zo moeder zo dochter/zoon

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MelodyT

zo moeder zo dochter/zoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 11:39

Ik heb net een topic zo paard zo ruiter geopend en deze stelling leek me ook wel leuk!
Hier weet ik wel een heel goed voorbeeld mijn oude pony was altijd een grote grijns tegen andere ponys ..1 van dr dochters is ook sprekend zo andere paarden aanvallen opjagen en gewoon de baas willen zijn..ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:57

Dat is denk ik bij ieder paard weer verschillend. Nu heeft Hilde een zoon, Selwin, en die is echt sprekend zijn moeder. Zowel qua karakter, als qua bouw en beweging.
Moeder een topper, zoon een topper in de dop(per) Haha! !

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:02

Zo heb ik in eigendom een Paula en een Paula 2...
Ondanks alle goede bedoelingen van brave Rubiquil, het kon niet voorkomen worden dat kleine Weelde toch een tik van de molen heeft gekregen Nagelbijten / Gniffelen
Dat wordt nog leuk bij het zadelmakmaken over een jaar of 3 Clown

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:22

Hier op stal staan drie generaties. Berber, moeder van Isolda, Udinde is dochter van Isolda.

Isolda lijkt op haar vader (zoon v. Sateliet) haar vader had onvoorspelbare streken en Isolda ook. Qua uiterlijk.... heeft ze ook meer van hem weg dan van haar moeder.
Udinde lijkt van geen kant op Isolda, in ieder geval wat karakter betreft. Dat brave komt van haar vader (Bazuin) en misschien ook van haar oma (Berber)

petraaken
Moderator FA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:38

Ook ik heb 3 generaties op stal. Sultana is stukken rustiger en minder kijkerig dan haar moeder. Bij Ramona (dochter Sultana) vind ik van beide merries trekjes terug maar ook van haar vader.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:04

Ik ken 3 generatie's van Dennis. Jolly(Dennis z'n moeder), Dennis en Floortje(Dennis z'n dochter). En alle 3 lijken ze kwa karakter op elkaar. Als ze je eenmaal vertrouwen gaan ze voor de volle 100% voor je. Ze zijn alle 3 liever lui dan moe. Jolly en Floor hebben allebei een lekkere buik(Jolly door de vele veulens die ze gekregen heeft, Floor van haar moeder). Verder is Floor kwa bouw en kleur ook precies Dennis(toen hij klein was, misschien is Floor zelfs mooier als Den op die leeftijd).
Floor heeft ook wel veel van haar moeder mee gekregen. Kwa karakter is het ong 50/50(ze is door beide ouders op gevoed, dus alleen van de merrie afkijken heeft ze niet gedaan, ze probeerde zelfs te drinken bij Dennis Lachen ). Kwa bouw is ze gelukkig iets meer Dennis.

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Zaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:49

ja dat herken ik wel ja! palu heeft ook wel iets van als z'n mams iets eng vind in het bos dan gaat tie dr het liefst helemaal niet langs maar dat is meer een beetje moederskindje gedrag Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie