haflingers niet in een heel andere prijsklasse...
Dat vind en zie ik dus wel. Een onbeleerde haflinger kun je voor 500-800 euro zo kopen. Wil je voor dat bedrag een KWPN veulen heb je gewoon een kneusje van de markt wiens volgende stop mogelijk de slacht was geweest. (of je moet ontzettend veel massel hebben). Tinkers doen volgens mij wel meer dan een haflinger, maar zitten qua prijsniveau echt niet op de KWPN-niveau. Die tijd is geweest en ligt achter ons. 2000 euro betalen voor een tinkerveulen is echt gemiddeld overprijst, daar heb je ook een ingereden versie voor. En natuurlijk zit er onderling verschil in, goede bloedlijnen, leuk velletje, veel sok, geslacht, gangen zal allemaal uitmaken.
Zijn ze eenmaal 1 of 2 daalt de prijs ook weer en schiet gemiddeld weer omhoog als ze (beleerd) drie zijn.