Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:30

Mijn paard is sinds gisteren ook kind en hond proef :') gisteren aan het rijden kwamen er allemaal kinderen langs gerend en twee honden die aan het spelen waren en zowat onder illiesta door renden. Maar goed hij gaf geen kick :)

Ik ga volgende week zaterdag naar de zadelmaker ben benieuwd.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:28

@mandy_b wat goed dat hij dat accepteerde. Blijft altijd een spannend moment vind ik zelf.

Wat voor zadel ga je passen of heb je nog geen idee?

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:17

Ja dat was het zeker ik kneep hem ook wel ff. Nog geen idee enige wat ik wil is een donker bruin dressuur zadel. Liefst met wat meer wrong en diepe zit zodat je er echt in zit. Dus ben benieuwd

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:57

Mandy_B schreef:
Ja dat was het zeker ik kneep hem ook wel ff. Nog geen idee enige wat ik wil is een donker bruin dressuur zadel. Liefst met wat meer wrong en diepe zit zodat je er echt in zit. Dus ben benieuwd



Snap dat je hem even kneep, zou ik ook doen.....


Ben erg benieuwd wat voor zadel het gaat worden, je gaat het vast met ons delen :)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:01

Het is niet hoog, maar wat vond hij het leuk. Eerste sprongetje is een feit. Straks heb ik nog een ander zadel nodig _O-

Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:58

Toch zijn carrière als springpaard gevonden. :D Ziet er goed uit! Dat paars staat hem ook erg leuk.

Change3x

Berichten: 6596
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:13

Wat is iedereen goed bezig!

Leo gaat met sprongen vooruit! Ik rij hem nu wel met een geluidsdempend oornetje omdat hij heel gevoelig is voor geluid.

butengeweun

Berichten: 3670
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:42

Ziet er netjes uit, springen wagen wij ons nog niet aan. Ben daar echt geen held in.

Even een vraagje voor degen die wel eens wedstrijden rijden. Mag je ook gewoon starten met een colbertje en een bloesje tot boven dicht. Anders moet ik even wat anders gaan regelen. Via knhs regelement kom ik er niet echt uit

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:46

Mandy_B schreef:
Toch zijn carrière als springpaard gevonden. :D Ziet er goed uit! Dat paars staat hem ook erg leuk.



Ja gaaf staat dat bij hem die paarse kleur.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:14

Onze eerste wissel en ons eerste sprongetje is ook een feit!! *\o/* *\o/* <3

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:04

Wissel %), nog een ver van ons bed show _O-

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:48

Een wissel?? :wow: en ik ben nog wel blij dat hij in een keer galop aanspringt op gewoon simpel buiten been naar achter _O-

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:18

Het lukte ook maar 1 keer :') Rijden gaat erg fijn en hij springt in de wei uit zichzelf ook heel makkelijk over, dus waarom dan ook niet proberen op een lekker speelse manier dacht ik!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:19

lindamusters schreef:
Het lukte ook maar 1 keer :') Rijden gaat erg fijn en hij springt in de wei uit zichzelf ook heel makkelijk over, dus waarom dan ook niet proberen op een lekker speelse manier dacht ik!


Hier nog een. Ook tijdens het longeren als hij omspringt. Dan zeg ik spring om en fan zit hij 9 van 10 keer weer goed. Onder het zadel doet hij dit ook vaak en als ik dan de hulp van de juiste galop geef springt hij ook regelmatig weer terug in de goede galop. Chameur pakt de dingen heel makkelijk op en leert heel erg snel. Denk dat dat ook heel erg scheelt.

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:57

Zo weer even bijlezen haha

@Tymone, wat heb jij een pracht zadel! Zelf durf ik de stap naar een gloednieuw zadel nog niet te maken. Maar dat zadel ziet er wel heel verleidelijk uit! Hoe zit die?

@Change3x ziet er heel erg fijn uit!

Hier heeft het rijden de afgelopen week heel laag gestaan. Ik ben een weekje naar Rome geweest en dan verdiend het beestje ook zijn rust. Ik ben afgelopen woensdag zo op kunnen stappen en heb gewoon weer rond gereden. Maar een hele week niks doen worden ze lui van. Hij heeft flink lopen zweten en dan is die ook nog eens flink aan het ruien.
Maar als ik terug lees is iedereen al een heel stuk verder met zijn training dan ik ben. Eindelijk op het punt dat we een rondje middengalop kunnen doen in plaats van de volle snelheid.

