veulen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:59

Heb het hele topic nog eens doorgelezen, geloof er echt geen snars van!!!
Echt het verhaal klopt van geen kant....

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:12

dat klopt, maar is toch waar.
Even voor de mensen die voor mijn buurman zijn: Jullei vinden het dus normaal om gewoon ff een pon te kopen op een landje pleuren en er niet meer naar kijken nooit ontwormen enten enz. Af een toe dan een wormenspuit kopen en daar 6/7 pony's mee doen, als je dan een veulen heb hem in een hokje zetten samen met zijn moeder, niet naar omkijken beetje kuil eronder door schuiven elke dag en thats all?? Lekker zielig voor die pony's dan. LoveSandy heeft het veulen proberen opvoeden, moeder schoongemaakt, nageboorte opgeruimt enz. Ze mest uit, zorgt voor water enz. Of kan een pony znder water leven???? Erg vreemd dan, die van mij niet. Ik bemoei me hiermee omdat loveSandy zelf geen comp. heeft en dus alleen in de bieb of bij mij kan bokken.

Even kort samen gevat voor de mensen die het niet meer snappen, de buurman heeft dus een veulen die verkouden is, zijn neus gorgeld helemaal als ie ademt, en die man lacht ons dus alleen maar uit. Nu wil LoveSandy dus weten wa ze eraan kan doen behalve de dierenarts bellen. In mijn profiel staat toch ook vermeld dat we een veulen hebben (nou ja de buurman)hij heet dus chico.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:16

Het kan best dat je dat vuelen hebt, allemaal goed,
Maar geloof het verhaal eromheen niet...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:20

lailapri schreef:
, nageboorte opgeruimt enz.


euhm de nageboorte hoort de merrie zelf terug op te eten hoor Verward .

Verder trek ik hier mijn conlcusie uit:

a) of deze man is een dierenbeul
b) of dit is een penny-verhaal
c) of dit word sterk overdreven allemaal
d) of we weten niet 100% zeker met wat hij eigenlijk bezig is.

omcirkel naar keuze Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:26

xKatleentjex"]
[quote="lailapri"], nageboorte opgeruimt enz.
[/quote]

euhm de nageboorte hoort de merrie zelf terug op te eten hoor Verward .

[/quote]

Hoeft niet altijd hoor, bij Ilkkah haalde wij hem ook altijd weg, maar de fjorden eten hem altijd idd op Lachen
Moet wel he, voor als ze in het wild leven Lachen

[quote="xKatleentjex schreef:

Verder trek ik hier mijn conlcusie uit:

a) of deze man is een dierenbeul
b) of dit is een penny-verhaal
c) of dit word sterk overdreven allemaal
d) of we weten niet 100% zeker met wat hij eigenlijk bezig is.

omcirkel naar keuze Haha!


Ik ga voor alle 4

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:27

Ik omcirkel de laatste 3 Knipoog

Lailapri, ik begrijp je frustratie, maar lees het verhaal zelf eens goed oor, als dit geen bekenden van jou waren, zou je dan ook geen vraagtekens zetten ?
Het draait wat inelkaar om etc etc.
Als je zulke dingen vraagt kun je deze antwoorden en onbegrip verwachten.
Een veulen dat verkouden is hoort een DA bij, zowiezo bij een pasgeboren veulen.
Dat is het enige antwoord, er is verder weinig aan te doen.
Daar zal ze het mee moeten doen en zo is het nou eenmaal.

Dan komt er een verhaal van hier tot tokio over die boer, warrig doorelkaar, met stukken weg gelaten en dan weer andere stukken, dan kun je wederom die reacties verwachten.

