Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:07

Daar werd ik vandaag ook in getagged, ook met smoes dat pap misschien kleurenblind was :+

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:48

Hier komt roze er niet in. Maar dat is bij mijn geboorte al verpest. De roze beren waren uitverkocht, dus ik kreeg als baby een blauwe beer van papa die groter was dan mijzelf. Blauw is nog altijd mijn lievelingskleur.

Met jorie gaat het minder. Hij hoest nu ook in stilstand en hij was vanochtend redelijk lusteloos. Dus dit weekend maar even doorkomen op de metacam en maandagochtend bel ik eerst de da. Foto's van hem:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:10

Wauw als ik überhaupt zulke stallen mag hebben maakt mij de kleur niet eens meer uit!! Hihi

Ik heb ook even gevlochten ;)

Afbeelding

Ik neem ook meestal niets van voer mee alleen met zn verjaardag een wortel maar meer niet als wel. Dat het geen gewoonte is dat hij in m'n zak gaat plukken.
Straks wil ik wel gaan trainen met voer denk toch dat het de meeste effect heeft.

Nog een paar maandjes en dan mogen ze weer naar buiten *\o/*

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:33

Aah Jorie, klein hummeltje :(:) Hopelijk voelt hij zich gauw beter!

Mooi vlechtje Lamar :))

Ik neem ook niet elke keer iets voor hem mee hoor, ik hou ook niet van schooiende paarden. Het moet geen gewoonte worden. Alleen soms een wortel in stukjes en dan moet hij er ook wat voor doen om het te krijgen :+

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:27

Gaaf die roze stallen :D

Arme Jorie :(:) hoe is het vandaag met hem?

Mooie vlecht Lamar, hij heeft lekker dikke manen of niet?

Gister een superfijne dag gehad met Nayeli, zo gek op haar <3
Om 10 uur opgehaald met de trailer om naar de les te gaan. Voor het eerst op locatie en ze was zó braaf *\o/* Een hele fijne les gehad en wat puntjes meegekregen om aan te werken voor de wedstrijd, voornamelijk bij mezelf :o
Daarna haar gewassen, zweetdekentje er op en terug naar huis. Besloten om niet te scheren omdat ze al aan het verharen is en je dan ook de nieuwe haren mee wegscheert :\

Lekker fluffie en zacht <3

Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:58

@NRJ; Fijn dat het zo goed ging! Dat scheren had prima gekund hoor. Ik scheer al jaren mijn pony's het hele jaar rond en heb er nooit last van gehad qua wisselen van winter/zomervacht. Wat een lieve blik heeft ze op de foto <3

@Lamarxhorse; Ahh schattig hoor :+ Gaat jouw jonge paard de hele winter niet naar buiten of bedoelde je dat ze dan weer de wei op gaan?

Ik ga aankomende maand de wei ff bewerken (kalk, kunstmest enz) en dan vanaf april weer opbouwen *\o/* Helemaal zin in hoor. Ze staan hier nu al regelmatig zielig bij het weidehek (zit vast aan de paddock).

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:45

Ja hij heeft wel een bosje haar gelukkig! :)
Hee NRJ dat klinkt heel leuk! Vertel eens wat meer wat leer je allemaal?

Ze gaan wel naar buiten maar delen een paddock met drie andere groepen dus het is maar beperkt.
Ik kijk daarom ook uit naar t weide seizoen.. voor hem (al heeft die het niet slecht met de hele dag eten voor zn neus) maar meer voor mij zodat ik lekker met hem kan wandelen in de weide etc.
Ja Apple dat zijn leuke dingen om mee bezig te zijn!

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:04

xApple ik heb er niet genoeg verstand van maar zo is het me uitgelegd door 2 mensen die er wel ervaring mee hebben :o de wedstrijd is 2 april dus hopelijk is ze dan de wintervacht kwijt.
De lieve blik heeft ze van haar moeder <3

Lamarxhorse ik heb les in In Hand Trail en Showmanship At Halter :D Dit zijn ook de onderdelen die ik wil starten 2 april.
Een beetje uitleg: http://www.dphc.nl/shows/onderdelen/in-hand-trail.html
http://www.dphc.nl/shows/onderdelen/sho ... alter.html

Filmpjes (wel op een hoger niveau als dat wij beoefenen := ):
https://m.youtube.com/watch?v=e2EwHDAxyWc
https://m.youtube.com/watch?v=PQdH6s_xJhs

