Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:40

Tandarts komt ieder jaar langs, zn zadel past ook nog goed met opzadelen laat hij ook geen ongemakken merken staat keurig stil. Ik heb wel een afspraak gemaakt met de osteopaat om hem na te laten kijken.

Het lastige is dat dit gedrag van hem nog te verwachten was ook het is een familie kwaaltje. Fionn is een paard met een sterk karakter.

Een leiderschapsprobleempje die kans zit er zeker in we zijn momenteel wel bezig met grondwerklessen om dit te verbeteren. Het lastige is we staan op een kleine stal (3 paarden waarvan 2 van mij), de eigenaresse van het andere paard laat alles toe bij hem en zet hem nooit eens terug op zn plaats, hierdoor merk ik dat hij bij mij ook steeds weer opnieuw checkt wat hij kan flikken en het steeds erger word. Ik krijg het bij haar er ook niet in dat dit niet werkt op deze manier en dat ik hier problemen van ondervind.

Ik vind het inderdaad een eng idee om er iemand anders op te zetten, zou het mezelf niet kunnen vergeven als er iets gebeurd en daarbuitenom ken ik ook niemand die dit gedrag durft door te pakken. Dan betaal ik er liever iemand voor om bij wijze van spreken zn nek te breken...

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:06

Ai Maaaikkee dat is toch wel de angst van iedere ruiter. Ik hoop dat je snel en veilig terug komt op de plek waar jullie een fijne samenwerking hadden. Het is altijd enorm vervelend als een andere ruiter jou paard niet op de juiste manier corrigeert. Dat was de hoofdreden dat ik eigenlijk niet op een stal wilde staan.

-
Nou wij hebben afgelopen week lekker van het weer kunnen genieten! Voor de eerste keer in deze 'vreemde' buitenbak. Paarden stonden lekker buiten, er was van alles te zien. Heerlijk kunnen rijden. Het is nog geen top kwaliteit wat we neer zetten, maar we leren beide enorm veel. Met de instructeur die ik momenteel heb, merk ik dat mijn houding een stuk verbeterd is. ( Alleen mijn handen zijn nog een ware ramp. Maar ik speel geen piano meer haha ) Goliath loopt steeds lekkerder en wil het zo graag goed doen. Hij had iets meer voorwaarts moeten lopen, dan komt hij sneller naar beneden. Maar voor de eerste keer in deze buiten bak, mag ik eigenlijk helemaal niet klagen.


maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:42

Ziet er goed uit shamaqueen zeker voor Hoelang je nu met hem bezig bent!

Nou de kogel is door de kerk... vandaag is de osteopaat langs geweest en deze heeft niks abnormaals gevonden. Wel gaf ze aan dat het een paard is wat erg flexibel door zn lijf is en daardoor makkelijker kan reageren op kleine pijntjes.

Aankomende zaterdag vertrekt hij voor training, we hebben besloten om hem naar Wendy van osch te brengen. Vind het een erg moeilijke keus maar wel de beste denk ik. Het is toch je maatje. Wendy is 100km verderop enkele reis maar ze schijnt erg goed te zijn en heeft veel ervaring met probleem paarden dus ik heb er alle vertrouwen in.

De stal waar hij vorig kaar heeft gestaan heeft hun prijs flink verhoogd en dat was nu €725 per maand dat was me toch iets teveel van het goede. Ik wil best goed betalen voor resultaat. Maar de afstand en het doel wat ik voor ogen heb heeft toch besloten anders te doen.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:01

Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken hoor! Paard krijgt gezien het steigeren vanaf de grond duidelijk niet genoeg leiderschap nu, en daardoor kunnen ze echt heel anders worden. Als hij eenmaal is gecorrigeerd is het wel heel belangrijk dat je genoeg leiderschap blijft hebben omdat ie anders weer vervalt in deze gewoontes. Sommige paarden hebben het nodig om elke dag grenzen aangewezen te krijgen. En dit vooral ook in de allerkleinste dingetjes! Want dat soort paarden worden van toelaten steeds 'dominanter'.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:17

Vandaag voor het eerst een rondje uitgestapt door het dorp in mijn eentje. Wat was hij braaf, onderweg kwamen we auto's, motoren, wapperende vlaggen en honden tegen. Meneer heeft geen stap verkeerd gezet.

Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:03

@maaaikkee wat een verschrikkelijke moeilijke keuze heb je moeten maken. Maar zo te horen wel een goeie keus hopelijk kunnen zij hem helpen en kunnen jullie daarna weer lekker aan de bak.. hoe is de reis daarheen gegaan staat hij een beetje fijn?

@shamanqueen wat fijn dat het zo goed gaat wordt ook een heel ander paard.

@tymone lekker zo stap ritje buiten de deur


Mijn paard gaat ook heel fijn we rijden nu ook weer zonder instructeur en hij wordt steeds fijner te rijden

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:30

@tymone, heerlijk dat hij zo braaf is en dat je er mee in je eentje op pad kan!

@mandy_b, hij stond met 5 minuten op de trailer en de weg ernaar toe ook geen problemen ervaren. Het was zeker een moeilijke keus maar wel de juiste denk ik. Wil hem waarschijnlijk 2 maanden laten staan, ik iedergeval niet terug halen als het een weekje goed gaat. Maar ik heb hem met een goed gevoel achter kunnen laten en ga morgen weer bij hem langs! :)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:16

@Maaaikkee, hoop dat het daar snel beter gaat en dat jullie daarna de draai weer kunnen vinden.

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:24

maaaikkee schreef:
@tymone, heerlijk dat hij zo braaf is en dat je er mee in je eentje op pad kan!

@mandy_b, hij stond met 5 minuten op de trailer en de weg ernaar toe ook geen problemen ervaren. Het was zeker een moeilijke keus maar wel de juiste denk ik. Wil hem waarschijnlijk 2 maanden laten staan, ik iedergeval niet terug halen als het een weekje goed gaat. Maar ik heb hem met een goed gevoel achter kunnen laten en ga morgen weer bij hem langs! :)


Wat fijn dat hij er zo rustig onder blijft! Wordt je wel een beetje op de hoogte gehouden hoe het eraan toe gaat?
Misschien kan je als het goed gaat daar eerst weer een paar keer bij hun gaan rijden.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:46

Ja de bedoeling is zodra hij braaf genoeg is ik twee keer per week ga lessen tot hij naar huis komt.

Word gelukkig wel goed op de hoogte gehouden, vandaag telefonisch contact gehad en ga morgen even bij hem langs.

Vandaag heeft ze gereden en drie keer raden... hij was weg braaf. Maar ze heeft het idee dat hij overal nogal van onder de indruk is dus dat dit gedrag nog wel gaat veranderen. Ze benoemde wel dat hij erg brutaal is bekend gedrag helaas Haha.

Ook heeft hij daar al laten zien hoe dom hij is. Heeft zich vast gerold in de stal de sukkel... gelukkig niks aan overgehouden.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:30

Heftige maar dappere beslissing hoor maaike!
Heerlijk tymone, dat moet hier uiteindelijk ook gaan lukken.

Ik heb vandaag voor de eerste keer springles gehad, hij vond het zó leuk, lekker oortjes erop en soms niet eens te houden haha! klein filmpje: https://www.instagram.com/p/BSOvEvFgP0R/?taken-by=lindamustersx&hl=nl
Het ziet er nog niet precies uit zoals het moet, maar ik ben allang blij dat hij er overheen gaat zonder mega sprongen of weigeringen! Wat kan ik toch genieten van mn jonkie <3

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:29

lindamusters schreef:
Heftige maar dappere beslissing hoor maaike!
Heerlijk tymone, dat moet hier uiteindelijk ook gaan lukken.

