Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:24

:wave:

Aangezien er ook een topic is over paarden die in 2015 beleerd worden, leek het me ook wel leuk om ook een topic te hebben over paarden die in 2016 beleerd gaan worden om wat met elkaar te kunnen kletsen daarover en verhalen/ervaringen/foto's uit te wisselen. En misschien dat er nu al mensen zijn die rustig aan wat voorbereidingen doen?

Zelf heb ik samen met mijn vriendin een Arabische merrie die op 03-01-2013 geboren is. Ze heet S.A. Mishkaljiyah oftewel Mish en is nu rond de 1.50m groot. Onze bedoeling is om zo rond de zomer voor het eerst een keer op te stappen. Sinds een paar maanden doen we al wat meer kleine dingen met haar. Zo gaan we regelmatig een stukje wandelen, gaat ze regelmatig mee naar buiten als handpaard met onze andere pony, doen wat grondwerk met haar en recent hebben we haar een paar keer kort aan de longe gehad wat ze ook zeer goed oppakte. We zijn vooral bezig met haar 'allesmak' maken :)
We willen haar uiteindelijk western en/of richting klassieke dressuur beleren en het is onze bedoeling om als we er straks op kunnen zo snel mogelijk gewoon lekker buiten kilometers te maken. Pas in 2017 of 2018 willen we haar in de bak meer doorrijden.

Dit is onze Mish afgelopen augustus:
Afbeelding

Zijn er meer mensen die hun pony/paard ook in 2016 gaan beleren?

Groetjes Desiree

Vosje25

Berichten: 224
Geregistreerd: 12-12-10

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:33

Ik meld me! Wat een gaaf paardje heb jij zeg!
Ik heb een kruising paint van april 2013 die in 2016 beleerd gaat worden tenzij hij nog te puppy is..
Ik wandel ook veel met hem en probeer hem nu aan alles te laten wennen een beetje.
Longeren kent hij een beetje maar doe ik eigenlijk heel weinig, verder loopt hij netjes buiten naast me en gedraagt zich voorbeeldig!verder vind hij alles prima wat ik doe haha. Grondwerk ben ik heel iets mee begonnen nouja grondwerk meer spelen in de bak, hij volgt me en staat stil wanneer ik stil ga staan :D
Hij wordt straks een lekkere recreatiepony en gaan fijn buiten rijden, voor de rest alleen maar genieten!

Afbeelding


Afbeelding

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:57

Leuk ook een topic over het beleren :) . Ik heb een Everdale x Wup uit 2013, Eston. Hij zal later in 2016 beleerd worden. Nu komt hij alleen in de hand, verder mag hij nog gewoon lekker jonge hengst zijn :) . Of ik hem wegbreng voor het beleren of zelf weer ga doen weet ik nog niet. Uiteindelijk is Eston voor de dressuursport. Ik weet nog niet of ik hem aan (kan/zal) houden, maar ik ben erg blij met hoe vriendelijk en fijn hij in de hand is. Hij heeft een heel meewerkend karakter, hopelijk wordt dat onder zadel net zo :)

Afbeelding

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:08

Ik meld me ook! Ik heb een Alexandro P x Jazz hengst uit augustus 2013, begin volgende week komt hij naar huis dus dan wil ik wat met hem gaan doen. Eens een rondje buiten lopen, keertje op de trailer, gewoon dat soort dingen en verder zie ik wel hoe het loopt.

Afbeelding

Foto is van 30 september, de dag dat hij aankwam in Brabant. De achteruit kent hij inmiddels wel, want dat kende hij toen dus nog niet, niet heel ideaal met uitladen. :))

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:09

Hey wat leuk Desiree, heb je een topic gemaakt :D hier het andere baasje van Mish.