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 01:16

xApple schreef:
@Renske; WoW lelijk ..!! Haha :D Mijn stallen zijn heel degelijk groen :o
@Farahdiba64; Vanaf deze leeftijd moeten ze best even netjes stil kunnen staan hoor vind ik. Hier is dat in ieder geval geen probleem. Als ik een mooie boog wil knippen ben ik toch al snel een uur bezig.3


Doet ze ook wel hoor, bij hoefsmid, veearts etc. Is ze erg braaf. Maar bij knippen of vlechten, dat ze ook echt even haar hoofd niet mag bewegen, gaat moeilijker, ze heeft een concentratieboog van ong. 0,5 seconden. Ik snap dat wel bij zo'n jong dier. Zolang ik van dierenarts en hoefsmid complimentjes over haar krijg, maak ik me daar niet druk om :)

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:29

Die roze stallen.. :=

Fennadev schreef:
Hier komt roze er niet in. Maar dat is bij mijn geboorte al verpest. De roze beren waren uitverkocht, dus ik kreeg als baby een blauwe beer van papa die groter was dan mijzelf. Blauw is nog altijd mijn lievelingskleur.

Met jorie gaat het minder. Hij hoest nu ook in stilstand en hij was vanochtend redelijk lusteloos. Dus dit weekend maar even doorkomen op de metacam en maandagochtend bel ik eerst de da. Foto's van hem:[


Hier ook blauw! :D
Maar niet vanwege dat er geen roze beren waren hoor.. Gewoon, ik hou van blauw omdat het een mooie kleur is.

He bah, wat naar dat het wat minder gaat.. Hopelijk wordt ie snel weer beter!



Lamarxhorse schreef:
Wauw als ik überhaupt zulke stallen mag hebben maakt mij de kleur niet eens meer uit!! Hihi

Ik heb ook even gevlochten ;)

Ik neem ook meestal niets van voer mee alleen met zn verjaardag een wortel maar meer niet als wel. Dat het geen gewoonte is dat hij in m'n zak gaat plukken.
Straks wil ik wel gaan trainen met voer denk toch dat het de meeste effect heeft.

Nog een paar maandjes en dan mogen ze weer naar buiten *\o/*


Wat een schattig vlechtje! :D



NRJ schreef:
Gaaf die roze stallen :D

Arme Jorie :(:) hoe is het vandaag met hem?

Mooie vlecht Lamar, hij heeft lekker dikke manen of niet?

Gister een superfijne dag gehad met Nayeli, zo gek op haar <3
Om 10 uur opgehaald met de trailer om naar de les te gaan. Voor het eerst op locatie en ze was zó braaf *\o/* Een hele fijne les gehad en wat puntjes meegekregen om aan te werken voor de wedstrijd, voornamelijk bij mezelf :o
Daarna haar gewassen, zweetdekentje er op en terug naar huis. Besloten om niet te scheren omdat ze al aan het verharen is en je dan ook de nieuwe haren mee wegscheert :\

Lekker fluffie en zacht <3


Maar je kan toch scheren of niet? Of wil je de 'nieuwe' vacht 'heel' houden? Dan is het misschien wat minder handig.. Of nouja, geen idee eigenlijk. Ik scheer niet. :+




Hier Elano even zijn kont, sokken en staart met water gespoeld.. Of nouja, kont en benen met emmertje water en een borstel.. En de staart gewoon in de emmer gedoopt, 3 keer.. Man, wat is die staart goor.. De arme kerel heeft een beetje nattigheid tijdens het mesten. Ws door de nieuwe balen vreetwerk. Dus als het goed is over enkele dagen wel weer over.. Maar echt, wat vies. :r
Elano vond het helemaal niet erg dat ik achter hem stond met een emmer water en zijn kont en benen nat maakte..


En zijn snor wordt groter en groter. <3
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:46

Haha mooie stallen :P zag ze ook al op facebook voorbij komen.

Knappe elano en zijn snor :D

NRJ fijn dat het zo goed gaat! Klinkt wel apart , op wedstrijd hihi.

Lamar wat een super lief vlechtje <3 knap beesie!

Fennadev wat vervelend zeg.. Zilver is ook wat verkouden en heeft kleine kuchjes. Gaat gelukkig stuk beter. Hoop dat joune ook snel weer beter is!

