Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yavannaxx
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-12-14

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:18

@maaaikkee: wat fijn dat het nu zo goed gaat en dat hij zoveel leert daar, hier krijg je later zeker profijt van! wat moet jij uitkijken naar de dag dat je erop gaat maar ik heb er alle vertouwen in !
Al krijg ik wel de kriebels door haar te zien rijden zonder cap :=

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:33

@maaaikee, fijn dat het beter gaat. Wanneer mag je er zelf weer op?


Gisteren voor het eest zijner mijn trailer trainers met de trailer op pad geweest. Wat vond ik het spannend, maar wat ging dat goed.

Alleen met rijden was hij heel gespannen. Hoofd de lucht in, schouder steeds naar binnen drukken. Tempo was slecht te controleren, zeg maar niet...

En dan vraag ik mij af, waarom wil ik nu starten, maar vandaag liep hij echt super, en dat was ook op vreemd terrein.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:55

Maaike wat fijn dat hij het zo goed heeft. En nu aftellen naar de dag dat je zelf ook mag!

Tymone, dat verschilt hier ook van dag tot dag.

Omdat we zondag op wedstrijd gaan en vandaag op een andere locatie les hadden, gingen we gisteren nog een keertje trailer laden. Me toch even afgevraagd waar we aan begonnen waren, want meneer had ineens bedacht dat trailers eng zijn. Gelukkig was hij vanochtend alles weer vergeten en liep hij zo op. Op een andere locatie is hij heel snel afgeleid maar hij blijft wel braaf gelukkig.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:30

@yavannax ja de dag dat ik er op mag heb ik echt zin in! Het kriebelde de vorige keer al zo om er op te stappen. Ja zonder cap is wel een dingetje, ik weet niet of ze überhaupt wel eens met rijd Haha de eerste keer dat ik kwam reed ze al zonder maar zo ieder zn eigen keus.

@tymone stiekem hoop ik dat ik de volgende keer als ik langs kom er op mag. Ga het van de week gewoon even vragen de volgende keer dat ik weer langs ga staat hij er een maand dus dat moet vast goed komen!
Gewoon veel oefenen op vreemd terrein met je paardje, het is toch altijd wel spannend na een tijdje weten jullie niet beter! :D

@welshfan97 trailers zijn toch altijd wel even een dingetje zo gaat het goed en zo is het toch best wel eng... de dag dat ik er op mag komt steeds dichterbij hihi

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:45

Eerste springles op de rijvereniging, eerste keer op dit terrein en met paarden die hij niet kende, zoooo trots!! https://www.instagram.com/p/BTH2L9bgPQu/
De balken die wij thuis hebben, hebben geen kleur dus dat was eerst wel spannend, maar toen hij uiteindelijk doorhad dat het niet eng was ging het heel erg goed!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:18

lindamusters schreef:
Eerste springles op de rijvereniging, eerste keer op dit terrein en met paarden die hij niet kende, zoooo trots!! https://www.instagram.com/p/BTH2L9bgPQu/
De balken die wij thuis hebben, hebben geen kleur dus dat was eerst wel spannend, maar toen hij uiteindelijk doorhad dat het niet eng was ging het heel erg goed!


Wat goed zeg en zelfs in het donker. Nieuwe carrière?

Yavannaxx
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-12-14

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:34

@tymone: wat fijn zeg dat je ook op pad kan met de trailer! Ik heb hetzelfde afentoe loopt indra de sterren van de hemel en is keibraaf en een ander moment bakken we er niks van :')

@maaaikkee: haha jaa inderdaad ieder zijn eigen keuze. Wel natuurlijk even showen aan ons als je erop zit! :j

@lindamusters: wauww wat doet die het braaf zo op ander terrein het lijkt wel op het filmpje ofdat die nooit iets ander heeft gedaan, gaat de goede kant op!!

Even een indra update:

De laatste paar weken was het echt om te huilen ze ging echt als een rodeopaard de bak door maar het leek heel erg ofdat ze pijn had maar de zadelmaker was net geweest dus ik dacht dat dat het niet zou zijn. Het zadel schoof wel telkens tegen dr schouder aan dus ik heb de zadelmaker toch maar weer laten komen die zei dat het niet persee uitmaakte maar hij kon wel eventueel kijken voor een singel die het op zijn plaats houd, door die druk verdeling schoot ze alle kanten op als een blind springend hert dus dat werd hem ook niet. We zaten echt met onze handen in het haar. Uiteindelijk alles langsgegaan qua opties wat het zou kunnen zijn toch de nadruk op het zadel gelegd. Zadelmaker weer geweest het zadel nog meer aangepast en een leenzadel meegegeven. Op dat moment ging het heel goed met het leenzadel maar niet met de oude. Op stal kwam er ook een andere zadelmakster en de eigenaresse van stal zij tegen mij laat haar er eens naar kijken dan kan je het even vanuit een ander ooghoek bekijken. ik had er helemaal geen vertouwen in maar vooruit haar laten kijken wat bleek is dat de boom te breed was gemaakt waardoor het zadel op dr schouder drukte en achter in de rug het daardoor strak werd getrokken (wat dus ervoor zorgde dat ze ging rodeo'en) ook zaten er nog allemaal knopen in de vulling en zat er een grote bobbel in en het was gewoon te oud. Zij heeft het weer goed gepast en ze rijd nu weer hemels met het zadel die we al hadden (euroriding diamant)!

Wat kan ik hier toch kwaad om worden, je legt je vertrouwen in de beste vakmensen en dan doen ze hun werk totaal niet goed bahh.Gelukkig is alles nu opgelost en no way dat ik terug ga naar mijn oude zadelmaker ik blijf nu lekker bij die van stal _/-\o_ .

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:23

Pff wat een verhaal zeg! Gelukkig lijkt het nu weer in orde

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:25

Tymone schreef:
lindamusters schreef:
Eerste springles op de rijvereniging, eerste keer op dit terrein en met paarden die hij niet kende, zoooo trots!! https://www.instagram.com/p/BTH2L9bgPQu/
De balken die wij thuis hebben, hebben geen kleur dus dat was eerst wel spannend, maar toen hij uiteindelijk doorhad dat het niet eng was ging het heel erg goed!


Wat goed zeg en zelfs in het donker. Nieuwe carrière?

Officieel is het een springpaard, ik was altijd zelf meer van de dressuur, maar meer omdat ik nooit écht had gesprongen. Maar vind het nu echt heel leuk en merk dat hij het ook heel leuk vind!

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:54

@lindamunster, leuk! Word nog eens een echt springpaard straks haha.

@yavannax, dat is wel echt balen! Zo zie je maar weer wat een verkeerd passend zadel al niet teweeg kan brengen. Fijn dat de andere zadelmaker wel zag wat er mis was en je nu weer fijn kunt rijden!

____________________________

Maandag weer voor het eerst zelf op fionn gereden. Wendy heeft hem voor gereden en daarna mocht ik er op. Wat een gave knol heb ik toch ook hihi, vanuit galop en dan stop zit er al goed op! Rollback en dan een driekwart draai ging ook erg soepel.

Ondanks dat ik had gehoord dat hij die week lekker aan het pubere was ben ik er toch met vertrouwen op gestapt. Hij liep erg fijn maar besloot toch even een sprintje te trekken met mij er op dat ging flink hard... daarna toch even wat lichte spanning bij mezelf terug te vinden maar Wendy heeft me er goed doorheen geholpen. Aankomende vrijdag ga ik weer langs voor een les! Ook de keus gemaakt hem in iedergeval te laten staan tot eind mei zodat ik zelf onder begeleiding het vertrouwen voor 100% terug kan vinden en hem er doorheen kan leren rijden. Ook met mezelf de afspraak gemaakt hem niet eerder terug te halen voordat dit voor elkaar is.


Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:04

Hallo allemaal hoe gaat het met iedereen?

@maaaikkee wat super fijn dat je er weer op hebt gezeten nu weer lekker samen het vertrouwen terug vinden en voor je het weet rijden jullie weer samen rond.

@yavannaxx jeetje zeg ben je mooi klaar mee... Ben je met dit verhaal nog terug gegaan naar die andere zadelmaker? Ik zou zeker aankaarten en geld terugeisen.

@lindamusters wat doet hij het goed zeg. Ook zo voor eerste keer op vreemd terrein.

@tymone ja vreemd terrein blijft altijd weer anders.. de ene keer reageren ze heel cool terwijl het volgende moment ze alles spannend vinden.

Mijn vent wordt ook steeds stoerder. Zondag voor het eerst gesprongen maar dat vindt hij nog wel heel lastig. En foto uit een stil van een filmpje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:45

@Mandy wat ziet dat er goed uit zeg?

@Maaaikkee, wat fijn dat je er weer op kunt. Hoe vaak ga je er nu naar toe en is er al zicht wanneer hij naar huis zou kunnen?


