Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:29

Wat leuk met die pionnen! Mijn voltes zijn nog niet allemaal rond hoor :D

Yavannaxx
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:06

butengeweun: ik had ook gereden met sneeuw op een volte maar dan kom je er toch wel achter dat de voltes toch niet helemaal zo mooi rond gereden zijn als ik in gedachte had haha, bij jou zijn ze toch wel heel mooi rond geworden!

Ik merk in het begin met die kou ook wat scherpe randjes met het rijden, maar gelukkig komt de lente er weer aan *\o/*

en dan komt het
Zaterdag hebben ik en indra onze wedstrijd debuut gemaakt en ze deed het super goed!
Met het losrijden was ze ontzettend fijn te rijden ze dacht vooruit en was helemaal geconcentreed op mij, zelfs met vliegende frisse pony's om der heen! _/-\o_ . In de eerste proef vond ze de witte hekjes ontzettend spannend en wou er echt met geen mogelijkheid langs. Gelukkig liepen we voor op tijd en kende ik de jury waardoor ik tijd kreeg om indra een beetje aan de witte hekjes te laten wennen. eenmaal de proef begonnen (10 min verder) was de knop omgeschakeld en deed ze het super goed wel nog met een schuinoog kijkend naar de witte hekjes en meer geconcentreed op alles om der heen maar voor een 1e keer zeker niet slecht! de 2e proef ging al stukken beter, ik kon gelijk beginnen en ze was veel minder gericht op alles om der heen. De eerste proef had ik 162 punten en de 2e proef 182 dus 1 winst :D . Voor een pony die nog net geen 4 is en maar 4 maanden onder het zadel rijd ben ik super trots! Na 2 jaar wachten om er op te kunnen rijden en er altijd al van dromen om een wedstrijd te rijden met je zelf opgevoede en ingereden paard is dit echt wel een heel bijzonder moment. Dus ik ben helemaal in de wolken :j

dit was echt nog een oefenronde voor haar maar ze heeft bewezen dat ze het kan en ook leuk vind. Nu nog een beetje aan de kleine dingentjes werken en dan gaan we de volgende keer echt knallen! :j


Afbeelding

foto uit de 2e proef

Afbeelding

eerste proef ging dus zo de eerste 5 min want ja die witte hekjes zijn heeeel gevaarlijk! :')

Afbeelding

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:40

@ Yavannaxx Oef dat was even aanpoten, maar super hoe jullie het hersteld hebben en toch een nette proef nee hebben kunnen zetten.

Die van mij is nog niet zo ver hoor, rijden thuis gaat best goed, maar op ander terrein behoorlijk wat spanning.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:48

ziet er goed uit. ik zou een aantal weken geleden op vreemd terrein gaan rijden met chhameur maar helaas gooide het weer roetin het eten. over twee weken ga ik verhuizen naar een stal dichterbij en heb ik ook meer mogelijkheden. stallen dichterbij waar ik kan oefenen. 19 maart heb ik een clinic met chameur bij jenny veesta. daar heb ik een paar jaar geleden ook een clinic van gereden met een ander paard en daar heb ik ook veel van opgestoken.... ben dus erg benieuwd. de wedstrijden worden nog even uitgesteld omdat ik nog niet op vreemd terrein heb kunnen rijden. het was de bedoeling om voor het zomerseizoen te beginnen maar dat word hem niet meer. gelukkig heb ik geen haast dus dat is geen probleem

Yavannaxx
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:15

Tymone: dankjewel ben er ook echt super blij mee dat ze het uiteindelijk toch deed! Jammer dat die van jou het nog zo spannend vind maar dat komt allemaal nog wel!

Meiseje2000: jammer dat je het nog even moet uistellen maar toch fijn een nieuwe stal met nieuwe mogelijkheden zeker als het dichterbij is! Leuk zon clinic ik zou ook en keertje mee willen doen aan een clinic lijkt me ook erg leuk een leerzaam! gelukkig organiseert die stal naast mij vanalles haha. Nu kan je wel nog even de zomer lekker oefenen op vreemd terrein, Wedstrijden hebben ook geen haast toch alles op zijn tijd we hebben nog heel veel tijd met onze jonge paardjes haha ;)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:23

Even een foto mijn mijn ondeugd _/-\o_

Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:54

Yavannaxx woeps wat een sprong maakt hij daar. Wat wilt die mevrouw achter je doen? :Y) of schrok ze van hem :')
Maar wat super hersteld met je tweede proef. netjes hoor!

Tymone dat is ook een manier van kont spieren trainen :Y)

Meisje2000 spannend het verhuizen naar een nieuwe stal. Wat voor clinic wil je aan mee gaan doen?