Leuke andere paardjes, ben benieuwd hoe het proces voor iedereen gaat verlopen. :)

Anoniem

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:13

Hey, leuk! Leven in het topic :D

@Vosje25, Dankjewel! Die van jou is ook erg leuk! Heerlijke toekomst voor hem dan, als recreatiepony :)
@Nessie, Wat een gaaf dier zeg. Wegbrengen/zelf doen kan me voorstellen dat je het nu nog niet weet, kun je ook altijd nog beslissen natuurlijk :).
@Nies_, Aansprekend koppie heeft je paard. Klinkt als een goed plan :j

Van de week hebben we Mish weer voor het eerst sinds een paar weken aan de longe gehad. Ze moest weer even wennen maar het ging al snel weer heel goed, knap dier :)
Vanmiddag gaan we lekker een stuk wandelen met haar, dat vind ze ook leuk. Momenteel is ze wel vrij druk maar ik denk dat het door de weersomslag komt.

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:28

Mijn ruin wordt aankomend voorjaar beleerd. Hij is van 2012 maar was vorige zomer nog niet 'klaar', te jeugdig. Beestje meet 1.72m.
Ik ga hem laten beleren, heb al iemand op het oog hiervoor maar nog niet defintief afgesproken. Hoop deze zomer hem zelf te kunnen doorrijden. Heb geen sportplannen met hem omdat ik zelf geen wedstrijden meer wil rijden. Ik ben heel tevreden wanneer hij in augustus zover is dat we af en toe naar het bos kunnen.
Gaat om deze jongen (op de foto 2 jaar oud):
Afbeelding

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:33

Ik meld me ook. Bij ons op stal gaan we er in 2016 drie beleren. Twee springpaarden en een dressuurpaard. Springpaarden zijn een Boss VDL en Azteco VDL en het dressuurpaard is een johnson. We hebben van alle paardjes half broers staan en die doen het goed dus ben benieuwd wat deze paarden ons gaan brengen. Wij laten altijd iemand komen om ze de eerste paar keer te rijden en daarna rijden we ze zelf door. Twee springpaarden zijn dan 4 en zullen begin 2016 beleerd worden en het dressuurpaard ergens in juli

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:44

ik heb een welsh A pony hengst dat komend jaar beleerd gaat worden.
moet zeggen hij is erg makkelijk voor een hengst en waanschijnlijk volgend jaar naar de keuring toe en laten keuren tot dekhengst. :D
Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:51

leuk dit topic!

Ik volg ook! Mijn hengst geboren op 10 mei 2013. wordt volgend jaar 3 en wil ik dan ook langzamerhand gaan beleren. Hij is een nakomeling van amazing star X houston.

Afbeelding

Staat nu nog in de opfok en zal begin 2016 gecastreerd worden.

Vosje25

Berichten: 224
Geregistreerd: 12-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:45

Wat een knappe paardjes komen er voorbij zeg!

Olina schreef:
Hey, leuk! Leven in het topic :D

@Vosje25, Dankjewel! Die van jou is ook erg leuk! Heerlijke toekomst voor hem dan, als recreatiepony :)
@Nessie, Wat een gaaf dier zeg. Wegbrengen/zelf doen kan me voorstellen dat je het nu nog niet weet, kun je ook altijd nog beslissen natuurlijk :).
@Nies_, Aansprekend koppie heeft je paard. Klinkt als een goed plan :j

Van de week hebben we Mish weer voor het eerst sinds een paar weken aan de longe gehad. Ze moest weer even wennen maar het ging al snel weer heel goed, knap dier :)
Vanmiddag gaan we lekker een stuk wandelen met haar, dat vind ze ook leuk. Momenteel is ze wel vrij druk maar ik denk dat het door de weersomslag komt.