Hier het weekend voor het eerst gestart. Wij hebben het afgelopen half jaar een behoorlijke reis gemaakt. Van een bang, onhandelbaar paard op de trailer dat een gevaar was voor zich zelf. Met zadelmak maken zoveel spanning dat hij alleen maar omhoog kwam. Naar een paard dat zich werk willend begon op te stellen zowel onder het zadel als in de trailer. Op ander terrein heeft hij soms nog veel spanning zo ook afgelopen zondag. Het rijden stelde niet zo veel voor, maar als hij de spanning kan leren afvloeien gaan de punten van zelf komen. Ik ben in ieder geval super tevreden, weet qua gedrag van hem wat ik kan verwachten en waar ik aan moet werken. Op naar de volgende wedstrijd.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:22

Zo wat een leuke en fijne foto-updates!

Hier vooral bezig met ontspanning en op mijn tempo lopen en daarbij/daardoor wordt het schakelen steeds gemakkelijker. Ik kwam erachter dat de stap-galop overgangen veel beheerster zijn dan de draf-galop, dus die neem ik nu ook geregeld mee.
Gisteren eens de trailer laten inspecteren en mevrouw liep naar binnen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dus waarschijnlijk binnenkort de eerste echte buitenrit! *\o/*

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:54

@mandyb wat fijn dat hij zo braaf is zeg! Het word al echt een bink :)

@tymone fijn dat hij zo positief is veranderd het afgelopen jaar, ziet er netjes uit gaat helemaal goed komen met jullie!

_______________

De planning was dat fionn 24 mei naar huis zou komen, maar ik krijg deze maand de sleutel van Mn huisje waardoor ik niet voldoende tijd heb hem helemaal door te pakken zodra hij terug is. Daarom de keus gemaakt hem te laten staan tot 24 juni, hij word er tenslotte alleen maar beter van. Al met al heeft hij er dan 3 maanden gestaan maar geen spijt gehad van deze keus.

Meneer heeft vandaag weer laten zien waarom het juist was hem weg te brengen... het blijft er eentje met een flink karakter er zit echt een kop op zullen we maar zeggen. Maar o wat ben ik gek op hem! De lessen doen me ook erg goed ik moet zeggen dat ik er steeds weer vol vertrouwen op stap en dat ik niet bang ben op de momenten dat het even mis gaat juist doordat Wendy vanaf de grond zo goed helpt en je echt vertrouwen geeft!

Vandaag aan het begin toch even flink etteren:
https://youtu.be/Ei_xvC-wCcQ

zodra dat klaar is gaat hij wel lekker lopen:
https://youtu.be/TWtX8Vs405Q

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:12

woow maaaikkee wat een wereld van verschil die twee filmpjes haha. Maar wat een etter is het op je eerste filmpje hij stopte wel precies op tijd. Lijkt erop dat Wendy? (persoon die erop zit) op het punt van balans kwijt raakte zat.
Je besluit klinkt erg verstandig. Leuk dat je sleutel van je huis krijgt. Alvast gefeliciteerd met je huis! Klussen is altijd erg vermoeiend en zeker met zo jong paard er nog naast.

Tymone wat heerlijk om zo vooruit zicht te zien. En die spanning verdwijnt vanzelf gewoon heel veel kilometers maken.


ik heb laatst een topic gemaakt [RIJ-ITP] Illiesta (v. Amazing Star x Houston) misschien wat makkelijker dan hier weer alle foto's te plaatsen haha.

Echt genieten die jonkies. Met dit lekkere weer rijden wij vaak in het land of maken we een buitenritje door alle landen heen.

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:43

@maaike: wat een verschil inderdaad, pff!
@mandy: superleuk fototopic, ziet er al heel chic uit (:

Gisteravond weer een paar huppeltjes gemaakt, voor het eerst een steiltje van zo'n 40/50 cm gesprongen. En dat vindt ze me toch leuk :D

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:55

@maaaikkee, zo die is ook niet makkelijk zeg. Snap dat je hem hebt weggebracht. Fijn dat die daar nog een maand kan staan. Hopelijk daarna voldoende vertrouwen om het thuis weer op te pakken

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:52

@mandy_b Dankje! Wendy is niet de persoon die er op zit in dit filmpje... dat ben ik zelf :D Wendy is de vrouw die er naast staat. Ik les momenteel 1 A 2 keer per week met hem.

@xchanelx ja inderdaad hè het ene moment is hij zo fijn en het volgende moment... dit was toen ik er net op zat en weg wilde stappen... wat later naaide hij er nog eens tussen uit maar toen kon ik hem weer makkelijker terug nemen. Het blijft er eentje waarbij ik bang ben altijd te moeten blijven op letten... maar aan de andere kant hij is zo leuk en lief als hij zich gedraagt Haha.

