Aangezien er ook een topic is over paarden die in 2015 beleerd worden, leek het me ook wel leuk om ook een topic te hebben over paarden die in 2016 beleerd gaan worden om wat met elkaar te kunnen kletsen daarover en verhalen/ervaringen/foto's uit te wisselen. En misschien dat er nu al mensen zijn die rustig aan wat voorbereidingen doen?
Zelf heb ik samen met mijn vriendin een Arabische merrie die op 03-01-2013 geboren is. Ze heet S.A. Mishkaljiyah oftewel Mish en is nu rond de 1.50m groot. Onze bedoeling is om zo rond de zomer voor het eerst een keer op te stappen. Sinds een paar maanden doen we al wat meer kleine dingen met haar. Zo gaan we regelmatig een stukje wandelen, gaat ze regelmatig mee naar buiten als handpaard met onze andere pony, doen wat grondwerk met haar en recent hebben we haar een paar keer kort aan de longe gehad wat ze ook zeer goed oppakte. We zijn vooral bezig met haar 'allesmak' maken

We willen haar uiteindelijk western en/of richting klassieke dressuur beleren en het is onze bedoeling om als we er straks op kunnen zo snel mogelijk gewoon lekker buiten kilometers te maken. Pas in 2017 of 2018 willen we haar in de bak meer doorrijden.
Dit is onze Mish afgelopen augustus:

Zijn er meer mensen die hun pony/paard ook in 2016 gaan beleren?
Groetjes Desiree

. Hij heeft 3.5 jaar alleen maar op het land gestaan met vriendjes en is nu sinds 2.5 week onder de man! Hij pakt alles supergoed op en is heel leergierig!