Ik haat ze zo. Begrijpt niemand mij dan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:08

gewoon de snaren van de piano doorknippen

Je ouders doen wel erg moeilijk, ik kon vroeger gewoon overleggen.

Je kan ook nog even doorbijten en je diploma halen , misschien mag je daarna stoppen.
Vraag dat eens aan je ouders.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:12

Wat willen je ouders bereiken?

en dan schieten er veel dingen door mijn hoofd, die ik niet op zal schrijven...
Wil alleen nog kwijt dat dwingen meestal alleen maar averechts werkt...
Dat merk ik al met huishouden... hoe meer er geklaagd wordt... hoe minder zin ik heb en hoe minder plezier ik er in heb en ik uit mezelf doe...

Erg hè, de menselijke geest...

Als het nu met rust gelaten wordt, pak je het misschien later vrijwillig wel weer op, omdat je het weer leuk vind...

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 02:59

Hoi, mijn hobby is paardrijden, maar ik ben misschien voor jou totdat je mijn berichtje geheel gelezen hebt een boeman voor je Boos! omdat ik zelf pianoleraar ben; )ik snap heel goed dat je paardje al je tijd opslokt en dat pianoles dan dus niet leuk meer is; muziekmaken is gewoon niet leuk als je geen tijd hebt om te oefenen maar dat geldt ook voor paardrijden Verward
Wat ik je nu schrijf zou je je ouders moeten laten lezen; kinderen gedwongen op muziekles houden is een ramp voor diegenen die muziekles geven, en uiteindelijk rampzalig voor het voortbestaan van de westerse muziekcultuur; getalenteerde musici die niet zelf gedreven zijn om muziek te scheppen of te herscheppen (vertolken) bestaan niet; de illusie is dat een kind dat handig is op een instrument een getalenteerd en muzikaal kind is; als er geen innerlijke drijfveer is (insintrieke motivatie) kweek je als ouders alleen maar aversie tegen onze prachtige muziekcultuur, waar op zich iedere westerling voor open zou moeten staan; chantage t.o.v. een kind is in mijn ogen al helemaal uit den boze, en behalve laakbaar laf en een ernstig teken van onvermogen om een kind evenwichtig en geestelijk gezond op te voeden. Eigelijk heb ik zelf liever geen leerlingen dan leerlingen die voor status ed. door hun ouders op les moeten; die kinderen kunnen er niks aan doen maar die ouders zijn hun kinderen niet waard!!!!!!!! Ik word hier dus heel boos om! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:32

ik weet hoe het is. Mijn moeder had vroeger toen ze klein was altijd op pianoles gewild. Maar dat ging niet. In de oorlog was geen geld en zo. Dus projecteerde ze haar vroegere verlangens op mij: ik moest er aan geloven. Met een jaar of 7 moest ik op pianoles. Vreselijk. Ik wilde liever op paardrijles, maar zij was bang voor paarden. Ik ben eens van verveling tijdens de les van mijn kruk achterover gefl..... Haha!
Na jaren mocht ik eindelijk stoppen. Had intussen een aardig niveau bereikt. 2 jaar lang geen toets meer aangeraakt. Daarna uit mezelf weer begonnen en weer op pianoles gegaan. Ik was nu op een niveau dat ik echt mooie muziek ging spelen zoals chopin en een beetje gershwin, dat soort dingen. Ik hou van muziek, ook veel van klassieke muziek. Dat compenseerde mijn gebrek aan discipline; het maakte dat ik toch oefende. Maar intussen kwam iones in mijn leven. Ik was intussen 23 jaar geworden. Ik moest de lessen voluit gaan betalen; op de muziekschool krijg je immers subsidie tot je 21e. Ik was eigenlijk van plan om voor de 6e en laatste graad verder te gaan, maar ik moest nu voortaan wel zeker een anderhalf uur per dag oefenen. En ik ging toch liever naar Iones.

Toen ben ik wederom gestopt. Misschien pak ik het nog wel eens op. Mijn niveau is gedaald, moet weer moeite doen en veel studeren als ik weer hetzelfde wil kunnen spelen als vroeger. en daar baal ik wel van.

Maar jouw aversie tegen piano wordt door jouw ouders alleen maar vergroot. Jammer voor je. Ik leef met je mee.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:36

Probeer gewoon eens lekker met ze op de bank te gaan zitten. Vertel ze gewoon rustig jouw gevoelens. Dat je veel van ze houdt (want dat haten geloof ik niet zo) maar dat het je intens verdrietig maakt dat ze je niet begrijpen.

Ik kan me namelijk een beetje voorstellen hoe jullie gesprekken gaan. En die zijn niet zo constructief denk ik. Probeer eens op een volwassen manier met je ouders te praten. Vraag ook waarom zij zo gebrand zijn op jouw lessen. Misschien hebben ze wel heel erg goede argumenten die als jij ze hoort, jij misschien zou kunnen begrijpen. En door jouw gevoelens op een rustige manier te vertellen begrijpen zij ze ook misschien wat sneller.