Hij krijgt een luizenleventje <3
Hij is ook hardstikke mensgericht en helemaal gek van mijn kids, als ze er rondlopen volgt hij wat ze doen en als ze hem een worteltje komen geven verzet hij geen stap net alsof hij weet dat hij voorzichtig moet zijn en maar knuffelen met ze!misschien als mn kids ouder zijn en ze willen op wedstrijd ofzo dan gaat dat misschien gebeuren maar ze zijn meer van het rondhobbelen met onze shet nog en dat laat ik ook nog lekker zo haha

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:55

Ik meld me! Ik heb sinds een week een superleuke 3.5 jarige ruin! Ik ben dan ook al rustig begonnen met beleren maar het grootste gedeelte gaat zich wel afspelen in 2016 aangezien dit niet zo 1.2.3 gaat natuurlijk :Y)
Hij staat nu nog bij iemand anders en ik ga er dagelijks naartoe en dan rijd ik hem zelf in maar wel onder goede begeleiding! Hij blijft hier nu nog 2 weken staan en als de basis er goed in zit dan gaat hij mee naar huis *\o/* . Hij heeft 3.5 jaar alleen maar op het land gestaan met vriendjes en is nu sinds 2.5 week onder de man! Hij pakt alles supergoed op en is heel leergierig!

Harly is 100% springgefokt maar heeft de gangen van een dressuurpaard <3 . Het doel is dan ook om volgend jaar een keer op wedstrijdjes te gaan en als de dressuur er goed in zit dan rustig te beginnen met springen en misschien ooit nog eventing! Maar niks heeft haast eerst gewoon rustig alles opbouwen :D

Een fotootje van 2 weken geleden
Afbeelding

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:15

Ik meld me ook! Wij laten onze quartermerrie Alta (van 26 maart 2012) komend jaar inrijden. Op basis van klassieke dressuur.

Klik voor foto (te groot voor forum). Foto is van zomer 2014, dus bijna 2.5.

We zijn haar nu aan het voorbereiden. We doen haar rechtrichten aan de hand en willen haar zelf zadelmak (maar dus niet ruitermak: te gevaarlijk..) maken. Ze kent al wel longeersingels en de dubbele lijnen. Ook heb ik veel grondwerk met haar gedaan. Ik lees gezellig mee!

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:07

Zou ik me ook mogen melden?

Ik doe voor me werk veschillende paarden inrijden :)

Marleen_vA

Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:18

Wat een leuk topic! (jammer genoeg nog niet zo fanatiek topic)

In 2016 ga ik onze knapperd Santos inrijden. Hij is eind september gecastreerd met ruim 3 jaar oud. Hij is van 5 juni 2012. Wij gaan Santos vanaf juni 2016 inrijden. Hij staat sinds 1 december op een kleine pensionstalling midden in het bos. Hij wordt ongeveer 2x per week 20 minuutjes gelongeerd (beginselen rechtrichten aan de hand), we wandelen in het bos en tutten wat aan. Ook wordt hij nu door de volwassen paarden ''opgevoed'' (hij was in de opfok eigenlijk altijd de baas (met zachte hand gelukkig), dat dat heeft nu als gevolg dat ie praatjes heeft in zijn spel (niet gemeen, maar mag wel een tandje minder).

Als we hem ingereden hebben, zal hij maximaal 2x per week onder het zadel zijn. Altijd minimaal 2 dagen vrij. de rest grondwerk. Zo deden wij het eerste jaar met mijn vorige paard ook.

Dit is Santos afgelopen november:
Afbeelding

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:27

Wat een prachtig paard hierboven!

Ik ben eind dit jaar ook langzaam begonnen met beleren en in 2016 ga ik hier natuurlijk mee verder! Het gaat om Killian, hij is een welsh pony van ongeveer 1,35m en in maart 2012 geboren.
We houden nu even pauze ivm het vuurwerk, er word hier door kinderen al redelijk veel afgeschoten.
Bovendien is hij flink afgevallen dus moet hij nu eerst maar wat aankomen en spieren kweken..

