Update mijn bontepracht..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Update mijn bontepracht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 17:39

Nou hier weer eens een updatetje van deze kant voor de geintresseerde.
We zijn natuurlijk eind november verhuisd naar een andere stal en dat bevalt haar nog steeds prima.Ze kan lekker naar buiten kijken en ziet veel mensen en dieren dus die houdt haar zelf wel bezig op stal.
Met rijden gaat alles goed en we komen steeds een stapje verder.Heb zlefs het lef gehad om het fietspad een stuk af te stappen(en dat alleen).Ik kreeg wel even de zenuwen toen er een grote vrachtwagen aan kwam maar madam vond het wel prima en liep lekker door.

Misschien dat iemand zich kan herinnneren dat ik ooit eens een topic heb geplaatst over bultjes zijn we er nu uit wat het is.Begin december heb ik de veearts erbij gehaald(nadat de bultjes er weer volop waren)er werd mij verteld dat ze een allegie had maar waarvoor???Tja daar konden alleen maar testen voor gedaan worden.Ik kon ook eerst bepaalde voedingwaren afbouwen en dan aan kijken dus dat deed ik ze mocht geen muesli meer.Het werd wel wat minder maar verbetering nee en verklaarde me zelf voor gek dat ik zo bezig was aangeien ik zo ook d'r biks enzo af moest gaan bouwen en het daar door nog wel maanden kon duren voor dat het helmaal weg zou zijn.Dus toch weer de va gebeld en ik kreeg een andere van de praktijk.Die trok ook de conclusie dat het een allergie was dus prik pillen en in overleg een bloedmonster laten nemen.Nu 3 weken later is de jeuk veel minder de korstjes laten los en we hebben in ieder geval de uitslag van de allergietest voor voedsel(das de enigste die ik gedaan heb aan gezien de bulten zo lang bleven en amber niet meer op het land ed had gestaan,dus in mijn ogen moest het aan het voor liggen)En ja hoor er kwam wat uit en dat is dat ze een allergie heeft voor mais en soja.Dus geen muesli meer voor madam en even kijken waar die soja vandaan komt.
Nu in overleg kijken we het nog een maand of 2 aan en als het dan niet weg of een heel stuk minder is zal ze toch ook voor andere dingen(lees bomen en planten en insecten)getest moeten worden maar denk aangezien ze nu al aan de betere hand is dat het wel goed komt allemaal.
Dus me = happy dat ik eindeliujk wat weet en het kan vermijden.

Nou voor zo ver mijn verslag over die bonte pracht.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:48

nou,ik ben bly dat je nu weet waar het aan ligt,en hoop dat het nu ook niet meer terug komt..
stel je voor dat ze nog zou reageren op andere dingen die straks lekker in de wei staan!!
ppfff...,begin dan dat maar weer es uit te zoeken...
succes verder!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:50

Fijn dat jij en je paard het zo goed naar jullie zin hebben in de nieuwe stal en ik hoop voor je dat haar allegie idd alleen aan deze 2 stoffen ligt; daar kan je makkelijk wat aan doen! Lastiger wordt het natuurlijk als het aan bomen/struiken oid. ligt .... Sterkte iig Ach gut !

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 17:54

Gelukkig hebben we het naar ons zin op stal Ik kon al mensen en de eigenaar maar het belangrijkste vin ik dat me paardje het naar haar zin heeft daar,Ik red me wel die paar uurtjes maar me paard staat er heel de dag.
Ik hoop ook hoor dat het daar aan ligt en zo niet dan gaan we die andere testen ook gewoon doen ,maar ze is nu aan betere hand dus zou dat pas van de zomer na kunnen gaan.Laten we hard duimen.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:04

Hey Iloon, lang niet gezien!
Wat goed dat het goed gaat met jullie. Nu maar hopen dat dit het enige is waar Ambertje alergisch voor is.
Enne....ik vind het wel weer eens tijd voor fototjes van Ambertje! Knipoog
Ik ben wel benieuwd of ze alweer gegroeid is!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 23:24

hai,

Zeker een tijd gelee maar ik zit niet meer zo vaak achter de comp.
Ze is weer aan het groeien hoor.Ik zal binnen kort wel foto's maken/laten maken en dan geef ik je wel een seintje.Knuf voor rhona(hoe gaat het met die muts???)

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:09

Met mijn lieve koetje gaat het hartstikke goed. Ze is ook weer aardig gegroeid. Ik heb inmiddels een zadeltje, die ik natuurlijk even moest passen. Ondanks dat ze nog nooit een zadel op had gehad vertrok ze geen spier. *trots*
Tja, en binnenkort moet ze er echt aan gaan geloven. Dan gaan we beginnen aan het echte werk Haha!

Ik wacht met smart op foto's van je bonte pracht (en natuurlijk waar jij er ook op zit!)

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:19

Gelukkig gaat het nu weer beter!
Ik hoop voor jou en je paard dat het snel weer helemaal weg is, veel succes!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:11

Heeej goed om te horen dat je nu weet waar het aan ligt...
Soja zit vaak in brok (in ieder geval in die van hippostar) dus je moet ff op de zak kijken en dan brok zoeken zonder soja, Muesli zonder mais is en groter probleem, hihihi Houwel Pavo Herbasan geloof ik geen mais erin heeft moet je ff bij Pavo navragen...
Tot binnenkort!!!!
Ohja denise heeft 8-2 wedstrijd bij Lansbergen in Bergschenhoek, kom je aanmoedigen?