Ik vind wel dat jullie hard gaan hoor met jullie jonkies. Ik ga niet zo hard zit momenteel weer braaf aan de longe mijn kleine spruit was vorige week erg druk en springerig. Gelukkig nu met dit mooie weer is hij weer wat gedimd en valt er weer normaal te rijden. Ik wil volgende week of die week erop voor het eerst naar vreemd terrein gaan. Welles waar naar de zadelmaker :')

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:09

mandy b verhuizen wel spannend maar hetis de stal waar ik 10 jaar met mijn vorige paard heb ggestaan en waar ik de eigenaren hel goed van ken. ben er in 2001 gekomen en ben i 2011 weggegaan met mijn merrie wegens financiele problemen helaas. welaltijd kontact gehouden en ging er ook regelmatig een bakje koffie halen. nu sta ik 12 km van huis en betaal ik incl les 320 per 4 weken. ben heel tevreden over mijn huidige stal maar het wod gewoon te duur. we zijn overgegaan van maandelijkse uitbetaling naar 4 wekelijks op mijn werk en hou dus niets meer over. ik werk maar 2 dagen dus heb al niet veel geld. waar ik nu heen ga is 1,5 km van huis en is 170 euro per maand dus dat scheelt meteveel. ik blif wel lessen op de stal waar ik nu sta want zij geeft super les en kent chameur ook door en door..

ik ga een clinic van jenny veenstra bijwonnen met chameur. dressuur gericht dus wat ik nu ook met hem doe. in 2013 heb ik een clinic bij haar gevolgd met mijn toenmalige bijrijdpaard en dat was me heel goed bevallen...

Yavannaxx
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-12-14

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:20

Mandy_B: jaa ze was de eerste 10 minuten zo aan het doen. die vrouw achter haar maakte even een poging om der vooruit te jagen want ze wou niet meer naar voor maar alleen maar omhoog :') ze hielp me ook even om indra mee te nemen naar de witte hekjes want oohh wat waren die gekke hekjes eng _O-

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:28

Meisje2000 oo dat is wel echt een prijs verschil. Wow hier vind je niet een stalling voor 170. Meer 320 is normaal :') maar de afstand klinkt een stuk beter ik snap wel dat je gaat verhuizen.

Yavannaxx hahah ja goed gelukte foto. Maar wel fijn dat er nog mensen zijn die je even willen helpen en de tijd gunnen.


Ik had vandaag ook weer les even foto's vanuit een filmpje genomen. Hij was vandaag wat suffig niet helemaal fit..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:29

Ik moet er wel veel voor inleveren hoor. Zo heb ik voor 250 euro op de huidige stal een binnenbak, 2 buitenbakken, longeercirkel, stapmolen en warmwater spoelplaats plus kantine. De stal waar ik heen ga heeft alleen een buitenbak. Maar ik weet wel dat mijn paard het op de stal waar ik heen ga een super plkje krijgt. De huidige stal is ook een super plekje maar helaas voor mij niet meer te betalen.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:20

Heb gelukkig ook niet zo'n dure stal, maar we hebben bijvoorbeeld ook geen super dure bodem in de bak bijvoorbeeld. Hierdoor is die wel eens nat waardoor het lijkt alsof je 1 of 2 mee doet met mudmasters .


Daar tegenover staat dat ze wel iedere dag 8 tot 10 uur buiten staan. Ook hebben we super paddocks met wit zand. De sfeer op stal is goed en de zorg voor de paarden ook.

Gisteren voor het eerst naar buiten geweest. Hij was echt super braaf, wat was is bij en trots *\o/*.

Afbeelding

butengeweun

Berichten: 3667
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:29

Netjes eerste wedstrijden en eerste buitenritten wat goed van iedereen.

Paardje ook verhuisd, en ach aan alleen buitenbak wen je wel aan.

Hier zondag voor het eerst een BB proef geoefen. We waren even naar een andere bak geweest om te kijken wat ze doet op verplaatsing. Ze was de eerste paar minuten zeer druk en alles was eng maar daarna weer haar rustige zelf.

Wel was de bak wat zwaarder dus ze was na 40 minuten helemaal bek af, arme pony

Filmpjes zijn van laatste proefje en hier was ze net meer vooruit te krijgen. Ze moet nog wat meer lengte nemen in de hals maar ze deed alles braaf op vreemd terrein.


lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:58

Wat leuk!! Ziet er heel ontspannen uit!
Wij hebben 8 april ons B debuut gepland staan. Maar Irocco heeft even een puberweekje .. Iemand nog veel behang in de aanbieding ?

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:05

@butengewun, dat ziet er netjes ontspannen uit zeg. Ga je al bijna BB starten dan? Of start je gewoon B gelijk?

@lindamuster, geen behang in de aanbieding, maar helaas hoort het er allemaal bij. Ga ik vast ook nog krijgen ....

judwes
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-12-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:07

Dat ziet er inderdaad allemaal al erg goed uit! Leuk om de ontspanning te zien!