Foto van mei dit jaar.
Afbeelding

Foto van een week terug.
Afbeelding

Marleen_vA

Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:01

Ow leuke toevoeging bij Santos: hij hebben hem al vanaf 8/9 maanden oud :)

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:56

Afbeelding

Chloƫ is van juni 2013, zolang is ze ook van mij
Ik ben zelf onervaren in het opleiden van jonge paarden, dus het beleren/doorrijden ga ik aan een prof overlaten.
Wel ben ik zelf al van alles aan het uitproberen met haar.
Ik vind het wel zeer belangrijk dat ze niet overhaast wordt dus als het pas 2017 wordt dan is dat maar zo
(Ik begin ondertussen wel razend nieuwsgierig te worden hoe ze zich onder het zadel gaat gedragen!)

Yavannaxx
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:57

ochh wat zie ik knappe paarden langskomen ! <3

Die van mij is op 23-02-13 geboren en die gaan we volgend jaar ook lanzaam beleren
en aan het eind van het jaar er misschien op als ze er aan toe is. Dit ga ik wel zelf doen maar wel met iemand die me er goed in kan begeleiden, ik heb eerder paarden ingereden maar ik heb liever iemand erbij die echt precies weet wat goed en niet is zegmaar :j

ze is een lieve tuigermerrie patijn x briannalina en ik heb er nu sinds 01-12-14 omdat ze bijna 3 is volgen we wel wat grondwerk lessen met der en dat gaat super goed !!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:15

Ik kom me ook melden! Al blijft het voorlopig nog alleen bij meelezen. Sinds een paar weken ben ik (op afstand) eigenaar van mijn eerste eigen paardje, een tinkermerrie genaamd May uit 2012. Ze kent wat basis in longeerwerk, maar meer nog niet. Op dit moment is ze drachtig, dus het beleren is nog niet verder opgepakt. Ze mag eerst rustig uitgroeien en haar veulen krijgen, als het veulen afgespeend is komt ze dichterbij te staan en gaan we rustig beginnen. Ik twijfel nog of ik haar (onder zeer goede begeleiding) zelf ga beleren of dat ik het eerste deel ga uitbesteden, maar er is nog tijd zat om daar een goede keuze in te maken.

Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:16

Ah leuk! Weer nieuwe mensen :)

Ik reageer straks even op iedereen en zal dan ook weer eens wat over onze Mish vertellen. Maar erg leuk dat er weer leven is :)

loveslimpie

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:31

Wij hebben er ook 2 die beleerd gaan worden, van de zomer was het te druk, dus geen tijd gehad om die 2 op te pakken
Dus nu ze 3,5jaar zijn mogen ze aan de slag :)
T zijn 2 ruinen de ene is een vigo d'arsouilles x mr blue en de ander is een quasimodo vd molendreef x casantos

pipplover

Berichten: 46
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:51

Oh wat leuk! Mijn ene verzorgpony heeft dit jaar voor het eerst een zadeltje op haar rug gehad en ze ging hier echt heel goed mee om. Ze vond het zelfs gewoon heel leuk om lekker wat te doen. Nou heeft ze van haarzelf al wel dat ze graag iets wil leren en altijd wel in is om wat te doen, dus dat is echt super. Maar van de zomer dit jaar mogen we aan het tweede paardje beginnen om haar ook in te rijden. Hier heb ik echt super veel zin in dus ik hoop echt dat het snel zomer is! :D En natuurlijk dat het net zo goed mag gaan als met m'n andere verzorgpony. Dat wachten we maar af .. :)

Hier heb ik in iedergeval foto's van ze:

Charlottje, die dit jaar dus ingereden is:

Afbeelding

En Isabell, die deze zomer aan de beurt is:

Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:49

Leuk al die aanmeldingen. :) Leuke paarden allemaal grappig om te zien hoe jong het ene paard er nog uit kan zien en hoe volmaakt het andere paard er al uit ziet.

lovesal

Berichten: 935
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Lelystad

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:47

Ik meld mij ook! Heb een bijna 3 jarige hengst van Amazing Star. Hij loopt nu nog in de opfok in Duitsland. Ik weet nog niet wanneer hij naar huis komt en wanneer ik hem zadelmak ga maken :)

Foto's zijn van 1 november.
Afbeelding
Afbeelding