Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:37

Trots op knappe nes,eerste keer een dekentje om, ze vond het wel heel spannend over haar kont, maar na een tijdje was het goed.



Afbeelding

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:52

@Miesjex Ik had je berichtje gemist, vroeg me al af hoe het met jullie was. Veel gebeurd dus, zelfs gezinsuitbreiding. Gezellig hoor. Ben je al een beetje gesetteld?

Gordy18 schreef:
Ilayla schreef:
@Gordy18 Welkom en knappe merrie heb je. Is het een NRPS? Gokje hoor, ik heb niet zoveel verstand van familiebanden. Mijn paard krijgt bijna onbeperkt hooi, en een paar dagen per week eiwitrijke brok, luzerne en lijnzaadolie.


Ja klopt is een NRPS :), vader vader is Negro waar ik zelf groot fan van ben! (wat een gave hengst is dat zeg <3 )
Onbeperkt hooi krijgen ze hier ook, en eerdaags gaan ze het land ook weer op. *\o/*


Leuk, goed geraden dus :) Negro komt me wel bekend voor, heb hem ook even opgezocht. Heel mooi dier is dat zeg!

@xApple Schattige foto van Lars. Hij kijkt vet onschuldig.
Ik heb een paard en begin er ook niet aan, want ik vind het wel fijn dat hij een beetje hard wordt, maar denk wel dat het handig is om dekens op doen af en toe eens te oefenen.

@Puppy
Prachtige foto's maak je! Elano wordt steeds knapper zeg.

@Fennadev Vervelend dat Jorie een beetje ziek is/wordt, ging het bij Alex vanzelf weg?

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:14

Nee, Alex hoestte ook erger dan Jorie nu. Jorie hoest maar eenmalig bij het aandraven. Alex heeft een week op metacam en een week op sulfatrim gestaan en toen pas was het over.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:24

Fennadev schreef:
Leuk al die sneeuwfoto's. Hier past Jorie perfect in de dekens van Alex trouwens:
[ [url=m/GIrnsO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn Alex net iets te krap, maar voor 1 winterseizoen kon dat wel. Volgend seizoen voor Alex allemaal maat 110. Verder had Jorie vandaag weer snot uit zijn rechterneusgat, net als toen we wandelden. Ook hoest hij als hij gaat draven. Maar hij is verder wel heerlijk ondeugend. Alhoewel ik het eigenlijk niet wil afwachten, want ik vermoed dat het hetzelfde is als wat Alex had.


Wat had alex? Die van mij stotterde en hoeste ook tijdje terug toen hij niet lekker at etc. Maar hij had gewoon tig dingen gelijkertijd. Net als ik, ik krijg ook alles tegelijkertijd of achter elkaar. _O-


@Ilayla
Dank je! :D

Dat ie knapper wordt, komt gewoon door zijn mooie snor. <<)

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:42


carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:58

noor14 schreef:
Welkom nieuwkomers!
Leuke paarden hebben jullie :)

Ik voer een schep podo grow per dag met bietenpulp.
Verder onbeperkt hooi.

Hier ook sneeuw!
Paar leuke foto's gemaakt :)

[ [url=m/lSEA8Z.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/pxvQvC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe lang doet Dex erover om de brok + pulp op te eten?
Zimba doet al meer dan 15 min over een schep brok...
Ik haal hem uit de groep en wacht tot dat hij alles op heeft voordat ik hem weer terug zet. Wellicht dat ik nog een poging waag om pulp te voeten (tot nu doe lust hij het niet) maar ben bang dat ik dan drie keer zo lang moet wachten...

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:02

Elano eet ook niet heel snel hoor. Ben ik wel blij mee, hij kauwt het tenminste. Schrokken is niet bepaald goed. :+

Zijn vitamine korrel eet hij niet meer, iig niet 'puur' alleen dat. Houdt hij zijn kaken stijf op elkaar. Dan gaat het helemaal niet meer snel. :')

Dus hopelijk kan ik steeds een beetje in zijn eten verstoppen, dat ie toch steeds een beetje eet en op den duur op is. :P

noor14

Berichten: 746
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:24

Dex heeft z'n brokken met pulp binnen 15 min op :P
Maar hij eet niet heel snel ofzo vind ik.
Maar 15 min over een schep brok alleen is wel lang vind ik, is wel vervelend idd als je daarop moet wachten

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:53

Ilaya, Jaa we zijn al aardig op ons plekje hier gelukkig.
Morgen gaan de paarden hier over van stro naar vlas, ben heel erg benieuwd hooe dat gaat uitpakken!
In maart krijgen we hier een aannemer voor de badkamer ben heel benieuwd hoe dat wordt!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 07:55

Alex had een ontsteking in de bovenste luchtwegen (luchtpijp). Jorie nu ook, maar hij hoest minder en snottert meer.

Leuk Miesje, hier zijn mijn ouders ieder weekend weg voor de badkamer.

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:05

Vervelend zeg voor die hoestende paardjes!
Wat een leuke sneeuwfotos allemaal!! Echt een leuk gezicht in de sneeuw!
Lamar zn sneeuw actie gemist helaas..
Gister m'n eerste proefje gereden en gelukkig een PP gehaald *\%/* . Op naar de volgende.
Lamar eet trouwens ook heel langzaam daardoor vind ik het ook moeilijk om hem iets te geven in de groep. Kan niet wachten tot het Mei is en ze weer lekker op het land kunnen!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:52

Olivia en Puzzle doen ook gerust 15 minuten over hun brokken hoor. :+
Hebben beide totaal geen haast met eten. :))

Gefeliciteerd met je PP (promotiepunt?) lamar!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:10

Gefeliciteerd met het behalen van je proefje Lamar!