Buiten dat zilver verkouden is heeft ze zich gestoten aan het dak.. Echt niemand komt er bij maar mevrouw wel met haar 155 :roll: Dikke wond boven haar oog. Leek wel mee te vallen maar was net echt wat vies. Dus de tuinslang gepakt en met een lopend straaltje afgespoeld. Zo ontzettend braaf! Heb nog nooit een waterslang in haar buurt gehad. En ze bleef gewoon staan!
Hoop dat het onschuldig blijft.
Wel mooie foto hier met Lady
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:46

Bij Jorie is vandaag de DA langsgekomen, die heeft bevestigt dat Jorie inderdaad precies hetzelfde heeft wat Alex had. Dus Jorie staat sinds vandaag op de Sulfatrim, omdat dat bij Alex ook hielp en andere dingen niet goed genoeg. Ook de DA vond het geen slim plan om het nog even af te wachten, aangezien Alex ook echt koorts heeft gehad en lusteloos is geweest en Jorie is nog wel aardig actief nu. En hij heeft net als mij liever niet dat zo'n jonkie echt ziek wordt. Verder had Jorie schrik van de thermometer, want de DA liet hem naast Jorie op de grond vallen. Toen stond Jorie opeens 3 meter verderop na een reuzensprong. Alles is zo eng in zijn kleine baby ogen :')

Mooie actiefoto hierboven, balen dat ze zich gestoten had.

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:19

Brave Zilver dan! Hopelijk is het inderdaad een onschuldig wondje.

Arme Jorie, is het heel ernstig?

Fflurtje kent een nieuw trucje sinds zondag!

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:53

KittyDylan schreef:
Brave Zilver dan! Hopelijk is het inderdaad een onschuldig wondje.

Arme Jorie, is het heel ernstig?

Fflurtje kent een nieuw trucje sinds zondag!
[ Video ]


Wat knap, wat pikt zij die dingen snel op zeg! Wel grappig om te zien dat ze inderdaad eerst haar trucendoos open trekt :+

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:16

Kabayo
Lekker handig. _O-
Maar misschien heeft ze ervan geleerd? :+

Fennadev
Elano maakt het niks uit dat er zo'n ding in zijn rest gedouwd wordt..stond alleen de eerste keer te kijken van; wat ben jij nou weer aan het doen? >;)

KittyDylan
Ohh dat doet ze goed zeg! :D


Hier vroeg op, zometeen naar Elano. Heb er super veel zin in. :):)

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:48

Hallo allemaal!

sorry dat ik even niet reageer op anderen, momenteel staat mijn leven op ze kop.
Er is niets met mijn paard hoor maar privé genoeg aan de hand. |o

Toch wil ik nog even 2 fotos plaatsen van mijn bezoek van afgelopen week.

Afbeelding

Afbeelding

:wave:

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:30

Leuke foto Juulxx. Sterkte in je privé :(:)

Jorie krijgt nu een ab kuurtje en moet daarna weer goed zijn, kittyflurr :j

Puppy, als hij hem niet had laten vallen, was het niet eng geweest hoor. Maar als iets eenmalig op de grond is gevallen dan vreet het je daarna op.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:38

Fennadev schreef:
Puppy, als hij hem niet had laten vallen, was het niet eng geweest hoor. Maar als iets eenmalig op de grond is gevallen dan vreet het je daarna op.


Ohh ja stel je voor. Die kleine thermometer heeft ook zo'n grote bek met een heleboel tandjes. Gelukkig geen last van bij Elano. Kan gewoon van alles gooien. Ook tegen hem aan, geen probleem. _O-


Juulxx schreef:
Hallo allemaal!

sorry dat ik even niet reageer op anderen, momenteel staat mijn leven op ze kop.
Er is niets met mijn paard hoor maar privé genoeg aan de hand. |o

Toch wil ik nog even 2 fotos plaatsen van mijn bezoek van afgelopen week.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

:wave:


Die 2e foto, dat hoofdje! <3

Straks thuis en dan foto's bekijken en bewerken. Ging super vandaag. Straks meer erover! :):)

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:54

Aaww wat een lieve foto's juul!
Sterkte met je prive :(:)

Puppy je was maar vroeg vanochtend! Wat heb je gedaan?

Jeetje wat knap van fflur. Die van mij kan terug maar ik moet wel mee lopen :') anders kijkt ze mij aan van, en jij dan?

Balen zeg fennadev...

De wond is helaas vies en pusserig geworden. Heb contact gehad met de dierenarts en die vond het een onschuldige wond. Goed schoonhouden en het even aankijken. De zwelling is wel minder dan gister
Afbeelding
En even omgeprustst. Ze snapt nu dat longeren rondjes lopen betekend. Hoesten heb ik ook niet meer gehoord! Gaat goed :D
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:57

Kabayo schreef:
Puppy je was maar vroeg vanochtend! Wat heb je gedaan?