Ik bof op dit moment met een sukkel als paard. Hij is zo ongelooflijk braaf dat we zijn voer toch maar iets hebben omhoog gegooid. Hij mag immers nog steeds aankomen.

Verder is het altijd fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat!

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:07

Fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat, maar stiekem ook wel jammer :+
Nee grapje.

Maar ik heb wat moeite met de tempocontrole en de ontspanning merk ik. Gelukkig vind ik het niet erg om langer de tijd te nemen voor de basis. Ik rijd ook (te) weinig, dus op zich is het logisch.
Hopelijk morgen weer een buitenritje maken (:

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:22

xChanelx ik heb ook een hele poos stil gestaan en werk nog steeds aan alleen de basis. Eerst men rondjes aan de longe en vervolgens los. Ik heb dan ook wel drie keer in de week les.
lekker weer voor een buitenritje!

Shamanqueen wat lekker dat het gewoon opstappen en weer wegrijden is! Een weekje vrij is ook wel is goed voor die jonkies.



Ik heb net ook weer heerlijk in het zonnetje gereden. Vandaag was het heel druk op stal dus we konden weer is goed werken aan alle kermis onderdelen om de bak heen :+

Afbeelding

Afbeelding

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:19

@ Shamanqueen, ik ben er echt super blij mee. Ben eigenlijk verpest door mijn instructeur, zij had exact door zadel meegenomen. Had er 1x mee gereden en toen wist ik zeker dat dit was waar ik naar op zoek was. Bij mijn zadel zijn de wrongen iets korter gemaakt zodat mijn been beter zou liggen. Heb niet van die hele lange benen helaas.

@mandy_B, ziet er goed uit zeg :j

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:28


Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:14

Tymone schreef:
Gisteren les gehad in de hal. Hij is hier vaak erg gespannen, maar het gaat steeds beter.

https://youtu.be/I6WgBiC9hoA



Ziet er goed uit hoor en wat loopt hij braaf door de bak heen!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:01

@mandy_B, inmiddels loopt hij redelijk zonder spanning in de hal. Heeft wel wat voeten in de aarde gehad 8)7

Vandaag een nieuwe mijlpaal, geen mijn aangemeld bij een verening *\%/*

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:10

Dat ken ik hoor Tymone...

Ik heb men nieuwe zadel een tribal is het geworden ik zou binnenkort weer foto's maken. Wij gaan nu echt met sprongen vooruit :)

Van de week in de binnen bak gereden met vijf vreemde en hij deed het heel stoer.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:58

Mandy_B schreef:
Dat ken ik hoor Tymone...

Ik heb men nieuwe zadel een tribal is het geworden ik zou binnenkort weer foto's maken. Wij gaan nu echt met sprongen vooruit :)

Van de week in de binnen bak gereden met vijf vreemde en hij deed het heel stoer.


Zat er vanmiddag aan te denken en vroeg mij af wat je gekozen zou hebben. . Ken het niet ga het eens googlen

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:53

Wauw tijd niet mee gelezen maar straks even alles bij lezen! Tot zover ik gelezen hebt gaat het bij iedereen goed? Dat is wel super om te lezen.

Zelf zit ik momenteel echt met de handen in het haar en weet ik even niet meer hoe we dit probleem gaan oplossen. Een aantal weken terug kwam hij met opstappen kaarsrecht omhoog en sindsdien kan ik niet meer normaal met hem rijden, waar hij eerst zo braaf was is hij totaal de andere kant op geslagen. Been geven is een rodeo en met grondwerk komt hij omhoog en haalt uit naar je. Waar het mis is gegaan werkelijk geen idee. Heel af en toe hebben we er ook goede dagen tussen zitten waarop we heerlijk een rondje naar buiten kunnen of gewoon ontspannen gaan wandelen maar dit is maar zelden. (Hij heeft trouwens geen rugklachten oid, opzadelen is verder ook geen probleem).

Voor nu zit ik er sterk aan te denken om hem tijdelijk ergens in training te zetten. Maar doe ik daar wijs aan? Het kost ook zo ontzettend veel geld waar hij vorig jaar heeft gestaan betaalde ik €600,- per maand toch een flinke berg geld...

butengeweun

Berichten: 3670
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:22

Maaaikkee, wat rot dat hij zo lastig aan het doen is. Is er niet een leiderschap probleempje omdat hij het aan de hand ook doet? en is echt alles nagekeken van rug/zadel/tanden. Je kan ook kijken hoe hij reageert als er iemand anders op stapt, al is dat denk ik voor jou ook eng van wat als hij bij hem/haar ook gek gaat doen.