Dus het is aan jullie, wat willen jullie ?
Het antwoord wat ze hebben wou heeft ze nu en wat jullie daar mee doen is aan jullie.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:29

Dus jullie verzorgen met 3 mensen 1 pony?
En jullie kunnen niet met zun 3en naar die boer gaan, maakt altijd meer indruk dan 1

loveSandy

Berichten: 74
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 20:40

ik heb dit topic alleen maar geschreven om tips te krijgen en niet om me buurman zwart te maken. en ik haat hem ook niet ofzo en ik was in het begin heel erg goed bevriend met hem maar nu ik hem ken wordt dat wel anders. hij gaat niet goed met paarden om maar hij weet niet anders hij heeft het zo geleerd denk ik en hij wil niet naar ons luisteren want hij denkt dat hij alles goed weet maar dat is niet zo en lacht ons gewoon uit als wij wat zeggen. maar ik weet dat ik de dierenarts moet bellen maar ik heb geen geld en hij betaalt het echt niet zelf en ik vroeg daarom of jullie nog andere tips hadden dan dat ik de dierenarts moet bellen en de db bel ik ook niet want dan gaan de pony's weg en dat wil ik niet want die pony's betekenen heel veel voor me.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:46

Als je zo`n topic plaats Lovesandy kan je zulke reacties verwachten,

"en hij lacht ons gewoon uit als wij wat zeggen"

Iemand die ook maar IETS om dieren(paarden in dit geval) geeft zou direct de DA bellen, maar dat is bij jou buurman niet het geval.
En ik snap best dat je je buurman niet "zwart wil maken" om het even in jou woorden te zeggen, omdat hij jou paardje heeft, maar ik denk dat jij ook heus zelf wel ziet dat dit toch ook niet kan....

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:48

Ilkkah schreef:
Dus jullie verzorgen met 3 mensen 1 pony?
En jullie kunnen niet met zun 3en naar die boer gaan, maakt altijd meer indruk dan 1


Zou ik hier graag uit mogen worden gelaten! Haha!
Heb alleen even getikt dat het waar is, verder zelf heb ik het veulen niet gezien van dichtbij, omdat ik me er niet in wil mengen. Ik had dan misschien niet moeten reageren, maar soms ben ik wel eens dwangmatig Schijnheilig *LOL*

Dank u Lachen

Edit: Ik heb dan ook niks met die pony's te maken, ik heb mijn handen al vol aan mijn eigen Knipoog

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:54

Ik heb het ook niet over jou, er reageerde nog een meisje in dit topic hierover...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:54

Als je nou de dierenarts opbelt en gewoon de situatie uitlegt, een telefoontje kost haast niets en misschien dat je dan kan vragen of je nog iets anders kan doen behalve hem laten komen ?
Gewoon uitleggen hoe het zit, natuurlijk niet met alle details maar gewoon op een nette manier dat die kerel zelf geen zorgen neemt over het veulen maar dat er wel iets aan gedaan moet worden, jij het geld niet hebt maar het diertje ook niet wilt zien lijden...

Zomaar een tip hoor

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:58

SANEX schreef:
Als je nou de dierenarts opbelt en gewoon de situatie uitlegt, een telefoontje kost haast niets en misschien dat je dan kan vragen of je nog iets anders kan doen behalve hem laten komen ?
Gewoon uitleggen hoe het zit, natuurlijk niet met alle details maar gewoon op een nette manier dat die kerel zelf geen zorgen neemt over het veulen maar dat er wel iets aan gedaan moet worden, jij het geld niet hebt maar het diertje ook niet wilt zien lijden...

Zomaar een tip hoor


OK dan!
Toppie...

loveSandy

Berichten: 74
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 21:15

het is al bijna over heb hem behandeld met eucalyptus olie zal morgen zijn temperatuur opmeten

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:18

Vergeet even niet LoveSandy dat het nog een vuelen is en geen volwassen paard, dus pas op met wat je hem geeft en wat je met hem doet.
Niet alles wat sites odd voorschrijven is goed voor vuelens!

loveSandy

Berichten: 74
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 21:31

Ik heb par druppeltje in heel lauw water opgelost, 2 liter (was heel verdunt dus voor normaal paard is het 10 druppels op 1/2 liter) en door de stal gedruppelt, zodat hij het langdurig in zou ademen, het was zo verdunt dat ik het zelf niet eens rook.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:45

Bel dan alsjeblieft even voor de zekerheid, niet of hij langs wil komen, maar gewoon om het te melden en of je het zo goed doet en of je nog iets kan doen, een telefoontje kan nooit kwaad.
Het kan zo weer de kop op steken of wat meer binnenin zitten, pas er goed mee op.

loveSandy

Berichten: 74
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 21:47

jah zal ik doen bedankt voor de tip

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:48

Ja idd, gewoon bellen,
Je vergeeft jezelf het echt niet als er toch nog wat gebeurt en jij de gelegenheid had gehad om er iets aan proberen te doen!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:44

Goedzo, laat je ook even horen wat hij heeft gezegd ?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:29

Hoe is het gegaan?

