Ik haat ze zo. Begrijpt niemand mij dan?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Ik haat ze zo. Begrijpt niemand mij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 21:03

Hey,

dit moet ik gewoon ff kwijt. Ik heb mijn paardje nu al ruim een jaar. De laatste tijd gaat het echt beter en beter en ik zie haar echt zo graag. Nu heb ik nog een andere hobby naast het paardrijden nl muziek. Ik ga al 7 jaar 2x per week naar de muziekschool. (ik speel piano) Maar ik ben dat gezeik echt kotsbeu. Het interesseert mij echt niets meer. En ik heb helemaal geen tijd om mijn stukjes te oefenen met gevolg dat ik echt van een laten we zeggen goede leerlinge naar een rampleerlinge ben geevolueerd. Ik haat de lessen en ik speel ver nooit meer. Er ligt al een dikke laag stof op mn piano. Nu wil ik al 1.5 stoppen omdat het zoooo tegen mijn zin is maar nu MOET ik echt zo verder doen. Ik raak gestressed omdat ik mijn stukjes niet kan en dan zijn er audities en examens enzo. Ik spijbel wel af en toe maar dit hou ik echt niet meer vol. Ik heb al veel meningsverschillen gehad met mn ouders tot schreeuwens en huilens toe. Ik doe het echt niet graag en ik heb er geen tijd voor maar mn ouders willen me gewoon niet snappen. Nu mag ik geen enkele les meer missen of mijn paard moet weg Verdrietig . Ik haat ze zo. Waarom doen ze mij dit aan. Dit is pure chantage opdat ik toch zou gaan. Ze gaan de muziekschool verwittigen dat ik geen enkele les meer mag missen. Die mensen zijn echt geflipt. Nu ben ik niet meer van plan te gaan maar wat nu met mijn paardje? Ik heb er zo veel voor gedaan om haar te krijgen en mijn ouders zien haar ook echt graag. Mijn pap is zelfs beginnen lessen. Hij heeft zn eerste rit op zn 40ste gemaakt op Quincy Alleen mn moeder heeft wat schrik van Quinz. Ik vind dit nu echt verschrikkelijk. Niemand begrijpt hoezeer ik muziekschool haat en hoezeer ik van Quincy hou Huilen .....

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy


Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:20

das niet leuk, zo pusshen voor je iets te laten doen tegen je zin. zeg tege je ouders dat ze zich belachelijk maken tegenover de school door een dochter te laten gaan die muziek maakt dat op geen Reet lijkt. waarom al dat geld verspillen? laat z einvesteren in wedstrijden f zo waar je iets kan bereiken

F

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:24

Dit is niet echt leuk.
Je ouders moeten inzien dat dwang niet helpt.
Als jij er geen lol meer in hebt dan moet je gewoon kunnen stoppen.

Maar waarom is het zo belangrijk voor je ouders dat jij door gaat met piano spelen?

Probeer ze toch weer duidelijk te maken dat dit niet is wat je graag wilt.
Je kunt niet door gaan met iets wat je tegen staat.

Ze moeten aan jouw denken en de beslissing aan jouw over laten.
Het is immers jouw leven.
En ze kunnen niet bepalen wat jij wel of niet leuk vindt!

Succes!

p.s. laat ze anders dit topic lezen.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:26

Nou, wat rot voor je. Dat je ouders nou niet snappen dat paardrijden echt het allerleukste is wat je kunt doen in je vrije tijd. Muziek maken kan ook leuk zijn, maar als je de motivatie niet meer kunt opbrengen, lijkt het mij beter om te stoppen. Je kunt het altijd weer een keer oppakken als je daar ooit zin in hebt. Hobby's moeten vooral leuk zijn en ontspanning geven. We moeten al zoveel: naar school en werken...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:32

ik speelde vroeger ook trompet..me vader doet dit ook..toen ik besloot hiermee te stoppen vond hij dit geen enkel probleem..hij vind het belangrijker dat ik iets doe wat mij echt motiveerd..jammer dat jou vader dit niet realiseerd..zou zo niet weten hoe ik je kan helpen..
veel succes !!

Karaat_the_newforest op Instagram

Pouskinlover
Berichten: 11
Geregistreerd: 02-01-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:36

Vraag hem es wat hij liever heeft: een gestresseerde dochter die aan piano doet of een glimlachende dochter die vol enthousiasme paardrijdt. Ik weet dat het niet gemakkelijk is voor je om dit te zeggen en zo voor jezelf op te komen maar het moet echt want zonder paarden is het leven gewoon niet leuk.

