Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:14

@Tymone, Hij is momenteel 3 maanden onder het zadel. En ik rijd hem zelf vanaf de 8ste van December.

Yavannaxx
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:00

Wat een leuke paarden zie ik langskomen!
Tymone ik ben echt jaloers op jou anky beenbeschermers wil ze ook zo graag hebben haha wordt alleen nog even sparen :') leuk paardje ook! Indra gaat het ook elke keer weer beter doen! Zaterdag gaan we ons eerste b proefje rijden bij de stal naast ons. Ik ben eerst 2x wezen oefenen op die stal maar ze vind het allemaal nog ontzettend spannend, zon grote binnenbak zit ook vol met bak-kabouters natuurlijk! _O- . Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan!


Afbeelding
Afbeelding

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:09

Shamanqueen schreef:
@Tymone, Hij is momenteel 3 maanden onder het zadel. En ik rijd hem zelf vanaf de 8ste van December.


Ziet er super fijn uit zeg *D

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:11

Yavannaxx schreef:
Wat een leuke paarden zie ik langskomen!
Tymone ik ben echt jaloers op jou anky beenbeschermers wil ze ook zo graag hebben haha wordt alleen nog even sparen :') leuk paardje ook! Indra gaat het ook elke keer weer beter doen! Zaterdag gaan we ons eerste b proefje rijden bij de stal naast ons. Ik ben eerst 2x wezen oefenen op die stal maar ze vind het allemaal nog ontzettend spannend, zon grote binnenbak zit ook vol met bak-kabouters natuurlijk! _O- . Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan!


[ [url=m/XF2xzd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wEPAeT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb ze niet in de winkel maar via mp gekocht. Ze waren alleen gepast en dat scheelde de helft van de prijs. Ze vond ze toch niet zo mooi staan bin haar paard *\o/*

Super benieuwd hoe het gaat, die van mij is daar nog niet aan toe.

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:35

@Yavannaxx: heel veel succes en vooral heel veel plezier zaterdag!
Bakkabouters zijn ook spannend :(:)

Ik heb gisteren eindelijk weer kunnen rijden, na bijna een maand dus een bevroren buitenbak te hebben... Dus vandaag ben ik direct nog maar weer gaan rijden, even de schade inhalen :o
Heerlijk om op te kunnen stappen en weg te kunnen rijden. Brave gup

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:38

He wat leuk dat hier een topic over is!
Mijn puppypaard ga ik dit jaar ook beleren.
Voor nu zijn we alleen nog bezig met wat grondwerk. Hij heet Qupido en wordt begin mei 3. Zijn concentratie is nog minimaal dus dat zijn echt babystapjes <3 .
Afbeelding
Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:52

Wat gaat iedereen goed vooruit!!

Tymone ik ben echt verliefd op jou paard echt een mooi dier. Wat was ook alweer zijn afstammeling??
Shamanqueen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik vind het beeld er ook heel fijn uitzien! Lekker relaxt loopt hij zijn rondje.
Lindamusters wat voor zadel heb je nu? Lekker dat je weer aan de gang kan gaan.
Stephanie welkom gezellig dat je mee komt praten. Niet dat ik je niet hier wil hebben hoor maar er is ook een topic geopend die dit jaar gaan beginnen met beleren. Wel een leuk dier heb je. Is het een kruising? Hij is idd nog heerlijk puppy. Wat doe je nu allemaal met hem??


Ik heb vandaag weer gereden sinds lange tijd. Eerst de vorst en daarna was ik op vakantie.
Hij was weer super braaf. Heerlijk die jonge paarden.

Ze hebben het wel weer over vorst deze week hopelijk valt het mee en kunnen we blijven doorrijden

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:18

@mandy_b, thx. Ben ook echt heel blij met hem. Maar we hebben een mega lange weg gehad....


Zijn afstammeling is Cyrell x Nashua. Bijna niemand kent het eigenlijk

Change3x

Berichten: 6590
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:29

Wat een leuke paarden toch allemaal. :D

Mijn alweer 3,5 jarige pakt het ook fijn op!
We zijn begonnen met wat lage sprongetjes maken, hij weet nog niet zo wat hij met zijn benen moet doen maar vind alles wel héél erg leuk!

Even een fotospam. :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan nog even een verandering. :wow:

Op deze foto was hij net bij ons, vorig jaar maart:

Afbeelding

En dit nu! Wat een kleine 11 maanden kan doen met een paard!

Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:40

Tymone schreef:
@mandy_b, thx. Ben ook echt heel blij met hem. Maar we hebben een mega lange weg gehad....


Zijn afstammeling is Cyrell x Nashua. Bijna niemand kent het eigenlijk


Ken die afstammeling ook idd niet. Toch even snel gekeken op horsetelex maar zegt me allemaal niks. Ene kant is springen zag ik?


Change hij is zeker erg veranderd zeg. Puppy gaat er al echt vanaf.

Change3x

Berichten: 6590
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:48

Vooral heel veel aangekomen met wat liefde en goede verzorging. :=

Hij is inderdaad wel veel minder puppy dan toen. Heel ander paard!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:09

@mandy_b ja klopt, maar moet zeggen dat hij zeker niet zal misstaan in de dressuurring. Hij heeft 1,5 jaar geleden een ongeluk gehad, hierbij heeft hij een scheur in zijn sprong opgelopen. Weet niet of ik nog durf te springen met dat been _-:(. Eerst maar eens lekker rijden en dan komt de rest van zelf.

@change3x wat een gaaf paard en wat een verandering in uiterlijk zeg. Mooi om te zien.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:51

Mandy: Zadel is van Rider Pro, nog bijna nieuw. Mevrouw reed altijd dressuur maar besloot af en toe te willen springen. Conclusie zadel twee jaar in bezit en misschien max een half jaar gebruikt. Toen heeft ze het ingeruild op een nieuw zadel en zo komt het via de zadelpasser bij mij. Fijne is dat je de wrongen bij je knie en achteraan met klittenband kan verplaatsen! Ben er superblij mee en Irocco loopt er super onder.

Change: Mooi beestje zeg! Wij waren voor de zadelstress ook van plan om te gaan springen, dus nu gaan we wat conditie terug krijgen en dan langzaamaan weer beginnen. Leuk dekje heb je daar ook!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:05

Oh oeps bedankt dat je het even zegt Mandy :') . Ik dacht dat dit het 2017 topic was. Ik ga weer :+ :wave: .

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:26

Vanavond weer les gehad. Maar een lesje rijden is een lesje grondwerk geworden. We gaan altijd onder de man naar de vereniging merkt op de heenweg wel wat spanning bij hem maar niet extreem.

Bij de vereniging afgestapt om de lichtjes af te doen en z'n deken. Daarna weer op proberen te stappen ik hing ernaast en voor ik mn voet erover heen kon doen kwam hij steil overeind dan doet z'n pook van een Western zadel toch best pijn. Hierna nogmaals geprobeerd toen bleef hij staan maar zodra ik zag ging hij rennen en voelde ik z'n rug al op bollen. Toch maar weer afgestapt.

Eerst gelongeerd voor het grondwerk en jeetje ik wist niet dat hij zo tekeer kon gaan steigeren en naar je uit halen en fikse Rodeo aan de longe. Met grondwerk was hij ook snel geprikkeld.

De weg terug naar stal er wel weer opgezeten en toen was er niks aan de hand. Snap er niks van waarom hij zo deed even af wachten of dit eenmalig was en anders verder kijken hoe en wat.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:20

Komt het niet door de kou? Ik stap notmaal ook altijd gelijk op maar met deze kou gooi ik hem eerst altijd even los en laat ik hem even rennen. Zo kan de ergate frisheid er even uit voor ik opstap. En dat is bij chameurook wel nodig momenteel.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:21

Bij ons is het ook een grote stuiterboel.. ben anders gaan voeren in de hoop dat er wat meer pit in kwam.. Zie nu alle hoeken van de bak heel uitgebreid en nog net niet van dichtbij. Maar dan kan je er wel lekker aan rijden dus dat is een voordeel

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:52

@tymone hea jakkes.. hoe is hij daar aan gekomen trap gehad? dat dat weer helemaal goed is gekomen zeg. Is hij ook weer helemaal geschikt als sportpaard? snap wel dat je er nu een beetje voorzichtig mee bent.
@lindamusters klinkt als een fijn zadel die helemaal naar je eigen hand te zetten is. Is het een kunstofzadel?
@Maaaikkee hmm vervelende situatie. Hopelijk een eenmalige actie..

doen jullie helemaal niet meer longeren voor het rijden dan? misschien ben ik echt nog een muts daarin :o Die van mij gaat altijd nog even aan de longe niet lang maar wel dat hij even los is.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:59

In het begin longeerde ik chameur wel voor het rijden maar hij is eigenlijk zo braaf dat het niet hoeft. Nu alleen met de kiu gooi ik hem even los van te voren zodat de ergate frisheid er af is maar zodra het weer warmer word doe ik dat niet meer

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:35

@Mandy_B

Ja hij stond er echt super sneu bij. Hij is ergens op de trailer van geschrokken en heeft de trailer compleet in elkaar geslagen. Uiteindelijk is hij onder de achterstang door naar buiten gekomen.