Herkenbaar wbt het langzame eten.. Lars krijgt ruim een kilo en doet daar zeker een kwartier over al dan niet langer. Ik zet hem elke dag even apart.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:13

Zo krijgen de mijne hun brokken
Afbeelding
Ze krijgen ieder aan hun eigen kant hun bak.
Als Olivia eerder klaar is komt die vaak knuffel halen.
Als puzzle eerder klaar is gaat hij of drinken of komt hij knuffelen.
In het begin probeerde ze elkaars brokjes te pikken, maar nu doen ze dat niet meer.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:18

Leuk al die paardjes in de sneeuw!

Momenteel hier ook een ziek paard, dus kan de kleine ff niet opzoeken. Wil niet dat ik van mijn paard t kleine dametje besmet of weer wat mee terug neem vanuit de opfok waardoor de mijne nog slechter wordt.
Hoorde wel dat het heerst, maar de koorts wil niet echt zakken ondanks de medicatie..En uiteraard lekker hoestje en snot erbij.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:12

Wat een gave foto's komen er voorbij zeg!

Vervelend die zieke paarden, Beterschap voor alle zieken.

Lamar, gefeliciteerd met je punt!

Bedankt voor de mooie complimenten voor Fedde, ben zelf ook helemaal verliefd haha.

Qua voer vind ik het ook lastig hoor. In het begin heb ik hem ook pavo podo grow gegeven, toen hij 1 jaar was ben ik over gegaan op merrie/veulen brok van hippostar met luzerne erdoor. Ben nu bezig met de laatste zak biks (was een actie, 5 plus 1 gratis) wanneer dat op is, ga ik over op de metazoa, dat voer ik nu Felix ook, ook de luzerne omdat die niks extra's bevat en aangezien Friezen en tinkers toch grote kans op ZE en mok/mijt hebben, voer ik mijn frinker het liefst zo min mogelijk "rommel". Oh en natuurlijk krijgt hij ook onbeperkt hooi.
Fedde is al gecastreerd. Hij gaat gelijk met de rest naar de hoefsmid, dat was de eerste keren niet makkelijk maar de laatste keer ging het super. Volgende week wordt zijn gebit bekeken, omdat ik Felix toch moet na laten kijken, mag Fedde ook gelijk. Dekens geeft hij niks om, heb nu niks op, maar vd zomer heeft hij een vliegendeken opgehad, boeide hem niks.
Verder doe ik niet zo heel veel met hem, behalve lekker poetsen en in de bak bezig met volgen en netjes meelopen aan het halster. Fedde wil heel graag met mij mee uit het land, maar ik ben bang dat ik teveel doe met hem. Ik wil ook nog graag aan de weg gaan wandelen, maar ik ben zelf bang dat het mis gaat omdat andere mensen te weinig rekening met je houden. Helaas staan de paarden aan een weg waar hard wordt gereden en weinig ruimte om uit te wijken.....

Zo dat was een beetje info over hoe we het momenteel doen :D

Afbeelding
Zijn mooie achterwerk :+

Afbeelding
Lieve blik

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:03

Hier vandaag lekker getut en gespeeld met Puzzle.
Het is zo'n lekker weer!
Ben benieuwd wanneer hij begint met haren, zeker nu er zulk lekker weer wordt voorspeld.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:40

@Nanda, ik vind hem zoooo leuk <3 Had zo een paard kunnen zijn wat ik zelf zou kopen :) Hij heeft ook echt een ontzettend lieve uitstraling vind ik!

Gefeliciteerd Lamar!

@Renske: Ik ben ook benieuwd wanneer ze gaan verharen, een aantal paarden op de manege begonnen al, maar bij Jack merkte ik nog niet zo veel. Ik ben ook wel benieuwd hoe hij eruit ziet zonder vachtje, want zonder heb ik hem nog niet echt gezien :D

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:47

Hier staan ze dag en nacht buiten dus snap met die vorst wel dat ze hun jasje nog niet uittrekken. :))
Ben vooral benieuwd hoe licht puzzle wordt.
Hij is van de winter zo donker geworden.
Zo was hij van de zomer:
Afbeelding
En in de winter:
Afbeelding

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:57

Oh dat is inderdaad wel verschil! Ik heb het idee dat Jack juist lichter is geworden. :))

Toen ik hem net had:
Afbeelding

Tijdjee geleden:
Afbeelding

Maar zijn hoofd wordt wel steeds donkerder, dus ik ben benieuwd :)

Afbeelding


Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:05

Renske wt een verschil! :oo

Ik ben erg benieuwd hoe Elano wordt. Hij is nogal een toverballetje tot nu toe. :D

Vandaag weer een klein stukje gewandeld. Kwamen onder andere een cola blik tegen. Reuze interessant natuurlijk. Hij raakt het aan met zijn neus, ding maakt geluid en Elano springt een meter de lucht in. Ik kwam niet meer bij van het lachen. Vervolgens stond hij echt van: wat sta jij nou te lachen?! >;)

Nu weer 2 daagjes rust, donderdag vroeg uit dus dan weer lekker naar hem toe. En in de vakantie hopelijk zonsondergang foto's maken op het strand. :):)

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:18

Puzzle ook al zo'n toverbal? Leuk dus, zit in de familie :+

Nanda wat een leuke <3

Ik voer hier Pavo Podo Grow aan Fflur en natuurlijk onbeperkt ruwvoer.


Afbeelding
<3

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:47

Puzzle is geen toverbal, puzzle is schimmel. :+
Als het goed is wordt hij dit jaar nog lichter van kleur.

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:11

Ja, maar zijn zusje is ook schimmel :=

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:23

Ik vind Fflur ook zo leuk, zit echt een ondeugend koppie op <3
Maar is ze nou vos of roan? Ik heb nooit zo veel verstand van vachtkleuren :+