Pouskin 4-ever

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:47

Waarom je kinderen verplichten iets te doen waar het kind zelf niet achter staat?
Heb je enig idee waarom ze dit willen? (is een van je ouders bijv. jalours omdat hij/zij zelf nog geen fatsoenlijke kleine terts uit de piano krijgt?)

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:52

Ik denk dat je eerst eens goed moet nadenken over wat je nou echt wilt, daar ben je zo te lezen al uit. JIJ moet niks, ook niet omdat een ander dat zo graag wil zien.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 08:05

Ik zou als ik jou was proberen uit te leggen in alle rust dat je je niet meer zelf kan motiveren. Om een goed stukje muziek te leveren heb je dat gewoon nodig. Doordat je met ergenis speelt ontwikkel je van binnnen woede en tegenzin wat zich zal gaan uiten in je gedrag. Door de dwang die je ouders je opleggen zal dit kunnen gaan verergeren en kunnen er zelfs psychische problemen gaan ontstaan in het ergste geval die zich oa kunnen uiten door bijvoorbeeld overgeven of neerslagtigheid. Helemaal wordt de druk groot omdat ze iets van je willen afnemen waar je van houdt. Probeer je ouders duidelijk te maken dat het je even te veel is of dat je een keer in de week wil gaan lessen. In ieder geval sterkte, maar je mag je ouders natuurlijk niet haten, zij hebben vast het beste met je voor!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:05

Jee, moeilijke situatie,

Misschien kan je zeggen tegen je ouders dat je je graag op één ding wil storten. Dat is beter dan twee dingen half doen.
Zeg dat je alle tijd aan je paardje wil besteden.
Want het heeft toch geen zin als je de muziek toch maar afraffeld?

Veel succes ermee

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:20

Wat stom van je ouders zeg!! Ik vind het echt stom, want je kan je veel beter helemaal in gaan zetten met paardrijden en wedstrijden ofzo. Ik speelde accordeon en toen ik ermee wilde stoppen, omdat ik iedere dag lekker met mn verzorgpony wou gaan rijden, was dat geen probleem. Ik vind het echt BELACHELIJK van je ouders dat ze je zo dwingen, slaaat echt NERGENS op, sorryyy hoor... Je kan toch ook nog gewoon af en toe piano gaan spelen om het niet te verleren... Succes met overhalen in ieder geval. Waarom laat je deze boktpagina niet zien, iedereen vind het stom dat jij door moet gaan...!!

Obelix is gewoon stoer!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:25

Het is rot voor je, maar om je ouders daarom te haten? Sorry, dat vind ik een beetje overdreven.

Kan je niet gewoon met je ouders erover praten, en dan niet gelijk met 'haat en nijd' gaan gooien maar gewoon rustig blijven en uitleggen dat je je paard op dit moment belangrijker vind?

"ik haat ze zo" alleen omdat je je zin niet krijgt... sorry dat ik het zeg, maar dan klink je als een verwend kind.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:29

Ellende schreef:
Het is rot voor je, maar om je ouders daarom te haten? Sorry, dat vind ik een beetje overdreven.

Kan je niet gewoon met je ouders erover praten, en dan niet gelijk met 'haat en nijd' gaan gooien maar gewoon rustig blijven en uitleggen dat je je paard op dit moment belangrijker vind?

"ik haat ze zo" alleen omdat je je zin niet krijgt... sorry dat ik het zeg, maar dan klink je als een verwend kind.


Uuuhhmmm... als ik het bericht lees dan maak ik daar uit op dat ze haar pianolessen haat... ik maak er niet uit op dat ze haar ouders haat... hooguit dat ze ze geflipt vindt omdat ze iets moet doen waar ze een vreselijke hekel (ik druk maar even zwak uit Haha! ) aan heeft...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:30

Ben het met Ellende eens........... ennuh als mijn dochter zou zeggen dat ze me haatte ging de pony zonder pardon de deur uit, piano ook trouwens en je mag zelf werken voor je geld

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:40

"Ik haat ze zo. Waarom doen ze mij dit aan. Dit is pure chantage opdat ik toch zou gaan. "

Hieruit maak ik toch eigenlijk op dat een deel ervan tegen de ouders gericht is.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:22

Als het ik het goed heb, ben je 14 jaar en dan kan ik mij de ongenuanceerde uitspraken wel voorstellen. Ik neem aan, dat je met overleg aan deze muziekstudie begonnen bent en je ouders daar ook veel geld in gestoken hebben. Op jouw leeftijd, zijn er maar weinigen, die al heel duidelijk weten wat ze willen. Je geeft aan, dat je van zeer goede leerling, naar een niet willende bent overgegaan. Er zijn altijd twee zijden . Er zit muziek in het willen paardrijden, maar waarom niet, denkende aan de leuke bewegingen van je paard een mooi pianospel?? Ik heb 4 mooie Arabieren en een hele drukke praktijk en dit gaat uitmuntend samen. In heel drukke tijden heb ik ik veel hulp en jij ook, daar je vader het ook heel leuk vindt...dus als je wat meer tijd aan het pianospelen moet besteden, is het toch heel fijn, als je vader het even van je overneemt?? Probeer alles eens wat rustiger te bekijken...dan komt de bevredigende oplossing vanzelf...denk aan je toekomst!!