Hier zit ik te twijfelen.. Ik heb een springzadel en een dressuurzadel. Deze wil ik eigenlijk bij laten vullen over een half jaar, omdat ze nu pas echt begint te groeien.. Maar misschien is het nu ook al wel nodig? Hoe doen jullie dat? Houden jullie het elke zoveel maanden bij, of moeten jullie het ook nog aan laten passen?

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:59

judwes schreef:
Dat ziet er inderdaad allemaal al erg goed uit! Leuk om de ontspanning te zien!

Hier zit ik te twijfelen.. Ik heb een springzadel en een dressuurzadel. Deze wil ik eigenlijk bij laten vullen over een half jaar, omdat ze nu pas echt begint te groeien.. Maar misschien is het nu ook al wel nodig? Hoe doen jullie dat? Houden jullie het elke zoveel maanden bij, of moeten jullie het ook nog aan laten passen?


Mijn zadel lag niet lekker en was al wat ouder, had geen zin meer om er geld in te steken heb een nieuw zadel gekocht.

Hou hem goed in de gaten of het goed blijft liggen, maar heb het zadel pas 3 weken ofzo.

Ben er wel super blij mee. Krijg veel complimenten dat het zo mooi op zijn rug ligt.

Afbeelding

judwes
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-12-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:33

Oh wauw! Dat is ook echt een prachtig zadel zeg! Ik ben altijd benieuwd naar hoe een zadel zit met zulke kniewrongen.. Zit je dan ook gevoelsmatig dichter bij je paard? :)

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:21

Tymone wat een mooi zadel <3 Wat voor merk is dat? Lijkt me een zadel dat erg lekker zit. En ligt idd heel mooi op je paard.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:38

zelmago4it schreef:
Tymone wat een mooi zadel <3 Wat voor merk is dat? Lijkt me een zadel dat erg lekker zit. En ligt idd heel mooi op je paard.


Het is mono flap van Brandon.

Ik kende het niet, mijn instructeur had er 1 en toen ik aangaf dat ik naar een ander zadel wou gaan kijken zei ze dat ik haar zadel eens moest proberen.

Een week later heeft ze haar zadel meegenomen en ik was in 1x verkocht. Zover mijn kennis reikt op zadel gebied vond ik het ook wel goed liggen. Heb een afspraak gemaakt. Heb nog een ander zadel geprobeerd, maar deze moest het echt worden.

Het lag perfect, ze hebben alleen voor mij de wrongen korter gemaakt, dat kon omdat ze het zadel helemaal nieuw gemaakt hebben. Kon ook uit verschillende soorten leer kiezen, met of zonder wit, kon ik nog meer witte details.

Prijs viel mij erg mee en de levertijd ook.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:21

Tymone schreef:
zelmago4it schreef:
Tymone wat een mooi zadel <3 Wat voor merk is dat? Lijkt me een zadel dat erg lekker zit. En ligt idd heel mooi op je paard.


Het is mono flap van Brandon.

Ik kende het niet, mijn instructeur had er 1 en toen ik aangaf dat ik naar een ander zadel wou gaan kijken zei ze dat ik haar zadel eens moest proberen.

Een week later heeft ze haar zadel meegenomen en ik was in 1x verkocht. Zover mijn kennis reikt op zadel gebied vond ik het ook wel goed liggen. Heb een afspraak gemaakt. Heb nog een ander zadel geprobeerd, maar deze moest het echt worden.

Het lag perfect, ze hebben alleen voor mij de wrongen korter gemaakt, dat kon omdat ze het zadel helemaal nieuw gemaakt hebben. Kon ook uit verschillende soorten leer kiezen, met of zonder wit, kon ik nog meer witte details.

Prijs viel mij erg mee en de levertijd ook.


Oke, het is voor mij ook een onbekend merk..

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:38

Vanochtend chameur verhuist naar zijn nieuwe stal. Wat een braaf ding is het toch ook. De laatste keer dat hij op de trailer stind was 2.5 jaar geleden en hij loopt zo met mij de trailer op alsof hij het elke dag doet. Eraf snapte hij niet gelijk maar ook binnen een paar mi uten klaar. Echt een super paardje

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:16

Pfoe, ik heb momenteel mijn handen vol aan de Tinkerpup :+

Iets met overtollige energie en vergeten waar je je benen moet laten :(:)

Toch een heerlijk gevoel als je de training fijn en positief kunt afronden.

Hoe gaat het bij iedereen met het rijden?

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:12

Chameur is momenteel anel met rijden maar voor de rest geen rare fratsen. Laat hem wel altijd even rennen voor ik er op ga zodat de ergste friaheid er af is. Dit doe ik alleen bij onstuimig weer of als het echt koud is in de zomer bijv niet

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:50

Tymone: Wat een prachtig zadel!!
Meisje:Fijn dat het verhuizen zo goed is verlopen!

Hier is het een weekje rondvliegen door de bak geweest, zullen maar zeggen dat het door het weer kwam.
Maar zondag zo fijn gereden, zelfs een stukje wijken en middengalop mee genomen die ontzettend goed voelden.