Hij schoot op hol!!!! ...............

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Hij schoot op hol!!!! ...............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:09

Hallo lieve mensjus,

Ik dacht laat ik weer eens naar buiten gaan met mijn paardje, het was al weer 1 weekje geleden, dus ik snel opschieten van school, naar huis (heb me record verbroken!! Haha! )

Want ik zou met Amanda voor jullie beter bekent als Haffielover, samen met onze knollies gaan crossen.

Zoals we wel vaker doen, gaan we dan crossen op het industrieterrein bij ons in de buurt. maar eerst ga ik haar dan ophalen, dan moet ik over een recht onverhard paatje beter bekent als het schapenweggetje. dan stap ik naar amanda toe en dan galloperen we meestal terug. Zo ook vandaag, het regende dus besloten we wel in de buurt te blijven. we kwamen op het weggetke en toen gallopeerde ik aan.

Ik had het niet eens door!! en toen ging tie hard!!!!!! ik kon hem niet meer houden, ik was met alle macht aan het proberen hem te stoppen en ik stuurde hem maar een aardappelakker in, met de hoop dat hij af zou remmen! Mar neej hoor Boos! gaat da gekke dier daar kei hard galloperen! toen werd het volgens mij zo zwaar dat hij well moest stoppen! gelukkig maar,

Toen dacht ik slim te zijn en reed in stap terug naar huis om daar in de buitenbak gewoon even rustig te gaan rijden, ging tie daar ook alleen maar galloperen. toen werd ik toch Boos! !

Ik haalde me zadel eraf + hoofdstel en heb hem los laten lopen, en wat deed tie?? Ging tie rollen en daarna stond tie me schaapachtig aan te kijken! ik ging er een beetje met de zweep achter aan, nou ja toen liep tie een beetje maare ineens was het hete eraf!

Ik snap echt niks van mijn knollliebollie maar het zal wel aan het weer liggen!!

Daarna lekker op stal gezet, en even drooggewreven, appeltje gegeven en toen snel naar huis!!

veel liefs Nikki en Kilian

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:22

Dat klinkt neit fijn! Best gevaarlijk zelfs!
Je moet ook eigenlijk neit altijd dezelfde paden galoperen, want dan weten de paarden dat en krijg je dit soort taferelen. Scheve mond

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:37

Tja dan zit je wel even te denken van stop nou hahaa!
Nou net wat Annetje zegt het is best gevaarlijk...en zeker als je telkens op dezelfde paden gaat galopperen want de paarden hebben me een geheugen dat wil je niet weten want die weten wel waar ze niet en wel stap, draven of galopperen!

Hahah maar ik vond het wel even mooi toen je zei van ja ik heb hem losgelaten in de bak en toen even met een zweepje erachter aan en datr die na die tijd je helemaal aan zat te gapen haha....ik vond dat wel mooi maar ja dat heb je heel vaak he.

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:53

Da's wel even schrikken dan.... Ik hou er helemaal niet van als ik de controle kwijt ben.
Maar ja, Een paard is en blijft een dier dat aanvallen van baldadigheid kan krijgen om het zo maar te zeggen....

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:17

Ey nikki, toch weer eens op bokt geweest!!
Ja idd, ik scheet em echt dat er wat met je zou gaan gebeuren.
Maar gelukkig kon je em toch stil krijgen.
Maar et was echt dom dat ie toen zo schaapachtig stond te kijken, na 2x op en neer rennen, en toen was et klaar..
Maar, toen begon et dus te regenen, en toen ben ik dus ook in keiharde galop naar huis toegegaan .
Et storte echt.
maar gelukkig ging et goed.
Misschien morge weer gaan rijden?
ps kom je vanaaf nog naar mij?

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 12:52

Nou als ik gallopeer, doe ik dat op dat pas maar ik staf draaf en doe daar ook dus..... Hij was gewoon mega fit!! Da is tie normaal nie! Ik was er gewoon nie op vorbereid!
Heel stom van mezelf.

Maar ja Vandaag een nieuwe dag!! Enik ga nu rijden dus jullie horen straks hoe het is afgelopen!

xx Nikki

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:11

Oh, ging je vandaag zelf wel rijden Scheve mond
Dan was ik meegegaan.
Ik hb vandaag geoefend, en dat gign hee goed Haha!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:17

vertel, hoe ging ie vandaag??