De wond is helaas vies en pusserig geworden. Heb contact gehad met de dierenarts en die vond het een onschuldige wond. Goed schoonhouden en het even aankijken. De zwelling is wel minder dan gister
En even omgeprustst. Ze snapt nu dat longeren rondjes lopen betekend. Hoesten heb ik ook niet meer gehoord! Gaat goed :D


Dit hebben Elano en ik gedaan:
[ITP] Op het strand met snorremans Elano!

:D


Hopelijk niks aan de hand en dat het vanzelf geneest. Scheelt een hoop gedoe enzo. :+
Laatst bijgewerkt door puppy1128 op 21-02-17 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:10

He wat vervelend Kabayo.. :(:) Inderdaad goed schoonhouden, ik heb goede ervaringen met mesitran wondggel.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:16

xApple schreef:
He wat vervelend Kabayo.. :(:) Inderdaad goed schoonhouden, ik heb goede ervaringen met mesitran wondggel.

Mag niks op. Dan kan t pus er niet uit. Dus gewoon afdeppen en met water spoelen.

Ik ga je topic bekijken!

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:50

Altijd Annikoe :')

Ahh lijkt ook een redelijk onschuldig wondje zo. Pensionpaardje heeft hier eens een schroef in de kop gekregen (ook 2015 paardje, heeft zich vandaag ook weer in de nesten gewerkt voor een halve minuut. Zucht..) Maargoed daar is ook geen DA bij geweest en met honingzalf dacht ik verzorgd.

Fijn dat het dan redelijk makkelijk op te lossen is Fennadv
Op Bokt ben ik trouwens KittyDylan haha, maar maakt helemaal niets uit

Nog wat leuke plaatjes geschoten van Fflur vandaag

Afbeelding
Afbeelding
Het valt me ook op dat ik altijd de zelfde kant van haar fotografeer :')

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:24

Ik kom weer eventjes langs, tusse alle drukte door!

Het is echt heerlijk genieten zo met de paarden aan huis!

Juulxx: Strerkte! Y;(
Kabayo: Pure honing creme ( die je kunt eten ) werkt echt fantastisch! het plakt wel wat maar geneest echt heel erg mooi en snel.

kaylee0803

Berichten: 32
Geregistreerd: 18-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:14

Hoi allemaal! Ik heb heel veel terug gelezen en wat is het toch leuk om te zien hoe alle paardjes zich ontwikkelen! Wat worden ze stuk voor stuk knap zeg! <3
Ook leuk om te zien dat er steeds meer mensen bij komen, welkom allemaal!

@Kittydylan wat knap van Fflur!
@Juulxx heel veel sterkte! :(
@Kabayo wat super zeg dat ze het zo goed oppikt! Wanneer wordt ze 2?
@Gordy allereerst welkom! Onze puppy's zijn familie, hoe leuk is dat! Mijne is een Negro.

Met Kingston gaat het beter dan ooit tevoren! Hij is weer helemaal opgeknapt, groeit goed (vooral de breedte in nu :=), hij zit al prachtig in zijn zomervacht, is tegenwoordig officieel hengst en hij heeft een nieuwe hobby.. voetballen! :+
Laatst kwam de hoefsmid bij hem kijken, zijn eerste reactie: "Wat heb je hem gegeven?!" :wow:
En om dan even terug te komen op de vraag wat de paarden voor eten krijgen, King krijgt 1kg podo grow per dag, en af en toe krijgt hij slobber. Daarnaast natuurlijk onbeperkt ruwvoer.
De hoefsmid vond zijn hoeven trouwens nog prima, hij is voor het laatst eind november geweest. Volgens hem groeien en slijten ze gewoon evenveel en daarom blijven ze goed. Hebben jullie dat ook?

Dan even over zijn nieuwe hobby, hij heeft voetbal ontdekt! Hij schopte een keer perongeluk tegen de bal en sindsdien is hij er niet meer bij weg te slaan. Hij is vaak dan ook zeiknat van het zweten als hij gespeeld heeft.. _O-
Filmpje van het voetballen:


Hij begint zich nu ook steeds meer het mannetje te voelen.. kijk maar naar het volgende filmpje :')


Ook heeft hij laatst onwijs genoten van het voorjaarszonnetje {:}
Afbeelding

Even een stomme vraag misschien.. 5 maart hebben we een fotoshoot, het liefst doe ik een hoofdstel om. Wat vinden jullie, is het te vroeg om een bitje in te doen puur voor foto's?