@tymone nee zeker niet en dan na te gaan dat hij prutsmuts al 1,5 maand staat... ach meneer heeft nog even! Thuis gaat het vast wel goed komen stap er nu ook al met meer vertrouwen op ondanks zijn uitspattingen soms.

Aan de ene kant wel fijn dat hij het nu ook laat zien daar samen met mij zo leer ik direct hoe ik het kan oplossen. Dacht wel even dat ik er naast zou liggen maar gelukkig blijven zitten! Hulde aan een westernzadel

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:57

Maaike: wat een verschil inderdaad tussen de filmpjes. Tweede filmpje is hij wel fijn ontspannen! Ik dacht te zien dat je met een "gewoon" hoofdstel reed, puur uit nieuwsgierigheid, waarom heb je een hoofdstel met neusriem ? Ik dacht altijd dat dat totaal niet gebruikelijk was in de western.

Mandy: die van jou is echt heel leuk! Hoe groot is hij ?

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:36

@lindamunster, het lijkt inderdaad een normaal hoofdstel maar dat is het niet. In de western word ook wel eens een losse neusriem gebruikt. Het is dus een western hoofdstel met een extra neusriem er onder. Zal er van de week wel even een foto van maken als ik het niet vergeet :)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:05

Afgelopen zondag voor het eerst een uurtje in mijn eentje naar buiten geweest. Hij was echt super braaf zelfs bij het zien van de stoomtrein. Gelukkig wel op afstand, maar je kunt die ook best dichtbij treden als je pech hebt.

Daarnaast kwamen we iets van 30 motoren tegen, heb hem even op een oprit met zijn hoofd naar de motor gezet zodat hij kon kijken. Ook hier echt super braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:37

@Tymone: wat een heerlijke foto's en wat fijn dat hij zo enorm braaf is!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:00

@maaike; ah vandaar, ik heb ook totaal geen verstand van western, maar vroeg het me af!

@tymone; Wat ontzettend fijn zeg!! Ik wil Irocco zo snel mogelijk een keer meenemen naar het bos, ben nooit echt een bak ruiter geweest dus zou het heel gaaf vinden om lekker op stap te kunnen. Gaaf dat hij zo braaf is!

Hebben jullie misschien tips voor spieropbouw rond de schouders/rug? Irocco blijft daar ingevallen, zijn vorige zadel klemde op een bepaalde plek, nieuw zadel past wel mooi maar de bespiering op die plekken blijft weg. Ik snap dat het tijd kost, maar het is nu al zo'n 3 maanden geleden dat ik een nieuw zadel heb gekregen.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:35

Tymone, wat ziet dat er fijn uit! Heerlijk zo naar buiten en zeker met dit weer!

Ik moet toch ook hier even mijn blijheid kwijt :) Afgelopen weekend de 3e wedstrijd gehad met onze IPhone (v. Everdale). De eerste keer was hij redelijk afgeleid, de tweede keer enorm afgeleid en nu was hij er super bij met zijn aandacht!! Laatste 3 weken begint hij echt goed aan te pakken, dat kwam er nog niet helemaal uit maar hij deed het super. We reden in de L1 een eerste en een tweede prijs met 2 keer 70% :o Volgende wedstrijd is pas over een maand, stiekem hopen we natuurlijk dat hij deze stijgende lijn weet vast te houden. :) (foto's zijn al van 3 weekjes geleden maar vond ze mooi :) )
Afbeelding
Afbeelding

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:33

Gisteren is yori voor de tweede keer mee geweest op wedstrijd. Wat een fijne kleine wedstrijd was dit. Sfeer was goed, lekker ontspannen. Eigenlijk was ik met los rijden al zo tevreden hoe het ging ten opzichte van 2 weken geleden dat het mij eigenlijk niet meer kon schelen hoe de proef zou gaan.

Vroeg mij zelfs af of ik wel het zelfde paard mee had als 2 weken geleden.

De proeven waren op zand en we reden voor het eerst tussen alleen maar bordjes. Ringen lagen vrij dicht bij elkaar. Eerste proef 181,5 en de tweede 179. Tweede proef sprong hij verkeerd aan en op de laatste diagonaal gaf ik teveel gas waardoor hij aan galoppeerde. Op zich heel jammer, maar wat ben ik ontzettend trots.

Afbeelding


Afbeelding