trend: barbie te paard?????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 11:08

nou ik zie dat mijn stelling veel oproept
ik zelf heb ook setjes en duurdere spullen en mijn paarden zijn schoon en netjes getoilleteerd

maar wat ik met dit topic kwijt wou
is dat je steeds meer meiden op paarden ziet zitten die volgens mij meer een modeshow er van maken en als het dan niet goed gaat vragen ze aan KEN of er een beter paard kan komen
en dat bedoel ik dus aan te geven dat paarden in de ogen van deze mensen meer een status symbool zijn wat elke dag opnieuw perfect moet lopen voor de nodige vriendinnetje s om de loef mee af te steken
en dat vind ik zonde van de paarden

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:43

nou, van mij mogen ze, ik heb daar absoluut geen last van,ieder z'n feestje.
Zelf loop ik er meestal niet op m'n netst bij, bij de paarden. Maar er zijn grenzen. Helemaal als slons voel ik me niet op m'n gemak.
m'n paarden zijn verzorgd maar niet super netjes. Ik scheer ze niet, en ze hebben geen bij elkaar passend tuig en gekleurde dekjes.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:49

Beetje met een knipoog lezen Knipoog



Ik ben wel alles behalve een paardenbarbie.
En mijn paard is wel alles behalve een barbiepaard.

Ik loop gewoon in een goedkope spijkerbroek, kotrui, fleece trui en een blauwe paardenjas die een maand geleden al een wasbeurt kon gebruiken. Make-up nooit van gehoord?

Mijn paard is een buitenpaard, gaat na het rijden lekker in de prut rollen.
De volgende dag met een half prutpaard(omdat je de natte helft er niet afkrijgt) een bosrit maken. Zijn blonde haren zijn inmiddels grijs Haha! en in zijn vacht kun je vlechtjes leggen.

Setjes.... wat zijn dat?

Ik koop alles in het blauw groen en zwart gewoon omdat ik niet van paars, rood en oranje houd. Tong uitsteken

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:34

Tja goed spul heeft vaak een merkje maar als ik lekker wil zitten en mijn paard zich ook lekker wil voelen heb je gewoon goed passend tuig nodig.
En of dat nu een stubben hoofdstel is en zadel of een ander B merk maakt niet uit. Helaas heb ik wat problemen gehad met B kwaliteit hoofdstellen en het zweet van mijn paard (hoofdstel werd grijs). Ik heb dus nu alleen nog maar Stubben en Dobert en die blijven gewoon netjes zonder veel onderhoud.

Ik ben de laatste jaren wel naar betere spullen overgegaan en niet om het merk maar om de kwaliteit. MAAR mij zal je nooit met iets van Anky erop zien geen dekjes, dekens, jasjes enz.. Sorry ik krijg dan het gevoel dat ik voor het merk betaald ipv kwaliteit.

Voor de rest loop ik er altijd wel netjes bij dus ook op stal. Ik rij zonder cap maar dat doe ik al jaren en niet ivm mijn haar???. Op mijn werk moet ik er helemaal netjes bij lopen dus prive gaat dat dan vaak ook zo. Niet super netjes maar niet als een sloddervos. Vind het knap als mensen lange nagels hebben als ze paarden werken die van mij breken altijd af.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:42

Tsja bij welke categorie behoor ik dan????
Ik vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien, mijn kleren zijn schoon (tot het moment dat ik op stal kom). Ik draag dagelijks make-up, deo en parfum, dus ook op stal. En mijn harnachament wordt goed verzorgd en het is gewoon leuk om alle kleuren op elkaar af te stemmen.
Verder is het mij wel een worst of ik vies wordt van het poetsen, want mijn paard MOET schoon. En aangezien dat paard 9 van de 10 keer op de wei staat als ik kom, kun je wel raden hoe smerig hij is.
Onze buitenbak is veranderd is een modderworstel-piste en als daar een paard van 600 kg doorheen loopt, dan spat dat wel een beetje. Maar geen nood, want modder kun je gewoon afborstelen als je klaar bent, doe je bij je paard immer ook.
Conclusie: Ik ben geen barbie, maar ik ben ook geen "vodje", ik ben gewoon mezelf. Haha!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:02

op wedstrijd of op de keuring zorg ik wel dat we allebei of alledrie er pikfijn bij staan. maar gewone training of werk op stal mijn gewone plunje. Ik wil ook kwaliteit van materiaal en kleding en vaak zijn dat inderdaad de duurdere merken, maar die gaan dan ook lang mee ondervind ik. Bijpassende kleuren ga ik wel niet voor. Heb liever goeie kwaliteit. Lange nagels heb ik een hekel aan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:03

Sjuimpje schreef:
Nou, mijn paarden zien er wel altijd spik en span uit, met inderdaad duur tuig, dure schone shabrackjes, matching bandages of dure peesbeschermers...
Zelf loop ik er echter altijd bij als een slons *LOL*



Haha, heb ik eindelijk mijn evenbeeld gevonden!!! OK dan!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:17

Dan ben ik een Barbie!
Ik draag tijdens mijn werk nette "pakken" , haal mijn make-up er niet af na mijn werk, doe mijn haar niet anders en trek elke dag een schone rijbroek aan met bijpassend truitje.
En quess what? Ik heb zelfs dezelfde rose cabrio als Barbie en uiteraard een eigen Ken!