Ik heb vandaag voor de eerste keer springles gehad, hij vond het zó leuk, lekker oortjes erop en soms niet eens te houden haha! klein filmpje: https://www.instagram.com/p/BSOvEvFgP0R/?taken-by=lindamustersx&hl=nl
Het ziet er nog niet precies uit zoals het moet, maar ik ben allang blij dat hij er overheen gaat zonder mega sprongen of weigeringen! Wat kan ik toch genieten van mn jonkie <3



Wat oogt hij relaxt zeg

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:00

Tymone schreef:
lindamusters schreef:
Heftige maar dappere beslissing hoor maaike!
Heerlijk tymone, dat moet hier uiteindelijk ook gaan lukken.

Ik heb vandaag voor de eerste keer springles gehad, hij vond het zó leuk, lekker oortjes erop en soms niet eens te houden haha! klein filmpje: https://www.instagram.com/p/BSOvEvFgP0R/?taken-by=lindamustersx&hl=nl
Het ziet er nog niet precies uit zoals het moet, maar ik ben allang blij dat hij er overheen gaat zonder mega sprongen of weigeringen! Wat kan ik toch genieten van mn jonkie <3



Wat oogt hij relaxt zeg


Hij is ook heel relaxed, maar heeft echt energieuitspattingen. 20 minuten voor dit gefilmd werd gingen we nog al bokkend snel omdraaiend zonder beugels door de bak in volle galop, dan is ie zn energie wat kwijt en is t allemaal weer goed. Dan ziet hij wat "engs". Hij kan ontzettend slecht tegen veranderingen langs de bak, gelukkig staat er elke week wel wat anders en word zn reactie erop wel minder heftig!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:26

Hij oogt wel heel groot. Of ben jij klein? :)

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:34

meisje2000 schreef:
Hij oogt wel heel groot. Of ben jij klein? :)

Ik ben 1.70 :')

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:54

dan ben je niet klein hahahah. hoe groot is je mooierd dan als ik vragen mag want hij oogt wel heel groot onder je

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:28

De laatste keer dat hij gemeten is was hij 172 cm, maar dat is hij nu al wel weer voorbij.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:51

Een joekel dus. Die van mij is nu ong 160 en dat vind ik groot genoeg hahahahaa.

YavannaxxJarig
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:31

@maaaikkee: wat een lastige keuze heb je moeten maken! Maar het moet inderdaad niet te gevaarlijk gaan worden. Jammer dat alles inderdaad zo belachelijk duur is maar je krijgt er dalijk inderdaad een hoop voor terug!

@lindamusters: wat een onzettend leuk dier!

@tymone: dat zadel ziet er echt hemels uit! En wat fijn dat het zo goed gaat.

Hier een paar progress fotos van indra, wel is ze nu ontzettend aan het puberen en gaat ze sinds de laatste paar keren zo erg omhoog dat ze bijna achteroverklapt gewoon puur om ergens onderuit te komen maar vandaag heb ik weer les gehad en kunnen we hier weer aan werken!

Afbeelding
De galop doet ze heel goed! Ze kan zichzelf steeds beter dragen en we zijn nu lekker aan het oefenen op het schakelen (arbeids naar middengelop)
Afbeelding
Draf gaat ook beter, ze volgt nu echt de hand en gaat er bijna niet meer achter lopen. Ze kan zelfs al wijken! Echt niet normaal hoe snel ze leert maar ik moet dr altijd blijven bijleren want als het te saai wordt ben je aan de goden overgeleverd :+
Afbeelding
Dit was de 2x echt een sprongentje ook nog laag alleen ze wilt er wel zeker over zijn dat de balk er niet afgaat :')
Afbeelding
En als ze echt braaf is kunnen we lekker een rondje buiten doen wat ze echt genieten vind. Ze is ook bomproof dus schrikt van niks wat heeeeel fijn is haha

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:55

@lindamusters ziet er fijn uit. Jammer van zijn energieuitbarstingen...

@Yavannaxx ziet er goed uit en springen kan ze zeker wel! Alleen dat stijgeren is toch wel wat minder...

