Jan Dolfing

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:56

Ik moet zeggen dat ik weinig positiefs erover gehoord heb en ook gezien heb.
De manier van paarden inrijden daar staat me niet aan.
Ik ken een aantal die daar reden en die kwamen dan even gauw op ons ponykamp met die paarden langs crossen,de boel te verstieren.
Nou was het altijd al een strijd tussen het ponykamp waar ik kwam en Jan Dolfing, maar toen ik met mn eigen ogen mocht aanschouwen hoe de paarden daar ingereden werder, deelde ik de mening met mijn ponykamp...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:19

ik weet wel dat er in het noorden van het land ook nog een andere manege is van een fam. dolfing. ( manege de wending of zo?)En ik weet ook dat dit niet echt geweldig is, het kan zijn dat sommigen het hier mee verwarren?

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:38

ik heb niet alleen negatieve dingen gehoord maar ook positieve!!
hier in dit topic worden bijna alleen maar de negatieve dingen over de manege naar voren gebracht maar hier een positieve:

het schijnt dat je veel op de manege kan leren als je als beginner er komt...

als je op zoek bent naar een pony kun je daar zelf vanalles uitproberen en iemand anders laten rijden om de beweging van het paard te zien

en als jan dolfing niet heeft wat jij zoekt wil hij ook wel speciaal voor jou iets zoeken!!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:54

Okee, hier een reactie van iemand die elke week zaterdag les heeft op manege Jan Dolfing.....

Toen de oude vertrouwde manege hier in het dorp ging sluiten, ben ik op zoek gegaan naar een andere manege. Mijn verzorgshet, Diesel, stond tijdelijk bij Jan Dolfing. Daarom ben ik daar het eerst een proefles gaan nemen.
Ik kreeg les van Harry (een man met grijze haren en nogal een buikje Haha!)
Wow, ik had echt het idee dat ik opnieuw begon met rijden!! Wat ik allemaal wel niet fout deed!!!
Op mijn oude manege was het meer lekker een uurtje rijden, en er werd niet echt op je houding gelet (in mijn les iig niet)
Ik had dus geleerd om met mijn hak aan te drijven! En meer van dat soort dingen.
Ik heb in de tijd (ong. half jaar nu denk ik) dat ik er rijd echt zoooo veel geleerd!!!! Ik krijg echt ongelooflijk goed les van Harry, en we gaan met ons groepje zegmaar steeds verder, als we iets onder de knie hebben gaan we weer verder. Verder zijn we nu ook aan het oefenen voor een carousselwedstrijd waar we met zijn allen aan mee gaan doen *LOL*

kortom de les waarin ik rijd is echt super en mijn instructeur ook!!
Hoe het er verder is.....weet ik niet. Ik kom er alleen zaterdagochtend een uurtje voor mijn les.

De ponys:
Wat ik een nadeel vind van de manege is dat er niet echt op gelet wordt of sommige pony's al heel veel uurtjes hebben gelopen. Vlak voordat de lessen beginnen worden er een aantal ponys opgezadeld door stalhulpen.
De lessers mogen zelf er een pony uit pakken. Ik rijd zaterdagochtend in de eerste les en dan staan ze allemaal nog op stal. Ik mag mijn pony dus zelf uit de stal halen en zadelen.

Over het inrijden weet ik niks

De ponys staan soms wel met wat teveel in een stal vind ik. Maar je hebt ook echte vriendjes die het heerlijk vinden om bij elkaar te staan!!
Soms word er wel wat af gebeten binnen die stallen.....
Er zijn een paar ponys die nu het winter is een beetje mager zijn geworden. Maar ook een aantal echte dikke beren hoor Haha!:D

Morris heb ik 2 weken geleden nog op gereden!! Het gaat heel goed hoor met dat beestje, hij is een klein beetje te dik maar het is een enorm vrolijke pony
Dandy heb ik ook een paar keer op gereden. ook een keer mee gesprongen, dat vind ie echt super he! Hij kan het ook goed Lachen
Alleen is Dandy echt mager geworden..... hij was altijd al niet de dikste maar nu kun je zijn ribben zien Verdrietig
En dat is pas sinds ie in een stal met meerdere ponys staat (in zo'n grotere)
Daarvoor stond ie altijd in een stand en toen zag ie er een stuk beter uit!

vraag gerust als je meer wil weten maar ik rijd er nog niet heeel lang, en kom er dus alleen voor mijn les. Ik rijd ook meestal niet op de ponys die altijd voor lessen worden gebruikt, maar op de vrij nieuwe.

Edit> over de verboden toegang stal: dat zijn de stands. Dat bordje hangt aan de kant waar bijna niemand komt Clown
ik kom er wel hoor, soms rijd ik op een pony die daar staat he dus dan moet ik wel Knipoog
Maar volgens mij is het echt niet verboden er te komen en zo slecht zien die ponys/paarden er toch ook niet uit?

Romeo Lovers

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:09

Er zijn dus blijkbaar zo wie zo 2 J.Dolfing, want er zit ook een J.Dolfing in Balloo!
Hij heeft Fjorden en ook een goedgekeurde dekhengst Victor. Maar of hij een manege heeft weet ik niet! Wel dat er meerdere Fjorden staan. Ik heb geen idee hoe de paarden daar behandeld worden want ik ben er nooit geweest. Heb daar ook nog geen slechte dingen over gehoord.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:41

Nou over deze Jan Dolfing waar ik rijd zijn wel zulke verhalen bekend en de manege is ook van de springruiter Jan Dolfing.