(sorry hoor, vind het wel leuk wat reacties uit te lokken) Haha!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:25

Ikke niet hoor ik ben dan het lelijke eendje want ik hou voor mezelf kleding gescheiden!
Net = voor net en Celvinkleding draag ik dus naar Cel.
En Celvin proberen we elke week een schoon dekje en schone bijpassende bandages aan te geven *LOL*
Dekens tjah daar ontkom je niet aan dat die vuil worden, en deze kunnen we ook niet elke week zelf wassen.
Merken van kleding en/of paarden spullen is gewoon maar net wat ik tegen het lijf loop!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:27

ik gebruik zelden matchende setjes, wel voor clinics e.d. Zelf mag ik ook niet rechtstreeks naar een mode show, maar ik heb wel goede spullen en zelfs sinds kort een Anky dekje (heb het logo eraf gesloopt Bloos ) en Prisca, ik heb nog nooit zo'n fijn sjabrak gehad, er komen er binnenkort twee bij.

/edit ráre spelfout verwijderd
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-01-04 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:03

Lielle schreef:
Anky dekje (heb het logo eraf geslaapt Bloos )

Logo's verkopen op bokt, kunnen best dik geld opleveren..... Haha!

Of je koopt 'n goedkoper dekje en maakt dr een ankylogo op en verkoopt ze als gloednieuwe anky-dekjes, maak je nog winst op ook!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:06

Hahah lielle kan begrijpen dat je het logo eraf haalt zou ik ook doen hoor.
Kan best een fijn dekje zijn vind het zonde om zo'n duur dekje te kopen. Dekjes van de helft doen het ook prima Haha!.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:20

ja en nee prisca. Met dit dekje blijven ze echt prachtig droog, het zweet trekt echt in het dekje (en ook niet door naar het zadel). Verder worden ze echt weer schitterend schoon itt tot mijn andere dekjes. Ik zal erbij zeggen dat ik er een half jaar tegenaan gehikt heb omdat ik ze zo duur vond (wel errug (bb) mooi) maar nu ben ik echt verkocht!

ik zal idd het logo eens te koop gaan aanbieden Extreme duivel

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:26

Ik heb inderdaad ook een paar van die dikkere dekjes van een goedkoper merk, maar het is niet echt wat. Na 2 keer wassen al vaal en niet ademend. Heb laatst gewoon weer een puur katoen dekje gekocht.
Zo'n dun schabrakje, het enige in de winkel zonder biesje volgens mij.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:29

Ik heb wel goed spul met merkjes maar geen setjes voor mijn paard. Ikzelf ben net een vogelverschrikker omdat ik een koukleum ben. Warme laarzen, chaps, waxjas en hoed of champion. Geen gezicht maar wel erg comfy Haha!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:35

Sjuimpje schreef:
Nou, mijn paarden zien er wel altijd spik en span uit, met inderdaad duur tuig, dure schone shabrackjes, matching bandages of dure peesbeschermers...
Zelf loop ik er echter altijd bij als een slons *LOL*


lol ditto !

En niet alleen in de stal , ik moet 's ochtends alvorens naar de trein te spurten m'n paardjes nog eten geven en uitmesten...meestal ben ik op tijd om daarna even te douchen (men moet aan z'n mede-studenten denken Schijnheilig ) maar als het wat nipt w, tja...dan ff de paardenlucht proberen camoufleren met wat deo, helaas (?) hou ik alleen van subtiele geurtjes dus zoveel helpt dat niet, het feit dat m'n proper gewassen kleertjes nog naar de was ruiken helpt dan meer...
Helaas val ik dan soms nog steeds door de mand...m'n vriendinnen houden soms een wedstrijdje 'vind-het-meeste-stro-in-Yuna's-haar' Bloos! Haha!
Maar meestal duik ik onder die douche en dan ben ik paardenliefhebber in cognito *grinnik* Pling

He, maar ik gebruik NOOIT make-up (behalve om clown te spelen of zwarte piet ofzo *LOL* ) , zelfs niet als ik naar fuiven ga, en ben toch nooit op aangesproken geweest dat't nodig is, nog geen klachten gehad , ik moet dat spul niet en ben een vreselijke kluns dus ik hou het ff simpel, begrijp me niet verkeerd , ben niet tegen make-up, ben alleen tegen make-up op mij

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:40

Yuna schreef:
..m'n vriendinnen houden soms een wedstrijdje 'vind-het-meeste-stro-in-Yuna's-haar' Bloos! Haha!


haha dat heb ik ook soms. Dan wil ik vertrekken naar de bushalte maar denk ik eraan dat ik eerst nog vlug de paarden eten moet geven voordat ik vertrek. En dan kom je daar aan en begroeten ze je met "Wat heb jij nu allemaal aan je kleren hangen?" Haha!

