Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wesco schreef:Was het maar zo!Ik laat veel dingen omdat ik een pony heb. Ik bezuinig niet op dierenarts kosten maar ben wel zo nuchter om te zien dat als er een dierenarts nodig is , ik niet ga wachten.
Desiree schreef:Het verbaast me steeds weer hoe gemakkelijk er over zaken die geld kosten gepraat wordt hier op bokt. Niet alleen hier. Als je leest in Bit, de duurste vakanties en de duurste rijmode en accessoires, alsof het niets kost. In ruitersportzaken doen ze overal rustig nog een nulletje extra voor de komma, want `de mensen kunnen het zat betalen`, en het is ook het imago van mensen met paarden. Mensen met paarden zijn per definitie rijk. Ik weet zelf dat dit niet zo is, want waar ik vroeger mijn paarden in pensionstalling had, daar stonden mensen zoals ik zelf, modaal, soms bovenmodaal, of daar onder. We konden daardoor niet alles meer doen wat we wilden. Om een paard te onderhouden moest je veel dingen voor laten of juist doen.
En wat schetst mijn verbazing hier op bokt? Hoe gemakkelijk men vindt dat je de osteo, fysio, dierenarts en zo overal bij moet halen, ipv een paard gewoon correct te rijden. Alsof zo iemand laten komen óók al niets kost! Ook als iemand goedkope veulentjes opvangt en probeert op te knappen, en later uit de kosten hoopt te komen, roept men `moet opgenomen worden in de kliniek`, etc.
Paardensport ís duur! De veterinaire rekeningen en het ontwormen is peperduur! Ik snap daarom niet waarom men zo gemakkelijk mensen adviseert om zichzelf op kosten te laten jagen!
Heb ik het dan mis? Zijn mensen met paarden dan wél rijk?
mairead schreef:'Mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar komen zij te sterven, dan valt er niks te erven!'
Desiree schreef:Je kunt natuurlijk ook voorkomen dat je paard vast komt te zitten door het paard echt goed te rijden. Je kunt een osteopaat en manueel therapeut erbij halen totdat je een ons weegt, maar het haalt niets uit als je zelf niet goed rijdt.
De meesten hier zoeken het niet in goed rijden en weten ook geen goede instructeurs op te noemen. Besteed daar dan liever geld aan uit.
Ik ben heel nuchter. Als een dierenarts moet komen, dan komt ze gewoon, heel simpel. Maar als mijn paard hier en daar een keertje vasthoudt, ga ik er niet gelijk een therapeut bij halen. Ik los het zelf op. Het geld groeit me niet op de rug!
Desiree schreef:Je kunt natuurlijk ook voorkomen dat je paard vast komt te zitten door het paard echt goed te rijden. Je kunt een osteopaat en manueel therapeut erbij halen totdat je een ons weegt, maar het haalt niets uit als je zelf niet goed rijdt.
De meesten hier zoeken het niet in goed rijden en weten ook geen goede instructeurs op te noemen. Besteed daar dan liever geld aan uit.
Ik ben heel nuchter. Als een dierenarts moet komen, dan komt ze gewoon, heel simpel. Maar als mijn paard hier en daar een keertje vasthoudt, ga ik er niet gelijk een therapeut bij halen. Ik los het zelf op. Het geld groeit me niet op de rug!
Desiree schreef:. In ruitersportzaken doen ze overal rustig nog een nulletje extra voor de komma, want `de mensen kunnen het zat betalen`, en het is ook het imago van mensen met paarden. Mensen met paarden zijn per definitie rijk.