Probeer het maar eens. Ik denk dat je verrast zult zijn Knipoog

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 21:05

Hey, bedankt voor de reacties. Ik ben blij dat al wat meer mensen weten wat ik voel. Ik heb gisteren weer ff gediscuteerd met mn ouders en ze duidelijk laten merken dat ik het niet leuk vond. Ik heb bijna de hele dag niet gesproken. Uiteindelijk zijn ze beginnen nadenken en 's avonds zijn ze met mij komen praten. Men moeder toch, mn vader werd er alleen maar meer chago van. Ik ben uiteindelijk in tranen uitgebarsten alleen maar omdat ze me niet begrepen. Ik heb ook een deal voorgesteld. Ik zou alleen nog voortdoen met alleen de amc zodat ik die later (moest ik ooit op nieuw beginnen) niet meer moet doen en dat ik daar dan een diploma van haal. In ruil daarvoor zou ik alleen nog in het weekend op de computer zitten (want ik zit echt veel op bokt en msn en zo *LOL*) Het bleef me allemaal hetzelfde. Ze heeft nix gezegd. Volgens mij gaat ze nog steeds niet akkoord. Maar ze weet nu toch hoe ik me voel. Ik denk dat ze donderdag (heb ik les) eens met m'n pianolerares gaat praten. Ik hoop dat ze eindelijk doorhebben dat dwingen niet helpt...

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 21:18

Sallykuyper schreef:
Hoi, mijn hobby is paardrijden, maar ik ben misschien voor jou totdat je mijn berichtje geheel gelezen hebt een boeman voor je Boos! omdat ik zelf pianoleraar ben; )


Helemaal niet hoor. Ik heb nix tegen pianoleraren. Ik vind de mijne best wel leuk Knipoog

verootjoo
Berichten: 35649
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:22

Goed van je dat het je eindelijk gelukt is normaal te praten met je ouders OK dan! Ik weet wat het is hoor, zulke ouders, maar die van mij doen weer over andere dingen super moeilijk.
Als je gedwongen wordt is muziekspelen idd niet leuk meer. Ik speel nu ruim 9 jaar dwarsfluit en toen ik begon zeurde mijn moeder ook de hele tijd van ga nou eens oefenen, je oefent nooit, zo komt er nooit wat uit. Ik was toen ook van plan te stoppen maar ben echt blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik zit nu in de masterclass van de muziekschool en heb mijn a b en c diploma, en nog speel ik met groot plezier. Als ik me eens verdrietig voel speel ik gewoon een vrolijk stuk en wordt ik weer blij. Sinds een halfjaar heb ik ook een keyboard, (wilde eigenlijk een piano, maar die was te duur want ik moest het zelf betalen Haha!)Daar wilde ik eigenlijk ook les mee maar dat mocht niet. Nu heb ik het mezelf min of meer aangeleerd, en ik vind het heerlijk om af en toe eens achter mn keyboard te kruipen en lekker van die vrolijke (simpele) liedjes te pingelen. Dit doe ik allemaal omdat ik het zelf leuk vind, als je gedwongen wordt is er gewoon niks aan. Probeer aan je ouders te vragen of je mag stoppen. Als je eenmaal gestopt bent en het is allemaal ongedwongen, krijg je misschien ineens weer zin in spelen, en dan kun je altijd weer terug op les gaan.

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:24

Hoi Laurake, misschien bereik je nog het meest als je aan je lerares uitlegt wat er aan de hand is, en haar met je ouders laat praten, want ik begrijp dat ze naar jou niet echt luisteren. Sterkte!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:32

Jezus, je lijkt mij wel vorige jaar!! Echt exact hetzelfde!! (heb er wel ergens ee topic over geplaatst) en niemand begreep dat mijn ouders zo graag wouden dat ik op muziekles bleef!! Maar ik begrijp je dus wel. En het enige wat mij had geholpen is een 'deal'. Zeggen dat je dit jaar alles keurig afmaakt (en dan ook doen!!) en er het jaar daarna er eventueel af wilt. Niet meer boos worden, dat helpt echt geen mallomoer!! Succes!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:24

laurake schreef:
Ik denk dat ze donderdag (heb ik les) eens met m'n pianolerares gaat praten. Ik hoop dat ze eindelijk doorhebben dat dwingen niet helpt...

DAt gaat de goeie kant op! zoals de piaonleraar in deze topic zelf al aanhaalde, vinden pianoleraren niet prettig om onwillige leerlingen les te geven. Nu zal je moeder wel goed advies krijgen denk ik.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:26

als je een goede band hebt met je ouders dan kan je daar over praten!!
ik vind het echt niej normaal dat je zegt dat je ze haat, door hun heb je alles wat je nu hebt hoor!!!!!! en je moet respect voor ze hebben!

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:48

Ik heb ook 3 jaar overhoop gelegen met mn ouders gewoon omdat ik wou stoppen met ballet.
Nu train ik nog maar 1x in de week ballet, en ben flink achteruit gegaan helemaal stijf, ik kan mn rug niet eens meer dubbel krijgen Scheve mond
maar ik moest dus ook van mijn ouders, want het is altijd al de droom geweest van mijn moeder om een ballerina te worden najah die droom is niet uitgekomen dan maar bij haar dochter Scheve mond

Maar ik denk ook wel dat je ouders je willen beschermen dat je een fout ondergaat. Je zit er al zo lang op en je bent nu op de leeftijd dat je liever andere dingen doet, (ik ben da took hoor Knipoog) maar ze willen je denk ik beschermen dat je geen spijt krijgt voor je keuze en het heel erg gaat missen, nu denk je misschein, natuurlijk niet wat heeft dat mens te stom te kleppen. Maar echt waar ik weet waar ik het over heb, en heb er ook wat spijt van dat ik gestopt ben met ballet, daarom train ik nu weer 1x in de week! enne succes he!