I love my Arabian horses

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:24

Ja inderdaad zeg in ieder geval nooit dat je je ouders haat!!!!!!!!!!!!!!!

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:24

wees blij dat je ze nog hebt

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:39

Ellende, je hebt helemaal gelijk! en zo te zien heeft ze het niet over haar pianolessen

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 18:39

Aqua8horse schreef:
Ik zou als ik jou was proberen uit te leggen in alle rust dat je je niet meer zelf kan motiveren. Je

je mag je ouders natuurlijk niet haten, zij hebben vast het beste met je voor!


Hoi, bedankt voor jullie antwoorden allemaal.
Ik heb daarnet nog eens met ze proberen praten maar zelfs dat lukt niet. Van het minste dat ik zeg dat ik niet meer wil gaan beginnen ze te roepen en te zeggen van 'geen discussie, je gaat en daarmee uit'. Ik moet mijn diploma halen en als ik er niet door ben moet ik gewoon opnieuw beginnen. Ik kan er geen 2 woorden meer tussen brengen of ik krijg geschreeuw naar mn hoofd tot ik huilend wegloop. Natuurlijk mag ik mijn ouders niet haten maar op zo'n moment denk ik daar dan weer anders over. Ik vrees voor mijn paardje. Ik ben dit echt strontzat Huilen

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:04

Ik vind het belachelijk.
Ze chanteren je gewoon.
Door er tegenover te zetten dat je paard anders weg gaat...
heel veel sterkte ermee

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:54

Heb je niemand die je in vertrouwen kan nemen die met je ouders kan gaan praten (bijv een tante ofzo) want dit schiet niet op zo.
Kijk, als een kind elke week op een andere sport wil, vind ik het wat anders, maar je wilt hier mee stoppen en wilt er niets anders voor...

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:09

Het is natuurlijk niet goed dat je ouders je dwingen iets te doen waar je zo'n hekel aan hebt gekregen , als je met zoveel tegenzin gedwongen wordt om toch door te gaan , dan kan dat alleen maar een negatief effect hebben op je pianospel ook. Dat kan toch nooit hun bedoeling zijn Verward

Bovendien komen er erg veel negatieve gevoelend naar boven die ook erg veel verpesten , dus het is dom van ze om je hiertoe te dwingen.

Waarschijnlijk denken ze dat je nu gewoon aan het puberen bent en ze je even door moeten dwingen om verder te gaan , met de verwachting dat je ze als je volwassen bent , dankbaar bent omdat ze je hebben laten doorzetten en je dan een mooi stukje piano kan spelen.

Wie weet gebeurd dat ook , dat je later blij bent dat je nu niet mocht stoppen !

Maar als je met zoveel tegenzin gaat dan is dat absoluut nergens positief voor

Als je ouders je paardje betalen en als enige tegenprestatie vragen dat jij je best doet op je piano-lessen , dan kun je kiezen :

Stoppen met piano en daardoor je paardje kwijtraken (als ze dat echt van plan zijn) , of die lessen voor lief nemen omdat je dankzij het volgen van die lessen toch maar mooi een paardje hebt ! OK dan! .

Als ze niet willen inzien dat het met zeer veel tegenzin dwingen erg dom is , probeer dan een andere deal met ze te sluiten

Ze weten dat jij het haat neem ik aan , dat laat je ze vast wel duidelijk merken Tong uitsteken

Stel dan rustig voor om een afspraak te maken :
Als jij nog maar 1 keer in de week hoeft te gaan , dan ga je netjes je best ervoor doen en zeur je niet meer maar ben je gewoon blij met je paardje wat je daarmee "verdient" .

Minder vaak naar piano-les maar daartegenover staat dat hun dochter blijer wordt en toch netjes piano blijft oefenen zonder gezeur ,
dat lijkt me positiever dan 2 x per week dwingen met een slechte inzet , slecht resultaat en sjacho dochter Lachen

Of zijn ze zo ontzettend autoritair dat je dat ook niet eens kunt voorstellen ?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:22

antwoord:nee

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:26

pmarena : ik ben het volledig met je eens!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marloesxx, xxIsaa en 44 bezoekers