Paardenmode van vroeger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:24

nafkedemi schreef:
[ [url=m/w7GH9K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klein ponnymeisje inclusief paardenhoofdtrui


Die trui!! Zo herkenbaar :D

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:05

Ja de trui! Ik had een grijze, door mn oma gebreid. Volgens mij moet ik m nog hebben ergens op zolder.

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:15

en ik had m ook *\o/*

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:11

en blij dat ik er mee was hahahaha

Koper

Berichten: 30334
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:24

Ik herken die trui ook maar had zelf andere. Zelfgebreide (door mijn grootmoeder) met paardjes erop gemaasd. De paardjes hadden de zelfde kleuren als mijn lievelingspaardjes. Een schimmel, een bruine en een vos. En er stond I hartje horses onder.

Pantykous

Berichten: 10496
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:45

Jammer dat er zo over mensen heen gezeken wordt die van kleurtjes en bling en weet ik wat meer houden. Zegt niet zoveel over die mensen hoor, dat kun je aan de kleur van het dekje niet zien.

Ik had vroeger zo'n fout shirt van de markt met van die paarden erop gedrukt. Je hebt ze ook met wolven enzo, weten jullie vast wat ik bedoel. Ik was niet uit dat shirt te slaan :D

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:50

Pantykous schreef:
Jammer dat er zo over mensen heen gezeken wordt die van kleurtjes en bling en weet ik wat meer houden. Zegt niet zoveel over die mensen hoor, dat kun je aan de kleur van het dekje niet zien.

Ik had vroeger zo'n fout shirt van de markt met van die paarden erop gedrukt. Je hebt ze ook met wolven enzo, weten jullie vast wat ik bedoel. Ik was niet uit dat shirt te slaan :D


Ik zou nooit zeiken over mensen die daarvan houden. Genoeg vriendinnen en stalgenootjes welke ook van dat blingbling houden en daar zal ik je nooit op afkeuren.
Alleen persoonlijk vind ik het foeilelijk...

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:58

Ik heb mijn eerste rijbroek nog, zo'n beige ribbeltjes broek van Horka. Maatje mini, want ik was pas 5 jaar oud. Cap inderdaad zo'n ouderwetse met elastiekje (die wel onder mijn kin ging in het begin, maar later ook 'prachtig' voorop de klep). Laarzen gewoon de rubberen die iedereen had. En UITERAARD de paardentrui, al werd die nog wel eens afgewisseld met een sweater.

Pantykous

Berichten: 10496
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:05

ijssnuiver schreef:
Pantykous schreef:
Jammer dat er zo over mensen heen gezeken wordt die van kleurtjes en bling en weet ik wat meer houden. Zegt niet zoveel over die mensen hoor, dat kun je aan de kleur van het dekje niet zien.

Ik had vroeger zo'n fout shirt van de markt met van die paarden erop gedrukt. Je hebt ze ook met wolven enzo, weten jullie vast wat ik bedoel. Ik was niet uit dat shirt te slaan :D


Ik zou nooit zeiken over mensen die daarvan houden. Genoeg vriendinnen en stalgenootjes welke ook van dat blingbling houden en daar zal ik je nooit op afkeuren.
Alleen persoonlijk vind ik het foeilelijk...


Ik moet er zelf ook niet aan denken :D maar je kunt een ander er niet op afrekenen.

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:10

Ik heb niks met veel bling en setjes maar ik denk dat t voor diegene die er wel van houden gewoon een soort extra hobby is :j Juist leuk toch?

Mijn eerste rijbroek, laarzen etc waren ook tweedehands. Eerst maar zien of ik t wel echt leuk vond die paarden en ik groeide ook nog zo hard...

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:18

Anne_GTI schreef:
De laatste parade die ik gereden heb was op een regiokampioenschap. 2 man eraf geknikkerd met botbreuken bij de een en afgevoerd met de ambulance. Denk ook dat je als je die ouderwetse parade die sowieso een uur in beslag nam weer in zou voeren heel snel wakker dier op je dak krijgt.


Ooh ja de parade! Machtig! En dan een speach van de burgemeester en vervolgens het volkslied met je teugels in 1 hand. Maar inderdaad, er gingen ALTIJD ponies aan de kletter en daar hoorden standaard valpartijen bij. Nu vond ik het gaaf om snel te gaan, maar er waren genoeg clubgenoten die het vreselijk vonden.

Laatst was ik op een show en toen bezorgde mijn paard een soort flashback naar de parade van vroeger. Maar dit keer was ik dus degene die Ff geen controle meer had. Karma is a bitch :')

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:08

het maakt mij ook echt niks uit of mijn spullen van de nieuwste collectie zijn of van een paar terug. Een mooi dekje vind ik leuk maar de pasvorm is belangrijker. een schone klassieke outfit op wedstrijd toont veel meer als met over lak en glitter :o

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:15

Leuk topic!
Ik heb er ook nog een paar uit de oude doos gevist.. :D
Afbeelding
Uit de tijd dat je nog gewoon je nichtje voorop het zadel kon zetten en als je al een cap op had, dan had je het bandje dus meestal niet onder je kin.
De foto is ongeveer 25 jaar oud, dus ik was wel heel hip met een spijkerrijbroek! :P
Afbeelding
En het nog niet onverantwoord was om zonder cap en met je gympen op een 3 jarige hengst te gaan zitten.. _O-
Aangezien er nog geen bokt bestond had je ook meteen je spoortjes om en je jas los hangen. :D
Gera peesbeschermers om. :j
En ik heb natuurlijk nog veel meer foto's van paarden en pony's met allemaal hetzelfde wintec zadel op, die goede oude tijd. :')

Koper

Berichten: 30334
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:42

Hahaha, met je spijkerbroek op een engels zadel. Held _/-\o_

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:43

Nou.. het was dus al echt een rijbroek.. heb een foto dat ik naast de pony sta en er zitten ook kniestukken op, weet nog dat ik 'm tot op de draad versleten heb en toen nergens meer een nieuwe kon vinden, tot.. tadáá!! ruim 20 jaar later de spijkerrijbroek ineens werd her uitgevonden. :D

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:30

Die jas had ik ook. Lekker groot, foute kleuren hahahaha

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:00

Zon trainingsjas met al die kleuren. iets vergelijkbaars had ik ook :)

Heerlijk topic.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:13

Ik had een heel trainingspak in zulke kleuren. Zou er nu niet meer in durven lopen :')

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:32

Haha foto's! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:34

Heb ik niet :D die liggen bij mijn ouders ergens in een doos op zolder.

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:39

Haha, ik kom ook nog een foto tegen waar de broek van het trainingspak op staat om op wedstrijd te gaan! _O-

kelly2000
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:33

Ik reed altijd met een oude spijkerbroek met van die wijde pijpen (in 2005 ofzo) en nike air max classics compleet zwart van de modder, maar die waren verder tocj nergens meer goed voor waren :p
Bij ons in de buurt reed bijna iedereen met zulke kleding.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:11

Sowieso rijbroeken met klittenband onderaan. Ben blij dat ze dat nu anders opgelost hebben.

Had laatst een ouwe bandplooirijbroek aan. Kreeg wel een boel vragen hoeveel ik afgevallen was. :')