Romeo Lovers

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 18:20

Marinke schreef:
Okee, hier een reactie van iemand die elke week zaterdag les heeft op manege Jan Dolfing.....

Toen de oude vertrouwde manege hier in het dorp ging sluiten, ben ik op zoek gegaan naar een andere manege. Mijn verzorgshet, Diesel, stond tijdelijk bij Jan Dolfing. Daarom ben ik daar het eerst een proefles gaan nemen.
Ik kreeg les van Harry (een man met grijze haren en nogal een buikje Haha!)
Wow, ik had echt het idee dat ik opnieuw begon met rijden!! Wat ik allemaal wel niet fout deed!!!
Op mijn oude manege was het meer lekker een uurtje rijden, en er werd niet echt op je houding gelet (in mijn les iig niet)
Ik had dus geleerd om met mijn hak aan te drijven! En meer van dat soort dingen.
Ik heb in de tijd (ong. half jaar nu denk ik) dat ik er rijd echt zoooo veel geleerd!!!! Ik krijg echt ongelooflijk goed les van Harry, en we gaan met ons groepje zegmaar steeds verder, als we iets onder de knie hebben gaan we weer verder. Verder zijn we nu ook aan het oefenen voor een carousselwedstrijd waar we met zijn allen aan mee gaan doen *LOL*

kortom de les waarin ik rijd is echt super en mijn instructeur ook!!
Hoe het er verder is.....weet ik niet. Ik kom er alleen zaterdagochtend een uurtje voor mijn les.

De ponys:
Wat ik een nadeel vind van de manege is dat er niet echt op gelet wordt of sommige pony's al heel veel uurtjes hebben gelopen. Vlak voordat de lessen beginnen worden er een aantal ponys opgezadeld door stalhulpen.
De lessers mogen zelf er een pony uit pakken. Ik rijd zaterdagochtend in de eerste les en dan staan ze allemaal nog op stal. Ik mag mijn pony dus zelf uit de stal halen en zadelen.

Over het inrijden weet ik niks

De ponys staan soms wel met wat teveel in een stal vind ik. Maar je hebt ook echte vriendjes die het heerlijk vinden om bij elkaar te staan!!
Soms word er wel wat af gebeten binnen die stallen.....
Er zijn een paar ponys die nu het winter is een beetje mager zijn geworden. Maar ook een aantal echte dikke beren hoor Haha!:D

Morris heb ik 2 weken geleden nog op gereden!! Het gaat heel goed hoor met dat beestje, hij is een klein beetje te dik maar het is een enorm vrolijke pony
Dandy heb ik ook een paar keer op gereden. ook een keer mee gesprongen, dat vind ie echt super he! Hij kan het ook goed Lachen
Alleen is Dandy echt mager geworden..... hij was altijd al niet de dikste maar nu kun je zijn ribben zien Verdrietig
En dat is pas sinds ie in een stal met meerdere ponys staat (in zo'n grotere)
Daarvoor stond ie altijd in een stand en toen zag ie er een stuk beter uit!

vraag gerust als je meer wil weten maar ik rijd er nog niet heeel lang, en kom er dus alleen voor mijn les. Ik rijd ook meestal niet op de ponys die altijd voor lessen worden gebruikt, maar op de vrij nieuwe.

Edit> over de verboden toegang stal: dat zijn de stands. Dat bordje hangt aan de kant waar bijna niemand komt Clown
ik kom er wel hoor, soms rijd ik op een pony die daar staat he dus dan moet ik wel Knipoog
Maar volgens mij is het echt niet verboden er te komen en zo slecht zien die ponys/paarden er toch ook niet uit?


haha ja harry! Lachen de eerste les weet ik nog wel ik voelde me net een beginner en zat zo: Bloos op mn paard.. toen kon ik m wel schieten, maar later vond ik t een fantastische kerel OK dan!

Party!! love is a feeling u feel,that u feel a feeling u've never felt before Party!!

Check mah pro update

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:39

Impuls schreef:

haha ja harry! Lachen de eerste les weet ik nog wel ik voelde me net een beginner en zat zo: Bloos op mn paard.. toen kon ik m wel schieten, maar later vond ik t een fantastische kerel OK dan!


Haha tja harry geeft nooit zoveel complimentjes, ik heb altijd het idee dat ie me ontzettend slecht vind rijden enzo Knipoog Maar hij geeft wel supergoed les en legt alles wat we doen heel goed uit waarom enzo, en hij doet onzettend veel aan je houding, laatst moesten we met een zweepje door onze armen en dan achter onze rug rijden Clown maar het helpt wel! Haha!

Maar soms voel je je echt heel dom en een enorme beginner ja, heb ik vaak zat nog hoor Bloos

Romeo Lovers

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:51

Marinke schreef:
Nou over deze Jan Dolfing waar ik rijd zijn wel zulke verhalen bekend en de manege is ook van de springruiter Jan Dolfing.

Oke, dan is het dus niet Jan Dolfing uit Balloo... OK dan!

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:44

ik ben daar ook eens op kamp geweest. Zo erg vond ik het ook niet hoor. Paarden stonden in schone stallen en stands. Ja soms idd met teveel als ze net waren binnengehaald.
Ik heb toen op meerdere p[aarden gereden,
- pearl jam, een keer les en een keer buiten (vond hem buiten nogiets te jong en fris voor mij, was kijkerig)
- daantje, met de helft van de dagtocht en carrousel, hier reed mijn vriendin verder op
- en nog op een schimmel merrie, de zus van de hengst van Jan Dolfing (ja weet de naam niet meer Haha!)
- en volgens mij ook nog een keer op een ander beestje?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers