2004 = slecht kattenjaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

2004 = slecht kattenjaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 21:47

Even een klein inleidinkje...

We hebben (momenteel) 5 katten:
  1. Koekiemonster, straatkat, van mij
  2. Elmo, broer van Koekie, ook van mij
  3. Curti, kortharige Pers, van mijn pa (Correctie op DVT: niet van mam dus!)
  4. Gina, langharige Pers, van mams
  5. Bongo, zoon van Gien, ook van mams
Aan het einde van de zomer kon ik met Koekie naar de da (nr 1), op een zondag: gat in haar oksel. Bijna een cm doorsnee Scheve mond Goed genezen, maar wel lekker prijzig. 2 maanden naderhand wederom op een zondag naar de da (1): Koekie was duidelijk goed ziek. Niets aan het handje, gewoon laten rondzwerven. Ben uiteindelijk naar da nr 2 gegaan, want Koekie was Koekie niet meer: gat in haar poot (peesjes waren duidelijk zichtbaar Verdrietig ) 40,8 graden koorts, en haar bekken gebroken. Foto's en de hele handel... Paar controles... Liep lekker in de cijfers.

Toen kwam Gien. Moest bevallen van Bongo, maar hoop complicaties (vooraf al een hoop kosten aan onderzoeken). 2 dagen voor de bevalling op een zondag naar de da gegaan, vertrouwde het nl niet. Ze was gigantisch suf, hoogstwaarschijnlijk mist ze een nier (99% zeker), en aangezien zwanger zijn met 1 nier aardig zwaar is... Na de bevalling nog tig keer naar de da gescheurd (de eerste dag ben ik tot 3 keer toe daar geweest ). Op een week tijd een rekening van ruim 300 euro en een kitten waarvan het afwachten was of ie het overleefde. Uitgebreide verhaal: [VvdD] Ook hier kittens...

Dat was dus de laatste helft van 2003. Ik denk: "nieuw jaar, nieuwe kansen..." NOT.

Vandaag met Curti naar de da. Hij heeft vandaag niets anders gedaan dan slijm opgeven, is zwaar aan de diarree, drinkt ruim een halve liter water, eet niet meer, was suf, ging niet meer op de kattenbak, leek aardig opgezwollen te zijn door vocht of gas. Het beest heeft zwaar overgewicht... Dat in combinatie met de historie (ooit niesziekte gehad) en de leeftijd (8) was niet echt geruststellend.

Volgens da nr 1 (inmiddels ook bij mams ex-da Knipoog) had het beest een tumor. Maar: da 1 heeft geen echo of rontgenapparatuur (zou dus wsn bevestigen dat Curti een tumor heeft en dat we hem beter in kunnen laten slapen ), en mijn 'nieuwe' da wel... Keus was snel gemaakt dus.

Doordat, ik citeer: "de kat zo massief is" Schijnheilig kon Marina (da) de blaas niet voelen, maar Curti voelde inderdaad erg opgezet aan. Hij ademde gigantisch zwaar (en nee, niet door het overgewicht, want zo zwaar ademde hij gisteren ook nog niet) en de darmen voelden niet goed aan, erg waterig zei Marina.

Voor de zekerheid een foto laten maken. Fikse gasbel in de darmen Scheve mond Nieren zagen er normaal uit qua grootte, lever ook. Grote vraag is nu... Waardoor? Marina kan van een foto af -uiteraard- niet zeggen of het primaire of secundaire gasvorming is.

Ik mag dat beest nu 2maal daags middel om het braken tegen te gaan inspuiten (pillen = een crime) en 2maal daags antibiotica ingeven. Als hij maandag niet aan de beterende hand is wordt er een uitgebreid bloed- en nierenonderzoek gedaan.

Fikse rekening gehad al: 2 spuiten, 4 naalden, antibiotica, dat spul tegen het braken, consult en een foto. En dan volgende week vrij waarschijnlijk dat onderzoek nog... Is gelukkig voor rekening van mijn ouders Knipoog

2003 begon de ellende achteraan, maar dat we in de 2e week van januari al beginnen... , belooft weinig goeds Boos!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:57

"Onze" kat hebben we in 2004 nog niet gezien

Is eigenlijk de kat van een gezin wat verder in de straat, die gescheiden zijn en er beiden niet meer wonen. De man heeft een zaak naast het huis en zou zo'n brokjes- en watertoren neerzetten voor de kat. Heel fijn, maar hij vulde dat ding dus niet aan en keek verder ook niet meer naar het dier om. Eerst kwam die bij ons alleen knuffels enzo halen, later zijn we hem ook beginnen voeren toen het duidelijk was dat ie honger had. Hij kwam niet binnen bij ons, was in perfecte conditie, kwam elke dag tegen de avond de lekkerste hapjes halen (mn moeder heeft hem echt rotverwend *LOL* ), had duidelijk geen zin in het schuilhokje dat we er voor hem neergezet hebben.
Nu hebben we hem sinds oudejaarsnacht niet meer gezien Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 22:23

Bewijs 2

Bah, balen joh... Hoop dat ie alleen de hort op is en volgende week weer loopt te bedelen om brokjes... Ach gut

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:32

balen arme jij en koekiemonster wat erg brrrrrrr

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:35

Ik blijf wel hopen ja, maar tis helemaal niet zo'n avontuurkat. Hij jaagt wel rustig zn eigen maaltje bij elkaar (maar dat kan dus echt niet op tegen mijn moeders hapjes, ze verwent hem zodanig dat ie zelfs geen brokjes meer wil eten, maar we zien/zagen hem wel nog zelf jagen ook) en is erg aandachtig (heeft altijd alles gehoord), maar echt extreem avontuurlijk is hij niet. Hij hangt ook echt aan ons, en voor we hem voerden kwam hij al gewoon elke dag een aantal keer langs voor een aai en een knuffel.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:36

Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van mijn moeder die totaal overstuur was. Sammy, de 11 jaar oude lapjeskat, was gistermorgen helemaal buiten zinnen. Helemaal hysterisch rondrennen. Toen is ze de tuin ingerend, over de schutting gesprongen en sindsdien niet meer thuis gekomen. Mijn moeder heeft al 2 dagen het hele dorp afgezocht, dierenambulance gebeld, de buurt geinformeerd, maar geen Sammy Verdrietig

Ik was erbij dat Sammy geboren wed, dat Sammy haar eerste nestje kreeg. En nu is ze zomaar weg......

Ik hoop zo dat ze gewoon weer bij m'n ouders thuis binnen komt lopen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 22:59

Ik hoop met jullie allemaal mee hoor Boos!