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:40

Ik ben ook geen barbie. Ik heb wel altijd make up op maar dat doe ik niet speciaal op als ik naar mijn paard ga. Ik ben wel een keer met de carnaval als barbie gegaan op het paard. Maar dan ook een echte barbie met een rose jurkje ( wel mijn witte rijbroek eronder) en toen had ik wel spciaal hele mooie rose make up. Maar verder maakt het niet uit hoe ik naar mijn paard ga. ik word er juist niet goed van als ik een keer vergeten ben een staart in te doen want dan zit mijn haar de hele tijd in de weg. En gelukkig fiets ik nou altijd in het donker na huis want als ik terug kom zie ik er al helemaal niet uit.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:55


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:03

Ik snap wel dat je je make-up en parfum van de ochtend er niet af gaat wassen omdat je smiddags naar je paard gaat, dat doe ik ook niet.

Maar sommige mensen gaan zich eerst nog dik staan opmaken en parfum opdoen vlak voor ze naar hun paard gaan, en dat snap ik dus niet.
Bang dat je zonder make-up afgekeurd wordt door je paard? Of dat de prins op stal je niet ziet staan zonder make-up / ( want dat is ook vaak een reden, dé geweldige jongen van stal )
Als hij je zonder make-up niet ziet staan dan ook niet met make-up, maar das weer iets anders Knipoog

Verzorgd uitzien hoeft niet te betekenen dat je make-up op moet, je kan er ook zonder make-up verzorgd uitzien.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:09

Franca schreef:
Ik zie er te paard net zo verzorgd uit als in het gewone leven hoor. Ik ga niet speciaal mijn make-up en deo/ parfum eraf halen omdat ik ga paardrijden.....zou toch beetje vreemd zijn. Ik loop verder wel in wat minder leuke kleding.....is zonde als je mooie kleren daar door de modder en troep smerig worden. Ik heb speciale "stalbroeken", lekker oud en zitten fijn *LOL* Ik ben gewoon mijzelf bij mijn paard, en draag braaf een cap *LOL*



Dat heb ik ook. Als ik naar de paarden ga zie ik er qua make up hetzelfde uit als normaal. Alleen mijn kleren zijn anders. Ik heb zeg maar 2 garderobes, 1 met mijn gewone kleren en 1 met kleren waar ik mee naar stal ga (die bestaat uit 'merk'paardrijkleding en uit afdankertjes uit de andere garderobe). Verder ben ik als ik met paarden omga gewoon praktisch. Op stal word je vies en dan kan me niks schelen, maar als ik weer de bus naar huis in moet, check ik wel ff of ik er fatsoonlijk uit zie (geen kwijl op m'n gezicht ofzo Knipoog )

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:27

ik ga maar 1 keer in de week op de manege rijden, mar ik heb wel altijd verse gewassen rijbroek en trui aan, (die savonds in de was mand gaan natuurlijk) ik heb 1 trui die ik hou voor in de manege, omdat ik het zonde vind van men andere truien
het paard waar ik mee rij s altijd mooi gepoetst, en soms als ik teveel tijd heb ingevlochten ook
ik heb een eigen goedkoop dekje, dat regelmatig gewassen is
het is niet omdat ik op een manegepaard rij dat het paard vuil mag zijn, met een grijs dekje dat ooit groen was (manege dekje dus))

ik heb enkel deo op tegen de zweetgeurtjes (rijden is lastig hoor ! Haha!)
maar geen make up ofzo, men haar zit wel altijd netjes in een saart, maar na de les is r niet veel meer van te zien Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:38

Ik zie er dus ook uit als een zwerver, als ik ga rijden. Ik vind het belangrijk dat ik warm ben, en dat mijn kleding veilig en comfortabel zit. En uiteraard moet mijn kleding vies kunnen worden en makkelijk te wassen zijn.
Ik zorg er wel voor dat ik me niet 'in het openbaar' vertoon met zo een outfit. Haha!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:48

Jennygirl schreef:
Ik zie er dus ook uit als een zwerver, als ik ga rijden. Ik vind het belangrijk dat ik warm ben, en dat mijn kleding veilig en comfortabel zit. En uiteraard moet mijn kleding vies kunnen worden en makkelijk te wassen zijn.
Ik zorg er wel voor dat ik me niet 'in het openbaar' vertoon met zo een outfit. Haha!


ben ik mee eens!
Achter mijn deur is een manège waar veel van die meisjes rondlopen. Met de chiqste scapa-polos aan, dure rijbroeken, geweldig lange, blinkende sporen aan, geen cap (stel je voor) en hun paarden zitten te trekken, en duwen aan alle kanten met hun stang, trens en slof.
Ik zie het elke dag, en ik kots er nog steeds van!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:57

Citaat:
want dat is ook vaak een reden, dé geweldige jongen van stal


lopen die tegenwoordig rond op stallen??????
vroeger niet hoor, waren er alleen meisjes en op de stal waar ik nu sta lopen er, behalve de boer en zijn schoonvader, 2 mannen rond, waarvan er eentje ver in de 60 is Clown

Overigens heb ik wel eens ergens gelezen dat een paard (of ander dier) een hekel aan parfum heeft, omdat dieren veel beter kunnen ruiken dan mensen