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:58

SANEX"]
[quote="lailapri schreef:
Ik ga daar ook alleen heen voor rambo, verder maken die pony's me weinig uit. Maar probeer toch maar door te gaan met dit topic.


Als er verder toch geen hol uitgevoerd wordt, de rest van de pony's jouw niet schelen kan en de topicstarter niet meer reageert, waarom probeer je dan door te gaan met dit topic ?

Er wordt gevraagd of er een DA moet komen bij een verkouden veulen, het antwoord is ja, nu gaat het er over of dat boertje wel of niet goed is voor z'n pony's.
Als je van te voren weet dat die kerel er niets aan doet en jij het niet kan betalen, begin dan niet zo'n topic...( tegen topicstarter bedoeld )
Die boer wordt nu afgeschilderd als een vreselijke kerel terwijl hij zichzelf niet kan verdedigen, misschien valt het allemaal wel mee maar is het in jullie ogen een vreselijke man.
Aan een verhaal zitten altijd 2 kanten, ik zou graag zijn kant dan ook willen horen voor je iemand zwart kunt gaan maken.

Als het veulen leeft door de moeder zal het ook wel niet zo vreselijk ziek zijn, want een merrie kan niets aan verkoudheid doen.
Als de verkoudheid echt doorbreekt kan de merrie doen wat ze wil, maar daar zijn toch andere dingen voor nodig dan moederliefde
[/quote]
amen!!!!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:56

Pocahontas"]
[quote="SANEX"][quote="lailapri schreef:
Ik ga daar ook alleen heen voor rambo, verder maken die pony's me weinig uit. Maar probeer toch maar door te gaan met dit topic.


Als er verder toch geen hol uitgevoerd wordt, de rest van de pony's jouw niet schelen kan en de topicstarter niet meer reageert, waarom probeer je dan door te gaan met dit topic ?

Er wordt gevraagd of er een DA moet komen bij een verkouden veulen, het antwoord is ja, nu gaat het er over of dat boertje wel of niet goed is voor z'n pony's.
Als je van te voren weet dat die kerel er niets aan doet en jij het niet kan betalen, begin dan niet zo'n topic...( tegen topicstarter bedoeld )
Die boer wordt nu afgeschilderd als een vreselijke kerel terwijl hij zichzelf niet kan verdedigen, misschien valt het allemaal wel mee maar is het in jullie ogen een vreselijke man.
Aan een verhaal zitten altijd 2 kanten, ik zou graag zijn kant dan ook willen horen voor je iemand zwart kunt gaan maken.

Als het veulen leeft door de moeder zal het ook wel niet zo vreselijk ziek zijn, want een merrie kan niets aan verkoudheid doen.
Als de verkoudheid echt doorbreekt kan de merrie doen wat ze wil, maar daar zijn toch andere dingen voor nodig dan moederliefde
[/quote]
amen!!!!
[/quote]

Denk dat ik hier overheen gelezen hebt...
Maar die opmerking dat de rest van de ponys haar weinig uitmaken...
Wat ben jij dan voor een paardenmens zeg!!!
Verschrikkelijk!
"in de derde wereld sterven dagelijks 150 mensen aan giftig water" => Och ik woon er toch niet

Zo doe jij nou...
Gatverdamme!!!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:13

zo bedoelde ik het eigenlijk niet, meer in die trant van, met die andere mag die man den wat hij wil, geef er natuurlijk wel wat om, maar als ie maar met zijn poten van rambo af blijft. Ik ben ook niet degene die de pony's daar doet, heb huis genoeg werk, staan er al weer 8.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:16

Nou dat heb je dan verschrikkelijk fout neergezet.
Ik vind het een super goede les voor de verzorgsters van die paarden daar, maar echt heel erg sneu voor dat vuelen, dat niemand de moeite neemt om even de DA in te lichten....