Tymone @ [MD] Dik spronggewricht

Uiteindelijk heeft hij 6 weken in Utrecht gestaan en daarna nog een tijd iets van een maand of 3 à 4 boxrust, maar het gaat echt super. In Utrecht is hij door het voordeurtje naar buiten gekomen, hierdoor mocht gelijk zijn andere achterbeen ook gelijk op de foto. Gelukkig was daar niks mee aan de hand.

Heb er een hard hoofd in gehad dat dit nog goed zou komen. Maar volgens Utrecht moest ik het veel tijd geven. Dat heb ik gedaan met een super resultaat. De verwachting is niet dat hij er nog last van gaat krijgen en dat hij gewoon geschikt is voor de sport. Maar de toekomst zal het uitwijzen of dat ook echt zo is.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 02:12

Ik longeer normaal nooit voor het longeren ook nooit gedaan toen hij net onder het zadel was. Stap altijd op vanaf stal en dan is het 15 minuutjes stappen tot aan de vereniging. Hebben zelf geen bak bij stal. Misschien de kou in combinatie met de regen maar toen het zo vroor was er ook niks aan de hand. Hij had dit keer ook maar 1 dag vrij gehad en soms staat hij 5 dagen stil zonder problemen. Hopen dat het eenmalig was inderdaad. :)

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:12

Tymone schreef:
@Mandy_B

Ja hij stond er echt super sneu bij. Hij is ergens op de trailer van geschrokken en heeft de trailer compleet in elkaar geslagen. Uiteindelijk is hij onder de achterstang door naar buiten gekomen.

Tymone @ [MD] Dik spronggewricht

Uiteindelijk heeft hij 6 weken in Utrecht gestaan en daarna nog een tijd iets van een maand of 3 à 4 boxrust, maar het gaat echt super. In Utrecht is hij door het voordeurtje naar buiten gekomen, hierdoor mocht gelijk zijn andere achterbeen ook gelijk op de foto. Gelukkig was daar niks mee aan de hand.

Heb er een hard hoofd in gehad dat dit nog goed zou komen. Maar volgens Utrecht moest ik het veel tijd geven. Dat heb ik gedaan met een super resultaat. De verwachting is niet dat hij er nog last van gaat krijgen en dat hij gewoon geschikt is voor de sport. Maar de toekomst zal het uitwijzen of dat ook echt zo is.


Wat een heftige wond zeg. :oo Dat het allemaal zo goed is verlopen! Hopelijk heeft hij er niks aan over gehouden, snap nu wel dat je hem eerst even lekker traint en sterk wilt maken voor je aan springen gaat denken.

@Maaaikkee ja ik snap wel dat je dan niet alsnog gaat longeren dan wordt het net gek zat.

butengeweun

Berichten: 3667
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:34

Wat een vooruitgang van alle jonkies. Hier ook lekker rustig aan. Naja ze vliegt met grote stappen vooruit. We rijden nu ook lekker alleen buiten. Nog even en dan komt ze weer lekker in mijn eigen weide staan maar dan moeten we nog even testen of ze ook alleen door dorp durft. Ivm het naareen bak kunnen dan.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:23

Net een zadel opgehaald om te passen op chameur. Het zadel wat ik nu voor hem.heb is te breed geworden en past hem dus.niet.meer. morgen dit zadel passen en als het past even rijden aangezien ik iet op elk zadel goed zitten kan. Hopen dat dit het gaat worden.

butengeweun

Berichten: 3667
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:18

hopelijk past je zadel,

Hier vanmiddag een ritje (training) in de sneeuw gereden, ze deed het keurig op een rodeo door een reiger na. Arme stalgenoten die vlogen naar de bak om mij te redden maar kon hem uitzitten en dan gewoon weer doorrijden. Maar pff adem in adem uit is het dan.

Afbeelding
Voltes waren rond op een paar stuurfouten na dan.
Afbeelding