Ik heb ook weer wat foto's van illiesta. Hij gaat ook heel erg fijn! Zit geen kwaaiigheid in hem en blijft me elke keer weer verrassen. We hebben ons eind april opgegeven voor een clinic van Theo Hanzon (hij heeft zijn papa gereden de hengst amazing star (flemmingh X Ferro). Ben heel benieuwd of hij overeenkomsten ziet aangezien ik niks van men merrie in hem terug zie haha.


Afbeelding

Afbeelding

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:50

Ziet er heel mooi uit mandy! Mooi modelletje heeft ie!

Hier is de eerste wedstrijd ingeschreven, op mijn verjaardag starten we in de klasse L1. Ben benieuwd! Hoop dat ie me een mooi verjaardagscadeau geeft door heel lief te zijn! ;) :P

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:57

Ik heb net mijn startpas aangevraagd en ingeschreven voor de eerste wedstrijd. 7 mei wordt mijn debuut *\%/* .

Wat ik wel saai vind, is dat je geen fysieke startpas meer krijgt :n

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:19

Spannend allebei wel erg leuk :D

Ik heb ook weer wat foto's van mijn kracht patser

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:52

Prachtige foto's Mandy!! ziet er heel goed uit.

Ik dacht dat er hier ook iemand was met dit probleem dus vandaar dat ik het hier even plaats. De KNHS heeft dit erg laat geplaatst waardoor ik de eerste selectie al heb gemist maar misschien gaan we nog een poging doen om alsnog te selecteren. Komend weekend, op mijn verjaardag, ons debuut (hopelijk is hij een beetje braaf).
KNHS:
Citaat:
Citaat:
"De meeste afwijkende bepalingen met betrekking tot deelname aan een bepaalde klasse zijn geschrapt in de kampioenschapsreglementen dressuur. Iemand die bijvoorbeeld twee keer met verschillende paarden Z2 heeft gereden mag nu ook deelnemen aan het kampioenschap in de klasse L1. Er zijn nog wel wat uitzonderingen, kijk hiervoor in het kampioenschapsreglement."

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:06

@welshfan97 gaat vast helemaal goed komen, veel succes met je wedstrijd!

@mandy_b ziet er netjes uit doen jullie beide goed.

@tymone spanneeendd maar wel echt super leuk hij loopt wel fijn. Veel succes 7 mei!

@yavannax wat een leuk paard heb jij onder je kont zeg! Ziet er netjes uit. Heerlijk zn bombroef paard!

@lindamunster 1,72 is echt groot zeg! Wat een joekel die van mij zijn erbij vergeleken maar kleintjes

______________

Fionn staat nu bijna 3 weken bij Wendy op stal, wat een moeilijke keuze was dat zeg. Maar ik ben er van overtuigd dat het de beste was er word zo ontzettend goed voor hem gezorgd daar, ik ben nu 2 keer langs geweest en steeds ga ik met een goed gevoel richting huis. Wendy is echt top voor hem, legt goed uit en ik mag langs komen wanneer ik wil. Ze voelt hem ook super goed aan de eerste week was hij braaf maar daarna begon hij wel wat praatjes te krijgen. Volgens Wendy was het een paardje met potentie dat maakt je toch we even heel trots als ze dat zeggen. Hij kan al roll back, begin van de stop en een klein stukje spin. Dat word nog wat als hij straks weer thuis is, wat nog 1,5 maand duurt :D

Over zn 2 weken ga ik er zelf weer op en dan lessen bij Wendy als dat allemaal goed gaat mag hij terug komen. Als ik hem nu steeds zie lopen gaat het toch wel weer kriebelen. Zo trots op Mn puppy en stiekem ook een beetje op mezelf dat ik hiervoor gekozen heb.

Kan Wendy echt aanraden! Fionn is mooi netjes op gewicht, oogt niet gestresst en hij is zelfs gewassen Haha.

Afbeelding

Afbeelding